10 Ting jeg er livredd for

(innlegget er skrevet før jeg gikk inn på farmen)

Jeg er ikke redd for hverken edderkopper, høyder, å fly, snakke foran mennesker, sprøyter, slanger eller å dra til tannlegen. Men jeg er veldig redd for en rekke andre ting. Her er noen av de!

 

Føtter – Dette er noe jeg sliter mye med. Jeg takler ikke føtter. Jeg får helt fnatt av føtter og det vrenger seg inne i meg hvis noen kommer i nærheten av meg med føttene sine. Det er så ille at jeg klarer ikke å handle sko i butikker engang. Har de siste årene kun handlet sko på nettet..

Dyr – Jeg er redd for veldig mange dyr. Spesielt fugler, kuer, sauer og hester. Fugler er jeg livredd for fordi jeg vet at de kan bære mange sykdommer, og hvis man blir driti på av en fugl kan det være byebye world. Haha, kanskje ikke så dramatisk. Men dere skjønner.

Dårlige sjåfører – Jeg har blitt kjørt på 2 ganger i mitt liv (ingen av gangene var det min skyld). Den ene personen var en dame som var stresset og skulle bare skynde seg å kjøre, og den andre var en 97 år gammel susete mann som hadde kjørt på en del ting i det siste. Det er så mange mennesker som kjører bil, og man vet aldri hvilken tilstand de er i når du møter på de. De kan være ruset, trøtte eller bare uoppmerksomme og vips så kjører de inn i deg og du sitter med store skader resten av livet. Takk til damen som kjørte på meg og ødela nakken min 🙂

Broer – Helt siden jeg var liten har jeg hatt en frykt for at broen skal kollapse mens jeg er på den. Jeg hater å kjøre bil over broer der man ikke ser enden av broen, fordi den går nedover. Da er jeg livredd for at den skal være kollapset i enden og at jeg kjører rett inn i døden. Uff. Den ble ganske dark. Men det er faktisk så ille jeg føler det. Har hatt panikkanfall et par ganger etter at jeg har kjørt over broer jeg ikke kan se enden på.

 

Miste noen jeg er glad i – Jeg er livredd for at noe skal skje med noen av mine nærmeste. Jeg har lyst til at alle jeg er glad i kan leve så lenge som overhodet mulig. Takler ikke tanken på om noe skulle skjedd med de.

 

Trailere på motorveien – Da jeg tok førerkortet lærte jeg om blindsonen til lastebiler, og den er laaang. Det er veldig vanskelig for dem å se deg dersom du ligger ved siden av de på et visst sted, så jeg er alltid livredd for å kjøre forbi lastebiler i tilfelle de ikke ser meg og legger seg i venstrefeltet der jeg kjører og ender opp meg å krasje med meg.

Alene hjemme – Da jeg bodde i Oslo bodde jeg helt alene i leilighet, og det var null problem. Men da vi flyttet inn i hus kjente jeg på frykten når jeg er hjemme alene om kvelden. Det verste er når Per Fredrik er på reise og jeg er alene hjemme i flere dager. Det er så skummelt! Heldigvis har vi ekstremt mye sikkerhet rundt i huset, så om noen prøver å tulle med meg blir de fersket med en gang. Men det er fortsatt creepy fordet!

Bade i grumsete vann – Jeg bader nesten aldri på stranda. Det er som regel kaldt, og altfor mye mennesker. Men den største grunnen er fordi det ofte er grumsete vann og da ser man ikke om det er en svær fisk som kan bite eller en brennmanet i vannet. Skummelt!

 

Dyr i skogen – Jeg er ofte ute på skogtur og jeg er alltid litt redd for å møte på en ulv, rev, elg eller en bjørn. Jeg har *bank i bordet* bare møtt på noen sauer noensinne, og jeg går som regel der mennesker pleier å gå. Men tenk så skummelt å møte på en elg midt i skogen!

 

Stalkers – Som offentlig person vet jeg at det er mange som følger med på meg. Noen litt mer enn andre. Jeg er faktisk skikkelig redd for stalkers, og har hatt noen ubehagelige opplevelser med det før. Heldigvis er det lenge siden noe sånt har skjedd. Sist gikk jeg ikke til politiet, men det hadde jeg gjort med en eneste gang nå.

 

 

6 kommentarer
    1. Ikkje for å vere frekk, men å kjøre på høgre side av en lastebil er mykje verre enn venstre 🙄 Venstre side har vi meir kontroll enn høgre, siden høgre er blindsonene størst. Itilllegg til å ligge for nærmt opp i ræva, og kaste seg inn rett foran oss. De kan vere nærmare 1,5 bil foran oss, uten at vi kan sjå de når vi sitter å kjører. Men all creds for at du har lært om blindsoner og har respekt for dei, er ikkje mange som har de! 👏🏻

      Hilsen en yrkessjåfør!

    2. Nå er det faktisk slik at kommunene er pålagt å hindre ting som f.eks. vold og seksuelle overgrep hjemme (men de bryr seg ikke om loven – Kommunehelseloven § 3-3-a som sannsynligvis kunne vært forhindret med tekniske løsninger). Også Straffeloven § 196 og det som beskrives som !Stalker dommen” fra 2013 (ga den gang erstatning på ca 600.000 men ville ant gitt millionerstatning idag) skulle tilsi at kommunene burde være mer interessert i å følge loven.
      Selv har jeg laget en løsning som identifiserer den som ringer på og viser f,eks. navnet på den som ringer på på TV. Dermed kan beboer velge å late som hun ikke er hjemme eller kontakte hjelp. Sannsynligvis finnes det langt flere enn meg som har løsninger som ikke blir finansiert fordi myndighetene ser på dette som et “kvinneproblem” som ikke behøver å taes alvorlig. 500.000 (1/2 million) kvinner som lever i Norge idag har opplevd vold eller seksuelle overgrep. Dette er like mange som lever idag som har opplevd alvorlige trafikkskader. Men om en ser hvor mange milliarder som brukes for å forhindre uhell på veien forstår en hvor lite seriøst myndighetene vurderer de problemer kvinner opplever.

    3. Fobier.
      Broer. Hva om de kollapser når jeg er p :O
      Dårligesjåfører. Blitt påkjørt 2 ganger. Sett uhell å vært med i uhell
      Glava/mugla mat. Ikke så ille nå som da jeg var barn.
      Største frykt er å miste flere jeg er glad i.
      Går ikke alene ute etter kl 2200, unngår det HELST. Bade i vann med my hår å skit er EKKELT. (R ikke farlig med små fisk å glass manneter da.) HATER: treige folk å dårlige filmer. GRIBBLER langt inne i kroppen = Gaaaad ASS.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg