Farmen spørsmålsrunde! Vektnedgang, Mensen, Sminke, Savn, Livredd dyr ++

Hva gjorde dere hvis dere fikk mensen der inne? Kunne dere bruke vanlige tamponger?
– Vi fikk ikke lov til å ta med noe bind / tamponger inn. Men på utedoen var det både bind og tamponger vi kunne bruke. Hadde jo blitt litt vel drøyt om vi måtte levd med bind fra 1920. Tror de strikket bind back in those days, so no thank you. Haha!

Fikk dere nok mat eller var du mye sulten?
– Det var veldig lite mat, og jeg slet med å spise det som var av mat. Så jeg gikk dessverre ekstremt mye sulten.

 

Hva savnet du aller mest?
– Kjæresten min. Savnet til han var ekstremt. Fikk jo ikke snakke med han i det hele tatt og heller ikke noen oppdatering på hvordan ting gikk, så det var ganske vanskelig. Han var jo superstresset hjemme for hvordan det gikk for meg, og om jeg hadde det bra / dårlig. Savnet også Chloe og familie mye. For ikke å snakke om mat og dusj. Hehe!

 

Vet Per Fredrik hvor langt du kom? Altså: hvor mange uker du var der inne?
– Ja. Han vet mye om hvordan det gikk, men absolutt ikke alt.

 

Merket du noen forskjell på hår og hud? Fikk du mer / mindre kviser og ble håret veldig tørt?
– Siden det ikke var noe som helst sukker eller “falsk” mat der inne ble huden min en del bedre. Men jeg fikk ikke renset den i det hele tatt så jeg så at porene mine hadde blitt ganske tilstoppede når jeg kom hjem. Håret mitt er naturlig ganske silkete, så det ble det ikke noe forskjell på. Eneste er at det ble ganske fett etterhvert. Usjameg!

Har farmen kjendis forandret deg på noe vis?
– Ja absolutt. Den største forandringen er nok takknemligheten min ovenfor livet mitt. Jeg har alltid visst at jeg har et bra liv, og har vært takknemlig for det. Men etter farmen oppholdet har det virkelig blitt satt i perspektiv. Bare det å kunne ta en dusj er noe jeg er utrolig takknemlig for nå. Hehe! Er så glad for at jeg ble født i 1993 og ikke 1893.

 

Hvem ble du best venn med?
– Jeg ble veldig god venn med de fleste, men Hanna-Martine er uten tvil den jeg ble aller best venn med. Vi har jo kjent hverandre siden 2014, siden vi begge jobber med YouTube. Så det var koselig å ha henne der inne, og hun ble en stor trygghet for meg.

 

Hvordan var det å bli spurt om å delta 1 dag før du skulle gå inn på gården?
– Jeg måtte jo dra på hotellet ved farmen gården samme dag som jeg ble spurt, så det gikk mildt sagt unna. Jeg måtte bare kaste meg rundt og det gikk ikke helt opp for meg hva jeg sa ja til. Kroppen min gikk i ganske stort sjokk, fordi jeg var jo ikke mentalt forberedt på dette i det hele tatt. Selv om jeg er veldig glad for at jeg takket ja!

 

Hvordan var det å være på farmen uten tilgang til data, mobil, osv?
– Det var veldig rart. Jeg tok meg selv i å tenke “åh, dette må jeg ta bilde av til snap” så ekstremt mange ganger. Det å ikke kunne kommunisere med kjæresten min, familie, venner og dere var veldig vanskelig. Savnet ble stort for å si det sånn!

 

Er selve oppholdet over for alle?
– Ja. Finalen var på søndag, så nå er alle hjemme igjen.

 

Har du blitt mindre redd for dyr etter oppholdet?
– Nei. Uten at jeg skal utdype det noe mer. Hehe!

Når kommer farmen kjendis på tv?
– Det kommer i januar / februar 2020. Skal si ifra nærmere når endelig dato kommer. Gleder meg vilt til å se det på tv!

 

Hva var det beste på farmen kjendis?
– Menneskene jeg sjekket inn med. For en herlig og fantastisk gjeng!

 

Hvordan var det med sanitærartikler osv?
– Vi fikk tannkrem + tanbørste og et såpestykke når vi kom inn. Ellers enn det var det ikke noe deo, ansiktskrem, ansiktsrens, leppepomade, parfyme eller noe som helst sånt.

 

Fikk du lov til å ha med medisiner / kosttilskudd inn?
– Vi fikk kun lov til å ha med ting som var på resept fra legen. Så jeg fikk ha med p-piller, jerntabletter (siden jeg har kronisk mangel på det) og en medisin til. Kosttilskudd uten resept fikk vi ikke lov til å ha med inn dessverre.

 

Gikk du ned i vekt mens du var der inne?
– Siden jeg ikke klarte å spise nesten i det hele tatt gikk jeg ned en god del i vekt. Jeg er jo ganske slank fra før av, så det ble ganske mye for meg.

Hva var det vanskeligste inne på gården?
– Savnet til hjemme og sulten.

 

Ble du glad i dyrene på gården?
– Jeg fikk veldig god kontakt med et av dyrene, og savner det dyret helt ekstremt. Hva slags dyr det var kan jeg ikke røpe.

 

Var det rart å dele seng med andre deltagere?
– Det var noe jeg faktisk var ganske nervøs for. For jeg ante ikke hvordan det kom til å bli når vi måtte dele rom og seng sammen. Men jeg syns det gikk overraskende bra!

 

Ser du noe annerledes på naturlig skjønnhet nå, og skal du sette på hair extensions igjen?
– Jeg har blitt mer komfortabel uten sminke, men jeg elsker sminke så mye at jeg kommer aldri til å slutte med de. Håret er back on igjen. Hehe!

 

Hva cravet du mest der inne?
– Redbull og biff med bearnaise saus. Var bare svart kaffe som smakte grusomt der inne, så jeg merket koffeinmangelen for å si det sånn.

 

 

Endelig hjemme fra Farmen kjendis!

Lenge siden sist! Nå er Farmen eventyret over. I går var finalen, og i dag er det tilbake til livet igjen. Det føles rart, spennende og skummelt å være helt tilbake igjen!

Som dere vet så ble jo jeg kastet inn i Farmen kjendis karusellen i siste liten. De andre deltagerne hadde hatt månedsvis på å forberede seg, mens jeg bare hadde noen timer. Selv om jeg fikk en litt bråstart på Farmen kjendis, er jeg så ekstremt glad for at jeg takket ja!

Dette har vært litt av en reise der jeg har lært mye om meg selv, livet mitt, jeg har utfordret meg selv og gått langt utenfor komfortsonen min og jeg har blitt kjent med en fantastisk gjeng mennesker jeg vanligvis ikke ville blitt kjent med.

Det å bli med på Farmen kjendis er noe jeg alltid har tenkt; “hell no” til, fordi jeg er livredd det meste av gårdsdyr, hater ekle lukter og er ganske vanskelig i matveien. Men jeg kastet meg ut i det, og hvordan det gikk får dere se i januar / februar når det kommer på skjermen!

Jeg sitter igjen med så mange gode venner, inntrykk, lærdom og opplevelser. Dette har virkelig vært litt av en reise! Det aller viktigste jeg har lært er faktisk hvor bra liv jeg har her hjemme. Det å bo sammen med og jobbe i samme hus som kjæresten min, som gjør at vi får mulighet til å se hverandre masse er virkelig en stor luksus. Det at jeg kan styre hverdagen min selv med jobben min er også en ting jeg setter så ekstremt stor pris på. Så takk til dere som følger meg og gjør det mulig!

Det er så mye jeg har tatt for gitt som jeg virkelig setter pris på nå. Bare det å ta en dusj og slippe å gå svett og møkkete, det å kunne gå på en do som ikke er en utedo der man ser rett ned i forrige mann sin business (hahaha), og det å kunne spise akkurat hva jeg vil er faktisk noe som jeg setter så ekstremt stor pris på nå. Inne på Farmen var det virkelig ikke mye hygiene å skryte av, og sminke kunne man virkelig se langt etter. Så for meg som ikke engang deler bad med kjæresten min ble det litt av en utfordring. Haha!

Nå kjenner jeg at det klør i fingrene mine etter å komme igang igjen med bloggen. Herregud som jeg har savnet å skrive til dere. Jeg har tidenes blogg motivasjon, og gleder meg ekstremt til å komme igang igjen!

Tenker å ha en liten spørsmålsrunde om Farmen kjendis, så om du lurer på noe; spør i kommentarfeltet så svarer jeg i et eget innlegg! 

7 Ting jeg gjør hver morgen!

(innlegget er skrevet før jeg gikk inn på farmen)

For å få en god dag er det viktig med en god start på dagen. Jeg har i løpet av tidene eksperimentert mye med hva som gjør at jeg får en god start på dagen, og hva som gjør at resten av dagen min bare blir et kaos.

Jeg vil dele 7 av mine faste vaner med dere som gjør at jeg alltid får en bra start på dagen, og et godt utgangspunkt for resten av dagen.

Stå opp tidlig – Jeg elsker å komme igang med dagen så tidlig som mulig. Selv om jeg kan sove til 12 på dagen uten at det går utover jobben min, liker jeg å stå opp i 06 tiden. Da kommer jeg igang tidlig og får mest ut av dagen!

 

Vann – Det aller første jeg gjør når jeg våkner er å drikke masse vann. Helst en halvliter med vann i løpet av den første halvtimen jeg er våken. Det kickstarter hele kroppen og man føler seg mye mer våken.

 

Dusjen – Når jeg står i dusjen pleier jeg alltid å tenke på 5 ting jeg er takknemlig for. Det kan være alt fra små ting som at jeg i det hele tatt er så heldig å bo i et hus med dusj, til større ting som at jeg har en fantastisk kjæreste. Deretter tenker jeg på 5 mål jeg har i livet. Her også kan det være store og små mål. Når man tenker på ting man er takknemlig for får man en god følelse, og man setter mer pris på livet. Når man tanker på mål blir man mer målrettet og klarer å fokusere bedre på fremtiden.

Frokost – Jeg starter alltid dagen med en sunn frokost. Nå for tiden har jeg helt dilla på rugsprø knekkebrød med gulost og eple. Det er skikkelig godt, metter lenge og er nokså sunt! Startet jeg derimot dagen med en usunn frokost kan du banne på at resten av dagen blir fylt opp med junkfood.. Frokosten spiser jeg alltid sammen med Per Fredrik mens vi ser på noe morsomt på tv. En koselig og morsom start på dagen!

 

Rydding – Etter frokosten setter jeg alltid av 30 minutter til rydding. Uansett om huset er helt ryddig gjør jeg dette. Da vasker jeg eller støvsuger noe. Dette gjør at huset blir helt shinet opp og jeg slipper å gå rundt og se på rot hele dagen, i tillegg til at jeg får inn litt bevegelse på morgenen.

To do – Mens jeg rydder tenker jeg på hva jeg har lyst til å få til i løpet av dagen. Hva må jeg gjøre, og hva vil jeg få gjort? Siden jeg jobber hjemmefra er det superviktig å være strukturert, så en to-do liste er et must. Egentlig er det viktig uansett om du studerer eller jobber, for i det sekundet du kommer hjem fra jobb er det viktig å vite hvilke ting som må gjøres så ikke hele dagen blir kastet bort foran tv’en.

 

Luftetur – Hver morgen tar jeg meg en luftetur der jeg går en tur ned til stranda. Det er så deilig å få inn litt bevegelse på morgenen, og få masse frisk luft! Man trenger ikke mer enn 15 min for å gå en god start på dagen. Tenk så mye vi sitter inne i løpet av dagen. Først har vi sovet 8 timer inne, deretter drar de fleste 8 timer på jobb der de sitter inne, også kommer man gjerne hjem og sitter enda mer inne. Ikke bra for hverken psykisk eller fysisk helse.

10 Ting jeg er livredd for

(innlegget er skrevet før jeg gikk inn på farmen)

Jeg er ikke redd for hverken edderkopper, høyder, å fly, snakke foran mennesker, sprøyter, slanger eller å dra til tannlegen. Men jeg er veldig redd for en rekke andre ting. Her er noen av de!

 

Føtter – Dette er noe jeg sliter mye med. Jeg takler ikke føtter. Jeg får helt fnatt av føtter og det vrenger seg inne i meg hvis noen kommer i nærheten av meg med føttene sine. Det er så ille at jeg klarer ikke å handle sko i butikker engang. Har de siste årene kun handlet sko på nettet..

Dyr – Jeg er redd for veldig mange dyr. Spesielt fugler, kuer, sauer og hester. Fugler er jeg livredd for fordi jeg vet at de kan bære mange sykdommer, og hvis man blir driti på av en fugl kan det være byebye world. Haha, kanskje ikke så dramatisk. Men dere skjønner.

Dårlige sjåfører – Jeg har blitt kjørt på 2 ganger i mitt liv (ingen av gangene var det min skyld). Den ene personen var en dame som var stresset og skulle bare skynde seg å kjøre, og den andre var en 97 år gammel susete mann som hadde kjørt på en del ting i det siste. Det er så mange mennesker som kjører bil, og man vet aldri hvilken tilstand de er i når du møter på de. De kan være ruset, trøtte eller bare uoppmerksomme og vips så kjører de inn i deg og du sitter med store skader resten av livet. Takk til damen som kjørte på meg og ødela nakken min 🙂

Broer – Helt siden jeg var liten har jeg hatt en frykt for at broen skal kollapse mens jeg er på den. Jeg hater å kjøre bil over broer der man ikke ser enden av broen, fordi den går nedover. Da er jeg livredd for at den skal være kollapset i enden og at jeg kjører rett inn i døden. Uff. Den ble ganske dark. Men det er faktisk så ille jeg føler det. Har hatt panikkanfall et par ganger etter at jeg har kjørt over broer jeg ikke kan se enden på.

 

Miste noen jeg er glad i – Jeg er livredd for at noe skal skje med noen av mine nærmeste. Jeg har lyst til at alle jeg er glad i kan leve så lenge som overhodet mulig. Takler ikke tanken på om noe skulle skjedd med de.

 

Trailere på motorveien – Da jeg tok førerkortet lærte jeg om blindsonen til lastebiler, og den er laaang. Det er veldig vanskelig for dem å se deg dersom du ligger ved siden av de på et visst sted, så jeg er alltid livredd for å kjøre forbi lastebiler i tilfelle de ikke ser meg og legger seg i venstrefeltet der jeg kjører og ender opp meg å krasje med meg.

Alene hjemme – Da jeg bodde i Oslo bodde jeg helt alene i leilighet, og det var null problem. Men da vi flyttet inn i hus kjente jeg på frykten når jeg er hjemme alene om kvelden. Det verste er når Per Fredrik er på reise og jeg er alene hjemme i flere dager. Det er så skummelt! Heldigvis har vi ekstremt mye sikkerhet rundt i huset, så om noen prøver å tulle med meg blir de fersket med en gang. Men det er fortsatt creepy fordet!

Bade i grumsete vann – Jeg bader nesten aldri på stranda. Det er som regel kaldt, og altfor mye mennesker. Men den største grunnen er fordi det ofte er grumsete vann og da ser man ikke om det er en svær fisk som kan bite eller en brennmanet i vannet. Skummelt!

 

Dyr i skogen – Jeg er ofte ute på skogtur og jeg er alltid litt redd for å møte på en ulv, rev, elg eller en bjørn. Jeg har *bank i bordet* bare møtt på noen sauer noensinne, og jeg går som regel der mennesker pleier å gå. Men tenk så skummelt å møte på en elg midt i skogen!

 

Stalkers – Som offentlig person vet jeg at det er mange som følger med på meg. Noen litt mer enn andre. Jeg er faktisk skikkelig redd for stalkers, og har hatt noen ubehagelige opplevelser med det før. Heldigvis er det lenge siden noe sånt har skjedd. Sist gikk jeg ikke til politiet, men det hadde jeg gjort med en eneste gang nå.

 

 

Derfor takket jeg JA til Farmen Kjendis!

(innlegget er skrevet før jeg gikk inn på farmen)

Nå tipper jeg at de fleste av dere har fått med dere at jeg er med på Farmen Kjendis. Det er nok mange av dere som ble mildt sagt overrasket over dette, og som lurer veldig på hvorfor jeg takket ja til å være med.

Jeg er jo ikke akkurat noe typisk “Farmen” jente, og er jo både livredd for kuer, sauer, hester og høner, og jeg er mildt sagt opptatt av hygiene og å ta vare på meg selv. Så de fleste av dere har nok stusset mye på hvorfor jeg er med på Farmen Kjendis.

Nå skal jeg forklare. Det hele begynte i mars. Da fikk jeg mail fra TV2 der de lurte på om jeg var interessert i å komme på møte om å være med på Farmen Kjendis. Jeg dro inn på møte og snakket med de, og fikk veldig lyst til å bli med.

De ble veldig interessert i at jeg skulle være med, men da jeg skulle inn på flere møter hadde jeg tatt en lang runde med meg selv og kommet frem til at jeg måtte takke nei på grunn av jobb. Etter litt ombestemte jeg meg, men da hadde de allerede rukket å booke inn noen andre.

Datoen kom da jeg egentlig skulle inn på Farmen og jeg tenkte “fadern at jeg sa nei først!”. To dager etter ringer telefonen. “Har du lyst til å være med på Farmen?”. Deltageren som hadde steppet inn istedenfor meg hadde havnet på sykehus og jeg kunne slenge meg på i siste liten. Så jeg tenkte “fuck it, jeg blir med!”.

Grunnen til at jeg sa ja til å være med på Farmen Kjendis er fordi at jeg ville gjøre noe helt annerledes, noe som kunne gi meg et nytt perspektiv på livet, og som kunne gjøre at jeg satt enda mer pris på det fantastiske livet jeg har hjemme.

Inne på farmen er det lite mat, man får nesten ikke vasket seg, og vi får ikke lov til å ha med noe som helst av sminke, deodorant eller noe i den duren. Derfor må jeg rett ut av komfortsonen min og vise ansiktet mitt helt uten sminke foran hele Norges befolkning, ikledd gårdsklær og ikke akkurat nydusja. Det blir en challenge, men det er på tide at jeg kommer meg litt utenfor denne teite komfortsonen.

Det å være rundt dyr blir også en stor utfordring for meg. Jeg er jo veldig redd for det meste av dyr. Den aller største utfordringen blir uten tvil å være borte fra Per Fredrik så lenge, og ikke kunne kommunisere meg han. Men; ingenting spennende har noensinne skjedd inne i komfortsonen.

Jeg håper at farmen kan gi meg ny inspirasjon til livet, og at jeg får pushet meg selv til å se hvor mye jeg faktisk tåler. Jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå. Januar / februar 2020 kommer det på tv, og jeg gleder meg allerede!

 

5 Beauty hacks ala Farmen

( innlegget er skrevet før jeg gikk inn på Farmen Kjendis )

Nå som jeg skal inn på Farmen Kjendis er jeg virkelig nødt til å være skikkelig oppfinnsom når det kommer til å pleie utseendet. Vi får jo ikke lov til å ha med noe som helst av kosmetikk inn der, og det eneste vi får der inne er en tannbørste. Så for å klare å føle meg litt mer fresh skal jeg prøve ut disse triksene!

Rosevann – Vi kommer jo til å lukte ganske ille der inne, og for å få en litt mer god-duft på oss tenker jeg å se om det er noen roser som dufter mye, inne på gården som jeg kan legge i vann og bruke som en finish når jeg er ferdig med å vaske meg.

Spenefett – Jeg har forhørt meg litt rundt, og det er tydeligvis noe som heter “spenefett” inne på gården. Jeg er ikke helt sikker på hva det er, men det kan tydeligvis bli brukt som leppepomade.

Lavendel shampo – Hvis de har noe lavendel eller andre urter som lukter godt, kan jeg blande det sammen med såpe (kanskje de har grønnsåpe der inne?) og lage en skikkelig god shampo!

Krøller – For å lage krøller i håret uten krølltang, kan jeg bare fukte håret litt, snurre det opp til en ball og sette det fast med en strikk. Dette gjorde jeg da jeg var yngre, og det funker så bra!

Kull – Om jeg vil legge kajal eller bare ha litt mørk øyeskygge kan jeg bruke litt kull. Blir nok ikke superlett, men jeg tar utfordringen!

 

Farmen kjendis!

Nå er nok de fleste av dere i sjokk. Nyhetene har blitt sluppet i dag. Jeg er inne på farmen! Altså, sminkeglade meg har fått rotet meg inn på en gård langt inni skogen.

Dette kom jo egentlig ganske brått på. Jeg har jo vært i snakk med farmen teamet en stund, men på onsdag fikk jeg spørsmålet; har du lyst til å dra inn på Farmen i dag? En person hadde blitt syk og de håpte at jeg kunne steppe inn. Jeg hadde bare 20 minutter til å bestemme meg. Skulle jeg dra eller ikke?

Etter en lang samtale med kjæresten kom jeg frem til; fuck it jeg drar!

Jeg rakk bare å dra av meg hair extensionet og kaste noen klær i en bag, også måtte jeg reise. Så jeg kastet meg bare rett i det! Bloggen kommer forresten til å blitt oppdatert litt her og der, så dere får nesten bare følge med.

Nå gleder jeg meg i alle fall til å gå inn på Farmen og leke bonde. Jeg er jo livredd for alt av høner, kuer, sauer og hester. Så dette kan jo mildt sagt bli spennende. Jeg kommer i alle fall til å måtte gå langt utenfor komfortsonen min!

12 Ting jeg vil gjøre i sommer

Nå nærmer vi oss virkelig min favorittårstid. SOMMEREN! Altså. Det er virkelig tiden der jeg føler at jeg lever, og at Norge er et amazing land. I år har jeg lyst til å gjøre mye forskjellig. Og her er noen av tingene vil jeg gjøre:

 

Jentekvelder – Hva er vel morsommere enn en skikkelig jentekveld? I år skal jeg virkelig invitere til mange jentekvelder utover sommeren!

 

Reise til Malta – I juni reiser jeg til Malta med venninnegjengen min fra Drammen. Det blir så gøy det!

 

Fjelltur – Nå er endelig helsen bra igjen, og jeg gleder meg til å dra på fjellturer og utforske både Vestfold og Norge generelt. Det er så gøy å dra ut i skogen og gå lange turer!

Late dager på verandaen hjemme – I år skal jeg faktisk prøve å slappe av litt hjemme. Haha, thats the first time.. Men jeg skal prøve å bare slappe av med noen skikkelig gode bøker, solsengen jeg fikk for en måned siden og bare nyte sommeren.

 

Trene utendørs – Ingenting er bedre enn å jogge og trene styrke utendørs. Den friske luften, solen og treningen gir ny livsglede!

Middager på verandaen – Vi har allerede grillet masse til lunsj siden april. Men når det blir skikkelig deilig og varmt på kveldene fremover skal vi grille skikkelig, også kose oss med ost og kjeks med rødvin. Så koselig og romantisk!

Stranda – Jeg har allerede vært på flere av strendene her i Sandefjord og i Larvik. Men i år vil jeg utforske enda flere! Også skal Per Fredrik og jeg bli enda flinkere til å dra ned på stranda og spise is sammen. Vi gjorde det en del ganger i fjor, og det er så koselig!

Hage – Det er virkelig ikke sommer uten hage. Jeg har allerede blitt ferdig med å pynte opp både verandaen med blomster og kjøkkenhagen. Vi har et annet stort prosjekt i hagen som skal gjøres i år. Men det tar nok litt tid før det er ferdig.

I mellomtiden skal jeg bare nyte alle de nydelige blomstene som er rundt her! Kan nok hende jeg stapper inn enda flere etterhvert også. Jeg er jo mildt sagt bittelitt (veldig) blomstergal..

Oslo – Oslo er helt magisk om sommeren, og jeg skal virkelig bli flinkere til å dra inn dit i sommer. Det er jo så gøy å gå rundt i Bogstadveien og handle, mens det er deilig vær!

Weekendturer – Selv om jeg har kun Malta planlagt som utenlandsreise, kan det fort hende vi tar en tur rundt i Europa. Det er jo så enkelt å bare ta en tur til London, Berlin eller Paris midt på sommeren. Så om jeg kjenner at jeg blir skikkelig rastløs drar vi nok en tur!

 

Klatrepark – I fjor dro jeg til klatrepark sammen med Victoria. Det må jeg gjøre igjen! Det var jo så gøy!

 

Sykkel – Jeg har skikkelig lyst til å kjøpe meg en sykkel så jeg kan sykle bort til stranda og på butikken. Det går selvfølgelig ann å gå, men ofte er det litt ork så da tar man heller bilen. Men det er jo kjekt med sykkel for det er liksom en liten mellomting. Så det er virkelig noe jeg vil kjøpe i år!

 

Hva vil du gjøre i sommer?

 

7 Ting du ikke visste om meg

Pigmentflekk – Noe som dere ikke vet, men som sikkert mange har stusset på er halsen min. Aner ikke hvor mange ganger jeg får dritt slengt etter meg fordi jeg har “brunkremskille” på halsen. Well…

Fun fact. Jeg har en gigantisk pigmentflekk som er kritthvit på halsen. Jeg prøver alltid å sminke over den, men når jeg er brun så syns den ekstra godt siden den er helt hvit. Ser du nøye på bildene i dette innlegget så ser du godt hvor stor pigmentflekken er. Hehe!

Sanndrømmer – Jeg har ofte drømmer om ting som skjer i fremtiden. Et veldig creepy eksempel er fra da jeg var liten. Da drømte jeg at søsteren min besøkte en gammel dame og fikk en hund som var svart og hvit og som het Rikke. På den tiden hadde jeg skikkelig lyst på en hund så jeg husket den drømmen skikkelig godt og fortalte det til en venninne.

Etter noen måneder gikk søsteren min med bøssebæring til en gammel dame som hadde fått kreft og som hadde to Shih Tzu hunder. Den ene skulle hun gi tilbake til oppdretter, men den andre var gammel så den spurte hun om søsteren min ville ha. Freaky; den var svart og hvit og het Rikke. Hvor sjukt creepy er ikke det? Har opplevd slike drømmer så mange ganger og det er like skummelt og spennende hver gang!

Walisisk – Dette er noe en del av dere vet i og meg at jeg lagde en video om det. Men fortsatt en liten fun fact! For et års tid siden tok jeg en dna test og fant ut at jeg er hele 15% walisisk. Det stammer tydeligvis fra faren min sin side, men vi aner ikke hvem som er derfra. Hvor random er ikke det?

Kresen – Jeg har innsett en ting; jeg er faktisk veldig kresen når det kommer til mat. Det er så mange ting som jeg faktisk ikke takler å spise. Har aldri sett på meg selv som særlig kresen, men jeg har nok blitt litt særere etter at jeg ble voksen.

Voksen – Apropo å være voksen. Ofte får jeg skikkelig panikk over at jeg er voksen. Det er så ekstremt mye ansvar rundt det å både ha hus, eget firma og bare ja; være voksen.

 

 

Rolig musikk – Hvis jeg hører på vanlig rolig musikk der folk synger, blir jeg superstressa. Jeg liker best å høre på ting som går skikkelig fort i tempo. Den eneste rolige musikken jeg kan høre på er sånn spa-musikk. Det er så behagelig å høre på!

 

Hummer – Jeg har så sykt lyst til å kjøpe meg en Hummer H2 bil. Meeen de er jo skikkelig miljøversting og jeg hadde nok fått ekstremt mye hat om jeg kjøpte en. Men det har vært en stor drøm å ha en slik bil siden jeg så den på Viva La Bam som 12 åring.

 

 

Min 17 mai feiring!

Hvordan har 17 mai feiring! Jeg hadde en utrolig bra feiring, som var grunnen til at jeg ikke blogget i går. Rett og slett for sliten etter feiringen. Hehe!

Vi startet dagen på Kokeriet. Det er 3. året vi feirer i Sandefjord, og det har nesten blitt en tradisjon at vi samles en stor gjeng med venner der og fester sammen til vi drar videre på grilling.

I år var det ikke noe tivoli i Sandefjord. Noe jeg syns er skikkelig kjipt. Det er jo halve morroa med 17 mai for de litt yngre. Jeg merket virkelig at det var noe som manglet i sentrum. Håper virkelig dette bare var et unntaksår.

Siden det ikke var tivoli og masse liv i sentrum holdt vi oss nede på brygga til hele gjengen dro hjem til oss. Vi kjørte igang skikkelig grillfest, og det ble så koselig! Jeg glemte nesten å ta noen bilder på grillingen, men jeg knipset noen i et lite øyeblikk i alle fall. Hehe! Må virkelig bli flinkere til å ta mer bilder mens jeg gjør ting. For gjort å glemme kameraet når promillen stiger. Kanskje like greit egentlig? Haha!

Alt i alt ble det i alle fall en skikkelig koselig feiring med masse familie fra Sandefjord og venner. Så hyggelig!

Nå sitter jeg ute på verandaen og har litt hjemmekontor derfra. Ah så deilig det er å kunne sitte ute og jobbe på verandaen. Det har jo blitt så fint etter at jeg pyntet opp med blomster (se innlegg HER) også er det fortsatt deilig og varmt ute så det er helt nydelig. Får bare nyte det så lenge det varer! Været skifter jo hvert 5 minutt her i Norge!