April hagetour – Stort bildedryss av eiendommen vår!

Nå er i midten av april, og da tenkte jeg det var på tide med en liten hagetour i bilder. Dette blir maaange bilder, so brace yourself. Haha.

Vi er jo fortsatt ganske midt i prosjekter, men hagen har begynt å våkne litt til liv og verandaen er pyntet til vår, så da tenkte jeg å vise dere hvordan det ser ut overalt nå. Jeg kan jo også fortelle dere litt om planene vi har for hele eiendommen!

ELSKER porten vår. Denne er elektrisk og vi bruker en app på telefonen for å åpne den. Så deilig med privatliv og at folk ikke bare kan valse inn i innkjørselen vår!

Hele muren på skal males i lys grå. Nå er den jo ikke behandlet noe, så den ser veldig industriell ut. Så det skal fikses på etterhvert!

Under verandaen er det et stort blomsterbed som skal fylles opp med klatreroser, også skal jeg lage klatrevegg til rosene fra bedet og opp til verandaen, sånn at man ikke ser så godt under verandaen som man gjør nå.

Vi skal også fylle på med jord og grus langs veggene og legge hellene som ligger ved siden av trappen, sånn at det ikke blir hull mellom asfalten og muren.

På verandaen er det massevis av blomster, og her er jo ting mye mer ferdig at the moment. Selv om det meste som er her skal plantes ut i hagen i midten av mai, for å gjøre rom til sommerblomster.

I år tenker jeg å bytte ut drueranken med noe annet som kan klatre der. Syns den vokser så sinnsykt sakte, og den er ikke like fyldig som jeg skulle ønske. Den har brukt to hele sesonger på å vokse til denne høyden.. Haha!

Herregud så mye som skal gjøres her. Vi skal plante masse blomster og trær, legge plen og bygge noe veldig kult!

Denne pallekarmen tenker jeg å fylle opp med jordbærplanter. Har ikke giddet å fylle den opp med jord enda, siden jeg ikke vet 100% hvor den skal stå. Så nå står det litt sånn awkward der, haha!

Denne klatrehortensian er så sinnsykt svær! Den blir dekket av grønne blader og hvite blomster hvert år, og blir så fin!

Roseveggen er i full gang med å våkne til live. Gleder meg til det blir masse roser der igjen. Nå ser det så stusselig og kjedelig ut, hehe!

Som dere ser er det mye igjen å gjøre. Men nå gjenstår jo bare det som er gøy. Vi har jo allerede gjort alt av de store og langtekkelige tingene. Gleder meg så utrolig mye til å faktisk få en hage i sommer. Det blir gøy! Dere skal selvfølgelig få være med på hele reisen til drømmehagen!

29 kommentarer
    1. Herregud så tett husene rundt dere blir!! Spesielt det ene huset på siden ved verandaen deres, som ikke syntes på disse bildene.. tenker dere å sette opp en vegg eller noe for å skjerme litt der??

      1. ja, de blir så tett som det er vanlig i nabolag. Er litt usikre hva vi gjøre på verandaen, i og med at de ikke har noe innsyn mot oss. Men er jo derfor vi har lagd thujahekk 🙂

      2. Var vel ikke så tett dette. Må kunne tåle en nabovegg en plass:)
        Kjempe fin hage. Litt av en jobb dere har gjort. Vet av erfaring at det tar tid.

    2. Du er bare såååå flinke med hage og blomster!🌸😍 Så kreativ , det er alltid så lekkert hos dere! Love it!!😍🌸💫🙌🏼

    3. Tett og tett fru Blom😌 Dere bor finest til på rekka ser jeg, og dere har det kjempefint! 😍Du er handy💪 Ingen innsyn på deres terrasse vel, ser jo det, så ingen problem😉😘

    4. Jeg må bare si at det er helt imponerende rått hvor mye arbeid du/dere legger ned i hage/blomster/uteområde! WOW! Det tar jo mye tid! Skikkelig godt jobba! Klem! <3

    5. Wow, dere har det så fint! Og blir nok enda finere 🤩 elsker hage, dyrking og blomster selv, så er skikkelig inspirerende å følge deg. Og så er det så fint å se folk som gidder å ta vare på eiendommen sin og faktisk legge innsats i å gjøre den fin 👍🏻😄

    6. Jeg må bare si at du inspirerer meg veldig til å pynte og stelle i min egen hage! Veldig kjekt med en blogg så deler så mange tips om så mye variert, hage, trening, klær med mer! 😊 Og så kan du så mye om blomster og planter/hageting! 😁

      Klem fra trofast følger på Vestlandet 🤗

    7. Kommer til å bli SÅ fint når det blir ferdig 😍 Og den klatre hortensian din på sensommeren, elsk 🙌🏼😍 Har en syrinhortensia som har blitt giga stor i både omkrets og høyde og det er så fint på sensommeren. Så måtte plante noen til i fjor, men det tar noen år før de blir store. Vi har stor plen og plantet de på plenen for at de skal få god boltre plass. Virkelig å anbefale 👍Ja, takk til bilde av din når den er på sitt beste 🌸 Du står virkelig på for dere har gjort mye og som du sier endel igjen 😅 Gleder meg til å følge med videre, du er kjempe flink 👏🏼👏🏼😊

    8. Hei, jeg lurte på om hvor dere kjøpte porten og ca. hvor mye dere betalte for deg. Forresten veldig fin hage.

    9. Så utrolig flink du er Stina og du har laget en fantastisk fin hage med alle de finne blomster og sluttresultatet vil bli helt fantastisk😀 liker den fine porten du har fått også.
      Ønsker deg en riktig fin dag og uke😀☺️🌞

    10. Må bare si, at innkjørselen deres hadde blitt så utrolig flott med belegningsstein istedenfor asfalt. 🤩 Med det sagt, så har dere ett helt nydelig uteområde. 🌱🌺

    11. Jeg fikk litt sjokk når jeg kjører forbi og ser hvor tett de nye boligene kommer.. Har vokst opp der ute og synes det er trist at de tetter igjen med boliger 🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg