En juletradisjon som er ekstra viktig under Korona pandemien

I dag var jeg i Tønsberg en tur for å printe ut julekortene. Det var så fint pyntet i Tønsberg, så jeg knipset masse bilder jeg skal vise dere etterpå. Men først; julekortene! Jeg bruker alltid sånn express cewe foto maskin til å printe de ut. Er så enkelt og greit!

 

Nå har vi brukt kvelden til å skrive ferdig alle julekortene. Vi sender jo til alle venner og familie både i Norge, USA, Danmark, Sverige, Serbia, Mexico, England, Finland og enda flere. Så det er litt av en jobb, men med julemusikk, julebrus og pepperkaker er det bare koselig!

Elsker å pynte opp konvoluttene til julekortene med masse julete klistremerker. Bestiller alltid massevis av klistremerker på eBay, så det bare er å klistre i vei med alle mulige morsomme motiver!

Også er det jo smart å bruke klistremerke til å lukke konvoluttene. Kan ikke akkurat slikke på de. Haha. Skulle tatt seg ut å gjøre det midt i 2020 korona pandemi. Ville forsåvidt ikke gjort det pandemi eller ei, for jeg hater sånt klister og klistremerker er mye bedre, hehe!

Hvor søt er ikke Chloe forresten? Hun er så kosesyk og skal alltid sitte enten oppå bordet eller helt inntil meg på stolen ved siden av. Også har hun jo pyntet seg så fint i julekjolen sin!

Kjøpte også sånn voks sett som jeg brukte på noen av konvoluttene. Det minner meg skikkelig om Pippi Langstrømpe. Husker hun pleide å bruke det når hun sendte julekort!

Per Fredrik kom på en smart idé, og det hadde vært å kjøpe en spesialbestilt sånn trykksak som det står typ Åsly eller forbokstavene våre på. Har allerede googlet litt rundt og fant ut at jeg kunne få tak i det på etsy. Så neste år blir det det!

Jeg syns det er så koselig med julekort. I år føler jeg det er ekstra viktig tradisjon siden vi ikke får sett så mange av vennene og familiemedlemmene våre. Da er det koselig å kunne sende en liten hilsen 🎅🏻❤️

 

4 kommentarer
    1. Det er så koselig å sende julekort og ikke minst lage dem. Hvert år setter jeg meg ned for å lage julekort, skrive dem og sende dem til familien min. Ha en fin førjulstid

    2. Hei. Kan du forklare litt nærmere hvordan du printer de. Jeg fant akkurat ut at i en butikk i min by har en slik printer maskin, men jeg synes den så så vanskelig ut.
      Hvordan printer man?
      Hvordan forbereder man bildene først hjemme før print?
      Må man ha bilde på minnepenn eller?
      Hvor mye koster det?
      Hvordan betaler man?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg