I år blir julen og spesielt førjulstiden, annerledes enn før. Vi får ikke hatt de svære julefestene, store julebord og masse sammenkomster. Men vi har fortsatt lov til å samle noen få sammen enten på restaurant eller hjemme. Så lenge man er flink til å følge alle restriksjoner, kan vi fortsatt få en fin førjulstid. Istedenfor å ha svære julebord der alle er drita, kan man heller dra en liten venninnegruppe sammen på restaurant og lage et mini julebord. Hvert år pleier venninnegjengen jeg er i å samles til et lite julebord, og det er jo så koselig!
Også blir det jo julaften i år, og selv om man kanskje ikke kan invitere masse folk, kan man heller ha en liten og koselig feiring som kanskje til og med blir enda finere enn den vanlige?
Uansett hva dine planer er for julen i år, tenkte jeg å gi dere litt inspirasjon til hva dere kan ha på dere, enten om dere vil kjøre på med full julekjole eller ha en stilig topp.
Her om dagen lagde jeg en liten juleby i krukke, som jeg har i kakaobaren min, og jeg syns det ble så fint! Har sett det overalt på Pinterest i det siste, og måtte bare lage min egen! Så da tok jeg turen på søstrene grene og kjøpte inn litt falsk snø, en krukke, mini juletrær, lyslenke og en liten nisse.
Også satt jeg det sammen til en liten juleby. Syns den passer perfekt inn på kjøkkenbenken i kakaobaren min, er dere ikke enige? Lag gjerne en selv og pynt opp med hjemme!
Elsker å gjøre sånne små juleprosjekter her og der som pynter opp litt ekstra. Spesielt i disse korona dager hvor alt helt ærlig kan kjennes veldig tungt og trist. Da er det perfekt å drømme seg bort i julekosen!
Etter at jeg kicket igang med julen her på bloggen, har jeg fått utallige spørsmål om hvor jeg kjøper julegenserne mine. Jeg elsker å gå rundt i julegensere i hele juletiden, og vi har til og med en tradisjon at vi har på oss julegensere på julebildet vårt. Men alle julegenserne mine er enten kjøpt i utlandet eller så de er ikke til salgs lengre, så dere får ikke tak i de dessverre.
Heldigvis er det utallige andre der ute, og nå som det er black week er det salg på mange av disse. Så derfor har jeg samlet sammen de fineste og morsomste julegenserne jeg kunne finne, og jeg har også funnet noen til hunder. Chloe har jo en egen skuff med julekjoler og julegensere som hun elsker å gå i! Tipper det er mange andre pelsvenner som kunne tenke seg en julegenser som de kan tusle rundt i, hehe!
Her om dagen fikk jeg en gigantisk pakke i posten fra Nelly, med masse superfine klær. Nå har jo Nelly kicket igang black week med helt sinnsyke rabatter, med blant annet 30% rabatt på alt fra NLYbyNLY, så alt som er i dette innlegget er på minst 30% rabatt. Så her er det mye å spare!
Siden det er så mye rabatter nå passer det jo perfekt å vise dere hva jeg fikk i posten. Her er det en god blanding av klær til julebord, nyttår, julaften og hjemmekontor. Så her finner du alt du trenger fremover, hehe!
Er det én ting som motiverer meg til å trene, så er det fresht, fint og nytt treningstøy. Det er jo litt som det kjente ordtaket “if you feel good, you do good”. Føler man ser bra, så gjør man noe bra. Jeg merker stor forskjell på både det å komme seg over dørstokkmila når jeg har treningstøy som jeg føler meg vel i, versus et som sitter kanskje litt ukomfortabelt, er slitt eller bare ikke ser ut i det hele tatt.
Et av de stedene som jeg syns at har finest treningstøy er Aimn. De har stort utvalg, klærne er alltid super comfy, skikkelig fine og når har de black week tilbud med opptil 50% rabatt på massevis av klær! Så da tenkte jeg å vise dere noen av mine favoritter!
Det er jo smart å handle på nett, så man kan være hjemme og unngå korona smitte, også er det jo så mye mer behagelig å klikke hjem alt fra nettet enn å drasse rundt på tunge handleposer med munnbind på et tettstappet kjøpesenter.
NELLY – Minst 30% rabatt på ALT! Det gjelder da klær, treningklær, sminke, sex-leketøy, merker som Malene Birger, Marc Jacobs, Filipa K, osv. Se hele salget HER.
BUBBLEROOM – 20% rabatt på alt + 20% ekstra rabatt på alle salgsvarer. – Se salget HER.
KAPPAHL – 50% rabatt på mengder av varer. Se salget HER.
GLITTER – 50% rabatt på alt innen hår ved kjøp av minst 3 produkter. Se salget HER.
GINA TRICOT – 70% rabatt på en mengde varer. 30% rabatt på Bonnie og Molly jeans. Se salget HER.
LINDEX – 25% rabatt på alle varer. Se hele salget HER.
CELLBES – 50% rabatt på alt i salgskategorien når du bruker koden “2020CM”. Se salget HER.
CUBUS – 30%-50% rabatt på utvalgte varer. Kun online. Se salget HER.
I det siste har jeg sett “twisted candles” overalt på instagram. De er jo så fine, og jeg elsker denne trenden! Det gir virkelig det lille ekstra til vanlige lys som kan se litt kjedelige ut.
Så nå tenkte jeg å vise dere hvordan dere kan lage disse selv!
– Lys. Det er ikke ett fett hva man bruker. Jeg kjøpte mine på søstrene grene der man kan kjøpe en og en. Kjøper man feil er det ikke sikker det funker.
– Kjevle
– Bolle med varmt vann (såpass varmt at det er litt for varmt å ta oppi vannet, men ikke så varmt at du brenner deg for da smelter lysene)
La lysene ligge i bollen med vann et par minutter
Kjevle de flate
Så er det bare å snurre de rundt
La de avkjøle seg i mens de ligger.
Håper du fikk lyst til å teste dette lille gjør-det-selv prosjektet!
Hvordan er corona situasjonen i Sandefjord? – Her er det 109 smittede siste 14 dager per 100k innbyggere (Oslo er 337) (*), og det er også en synkende trend på antall smittede. Her er også ikke like strenge regler som i for eksempel Oslo. Det er også mye større plass når man er ute og handler i Sandefjord, så her er det ikke påbud men kun anbefaling om munnbind. Men det er såpass sjelden at man går nærme folk at det er veldig få som bruker munnbind her.
Så her er det ikke sånn at vi merker veldig mye til pandemien. Men nå skal det også sies at vi har hjemmekontor i hjemmet vårt, og vi prøver å være ute så lite som mulig, så vi får ikke med oss alt akkurat, hehe!
Hvor får jeg kjøpt stinalashes? – Det får du kjøpt på stinalashes.no. Siden det er black week er det 50% rabatt på!
Spiser du og Per Fredrik middag sammen hver dag? – Ja. Vi har en fast greie med at vi alltid spiser sammen på kvelden. Da lager vi middag og ser på en serie sammen, legger vekk telefoner og har skikkelig kvalitetstid. Også spiser vi som regel også alltid frokost og lunsj sammen også.
Favorittfilm? – Streets of fire. Det er en film fra 1984 som er en rockemusikal. Elsker den! Det er så mye kul musikk, kule klær og bare en generelt inspirerende og spennende film!
Hvor kjøper du alle julegenserne og julepysjene dine? – Skal lage egne innlegg denne uken der jeg viser dere hvor dere kan få tak i det!
Føler du selv at du er “fake” på sosiale medier? – Nei, absolutt ikke. Jeg er en veldig ærlig person som aldri kunne løyet eller faket en situasjon bare for at det skal være spennende på sosiale medier. Vet om mange bloggere og influencere som faker alt mulig, og mister de min interesse helt. Kunne aldri fulgt noen som løy om alt mulig.
Har du en spilleliste på Spotify med julemusikk? – Ja, det har jeg! Den finner du HER.
Hvor gammel syns du selv at du ser ut? – Oi, det har jeg faktisk ikke tenkt på. Syns det er så utrolig vanskelig å se alderen til folk, så jeg er ikke akkurat den man burde spørre. Det er jo mange som sier at jeg ser mye yngre ut enn jeg er, og jeg er blir seriøst alltid spurt om legitimasjon når jeg skal kjøpe vin og øl med 18 årsgrense, enda jeg er 27 år. Vil tippe jeg ser sånn 23-27 ut? Haha, hvordan skal en på 27 se ut egentlig?
Når opererte du kinnbena? De popper så mye på bilder! – De har jeg aldri operert, hehe. Hverken fillers eller noe operasjon, det er kun en veldig god highlighter. Bruker DENNE og den popper så sykt bra!
Jeg har et litt rart spørsmål, men tror du på spøkelser? – Jeg vet faktisk ikke. Jeg tror at vi mennesker ikke er smarte nok til å forstå helt hva som skjer. Personlig tror jeg at energier har mye å si. Enkelte steder der det har skjedd mye jævlig henger det sikkert igjen dårlige energier og man kan sikkert fysisk kjenne seg dårlig der. Men om det er folk som rusler rundt og flytter på stoler, det vet jeg ikke helt om jeg tror på akkurat.
Hva har du endret på kroppen din? – På selve kroppen; ingenting. Ansiktet vet de fleste, og sånt har jeg heller ikke lyst til å nevne her på bloggen lengre.
Hvor ser du for deg at du er om 10 år? – Om 10 år håper jeg at jeg er gift med Per Fredrik, har to barn, en sur og gammel Chloe (haha), bor i Sandefjord enten i huset vi bor i nå eller en enda større villa, jobber fortsatt som blogger, gitt ut noen bøker, har mitt eget brand med noe spennende. Blir spennende å se hvordan fremtiden blir!
Hvor mange seriøse forhold har du hatt? – Per Fredrik er det eneste forholdet jeg har vært i som har vært langvarig og seriøst. Alt før det har bare vært fjortistull og rotete greier, haha.
Hva er din favoritt blomst i hele hagen? – Oi, det er et vanskelig spørsmål! Jeg har så mange favoritter! Roser, Dahlia, Fuksia, tulipaner, stemor og syrin. Men hvis jeg skal velge kun en blir det nok Dahlia. Det hadde jeg for første gang i år, og det ble så fint! De er jo superfine i blomsterbedet men også perfekte som snittblomster. Det finnes jo utallige Dahlia sorter man kan velge mellom, og neste sesong skal jeg ha enda flere!
dahlia – onesta
rose – leonardo da vinci
Hvordan kan jeg unngå å bli lei av jul når alle begynner julen nå? – Det går jo ann å trappe opp til julen. Man kan for eksempel starte med å pynte litt inne, så kan man pynte litt ute, også etterhvert pynter man mer og mer, begynner å høre på julemusikk og se julefilmer, deretter baker man og begynner å spise julemat. Man kan jo strekke ut gledene så man ikke hopper i alt og gjør alt med en gang.
Vi pyntet opp alt den 10 november, men vi begynner ikke med julefilmer og pakkekalender før 1 desember, og vi har heller ikke julemat hver eneste dag før desember. Så trikset er rett og slett å alltid ha noe å glede seg til som man ikke har gjort enda, hehe!
Hva bruker du på leppene dine? – Jeg bruker DENNE liplineren, også bruker jeg DENNE leppestiften først og deretter DENNE (20% rabatt) over for å skape en ombre effekt. Elsker de leppestiftene, og har brukt de lenge!
Nå tenkte jeg det virkelig var på tide med en forandring her på bloggen, så nå har jeg endelig fått tatt et nytt bilde som header. Headeren jeg hadde fra før av var fra turen til Gran Canaria i fjor og foran palmer.
Følte virkelig ikke at den passet inn lengre, spesielt ikke nå som det er full jul her på bloggen, hehe! Så nå har jeg fått tatt en header med juletema! Det har jo virkelig ikke kommet noe snø enda, så da ble det inne i stua foran juletrærne.
Jeg syns det er så gøy å se tilbake på headere jeg har tidligere. Dere som har fulgt meg lenge kjenner kanskje igjen noen av disse headerne?
Aner ikke hvor mange headere jeg har hatt i løpet av årene, men det er utallige. Jeg har jo blogget i over 10 år! Så dette var bare en liten bit. Omg, husker dere den tiden da “alle” blogget, og det var egne sider man kan kunne laste opp bilder til header også lagde lesere headere? Det var litt av noen tider det! Da ble det mange spennende, morsomme og rare headere, hehe!
HER kan du se enda flere av de gamle headerne mine. Det er mye gammelt og småflaut for å si det sånn, hehe!
Nå skal jeg sette igang med å skrive ukens spørsmål. Har kommet inn så vanvittig mange spørsmål, så dette kommer til å ta litt tid å svare på!
Nå som vi har blitt bedt om å holde oss hjemme så mye som mulig, er det fort gjort at man blir sittende i en sliten gammel joggedress hele dagen, mens man får unnagjort litt jobb. Så nå er det på tide med litt selfcare. Noen ting du kan gjøre for å føle deg litt bedre og pleie deg selv litt!
Yoga / Meditere – Få skuldrene skikkelig ned og kjenn at du roer ned i sjelen. Det er mye rundt oss nå, og da er det fort gjort at man blir stresset. Så søk opp noen yoga rutiner på YouTube eller last ned en app som kan hjelpe deg å meditere.
Takknemlig – Det er fort gjort å glemme hvor bra vi faktisk har det. Norge er et av verdens beste land å bo i, og tenk så heldige vi er. Ja vi er midt i en pandemi, men ta en titt rundt på hvordan det har gått i andre steder i verden.
I Norge er vi heldige, og du har sikkert hundrevis av ting du kan være takknemlig over. Ta deg litt tid til å sette deg ned og skrive en liste med alle ting du er takknemlig over. Store og små ting, ta med alt! PS; behold listen så du kan lese den når du føler deg nedfor og trenger en pick-me-up.
Bad – Fyll opp badekaret med varmtvann, bobleskum og en bath bomb. Hør på litt spa musikk og bare slapp helt av. Har du ikke badekar kan du eventuelt ta deg et fotbad mens du leser litt magasiner. Det er alltid veldig beroligende og deilig!
Fresh deg opp – Sleng på litt selvbruning og farg brynene. Da føler du deg mye mer fresh! Jeg bruker forresten DENNE selvbruningen og DENNE til å farge brynene med.
Joggetur / styrketreningsøkt hjemme – Selv om du kanskje ikke føler for det: tren! Det kicker igang systemet, du føler deg så vel etter en økt og ikke minst; du får et lite boost i selvfølelsen fordi du var flink og gjennomførte en økt!
Spis noe skikkelig digg – Hvis jeg skal lage meg et skikkelig “kose-meg” snacksbord har jeg: popcorn med smørpulver, cola zero / julebrus uten sukker, edamamebønner og iskald melkesjokolade. Da koser jeg meg skikkelig!
Ansiktsmaske – Plei huden din og føl deg litt freshere med et par ansiktsmasker. Jeg elsker å bruke DENNE for å bli kvitt kviser, DENNE for fuktighet, og DENNE for å rense porene.
Serier / filmer – Se noe skikkelig koselig som gjør at du kan drømme deg litt bort fra den situasjonen vi står midt oppi. Se en koselig romantisk komedie som er julefilm. Hva er vel bedre for å drømme deg litt bort?
Håper du tar godt vare på deg selv oppi denne tiden, og husk: korona kommer til å gå over, og tiden går fortere enn man tror ❤️