5 Ting du ikke visste om meg

Irsk – Dette er noe en del av dere vet i og meg at jeg lagde en video om det. Men fortsatt en liten fun fact! For en stund siden tok jeg en dna test og fant ut at jeg er hele 15% irsk. Det stammer tydeligvis fra faren min sin side, men vi aner ikke hvem som er derfra. Hvor random er ikke det?

Utålmodig – Jeg er en ekstremt utålmodig person. Altså, jeg drar virkelig utålmodighet til et nytt nivå, haha. Jeg elsker virkelig når ting er efektiv og jeg hater når ting går tregt, da er det noe inne i meg som koker skikkelig!

 

Løsninger – Siden jeg er utålmodig klarer jeg alltid å finne enklere og kjappere løsninger på det meste. Det er min lille superpower. Har virkelig et talent for å effektivisere absolutt alt, og jeg klarer å se løsninger der andre bare ser treghet.

Håndskrift – Siden jeg er venstrehendt måtte jeg først lære meg løkkeskrift (lykke til om du er venstrehendt, for det er umulig!) også fikk jeg lov til å skrive med blokkbokstaver. Blander du det med å være utålmodig, så får du en veldig pen håndskrift som veldig få klarer å tyde, ehe.

 

Snakker til meg selv på andre språk – Haha, jeg er garantert ikke den eneste som tenker litt høyt innimellom. Forskjellen er nok kanskje at jeg aldri gjør det på norsk på min egen dialekt. Det føles bare rart og kleint. Jeg prater derimot heller på engelsk, litt spansk eller svensk. Oh yes, det er en av triksene jeg bruker for å bli flink i språk. Ikke uten grunn at jeg kan snakke svensk som at jeg skulle bodd der halve livet, også har jeg basically kun vært på Svinesund, haha.

5 Beauty hacks

annonselenker

Sminke som sitter hardt? – Med alle foundation som varer hele dagen og setting sprayer, er det ikke bare-bare å faktisk fjerne sminken skikkelig. Vanlige renser gjør ikke alltid jobben godt nok, og selv elsker jeg å bruke DENNE oljerensen før jeg bruker DENNE renser til å rense huden. Oljerensen løsner opp all sminke helt sykt bra og gjør at man virkelig får vekk all sminke fra huden.

Dunhår i ansiktet – Alle mennesker, kvinner som menn, har dunhår i ansiktet. Det er helt vanlig. Noen har mer enn andre, og noen har mørkere hår enn andre. Helt normalt. Det som er kjipt med dunhår er at det ofte kan gjøre sånn at foundationen ikke går på like smooth, og når man påfører pudder kan hårene bli mye mørkere enn det og det kan plutselig se ut som at man har bart, hehe! For noen år siden lærte jeg et triks av HudaBeauty, og det var å bruke DENNE til å fjerne dunhåret med. Den er superskånsom å fjerne hårene med, og veldig enkel!

 

Billig og bra foundation? – Hvis du vil ha en billig og bra foundation, som dekker godt og etterlater huden dewy og fin, bør du teste DENNE. Det er min favoritt billigfoundation, og jeg elsker den!

Sitter ikke sminken hele dagen? Det kan være fordi du ikke bruker en setting spray. Jeg har en favoritt som er den beste på markedet, og er populær verden over. Jeg sprayer 3-5 dusjer i ansiktet når sminken er ferdig, og da sitter sminken min som støpt hele dagen. Trenger nesten aldri å gjøre en liten pudder touch up engang, fordi sprayen funker så godt! Setting sprayen finner du HER.

 

Flaut å kjøpe graviditetstest? – Kanskje ikke et “beauty” hack, men siden de fleste som leser disse tipsen er jenter slenger jeg det med. På Nelly kan du faktisk kjøpe både graviditetstest, kondomer, leketøy for voksne (hehe) og tamponger. Det er ikke alltid det er gøy å handle slike ting i matbutikken når hvem som helst kan se deg, så da kan det være litt lettere å heller handle slikt på Nelly. Selv om det absolutt ikke er noe å skamme seg over å kjøpe i det heeele tatt. You do you girl! Det er bare ikke alltid det er gøy å handle graviditetstest på nærbutikken hvor folk kjenner deg.. Hehe! Nå er det også 20% rabatt på basically hele Nelly, så da er alt en del billigere!

 

Mine nyttårsforsetter!

Nå har jeg endelig satt meg ned og bestemt meg for nyttårsforsettene mine. Dette er hvilke ting som jeg vil bruke tid og energi på i 2021, og ting som er viktige for meg. Det er en blanding av jobb, helse og privatliv.

Jeg skrev først ned 25 mål. Her var det alt mulig som jeg har lyst til å få til. Også tok jeg vekk alt som ikke var viktig for meg til jeg satt igjen med 10 mål. Så satt jeg ned 5 mål som de viktigste, og de 5 andre litt i andre rekke.

Så her er mine nyttårsforsetter:

 

Blogg – Nå har jeg allerede blogget tre ganger hver dag i en god stund, og målet mitt er å fortsette med det i 2021. Vil prøve å klare det helt til nyttår. Det hadde vært gøy. Elsker å blogge mye, for da kan jeg blogge om så mye mer forskjellig, og da blir det jo noe for alle!

 

Null sukker challenge – Fra 1 januar til cirka 15 november skal jeg holde meg 100% unna sukker. Les mer om challengen HER.

 

Foto – Jeg har lyst til å bli enda flinkere på fotografi og heve kvaliteten her på bloggen. Vil gi dere en best mulig leseropplevelse, og da må jeg steppe up fotogamet enda mer.

Rydde hver kveld – 220 kvm med hus blir fort kaotisk. Så et av målene er at jeg skal rydde over huset hver kveld så det er helt strøkent, også være flinkere til å rydde opp med en gang etter at jeg har brukt ting. Er jo så deilig å stå opp til ryddig hus hver dag. Verste jeg vet er å starte dagen med å måtte rydde en time.. Den siste måneden har ikke oppvaskmaskinen fungert, og herregud så mye tid jeg har måttet bruke om morgenen. No more of that shit in 2021.

 

Instagram – Jeg har vært altfor slapp med Instagram de siste årene. Legger jo nesten aldri noe ut i feed, og det er jo så dumt. Så i 2021 vil jeg bli flinkere til å oppdatere Instagram mye mer. Følg meg gjerne der om du ikke allerede gjør det: @stinablogg

 

Sparekonto – Korona pandemien har jo ikke akkurat gjort at jeg har hatt mye ekstra penger i 2020, så i 2021 håper jeg at ting blir bedre sånn at jeg kan bygge meg opp en skikkelig bra sparekonto. Føler jeg får så ro i sjelen av å ha en god sparekonto. Da er det jo null stress om uforutsette ting skjer, for da har man allerede penger og man trenger ikke stresse meg ting.

Stå opp før 07:00 – Etter at vi stilte klokka har døgnrytmen min sklidd ut totalt. Så et av målene fremover er å komme meg opp før 07:00 hver morgen. Føler at jeg får så utrolig mye mer ut av dagen når jeg kommer meg opp tidlig.

 

Selfcare – Bli flinkere til å pleie meg selv og følge bedre beauty rutiner. Body lotion hver kveld, vippeserum, selvbruning, ansiktsmasker, dra på spa en gang iblant, osv. Alle de tingene som gjør at jeg føler meg vel.

 

Snapchat – I 2020 føler jeg at jeg virkelig begynte å bli flink til å dele mye på snapchat. Så det skal jeg fortsette med i 2021. Jeg vil vise mye mer av livet mitt og dele masse. Så husk å følge meg der! @stinablogg

 

 

Det var mine nyttårsforsetter. Har ett til, men det velger jeg å holde for meg selv, hehe! Del gjerne dine nyttårsforsetter. Elsker å høre!

Null sukker challenge i 2021?

I 2020 gjorde jeg noe som jeg aldri trodde at jeg skulle klare, og som jeg er veldig stolt over at jeg fikk til. Jeg startet en challenge for meg selv der jeg skulle gå 21 dager uten sukker (regler lengre ned i innlegget), og det gikk over alle forventninger. Jeg klarte hele 100 dager!

   Det endret virkelig livet mitt totalt. Jeg fikk så mye mer energi og livsgnist. Det startet også en dominoeffekt som gjorde at jeg fikk mange andre positive ting i livet mitt. Jeg fikk endelig til å bare spise sunt og trene masse. Viktigst av alt; summen av alle disse tingene gjorde at jeg ikke lengre var deprimert og hadde angst. Så det var virkelig en totalt forvandling for meg.

Da julen startet bestemte jeg meg for å stoppe challengen, men jeg ble enig med meg selv at jeg skulle starte den opp igjen etter nyttår.

Nå som jeg har spist sukker siden 10 november, og det bare er to dager igjen, kan jeg trygt si; jeg gleder meg til å starte opp challengen igjen! Kjenner jeg er så lei av godis. Har blitt så vandt med det at det smaker ikke godt lengre engang, haha.

Så fra 1 januar skal jeg kicke igang null sukker challengen min, og denne gangen har jeg satt meg et hårete mål. Jeg vil klare å holde meg unna sukker helt til cirka 15 november, altså når julen starter. Så det blir godt over 300 dager.

Det blir ekstremt spennende å se om jeg klarer det. Jeg merket jo hvor utrolig lett det var å gjøre challenge så fort jeg var forbi dag 40 ish. Da var det en vane for meg å styre unna godis, og sukker cravings’en var totalt borte. Så nå gleder jeg meg til å kicke igang igjen.

Jeg vet at mange av dere er nysgjerrige på denne challengen, og har lyst til å bli med selv. Så derfor tenkte jeg å dele “reglene” jeg selv følger. Disse bestemmer jeg selv, og det kan du også gjøre. Det er jo ganske ekstremt å gjøre denne challengen, så du kan jo eventuelt bestemme deg for at lørdager er unntaksdag?

Det må også understrekes at jeg gjør ikke denne challengen for å slanke meg masse eller noe sånt, og dette er også en ekstrem challenge som jeg ikke vil presse noen til å bli med på. Det siste jeg vil i verden er å skape kroppspress.

Jeg gjør denne challengen fordi jeg blir ekstremt avhengig av sukker og det ødelegger hele kostholdet mitt, så derfor må jeg være såpass streng. Om jeg kan inspirere noen der ute til å spise litt sunnere og bytte ut godteri med sukkerfrie alternativer, er det supert.

Dette er i alle fall reglene jeg følger:

Null sukker fra brus og energidrikker (sukkerfritt er lov)

Null godteri, potetgull, popcorn, osv. Alt som er snop. Det er ikke noe særlig sukker i potetgull, men jeg holder meg unna dette fordi det fort blir utskeielser om jeg begynner å spise disse tingene, også er det jo ikke akkurat sunt heller.

Null kaker som inneholder sukker

Alkohol er lov, så lenge det ikke er drinker med sukkerbrus. Rusbrus drikker jeg ekstremt sjeldent, så det er lov.

Så, nå skal jeg spise masse godis frem til klokka slår tolv på nyttårsaften. Fremover kommer jeg til å dele masse sunne oppskrifter og gode alternativer til godis, så følg med om du liker sånt!

8 Ting som er typisk meg

Sykt påståelig. 
– Som  regel hvis jeg tror jeg har rett i noe, er jeg helt 100% sikker på at jeg har rett i det. Uansett hva andre sier. Med mindre de faktisk beviser at jeg tar feil, da kan jeg innrømme det. Men som regel om jeg diskuterer med noen så tror jeg selv at jeg har rett, og de ender opp med å tro jeg har rett fordi jeg er så sikker i min sak.

Glemmer alt mulig
– Jeg har helt flaut dårlig korttidshukommelse. Hvis jeg for eksempel skal sende en mail til noen på mobilen min. Har jeg glemt hva jeg skulle gjøre før jeg i det hele tatt rekker å åpne mobilen..

 

Syremusikk
– Jeg elsker å høre på skikkelig syremusikk. Altså musikk som du må ha tatt syre for å klare og danse etter. Bare at jeg tar ikke syre, og danser ikke etter det, jeg bare elsker å høre på det mens jeg jobber. Prodigy for eksempel, de er en stor favoritt!

 

Sykt glad i hunder.
– Nesten sånn at hunder er meningen med livet. Jeg klarer ikke å gå forbi en liten hund uten å kose med den. De er jo så sykt skjønne! Ikke uten grunn at jeg klarte å overtale Per Fredrik til at vi skulle kjøpe hund så fort vi hadde flyttet sammen.

 

Får masse ideer på natten. 
– Veldig ofte når jeg skal sove får jeg helt sykt mye ideer om alt mulig. Da er det ikke bare sånn at “ah, ja nå skal jeg lage en video om trening”, også sier jeg meg ferdig med det. Neida, her skal nærmest manus skrives oppe i hodet mitt, og alltid ned på et notat på mobilen før jeg er ferdig. Og hadde det bare vært èn ide jeg fikk i løpet av natten hadde det vært greit. Men som regel får jeg veldig mange ideer, og jeg klarer ikke å sovne før det har gått 3-4 timer. Ikke rart jeg har dårlig døgnrytme.

 

In the zone når jeg skal blogge. 
– Alltid når jeg skal skrive innlegg på bloggen må jeg være “in the zone”. Da krever det all min oppmerksomhet, og jeg klarer ikke å ense ting rundt meg. Per Fredrik skjønte fort at det var helt umulig å snakke til meg når jeg var “in the zone”, siden jeg var helt borte. Om dere noensinne har sett The Big Bang Theory episoden der Sheldon får helt oppheng i å holde på med en ide, og klarer ikke å ense at vennene hans drar han med ut for å spise engang, så skjønner dere akkurat hva jeg snakker om.

 

Alltid gir et sykt langt svar på et spørsmål. 
– Alltid når Per Fredrik spør et enkelt spørsmål, får han et laaaaangt svar av meg. Jeg begynner gjerne med å svare kjapt på spørmålet, også sporer jeg inn på helt andre ting og begynner å fortelle lange historier og meninger om temaet. Typisk jente kanskje? Vel, det blir i alle fall aldri noen kleine stunder hvor man ikke har noe å snakke om, når man er med meg.

Powernapper når som helst.
– Fordi jeg veldig ofte bruker lang tid på å sovne, ender det opp med at jeg ikke får sovet nok. Det kjennes godt utover dagen for å si det sånn. Så da resulterer det i at jeg powernapper mye. Både på bussen, sofaen, toget, og overalt, og når som helst.

 

 

Gjør du noen av disse tingene du også?

Årets mest leste blogginnlegg – Topp 25!

Nå som det er helt på slutten av året er det gøy å se tilbake på blogginnleggene jeg har postet i år. Jeg har jo postet over 700 blogginnlegg i år, så det er mange å velge mellom!

Jeg har jo delt denne listen med dere før, og det virket som at dere likte det. Så da kan jeg dele det igjen med dere, så her kommer topp 25 listen med årets mest leste blogginnlegg:

Kanskje du finner noe spennende du ikke har fått med deg?

Svarer på rykter – Veier under 50 kg, ikke dele bad, operere rumpa, spiseforstyrrelser ++ 

3 Tanker midt på natten: Graviditet, 2020 ++ 

Så mye har jeg forandret meg siden 2009

Farmen kjendis finale, Gul hudfarge, Korona, Usunn mat ++ Ukens spørsmål #276

Hva skjer med bryllupet?

Svarer på rykter – 55 cm midje, Selge huset, Gravid, 71 grader nord, IQ ++ 

April hagetour – Stort bildedryss av eiendommen

Villa-port til 100k? Baby-navn? Når skal jeg gifte meg? Hvor lenge blogge? ++ Ukens spørsmål #283

10 Ting jeg hater med å være jente

5 Ting jenter kan gjøre (som gutter ikke kan gjøre)

8 Ting jeg aldri spiser

Gå ned 5 kg? 10 Mill på kontoen? Venn med Kim K? This or that tag! 

Hva googler folk om meg?

Farmen kjendis – Spørsmålsrunde

Hagen før vs nå! Ekstrem forskjell! 

Derfor snakket jeg svensk

Inngrep på puppene? Involvert med politiet? Mensen? 2020 Planer? ++ Ukens spørsmål #291

Sex, Ingen Vixen nominasjon, Skeie ut med godteri, Reising i 2020 ++ Ukens spørsmål #267

Gravid-press? Kvise-tips? Kjeve-operasjon? Ukens spørsmål #268

Prøve å leve som normalt

10 Private spørsmål og svar – Nær døden, inntekt, mensen, narkotika ++ 

Jeg måtte ringe politiet

12 Problemer jenter har om sommeren

5 Ting du ikke visste om oss

Jeg gråt da jeg innså det

 

Håper du har likt å lese bloggen i år. Neste år kommer det enda mer spennende og gøy! Gleder meg! Har faktisk brukt mye av dagen i dag på å planlegge blogginnlegg for det kommende året, og jeg sier bare: wow, det blir mye gøy!

20 Spørsmål å spørre om på nyttårsaften!

De siste årene har Per Fredrik og jeg feiret nyttårsaften på The Thief, og da har vi gjort en fast ting under middagen. Nemlig å spørre hverandre om 20 spørsmål som gjør at man reflekterer over året som har gått. Jeg syns dette er så gøy! Jeg har delt spørsmålene her før, men det er jo lenge siden.

Så nå tenkte jeg å dele de på nytt. Spør de gjerne til hverandre rundt middagsbordet på nyttårsaften! PS; Lagre dette innlegget som bokmerke, så finner du det enkelt når du sitter klar under middagen, hehe!

1 – Hva var den beste tingen som skjedde i år?
2 – Hva var det mest krevende i år?
3 – Hva var det mest uforventede som ga deg glede i år?
4 – Hva var det mest uforventede som var krevende i år?
5 – Hvilke tre ord beskriver 2020 best?

6 – Hvilke forhold var de mest verdifulle for deg i år?
7 – Hva er den største personlige forandringen fra januar til desember?
8 – På hvilke måter har du utviklet deg emosjonelt i år?
9 – På hvilke måter har du utviklet deg spirituelt i år?
10 – På hvilke måter har du utviklet deg fysisk i år?

 

11 – På hvilke måter har du utviklet deg i venne / kjærlighetsforhold med andre?
12 – Hva likte du best med jobben din i år?
13 – Hva var det mest krevende med jobben din i år?
14 – Hva kastet du bort mest tid på i 2020?
15 – Hva var det beste du brukte tiden din på i år?!

16 – Hva er den største tingen du har lært i år?
17 – Hva angrer du mest på at du gjorde?
18 – Hva er du mest glad for at du gjorde?
19 – Lag en frase som best beskriver ditt 2020.
20 – Hva er den viktigste forskjellen du vil gjøre i livet ditt i 2021?

 

 

Håper du fikk litt inspirasjon til å gjøre dette på nyttårsaften. Vi har i alle fall hatt det veldig gøy med det! Også er det supert å reflektere over året, så man går inn i 2021 på best mulig måte ❤️

Fjorårets nyttårsforsetter – Klarte jeg de?

I slutten av 2019 satt jeg med ned og skrev ned nyttårsforsetter, altså mål jeg ville klare i løpet av 2020. Det er jo litt sånn med nyttårsforsetter at man er supermotivert rett før nyttår, og man tenker; new year, new me!

Men så lusker man seg forbi 15 januar også er alt glemt. Så nå tenkte jeg det kunne være gøy å se tilbake på nyttårsforsettene som jeg delte her på bloggen for et år siden, og se om jeg klarte de eller ikke!

Stå opp 06:30 hver dag – Ja og nei. Jeg klarte det i mange perioder, men helt siden vi stilte klokka i høst har døgnrytmen min vært helt kaotisk. Det regner og er mørkt hele tiden, og da blir alt bare kaos. Den ene dagen kan jeg stå opp 06:00 og den andre kan jeg stå opp 10:00. Men for det meste har jeg vært veldig flink til å stå opp tidlig i 2020.

 

Godteri og junk kun på lørdagskvelden – For det meste har jeg egentlig vært ganske sunn. Men i sommer og i desember har jeg vært veldig usunn og spist mye godis. Men jeg klarte jo 100 dager fra august og til 10 november der jeg ikke spiste sukker i det hele tatt. Så jeg vil si at jeg klarte dette målet!

Step up my photogame – Absolutt! I høst tok jeg masse fotokurs og lærte meg enda mer om fotografi. Så denne klarte jeg virkelig!

 

3-5 Treningsøkter hver uke – I 2020 har jeg jevnt over trent mye og bra. Så denne kan jeg virkelig si at jeg klarte. I høst gikk jeg også opp en del i antall treningsøkter per uke, og var på et punkt oppi 20 økter i uka. Så ja, denne kan jeg virkelig si godkjent på!

Bli ryddig – Ja og nei, spørs hvem dag man kommer på besøk, haha. Neida, men for det meste har jeg vært flink til å holde det ryddig her. Jeg la til en vane om å rydde hele huset hver morgen, og har for det meste klart det. Det er mest når jeg har hatt 100 ting på to-do listen at det har vært litt kaotisk her i huset. Så denne vil jeg si godkjent på.

 

Strukturert blogg aka blogge 3x hver dag – Nei. 2020 har vært crazy og det har vært vanskelig å finne inspirasjon til å blogge når det eneste man kan gjøre er å være hjemme. Så det har ikke vært det letteste året å være blogger på. Jeg har prøvd mitt beste utifra situasjonen, men her må jeg rett og slett si; ikke godkjent.

Nå gleder jeg meg til å sette meg ned og skrive nyttårsforsettene mine for 2021. Forresten; noe som er litt morsomt. Jeg har delt nyttårsforsettene mine her på bloggen hvert eneste år siden 2011. Så i år blir intet unntak. Så fort jeg har bestemt meg for hvilke mål jeg skal ha, skal de deles her!

De 3 viktigste valgene i livet ditt!

Jeg synes det er så fascinerende at de tre viktigste valgene man tar i livet sitt, er de det er verst premisser rundt. De tre viktigste valgene man tar er hvem man er sammen med, hvor man bor og hva man jobber med.

 

Jobb. Allerede når man er 15 år skal man velge jobben sin. Da velger man hvor man vil gå på videregående, og man setter kursen mot det yrket man skal ha resten av livet. Når man er 15 år er det umulig å vite hva man vil gjøre resten av livet. Mann har ikke en gang fått testet skikkelig det yrket man vil ta, så hvordan i huleste skal man kunne velge de riktige yrke?

Når man er 15 år så vet man heller ikke hvem man er. Du har nettopp blitt tenåring, du må spørre om å få lov til å gå og tisse i skoletimen, men det forventes at man skal vite hva man vil gjøre resten av livet. Altså..

Hus. Når man skal velge sted å bo er det ofte litt tilfeldig hvor man ender opp. Man kan gjerne være sikker på by men huset eller leiligheten man ender opp med å kjøpe, er det største kjøpet du gjør i livet ditt, og det absolutt viktigste.

Her kan man gjøre så mange feil og det er sykt vanskelig å vite hva som er bra og dårlig når man skal kjøpe hus, spesielt om det er det første huset man kjøper. Kjøper du en genser på H&M kan du bestemme deg etter 14 til 30 dager at du ikke vil ha genseren allikevel og levere den tilbake.

Når det kommer til hus derimot, så får man gå på en liten visning, gjerne med en haug andre mennesker, og man får ikke se alt rundt i huset og få en skikkelig følelse av hvordan det er å være der. Det kan også være store feil som ikke står i rapporter. Husker selv Per Fredrik og jeg holdt på å kjøpe et hus som var fullt av sopp og mugg, fordi det sto ikke i rapporten, men vi hadde med fagmann som så på huset og fant det ut for oss. I tillegg blir det ofte budrunde enten samme dag eller innen få dager etter visning, så man har veldig liten tid til å bestemme seg. Har man først bydd på et hus og det budet har blitt godtatt, kan man ikke angre seg. Så det er ganske sykt å tenke på at de største valget man gjør i livet sitt når det kommer til kjøp kan er under så dårlig jeg premisser, og du har bedre premisser hvis du skal kjøpe en topp fra H&M.

Kjæreste. Det viktigste valget man tar i livet er hvem man blir sammen med. Det har absolutt alt å si for hvordan du kommer til å ha det i livet ditt. Det kan være et valg som enten gjør livet ditt supert eller et valg som gjør at du ender opp med noen som behandler deg helt utrolig dårlig. Det er jo mange som ender opp med kjæreste fordi de fant noen tilfeldig på tinder, møtte de på byen, eller bare ble sammen som når man var unge. Selv har jeg vært i dårlige forhold tidligere så jeg vet altfor godt hvor mye det har å si hvilken partner man velger. 

 

Jeg syns det er så rart at det er så rare premisser man har når man skal velge disse tingene. Selvfølgelig finnes det andre og mye bedre metoder å gjøre ting på for å velge best mulig, men det er jo ikke det som skjer for de fleste.

Bare meg som syns dette er så rart og fascinerende? Fortell gjerne om dine opplevelser rundt disse valgene. Elsker å høre deres tanker!

Slik var mitt 2020! – September – Desember

Da var det på tide med runde 3 av årskavalkaden. Nå er det september til desember som gjelder. Del 1 HER og del 2 HER.

September

Gikk lang tur i Bøkeskogen med Sofie og Rebecca

Gikk til Folehavna. For en fint sted!

I hagen så blomstret det virkelig!

Fikk helt dilla på havrepannekaker. Oppskrift HER.  

Det begynte å bli kaldere ute, men jeg fortsatte med lange turer. Her var det tur til Bugårdsdammen.

Tok treningen skikkelig på alvor og begynte å trene 1-3 økter per dag.

Tur til Klokkeråsen med Chloe

Den 12 september hadde Per Fredrik og jeg 5 årsdag. Så da feiret vi sammen med Engø Gård. Tenk at jeg har hatt verdens beste kjæreste i så mange år. Føler meg så heldig! Gleder meg til å dele resten av livet sammen!

Plantet over 1300 blomsterløker rundt i hele hagen og på verandaen. Gleder meg vilt til å se alt blomstre til våren!

Koste meg masse i drivhuset, og tok ofte med mac’en inn for å jobbe.

Besøkte mamma og pappa, og fikk virkelig se høstfarger. Her i Sandefjord er det mye mildere så høsten kommer senere her. I Hokksund var det så fine høstfarger, og jeg viste dere litt rundt på gården jeg har vokst opp på.

Oktober

Siden det var høst og slutten av hagesesongen var det hele 70-80% rabatt på massevis av blomster. Så jeg tok turen rundt og handlet planter for en verdi av 10’000,- kr. Er så spent på å se hvordan alt kommer til å blomstre til sommeren, for alt var avblomstret når jeg kjøpte det. Så kjøpte litt i blinde, hehe!

Fikk endelig sofa i drivhuset. Tok lang tid å bestemme hva slags møbler jeg ville ha der inne. Etter å ha prøvd meg frem med stoler en stund kom jeg frem til at sofa passet best. Gleder meg til å bruke masse tid her inne om noen måneder!

Koselig jentelunsj med Sofie og Rebecca!

Disneykveld sammen med Drammensjentene.

La ut årets siste hage tour. Har vist dere hagen igjennom mange måneder i år, og det har vært så gøy! Sjekk gjerne ut kategorien “hage” om du vil se alle hageinnleggene mine.

Fikk en skikkelig fin høsttur til Tønsberg tønne med Per Fredrik og Chloe. Vi grillet pinnebrød og koste oss så mye!

Årets første frostnatt i hagen. Var så rart å se is på alt rundt i hagen.

Ingenting som slår soloppganger om høsten. Herregud så magiske!

Per Fredrik og jeg dro på vår årlige tur for å handle gresskar.

Etter den første natten med frost var det på tide å sette inn alle Fuksia blomstene mine og grave opp Dahlia’ene. Nå står det rundt 50 fuksia’er i kasser inne på lagerrommet, og de gleder jeg meg til å drive frem!

November

Fikk tidenes største og fineste rosebukett av Per Fredrik ❤️

Begynte å komme i julemodus, så vi dro på hageland for skikkelig juleinspirasjon.

Så fort vi kom hjem tok vi ned all julepynten fra loftet og begynte å pynte hele huset. Det tok et par dager å pynte opp alt, for vi har mye pynt. Men heldigvis startet vi jo 10 november så vi hadde ikke noe hastverk, hehe!

Kjøkkenet ble pyntet

Soverommet også

Kicket igang bakingen midt i mellom pyntingen

Til og med kontoret ble pyntet til jul!

Bakte pepperkaker med hjemmelaget pepperkakedeig. Disse ble sinnsykt gode!

Slang med på trenden med twisted candles

Stua ble pyntet

Bakte sugar cookies. Min favoritt julecookie!

Desember

Ruslet inn i desember med julepysjen på

Tok med Kaia en tur på Hageland for litt jentesnakk og shopping

Pyntet opp huset utendørs. Må bare skryte litt av meg selv. Men i år syns jeg at det ble skikkelig fint pyntet ute, hehe!

Lagde det årlige julekortet og sendte det til alle venner og famile

Chloe viste stolt frem alle juleklærne sine. Altså, hun er så søt på dette bildet at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!

Tok turen til Tønsberg for å printe ut julekort og titte rundt i julegatene. Så lekkert pyntet!

Vinkveld med Sofie og Rebecca. Så koselig!

Gjorde unna de siste forberedelsene før jul. Bakte litt flere sugar cookies, pakket inn julegaver og så på “hjem til jul”.

Koste oss på julemorgen med julestrømpe, mikke mus og askepott!

Feiret julaften med Per Fredrik og Chloe

Første juledag inviterte jeg familie på julelunsj

Så, det var året så langt. For et år dette har vært. Det har vært veldig innholdsrikt kan man mildt sagt si. Selv om det har vært en pandemi og det har vært mye ukoselige ting, så føler jeg at jeg har gjort det beste ut av 2020 og jeg klarte å gjøre det til et skikkelig fint år. Det ble jo ekstremt mye bedre enn 2019.

Nå gleder jeg meg til å komme igang med 2021. Har så mange spennende planer for året som kommer og jeg kan nesten ikke vente med å komme igang!