Slik var mitt 2020! – September – Desember

Da var det på tide med runde 3 av årskavalkaden. Nå er det september til desember som gjelder. Del 1 HER og del 2 HER.

September

Gikk lang tur i Bøkeskogen med Sofie og Rebecca

Gikk til Folehavna. For en fint sted!

I hagen så blomstret det virkelig!

Fikk helt dilla på havrepannekaker. Oppskrift HER.  

Det begynte å bli kaldere ute, men jeg fortsatte med lange turer. Her var det tur til Bugårdsdammen.

Tok treningen skikkelig på alvor og begynte å trene 1-3 økter per dag.

Tur til Klokkeråsen med Chloe

Den 12 september hadde Per Fredrik og jeg 5 årsdag. Så da feiret vi sammen med Engø Gård. Tenk at jeg har hatt verdens beste kjæreste i så mange år. Føler meg så heldig! Gleder meg til å dele resten av livet sammen!

Plantet over 1300 blomsterløker rundt i hele hagen og på verandaen. Gleder meg vilt til å se alt blomstre til våren!

Koste meg masse i drivhuset, og tok ofte med mac’en inn for å jobbe.

Besøkte mamma og pappa, og fikk virkelig se høstfarger. Her i Sandefjord er det mye mildere så høsten kommer senere her. I Hokksund var det så fine høstfarger, og jeg viste dere litt rundt på gården jeg har vokst opp på.

Oktober

Siden det var høst og slutten av hagesesongen var det hele 70-80% rabatt på massevis av blomster. Så jeg tok turen rundt og handlet planter for en verdi av 10’000,- kr. Er så spent på å se hvordan alt kommer til å blomstre til sommeren, for alt var avblomstret når jeg kjøpte det. Så kjøpte litt i blinde, hehe!

Fikk endelig sofa i drivhuset. Tok lang tid å bestemme hva slags møbler jeg ville ha der inne. Etter å ha prøvd meg frem med stoler en stund kom jeg frem til at sofa passet best. Gleder meg til å bruke masse tid her inne om noen måneder!

Koselig jentelunsj med Sofie og Rebecca!

Disneykveld sammen med Drammensjentene.

La ut årets siste hage tour. Har vist dere hagen igjennom mange måneder i år, og det har vært så gøy! Sjekk gjerne ut kategorien “hage” om du vil se alle hageinnleggene mine.

Fikk en skikkelig fin høsttur til Tønsberg tønne med Per Fredrik og Chloe. Vi grillet pinnebrød og koste oss så mye!

Årets første frostnatt i hagen. Var så rart å se is på alt rundt i hagen.

Ingenting som slår soloppganger om høsten. Herregud så magiske!

Per Fredrik og jeg dro på vår årlige tur for å handle gresskar.

Etter den første natten med frost var det på tide å sette inn alle Fuksia blomstene mine og grave opp Dahlia’ene. Nå står det rundt 50 fuksia’er i kasser inne på lagerrommet, og de gleder jeg meg til å drive frem!

November

Fikk tidenes største og fineste rosebukett av Per Fredrik ❤️

Begynte å komme i julemodus, så vi dro på hageland for skikkelig juleinspirasjon.

Så fort vi kom hjem tok vi ned all julepynten fra loftet og begynte å pynte hele huset. Det tok et par dager å pynte opp alt, for vi har mye pynt. Men heldigvis startet vi jo 10 november så vi hadde ikke noe hastverk, hehe!

Kjøkkenet ble pyntet

Soverommet også

Kicket igang bakingen midt i mellom pyntingen

Til og med kontoret ble pyntet til jul!

Bakte pepperkaker med hjemmelaget pepperkakedeig. Disse ble sinnsykt gode!

Slang med på trenden med twisted candles

Stua ble pyntet

Bakte sugar cookies. Min favoritt julecookie!

Desember

Ruslet inn i desember med julepysjen på

Tok med Kaia en tur på Hageland for litt jentesnakk og shopping

Pyntet opp huset utendørs. Må bare skryte litt av meg selv. Men i år syns jeg at det ble skikkelig fint pyntet ute, hehe!

Lagde det årlige julekortet og sendte det til alle venner og famile

Chloe viste stolt frem alle juleklærne sine. Altså, hun er så søt på dette bildet at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!

Tok turen til Tønsberg for å printe ut julekort og titte rundt i julegatene. Så lekkert pyntet!

Vinkveld med Sofie og Rebecca. Så koselig!

Gjorde unna de siste forberedelsene før jul. Bakte litt flere sugar cookies, pakket inn julegaver og så på “hjem til jul”.

Koste oss på julemorgen med julestrømpe, mikke mus og askepott!

Feiret julaften med Per Fredrik og Chloe

Første juledag inviterte jeg familie på julelunsj

Så, det var året så langt. For et år dette har vært. Det har vært veldig innholdsrikt kan man mildt sagt si. Selv om det har vært en pandemi og det har vært mye ukoselige ting, så føler jeg at jeg har gjort det beste ut av 2020 og jeg klarte å gjøre det til et skikkelig fint år. Det ble jo ekstremt mye bedre enn 2019.

Nå gleder jeg meg til å komme igang med 2021. Har så mange spennende planer for året som kommer og jeg kan nesten ikke vente med å komme igang!

4 kommentarer
    1. Veldig fine bilder, men er skikkelig slitsomt å scrolle så mye! Postene dine blir jo gigantisk lenge. Kanskje du kan organisere bildene som en slideshow? Det hadde gjort det mye mer komfortabelt. Blogg.no er jo et wordpress opplegg, ikke sant? I wordpress finnes det ihvertfall veldig brukervennlige måter å lage slideshows på.

    2. I loved your garden posts in the summer, they were why I started following your blog, I cant wait to see what its like in spring, its gonna be great.

      Wont you miss your Christmas decorations when you take them down, you have so many?
      All the fairy lights are so magical.
      Happy New Year to you.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg