8 Ting jeg aldri spiser

Lutefisk – Jeg er så glad for at jeg ikke har familie med tradisjoner der man spiser lutefisk i jula, for da hadde jeg ikke visst hvor jeg skulle ha gjort av meg. Jeg takler ikke lutefisk og brekker meg bare av tanken på det. Fun story; da jeg som 18 åring jobbet i ferskvaredisken på Meny måtte jeg skjære opp lutefisk for en kunde, og midt i oppskjæringen måtte jeg løpe ut på do for å kaste opp. Så lite takler jeg den lukta.

Pinnekjøtt – Hver desember må jeg holde meg laaaangt unna pinnekjøttet i matbutikken. Det stinker jo! Jeg aner ikke hva det er med pinnekjøtt som jeg ikke liker – men jeg vil gå for: ALT.

Aubergin – Den smaker bare kvalmt og har helt feil konsistens.

 

Sjokolade i alle andre former enn vanlig sjokolade – Jeg elsker vanlig sjokolade! Men sjokoladepudding, sjokolademelk, sjokoladeis, sjokoladesaus; æsj! Jeg liker det virkelig ikke! Mon tro om det kommer en dag jeg faktisk finner noe med sjokoladesmak som jeg liker?

 

Troika – Dette er en av Per Fredrik sine favorittsjokolader. Jeg derimot. Jeg takler ikke smaken av den! Usjameg!

Gammalost – Enda et lite flashback til tiden jeg jobbet i ferskvaredisk. En venninne som jeg jobbet med ga meg og ei til en dare om å spise gammalost. Tøff som jeg var turte jeg. Men jeg angret ganske fort! Det smakte heeeelt jævlig. Tror faktisk det er det verste jeg har smakt i hele mitt liv!

 

Leverpostei – Da jeg var 9 år gammel overtok jeg en hund av en gammel dame. Hun hadde foret hunden med leverpostei hele livet til den, og i og med at den var 10 år gammel var det ikke noe vits i prøve å endre spisevanene til den. Så fra da ble leverpostei hundemat i mine øyne. Før jeg fikk hund tror jeg at jeg likte det. Nå derimot; æsj.

Ingefær – Kjenner det vrenger seg inne i meg når jeg skriver ingefær. Uæh. Jeg takler ikke lukten eller smaken. Tror jeg er allergisk mot det, for jeg reagerer skikkelig sterkt hver gang ingefær er i drikken min eller borti sushien!

11 kommentarer
    1. Du burde sette spekesild på lista! Jeg tror faktisk jeg heller ville spist lutefisk ( som jeg ikke spiser) enn spekesild. Da jeg var ung, jobbet jeg i butikk en stund. Der hadde vi spann med spekesild på kjøla, og når en kunde ville ha sild, var det smil og service utenpå fra oss ansatte mens vi grøsset innvendig. Plastpose på hånden for å ta opp fisken og få den over i plastpose til kunden. Det gjaldt å ikke få en dråpe lake på verken tøy eller hud, så ille stinket det.

      Troika er forresten nam. Fornuftig fyr du har.

    2. Heia! Jeg husker du har lagt ut bilder av kakao før, så det er noe med sjokoladesmak du liker 😛 sorry, er blodfan siden 2012 😂❤ hilsen Marta

    3. Yuck, yuck! I’m vegan so I don’t like any meat things, but from childhood I remember some real horrors: liver casterole (I only tasted it at school when they forced me to), mayonnaise, blue cheese, salty liquorice and black pudding (blood!!!). And yes: the liver paste, lutefisk and ginger too! My granny loved lutefisk and her whole house smelled like it all the X-mas time! Yuck! D:

    4. Men du er jo kokk! 😂😂😂 PS please legg ut litt oppskrifter på salater og bakst, du er så flink på det, og det er god inspo i disse corona-tider. Nb veldig moro å følge med på hageprosjektene dine, moro å se det spirer.

    5. Prøv aubergin skjert i skiver, salt de på begge sider og la de ligge til de svetter( tar bort den beske smaken), dette tørker du av med papir- så steker du dem. Dette er starten på en kjempegod mossaka. Likte veldig godt vinduskarmen din, er det grønnsaker du dyrker? Har satt noen tomater og agurker selv, og så sår jeg salat og sukkererter litt nermere sommern. Kjekt å ha når sommern kommer og man får lyst på lett mat som en lekker sommersalat:)🥒🥬🍅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg