Slik var mitt 2020! Januar – April

2020 er snart ferdig, og det har virkelig vært litt av et år. Når vi stod der på nyttårsaften i fjor, var det nok ikke slik vi vi så for oss at 2020 skulle bli. Det har jo mildt sagt vært et innholdsrikt år.

Jeg har en fast tradisjon om at jeg hvert år i romjulen tar en titt tilbake på året som gikk. Det har jeg gjort i mange år, også deler jeg selvfølgelig alle minnene med dere. Så nå er det på tide å se tilbake på mitt 2020. For at dette ikke skal bli et innlegg med 200 bilder deler jeg opp i 3 deler, så her kommer januar til april.

Januar

Kicket igang måneden med å få ryddet vekk alt av julepynt og shine opp huset, kjøpe nye lyse putetrekk til sofaen og bare gjøre alt helt lyst og fint.

Etter mye utskeielser i desember var det virkelig på tide å bli sunn, så jeg handlet inn masse sunn mat og  delte handlingen med dere. Kjenner jeg gleder meg til å spise kun sunt igjen. Fått litt nok av junkfood og julemat nå, haha

Episodene der Per Fredrik er med i Vikings kom endelig ut på HBO

Jeg kom endelig igang med treningen igjen. Elsker styrke!

Og jeg kom meg ut på mange fine turer med Chloe. Her gikk vi til toppen av Klokkeråsen. Et sted der utsikten er helt fantastisk!

Tid for en liten bloggsamling. For en koselig kveld dette var!

FOTO: MORTEN BENDIKSEN
FOTO: MORTEN BENDIKSEN
FOTO: MORTEN BENDIKSEN

Tid for Vixen blog awards! Her hadde vi det så gøy! Det ble litt av en fest, og mye alkohol, hehe!

Februar

5 Februar fylte jeg 27 år. Så da våknet jeg opp til frokost på senga og en gigantisk rosebukett fra Per Fredrik. Heldige meg!

Senere på dagen dro jeg ut og feiret litt spontant med et par venninner. Hadde egentlig ikke tenkt til å feire, men i siste liten ble det en feiring fordet!

Var på God Morgen Norge med Anita Hegerland og Vidar Villa for å snakke om Farmen kjendis.

 

Dro på Engø gård for å feire bursdagen min sammen med Per Fredrik.  

Pressedag med Farmen kjendis og alle deltagerne var samlet. For en utrolig fin dag og det var så koselig å se igjen alle sammen!

Feiret Valentinesday sammen med Per Fredrik på Farris Bad.

Farmen Kjendis begynte å rulle på tv-skjermen.

Foto: tv2

Gikk enda flere fine turer med Chloe. Her gikk vi til Folehavna. Åh, som jeg gleder meg til det ikke regner 24/7 og vi endelig kan gå slike langturer igjen!

Mars

Våren hadde endelig kommet og jeg tok meg en tur til Oslo for litt inspirasjon. Dro innom den Botaniske hagen og så mye fine blomster!

Dro på lunsj med Maria Kassandra. Dette var 5 mars, og jeg husker veldig godt at vi snakket masse om Korona. Det hadde allerede spredd seg mye rundt i Kina, men her i Norge ble det sett mer på som noe mediene hauset opp. Vi snakket om sommerplanene våre og alle reisene vi skulle på. Lite visste vi om hvordan 2020 kom til å bli..

Den 10 mars hørte Per Fredrik på en podcast fra USA og korona, og vi skjønte at Norge kom til å bli lukket ned veldig snart. Så vi forberedte oss for å gå i lockdown. Vi handlet inn litt ekstra med mat (ikke noe ekstremt storhandling akkurat, men litt ekstra) og bestemte oss for at vi skulle holde oss inne fremover.

Jeg skrev et innlegg på bloggen den 11 mars. Jeg skrev om at alle burde vurdere hjemmekontor og holde avstand. Men på denne tiden visste jeg at det ville vært altfor kontroversielt å skrive noe sånt, så jeg droppet å publisere det. Jeg beholdt det som et utkast så jeg kunne ha det som et minne.

12 mars. Tidlig på dagen den 12 mars dro jeg på Plantasjen og kjøpte inn sinnsyke mengder med blomster og frø, så jeg kunne ha litt å holde på med mens jeg holdt meg hjemme. Da jeg kom hjem fra shoppingrunden så jeg pressekonferansen. Norge ble stengt ned.

Tiltakene var de strengeste siden andre verdenskrig, og det ble full panikk rundt i hele Norge. Tomt for dopapir og alt mulig i butikkene. Husker jeg var veldig nervøs for hvordan tiden fremover kom til å bli.

Jeg holdt meg mye hjemme og puslet mye i hagen.

Begynte å gå enda flere langturer med Chloe, og her gikk vi ned til en superfin strand som ligger ved der vi bor.

Sådde massevis av frø til hagen. Sådde blant annet jordbærplanter, og det gikk over all forventning. I følge frøposen skulle det bli 30 planter. Men det endte opp med å bli 200 stk. Så det gikk mildt sagt litt bananas.

 

Det var endelig skikkelig vårstemning på verandaen og det var så deilig!

Var sosial for første gang siden Norge ble stengt ned. Husker jeg var så utrolig skeptisk på å være sosial, for jeg var jo livredd for å få korona eller gjøre noe galt. Men jeg fikk heldigvis gått på tur med Trine opp Spiralen, og det var så koselig!

Så var det tid for påske, og jeg pyntet opp hele huset og lagde påskeeggjakt til Per Fredrik.

Turte å være litt mer sosial. Så jeg gikk tur med venninnegjengen i Drammen. Men vi var veldig nøye med å holde god avstand hele turen og hadde med hver vår mat som vi grillet.

Tid for finalen av Farmen Kjendis. Husker det ble stor sak av at jeg var så gul i huden og at jeg var så dårlig på å sminke meg, når det i realiteten bare var tv2 som hadde oppjustert gulfargen for å gjøre sånn at deltagerne så gylne og fine ut. På meg som har naturlig gul hud gikk jo dette litt vel crazy, haha.

April

Tid for Dahlia planting. I år var første året som jeg hadde Dahlia blomster, og det har virkelig gitt mersmak. I år hadde jeg 7 stykker, og jeg har allerede bestilt 60 til som jeg skal ha i hagen i 2021, hehe!

Hadde mildt sagt turdilla.

Hele stua var overfylt med planter, og på det meste hadde jeg 650 blomster der totalt. Det klør i fingrene mine etter å komme igang igjen. Så fort det blir januar skal jeg slenge de første frøene ned i potter inne på sminkerommet.

 

Det var salg på stiklinger på Hageland så jeg kjøpte hele 60 stykker. Endte opp med å ta enda flere stiklinger av de igjen, og i sommer hadde jeg godt over 100 fuksia planter. Har beholdt rundt 50 av disse og de skal bli enda flere blomster snart. Er så gøy å kunne lage masse planter selv!

Hvitveisen hadde tatt helt over i skogen og det var så magisk å gå på tur!

Jeg kunne endelig begynne på hageprosjektet. Det er så rart å tenke på at jeg startet hagen helt fra scratch i vår, og på slutten av sesongen bugnet det over med blomster i alle kriker og kroker!

I 2021 blir det enda flere blomster og enda mer spennende prosjekter. Gleder meg!

Gikk til Tønsberg Tønne med Sofie og Ida. For en magisk tur. Der er det så fint å gå, og det var blomster langs hele stien. Helt magisk! Den utsikten når man kommer til toppen er jo bare helt fantastisk!

Tok med Trine på litt blomstershopping i Lier.

Fikk helt dilla på iskaffe, så jeg la ut oppskriften på bloggen (HER). Var ekstremt mange som klikket seg inn, så det er tydelig at jeg ikke var alene om å like iskaffe, hehe!

Enda mer blomstershopping. Denne gangen ble Chloe med. Hun elsker å være med på shopping og sitter alltid pent oppi vesken sin.

Begynte å gå til stranda med Chloe hver morgen. For en fantastisk måte å trene på og ikke minst, starte dagen på.

Endelig begynte det å bli skikkelig varmt i lufta, og det var så deilig å være på verandaen!

Jeg tok en inspirasjonsdag der jeg dro rundt på sånn 10 forskjellige hagesentre. Gleder meg til jeg kan gjøre det igjen!

Så, det var første delen av året. Håper dere syns det er gøy å lese årskavalkader. Nå skal jeg komme igang med mai til august, så den kommer ut senere i kveld!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg