10 Private spørsmål og svar – Nær døden, Inntekt, Mensen, Narkotika ++

Har du noensinne vært nære på å dø?
– Ja, flere ganger faktisk. Sjukt i know. Den første gangen var da jeg var 4 år og skulle operere bort mandlene mine. Kort fortalt; legene på kongsberg sykehus gjorde en såpass ræva jobb at jeg holdt på å blø ihjel, jeg ble sendt til et annet sykehus for ny hasteoperasjon og det hele var så ille at det stoppet hele utviklingen min i et år.

Den andre gangen jeg var nær på å dø, var også da jeg var ganske liten. Da var jeg ute og badet med noen venner, og den ene gutten prøvde å drukne meg. Det var ikke bare sånn 2 sekunder under vannet haha ting. Oh nope, han prøvde virkelig å ta livet av meg. Sjuke, sjuke lille ungen.

 

Hvis du finner noe i kjøleskapet som har gått ut på dato, spiser du det likevel?
– Neeeeei. Jeg har blitt matforgiftet et par ganger, og etter det klarer jeg ikke å spise den matretten noensinne igjen. Så jeg er livredd for å spise mat som har blitt dårlig. Klarer ikke å spise indisk og sushi lengre på grunn av dette, og det var to av favoritt matrettene mine før!

 

Hva synes du er den største forskjellen i kvinners liv, om du sammenligner din generasjon med din mors?
– Oi, det er jo ekstremt mye forskjeller! Men om jeg skal ta ting jeg merker sånn til vanlig så er det jo at likestilling har kommet mye lengre enn den hadde da mamma var på min alder. Nå blir vi kvinner hørt, etter metoo har endelig seksuell trakassering blitt satt på dagsorden og det har skjedd veldig mye bra. Det er selvfølgelig fortsatt ting som ikke er ok, spesielt på verdensbasis, men generelt i Norge er ting ekstremt mye bedre.

 

Hva er det siste du skulle spare inn på om inntekten din ble markant lavere?
– Sunn mat. Det er så viktig med bra og sunn mat, og jeg er virkelig ikke en sånn person som ville spist nudler i en måned for å ha råd til en Gucci veske, haha. Sunn mat er jo viktig for helsen, og på slutten av dagen er helsen det viktigste man har. Det hjelper ikke å ha alle pengene i verden om helsen din er dårlig.

Kan du nevne to dårlige egenskaper du har, som selv du irriterer deg over?
– Utålmodig og til tider overfølsom. Nå om dagen kjenner jeg at følelsene mine er 10 meter utenfor kroppen min, haha. Vet ikke om det er hormonelt, samfunnsmessig eller hva det er. Men jeg begynner å grine av seriøst ingenting.

 

Fikk du mensen tidligere eller senere enn andre jenter?
– Jeg gikk det sommeren da jeg skulle begynne i 8. klasse, så ja det var nok litt tidligere enn gjennomsnittet. Vet ikke helt hva gjennomsnittsalderen er for sånt, men det er sikkert mange som fikk det enda tidligere og mange som fikk det senere.

 

Hva er det absolutt merkeligste du har spist?
– Oi, hvor skal jeg begynne? Haha! På kokkeskolen måtte vi smake på alt vi lagde, og da smakte vi på mye rart. Men jeg tror nok det merkeligste jeg har spist er kattemat. Sånn våtfor i boks. Haha. Smakte ikke noe særlig godt akkurat.

Er det virkelig sant at tiden leger alle sår?
– Jeg vil heller si at man lærer å leve med tingene man har opplevd. Jeg har opplevd mye fucka ting i løpet av livet mitt, men de tingene har gjort at jeg setter så utrolig stor pris på livet jeg lever den dag i dag. Så jeg tror det bare er viktig å tenke at man skal bli sterkere av å ha opplevd ting enn å bli et offer.

 

Irriterer du deg virkelig på alvor hvis kjæresten din glemmer å legge ned doringen?
– Nå har jo Per Fredrik og jeg hvert vårt bad, så det er ikke akkurat noe jeg merker noe til. Når vi er på ferie tenker jeg heller aldri over det. Jeg har en vane om at jeg lukker dolokket helt når jeg drar opp, fordi jeg får grøsninger av å tenke på alt av bakterier som havner rundt i rommet om man ikke gjør det, så det blir bare en greie at vi begge lukker dolokket helt igjen på reise, haha!

 

Hva er det absolutt sterkeste narkotiske stoffet du har prøvd?
– Jeg har faktisk aldri prøvd noe som helt narkotisk stoff. Pappa jobbet på mentalsykehus når han var yngre, og han har fortalt så mange historier om folk det gikk helt galt med etter å ha prøvd narkotika, så det skremte meg såpass at jeg aldri har prøvd så mye som et trekk av en joint.

 

 

 

 

 

13 kommentarer
      1. Alt er helt normalt. Noen får mensen da de er 9 år gamle eller yngre, imens andre får det når de er 16 eller eldre. Alle er forskjellige. 🙂

    1. Mensen i 8 klasse er ganske sent. Normalt å få i slutten av barneskolen 6-7 trinn.
      8-9 klasse regnes som sent.

    2. Gjennomsnittsalderen er 13 år for første gang man får mensen. Det er normalt å få mensen når man er mellom 8 og 18 år.
      Så det er ikke sent å få det like før man begynner i 8 klasse som noen her påstår

    3. Hei! Hvor mange kvm sånn cirka er treningsrommet ditt? Skal snart innrede mitt eget hjemme og synes ditt er så fint😍 du er en stor inspirasjon!

    4. Herregud jeg har også opplevd og bli holdt under vann av en gutt på min alder når jeg var liten! Hva i alle dager liksom, ble reddet av en annen gutt i klassen. Jeffrey Dahmer next 🙂 du er vakker!

    5. Kan du lage en YouTube video av at du/faren din forteller noen av historiene fra mental sykehuset? Elsker sånne ting! ❤️❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg