20 Ting du kan gjøre i påsken!

Denne påsken blir veldig annerledes enn en vanlig påske. Hele verden er i en veldig spesiell situasjon nå, som er alvorlig og det er mye vi må passe på og være flinke på. For å gjøre påsken hyggelig i år også, har jeg laget en liten liste til dere (#ListeStina), med 20 ting dere kan gjøre i påsken som passer perfekt i den tiden som er nå.

Brettspill – Dra frem brettspillene og ha det gøy med de du bor sammen med. Selv elsker jeg å spille trivial pursuit med Per Fredrik!

 

Lese bøker – Nå er det på tide å lese de bøkene du har hatt liggende på hylla i noen måneder, som du sa til deg selv at du skulle lese, men som du enda ikke har rukket å lese.

 

Skattejakt på påskeegget – Hvert år lager jeg skattejakt til Per Fredrik, der jeg kjøper inn sånn 10 små påske-egg, legger en lapp med en ledetråd om hvor neste egg ligger, og til slutt finner han påske-egget med godteri oppi. Så gøy!

Påske quiz – Det er masse påskequiz’er rundt på nettet, men du kan også lage din egen med familie / venner på Kahoot!

 

Skogturer – Ta på deg turklærne og kom deg ut i naturen. Sjekk ut ut.no for forslag til turer der du bor! Sjekk ut bålregler der du bor. Men om det er lov å grille er det jo så deilig å ta med engangsgrill og grille pinnebrød eller pølser!

Lag påskeegg til noen du bryr deg om – Jeg fylte opp et påskeegg med godteri og ansiktsmasker til en venninne og leverte det hos henne. Fin måte å gjøre noe hyggelig for andre!

 

Puslespill – Nå er tiden for å legge puslespill. Finn frem noe god snacks, sett på noe koselig musikk og pusle i vei. Senk skuldrene og bare koble helt ut!

 

Hage shine opp – Nå begynner det å bli liv i hagen og det er så mye som kan gjøres. HER finner du full guide jeg har skrevet med hva du kan og bør gjøre nå!

Grille – Fyr opp grillen på verandaen, grill noen digge pølser og kos dere i sola! Per Fredrik og jeg har allerede grillet noen ganger og det er så koselig!

 

Bake – Om du er heldig og får tak i gjær nå, kan du jo bake noe digg. Kanelsnurrer, boller, you name it. Det er kjekt å fryse ned så har du noe å kose deg med senere også!

 

Turbingo – Denne er ekstra morsom for barna, men det funker også for de voksne. Print ut turbingoen som ligger under, og gjør en annen vri på gåturen!

Jeg fant, jeg fant! På Turbingo — Den Norske Turistforening

Facetime – Facetime med venner og familie. Lag gjerne en gruppesamtale på facebook med alle vennene dine og trykk på video symbolet, så kan dere ha videochat alle samtidig! Superkoselig måte å ha jentekveld på!

 

Spa dag – Fyll opp badekaret og ha oppi en bath bomb, ta på ansiktsmaske og hårkur. Gjør gjerne som meg og sett mac’en på en stol ved siden av badekaret og se på favorittserie samtidig!

 

Trening – Nå som vi er mye inne blir det mye sitting i sofaen. Sleng på deg treningsklærne og kom deg ut! Eventuelt kan du ta en styrkeøkt innendørs. Tren med egenvekt og kjør på med en bra økt!

Vask bilen – På tide å vaske bilen? Gå over med støvsugeren og vask den skikkelig inni, og vask den utenpå. Hva er vel deiligere enn å sette seg inn i en helt ren bil?

 

Shop på Nelly – 20 % rabatt på selected new – Kanskje du finner noe fint til vårgarderoben?

 

Shine opp huset – Mal over småting som lister / karmer som har blitt slitt, rydd opp i boden og gjør alle de tingene du irriterer deg over til vanlig, men som du aldri rekker. Sett på en bra podcast så blir det gøy, også er det ekstra deilig når du kan krysse det av to-do listen din!

 

Pynt opp – Pynt opp utendørs med påskeliljer og stemorsblomster. Selv pyntet jeg verandaen for litt siden og det er så koselig der ute nå! Innendørs kan du pynte opp med påskekyllinger, påskeegg og alt som er gult og morsomt!

Film marathon – Nå er det sykt mange som ser igjen alle Harry Potter filmene og har fullt maraton på de. Kanskje noe for deg også? Eller så finnes det tusenvis av andre filmer du også kan se!

 

Seightseeing i nabolaget – Gå deg en tur i nabolaget ditt og gå i gater du ikke har gått i før. Ta deg en liten seightseeing tur og bli kjent med nærområdet ditt!

 

Håper du får en fin påske 🐣💛

 

30% Rabatt på StinaLashes!

annonse – stinalashes

Nå som alle beauty salonger er stengt, får man ikke akkurat blitt så vippefin med vippe-extensions. Så derfor har jeg satt ned StinaLashes med hele 30% rabatt, sånn at du kan bli vipppefin i påsken, og i tiden fremover! Frem til 10 april er det 30% rabatt, også blir det vanlig pris igjen, så her gjelder det å være rask!

Disse vippene kan du bruke opptil 25 ganger, de er enkle og raske å sette på og de sitter godt (så lenge du bruker riktig vippelim, duo er best etter min mening), og de er behagelige og føles lette.

Elsker at de gir et skikkelig våkent og fint blikk, og de ser jo bare så nydelige ut! Føler meg alltid så fin når jeg har de på!

Kommer til å sende ut vipper fortløpende, så det blir rask levering!   

HANDLE PÅ STINALASHES.NO

Vippene kan brukes 20-25 ganger ⚡️

Ikke testet på dyr 🐰

Veganske 🌱

HANDLE PÅ STINALASHES.NO

 

HANDLE PÅ STINALASHES.NO

Slik driver du frem dahlia nå!

Lyst på store flotte dahlia / georginer i hagen / verandaen i sommer? Da bør du komme igang nå! Jeg startet allerede for en måned siden, og kom på i dag når jeg skulle potte de om, at jeg hadde glemt å legge ut det første innlegget om dahlia! Så da slår jeg innleggene sammen, hehe!

I fjor prøvde jeg meg såvidt på Dahlia, men jeg plantet de rett ut og de rakk ikke å bli mer enn en liten stilk før den delen av hagen ble revet. Så i år prøver jeg på nytt og i år starter jeg tidlig. Som sagt begynte jeg for en måned siden, men det er helt innafor å begynne nå også.

Jeg kjøpte tre forskjellige typer med Dahlia. I hver pose er det to knoller.

Jeg har googlet mye rundt, og det jeg fant ut at var den beste måten, er å legge knollene i en potte som er bittelitt større enn knollen. Når du har lagt knollen oppi potten, fyller du opp med jord, rister litt underveis så det kommer jord inni alle kriker og kroker.

Pass på at du ikke dekker den delen av knollen som alt sitter fast i, med mer enn et par cm jord. Stilken jeg holder i på bildet over er den som skal være på det høyeste punktet i potta.

Så er det bare å vanne og vente. Pass på å ikke la det tørke for mye ut, og husk å ha potte med drenering (hull i bunnen av potta), sånn at de ikke blir stående i vann.

Slik ser de ut etter en måned! Noen av de har blitt ganske store, mens den ene har det såvidt kommet opp en liten stilk på. Så det er ganske forskjell på de!

Siden røttene stikker såpass ut av potten var det på tide å potte de om i større potter.

Som du kan se så har det kommet masse røtter! Jeg løsnet opp i der røttene hadde begynt å gå i sirkel, sånn at røttene kan vokse utover i potta, og ikke fortsette å gå i sirkel. Å løsne opp i røttene er forsåvidt noe som er viktig uansett hva du skal plante, så det er et lite triks du alltid bør gjøre, sånn at det blir bedre rotvekst.

Så var det bare å potte de i større potter og vanne over.

Jeg lar dahlia’ene stå i vinduet i stua der de får masse lys. Dersom du bor et stykke lengre opp i landet eller du ikke har så mye lys ila dagen, er det smart å ha et vekstlys.

Siden dahlia ikke tåler frost er det viktig å vente en god stund før de kan plantes ut. Tipper jeg kan plante de ut i midten av mai, siden det er såpass mildt her i Sandefjord. Men det får jeg bare se ann når den tiden kommer.

Gleder meg skikkelig til å se hvor mye blomster det blir av en liten knoll, og hvor store de blir!

Påske-Planer, Korona – Vipper / Hår, Farmen Kjendis, Hage-Prosjekter ++ Ukens spørsmål #277

annonse – ellos, stinalashes, nelly, bubbleroom, luxushair

Har du begynt å bli aktiv på YouTube igjen?
– Ja! Jeg legger ut en ny video hver onsdag, så da er det bare å klikke innom kanalen min på onsdager!

 

Når begynte du med sminke?
– Jeg begynte å eksperimentere med sminke veldig tidlig. Jeg syns det var så utrolig gøy å prøve ut forskjellige farger og stjele foundationen til mamma, hehe! Begynte med sminke i 6-7 klasse. Men da var det bare litt mascara, foundation og lipgloss. Har steppet up gamet en del siden den gang, hehe!

KJOLEHER – 50% RABATT NÅ!

 

Hvem kom du best overens med på Farmen kjendis?
– Hanna Martine. Men kom jo veldig godt overens med alle inne på gården, som dere kunne se. Savner gjengen så utrolig mye. Superkjipt (men veldig forståelig selvfølgelig) at vi ikke fikk hatt finalefest. Men så fort hverdagen er tilbake til normalt skal vi alle møtes igjen. Det blir koselig!

 

Pynter du til påske? Kan du ha en housetour i påskeversjon?
– Jeg pyntet til påske på tirsdag, og HER kan du se hvordan det ble! Skal lage ny housetour når vi kommer litt nærmere sommeren.

KJOLEHER

 

Kan du begynne å lage vlogger?
– Ja, har veldig lyst til å lage mer vlogger. Akkurat nå er det jo veldig mye isolering pga korona, så det er ikke akkurat nå som det skjer masse spennende å lage vlogger av. Men når ting er mer tilbake til normalen har jeg lyst til å lage mer vlogger. Kan hende jeg lager før den tid også, men vi får bare se ann!

 

Hvor er kjolen du brukte på farmen finalen fra?
– Den kjøpte jeg på BikBok for noen år siden, så den selges ikke lengre der dessverre. Men har funnet noen kjoler som ligner som du kan se under

Første radHER / HER / HER
Andre radHER / HER / HER
Tredje radHER / HER / HER

 

Hva er planene dine for påsken?
– For min del blir det ikke akkurat noe forskjell fra hverdagen. Men jeg har lyst til å kose meg litt ekstra med god mat og turer i skogen med pinnebrød og grilling!

 

Åssen gjør du det med extensions og farging av ettervekst nå som salongene er stengt?
– Jeg pleier alltid å farge mitt eget hår med DENNE hårfargen fra Garnier, så akkurat den delen er null stress. Jeg pleier også å ta av extensionene på egenhånd og gjøre forberedelsene. Mulig jeg får Per Fredrik til å sette på håret som skal være bak også setter jeg på resten selv. Er ikke heeeelt sikker enda. Haha! Men har holdt på med tape extensions i mange år og har såpass peiling at jeg kan lett lære noen å sette det på for meg. Bruker forresten 3 pakker DETTE håret i 65 cm #jet black.

 

Så på snapchat at dere holder på med å gjøre om hagen, hva er planene fremover?
– I fjor sommer planerte vi nesten hele hagen og innkjørselen og bygde mur. Den muren skal males hvit eller lysgrå, er ikke sikker hvilken farge enda. På bildet under kan du se planen for hvilke blomster som skal i hagen og hvor. På stedet der de bare er blankt i hagen skal det en liten overraskelse fra pappa og mamma, som jeg skal avsløre nærmere når den tid kommer. Det blir mye forskjellige hageprosjekter i år, og dere skal få være med på alle stegene. Det blir så gøy!

Hva gjør du med vipper nå som salongene er stengt?
– Jeg har brukt vippe extensions siden i sommer. Egentlig fordi jeg bare skulle ha det på om sommeren, men så bare fortsatte jeg. Nå derimot er det slutt på det. Mine naturlige vipper har virkelig blitt slitt og ser ikke ut akkurat nå. Så nå bruker jeg DETTE vipperserumet fra swiss clinic, også farger jeg de med DENNE fargen fra depend når de har fått litt lengde.

Til vanlig bruker jeg mine vipper fra Stinalashes som du finner HER. De er forresten på 30% rabatt frem til 10 april. Bestillinger av vipper blir sendt ut fortløpende, så det er rask frakt. På bildet under ser du hvordan de ser ut på. Dødsfine, enkle å sette på og varer til 20-25 bruk!

STINALASHES.NO

 

Hva er de tre mest negative egenskapene et menneske kan ha?
– Oi, vanskelig.. Men gjerrig, misunnelig (altså at man ikke unner andre suksess / gode ting i livet) og uintelligent er tre ting jeg ikke takler at folk i nær omkrets er.

 

Hvor gammel er du nå?
– Jeg ble 27 år i februar. Er 93′ modell. Begynner å bli voksen, hehe!

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

 

70% Rabatt på Nelly! – Mine favoritter!

annonse – nelly

Nå har Nelly mid-season salg, og da er det opptil 70% rabatt på over 10’000 items! Heeeelt vilt. Her kan du virkelig fornye vår/sommer garderoben til en latterlig billig penge!

Jeg tenkte jeg kunne vise dere noen av mine favoritter fra salget, som jeg har i mitt klesskap!

GENSERHER50% rabatt NÅ!
BUKSE – lignende HER 20% rabatt NÅ!

 

ELSKER denne genseren. Elsker at den er crop og off shoulder. Selv om den er ganske liten er den ganske varm, så den passer bra å bruke om sommeren og våren!

GENSERHER40% rabatt NÅ!
SKOHER60% rabatt NÅ!

Knee high boots er perfekt her i Norge. Det er som regel alltid litt for kaldt å kun gå i skjørt / kjole om sommeren / våren, og da er det perfekt med et par knee high boots som gjør at antrekket ser mye mer stilig ut, og man holder seg varm.

Oversized gensere som dette er superfine og du kan velge om du vil kjøre bike shorts under eller bare litt mer dekkende undertøy.

GENSERHER50% rabatt NÅ!
BUKSE – lignende HER 20% rabatt NÅ!

Elsker disse off shoulder crop genserne! Har denne i både hvit, svart og beige, hehe! Sier litt om hvor mye jeg liker de. Kan matched med high waist skjørt, bukse og shorts og den er strechy og sitter utrolig fint!

KJOLEHER40% rabatt NÅ!

Denne kjolen har jeg i både hvit og beige fordi jeg syns den er så lekker! Den er stretchy, så den er behagelig å ha på, samtidig som at man ser super classy og lekker ut i den!

 

BLUSEHER70% rabatt NÅ!
BUKSEHER40% rabatt NÅ!

Denne blusen er så cute. Elsker at den har strikk i livet, så fremhever man de kvinnelige formene!

KJOLEHER30% rabatt NÅ!

Leopard trenden er in som aldri før, og denne sommerkjolen passer perfekt inn i trenden. Super comfy, samtidig som at man ser skikkelig fin ut!

 

GENSERHER60% rabatt NÅ!
BUKSEHER40% rabatt NÅ!

Elsker ryggen på denne toppen! Så lekker!

GENSERHER50% rabatt NÅ!
SKOHER
BUKSEHER40% rabatt NÅ!

Denne strikkegenseren er så lekker! Elsker at den svinger litt inn i livet så man ikke bare blir en svær strikkegenser pose, hehe! Og mønsteret i strikken er så lekker! PS; denne klør ikke. Jeg klør av alt og denne merker jeg ingenting på. Perfekt for våren og sene sommerkvelder der man vil være varm men også pyntet og fin!

Skinnbuksene er også amazing. Den fremhever rumpa superbra, også er det faktisk komfortable (og ikke sånn som mange andre skinnbukser, hehe!).

 

Håper du ble inspirert til å fornye vår/sommer-garderoben litt!

12 Jente-filmer jeg elsker!

Jeg elsker filmer som er skikkelig chick flicks aka veldig jentefilmer. Nå kan vi ikke akkurat ha jentekvelder der vi ser filmer sammen i stua, MEN vi kan bruke facetime / facebook messenger videochat og ha hele jentegjengen sammen og se filmene sånn sammen. På fredag for et par uker siden, hadde vi jentene vinkveld sammen over facebook messenger videochat og det var så koselig! Legg til hele jentegjengen i en gruppe, og trykk på videochat tegnet så kan alle videochatte sammen!

Uansett. Jeg tenkte jeg kunne tipse dere om noen av mine favoritt all-time jentefilmer. Så her er 12 stykker jeg virkelig syns du bør se!

 

Har du en favoritt?

5 Beauty hacks

annonse – nelly, lindex, ellos

Skrubb – Lei av å kjøpe masse skrubbeprodukter hele tiden? Prøv heller DISSE skrubb-hanskene fra Lindex. De varer basically for evig, og fungerer utrolig bra for å skrubbe. Jeg skrubber hele kroppen 1-2 ganger i uka, og det er spesielt viktig å skrubbe bra om man bruker selvbruning.

BLUSEHER
BUKSEHER

 

Dunhår – Alle mennesker har små dunhår i ansiktet, og det kan ofte gjøre at sminken legger seg ganske ujevnt, og produktene virker ikke like bra. Jeg pleier alltid å fjerne dunhårene med en SLIK fra Lindex og jeg ser stor forskjell på sminken og hvor smooth huden blir.

 

Stroppløs – Stroppløse bh’er gjør som regel at man går halve kvelden og er redd for at bh’en skal gli ned, og man får som regel null kløft i de, uansett hvor store pupper man har. Jeg bruker en SLIK bh fra Lindex i alle stroppløse topper og topper der jeg ikke vil at bh-stroppene skal syns (som på bildene i dette innlegget). Den sitter som et skudd og føles amazing!

BLUSEHER
BUKSEHER

Bryn og vipper – Nå som alle beauty salonger er stengt må man farge både bryn og vipper selv. Personlig har jeg gjort det på egenhånd, siden jeg startet å farge brynene mine for første gang i sommer, etter at de hadde blitt bleket av solen. Jeg elsker å bruke DENNE fra depend. Den gjør at fargen sitter i nesten en måned og den er sykt billig og varer til flere omganger.

 

Selfies – Kanskje ikke et beauty hack, men det er beauty relatert, så jeg tar det med. Når du skal ta selfies er lyset superviktig. Feil lys kan gjøre at man ser helt hærja ut, hehe. Skal du ta bilder innendørs er det best å stille seg foran et vindu på dagtid eller når det er solnedgang. Da blir lyset superlekkert og huden din ser amazing ut!

 

10 Ting jeg vil gjøre i April

I morgen er det 1 april. Når jeg i januar sa at januar hadde vart lenge, hadde jeg null peiling om hvordan mars kom til å føles. Haha! Det meste i samfunnet er stengt en god stund til. Det er uvisst om når ting blir åpnet opp igjen, så jeg planlegger utifra at ting fortsetter likt hele april. Så her er 10 ting jeg vil gjøre i april!

 

Trening og sunn mat – Den første uken etter at alt ble stengt ned ga jeg ganske blaffen i sunn mat og trening. Jeg har allerede skjerpet inn ganske mye, men i april skal jeg virkelig trene mye mer og spise mye mer sunt! Det har både kropp og sjel godt av! Har jo treningsrom hjemme, i tillegg til at det endelig er varmt nok til å trene utendørs, så jeg har null unnskyldninger!

Walk in closet – Jeg har allerede lagt vekk nesten alle strikkegenserne mine, men jeg skal gå over og ta vekk alt som ikke passer til vår / sommer, også skal jeg hente ned sommerklærne mine. Gleder meg så mye til det blir varmere!

 

Shine opp hage – Jeg har fortsatt igjen en god del vasking av veranda. Så det må jeg få gjort ila måneden. Også skal jeg gjøre hagen klar for alt som skal skje i den i sommer.

 

Mur rundt huset – Muren som er rundt huset skal males hvit / grå (klarer ikke bestemme meg, hehe). Før den skal males må jeg gå over alle hull som er i muren med redirep som er en spesialmørtel for å fikse betong. Blir skikkelig kjedelig drittjobb, men deilig å komme et steg nærmere en lekker mur.

Bake – Jeg spurte nettopp Molle (mormoren min) om oppskriften til brødet Bias (morfar) alltid lagde. Det brødet spiste jeg så mye i løpet av oppveksten, og det er seriøst det beste brødet noensinne. Ingenting slår det, hehe! Så jeg skal virkelig bake både det og masse annet digg, og fylle opp fryseren, hehe!

 

Tur – Jeg skal masse ut og gå turer i april. Tursekken skal pakkes med kvikklunsj, kakao og pinnebrød, og nå er det bare rett ut og oppleve den fine naturen Norge har å by på!

Starte cut flower garden – Jeg skal fylle opp en eller to pallekarmer i hagen med masse sommerblomst frø, og prøve å få det til og bli en liten cut flower garden. Har funnet den perfekte plassen til det, som egentlig bare er et tomrom i planene mine. Så der passer det perfekt å teste ut og se hva jeg kan få til!

 

Påske-egg-jakt – Hver påskeaften lager jeg påske-egg-jakt til Per Fredrik og i år er intet unntak. Jeg lager ledetråder og legger i forskjellige egg, også må han løse de for å finne neste egg og til slutt egget med noe digg i!

Grille – Vi har allerede rukket å grille et par ganger på verandaen, og det skal det bli mer av i april. Jeg elsker å ta en grillpause midt på dagen mens jeg holder på i hagen. Det er få ting som slår en grillpølse med bbq saus og en orange breezer i vårsola!

 

Vinkveld med jentene – Vi har allerede hatt en runde med vinkveld på facebook videochat, og flere må det bli! Så utrolig koselig og sosialt!

 

Hva skal du i april?

 

Slik fikser jeg neglene mine

annonse – lindex

Nå som alle beauty salonger er stengt, er det mange som stresser over hvordan de skal fikse neglene sine. Selv har jeg fikset mine egne negler i flere år. Jeg gikk til negleteknikker i mange år, men jeg ble til slutt så utrolig lei av å sitte rett opp og ned på en stol og glane ut i lufta i 2 timer, hver gang jeg skulle fikse neglene mine. For ikke å snakke om hvor lang tid jeg brukte på å kjøre til salonger i Oslo.. Og kostnadene…

Så ja, jeg begynte rett og slett å fikse mine egne negler. Det er superlett, jeg bruker maks 10 minutter på å sette de på, og de sitter som regel i en 7-10 dager avhengig av om jeg har vært veldig hardhendt med de, hehe!

Siden så mange av dere lurer på hvordan jeg fikser neglene mine, kommer det en liten tutorial nå. Jeg har også funnet frem noen dødslekre og billige negler dere kan få tak i på nett, som ligger lengre ned i innlegget.

Steg 1: Jeg bruker alltid en slik neglfil som på under bildet, til å file vekk gammelt neglelim og gjøre neglene litt mer ru, sånn at neglene sitter bedre. Trenger ikke å file mye, men bittelitt.

Steg 2: Deretter former jeg neglene. På sidene av neglene filer jeg sånn at selve neglen blir litt smalere. Jeg filer også lengden og gjør de jevne. Jeg liker ikke at mine naturlige negler har noe særlig lengde, da det synes på undersiden av de falske neglene, så jeg filer mine egne korte.

Steg 3: Jeg bruker den øverste delen av redskapet på bildet under, til å dytte tilbake neglebåndene mine. Også går jeg over neglebåndene forsiktig med den første filen for å jevne ut hakk i neglebåndet. Du kan gjerne smøre lotion på neglebåndene først, om du vil mykne de opp.

Steg 4: Vask hendene godt og få vekk alt av pussestøv fra neglene.

Steg 5: Legg frem neglene du skal bruke. Prøv de på før du tar på neglelim. Er de litt for brede, kan du bare bruke en fil for å justere.

Steg 6: Påfør neglelim og sett på en negl. Hold i 20 sekunder. Gjenta på alle neglene. Liker å ta tomlene til sist så de ikke er i veien mens jeg setter på resten av neglene.

Jeg pleier å vente minst en time før jeg får neglene våte, sånn at neglelimet kan tørke skikkelig. Er ikke sikker på om det er nødvendig, men det er i alle fall noe jeg pleier å gjøre, hehe!  

GULL NEGLER – HER
HVIT NEGLER – HER
RØDE NEGLER – HER

HVITE MARMOR NEGLER – HER
SVARTE MARMOR NEGLER – HER
ROSA MARMOR NEGLER – HER