24 ting du kan gjøre i desember

I år blir julen annerledes enn mange år. Man får ikke vært like sosial som man pleier, man får ikke besøkt alt av venner og familie, og man får ikke reist rundt slik som man vanligvis kan. Men det er jo fortsatt så mye koselig man kan gjøre! Så her er 24 ting du kan gjøre i desember, hilsen #ListeStina, hehe!

Julegaver – Har du ikke blitt ferdig med julegavene enda? Ta deg en runde på nettet og bestill hjem resten asap, så slipper du å løpe rundt på kjøpesentrene med masse folk!

 

Pynte inne og ute – I år pyntet vi til jul allerede 10 november, og jeg ser at det er mange som har pyntet opp masse allerede. Om du ikke har pyntet; bruk søndagen til å pynte opp hjemmet. Uansett om du skal feire jul hjemme eller ikke, eller om du bor alene; pynt opp! Det gjør så mye med humøret! Klikk deg inn for å se hvordan jeg har pyntet stua, badet, soverommet, utendørs, kjøkkenet og kontoret mitt.

Skogstur med julecookies og kakao – Ta deg en tur ut i skogen med noe godt i sekken, tenn et bål (bare pass på å følge regler) og ha en fin dag ute!

 

Julemarked – Det er mange små og store julemarkeder som er åpne, så hvorfor ikke besøke et av de?

Gå på skøyter – Ta deg en tur ut på skøyter. Krysser fingrene for at du er flinkere enn jeg var da jeg stod på skøyter i New York som dere kanskje så på Bloggerne, hehe!

 

Bake pepperkaker – I år bakte jeg pepperkaker helt fra bunnen av, og de ble helt sinnsykt gode. Oppskriften finner du HER. Anbefales!

Julebord med venner – Arranger et mini julebord hjemme hos en av venninnene. Da kan dere både holde god avstand og ha det koselig sammen!

 

Kjøre rundt med kakao i bilen og se på julelys på hus – Dette er noe jeg har gjort allerede et par ganger med Per Fredrik nå i desember, og det er så utrolig koselig!

Julepysj – I desember lever jeg nesten i julepysj. Hjemmekontor? Sleng på julepysjen og kom i julestemning!

 

Skitur – Nå har det kommet snø flere steder, og jeg så inne på skisporet.no at det hadde kommet skiløyper flere steder. Så spenn på deg skiene og nyt naturen!

 

Pepperkakehus – Jeg har enda ikke rukket å lage pepperkakehus i år, men det kommer snart. Gleder meg til å lage det, for det blir helt annerledes enn vanlige. Skal vise dere!

Verksted med venninner – Inviter et par venninner hjem på juleverksted. Dekorer pepperkaker, lag julepynt og ha en koselig kveld sammen!

 

Se på julefilm – Vi har fast tradisjon at vi ser en ny julefilm hver dag i desember, og det bør du også gjøre! Sett på en ny julefilm hver kveld resten av måneden. Det er så koselig! HER finner du 24 julefilmer du kan se!

 

Julekort – Lag julekort og send til alle venner og familie! HER kan du se hvordan jeg lagde mitt!

Julekalender på tv – Det er så mange fine å se på!

 

Lucia – I morgen er det santa lucia, så bak noen supergode lussekatter! HER finner du oppskrift på superdigge lussekatter!

 

Kakaobar – Lag en kakaobar på kjøkkenet. I min kakaobar har jeg tre forskjellige kakaopulver, marshmallows, pepperkaker, sugar cookies, julekopper, sukrin og kaffemaskin med melkesteamer. Alt for å kunne enkelt lage meg en kopp med kakao mens jeg jobber hjemme. Koselig!

Julemusikk – Hva gir vel mer julestemning? HER finner du mine favoritt julesanger!

 

Kjøpe juletre – Har du ikke kjøpt juletre enda? Enten om det er falsk eller ekte, er det så koselig å pynte opp litt tidlig med det!

 

Ugly christmas sweater – Jeg elsker å bruke ugly christmas sweater. Kanskje du kan lage din egen?

Akebrett – Sleng med deg akebrettet når det kommer litt godt med snø i nærheten av der du bor, og lek rundt som man gjorde når man var barn!

 

Lag din egen julepynt – Det er så mange morsomme DIY prosjekter du kan gjøre! Hvorfor ikke lage din egne twisted candles? HER finner du hvordan du gjør det!

Donere gaver – I de fleste byer er det juletrær du kan legge gaver under for å donere. Det er en så fin ting, som er ekstra viktig i år. På grunn av pandemien er det ufattelig mange som har fått mye dårligere råd, og da er det viktig at vi hjelper hverandre!

 

Handlegater – Ta deg en tur rundt i sentrum av byen du bor i/ved. Det er pyntet opp så fint i handlegatene! Var i Tønsberg her om dagen, og der var det pyntet så utrolig fint!

 

Hva er dine planer for desember? 🎅🏻

1 kommentar
    1. Elsker bloggen, utrolig bra innhold😊 i desember så skal jeg pakke inn de siste julegavene og levere noen gaver, bake julekaker/kanskje pepperkakehus, høre på julesanger og kose meg med julefilmer/julekalender 🎄 og kjøpe inn juletre og julaften gleder jeg meg skikkelig til😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg