10 Ting jeg vil gjøre i April

I morgen er det 1 april. Når jeg i januar sa at januar hadde vart lenge, hadde jeg null peiling om hvordan mars kom til å føles. Haha! Det meste i samfunnet er stengt en god stund til. Det er uvisst om når ting blir åpnet opp igjen, så jeg planlegger utifra at ting fortsetter likt hele april. Så her er 10 ting jeg vil gjøre i april!

 

Trening og sunn mat – Den første uken etter at alt ble stengt ned ga jeg ganske blaffen i sunn mat og trening. Jeg har allerede skjerpet inn ganske mye, men i april skal jeg virkelig trene mye mer og spise mye mer sunt! Det har både kropp og sjel godt av! Har jo treningsrom hjemme, i tillegg til at det endelig er varmt nok til å trene utendørs, så jeg har null unnskyldninger!

Walk in closet – Jeg har allerede lagt vekk nesten alle strikkegenserne mine, men jeg skal gå over og ta vekk alt som ikke passer til vår / sommer, også skal jeg hente ned sommerklærne mine. Gleder meg så mye til det blir varmere!

 

Shine opp hage – Jeg har fortsatt igjen en god del vasking av veranda. Så det må jeg få gjort ila måneden. Også skal jeg gjøre hagen klar for alt som skal skje i den i sommer.

 

Mur rundt huset – Muren som er rundt huset skal males hvit / grå (klarer ikke bestemme meg, hehe). Før den skal males må jeg gå over alle hull som er i muren med redirep som er en spesialmørtel for å fikse betong. Blir skikkelig kjedelig drittjobb, men deilig å komme et steg nærmere en lekker mur.

Bake – Jeg spurte nettopp Molle (mormoren min) om oppskriften til brødet Bias (morfar) alltid lagde. Det brødet spiste jeg så mye i løpet av oppveksten, og det er seriøst det beste brødet noensinne. Ingenting slår det, hehe! Så jeg skal virkelig bake både det og masse annet digg, og fylle opp fryseren, hehe!

 

Tur – Jeg skal masse ut og gå turer i april. Tursekken skal pakkes med kvikklunsj, kakao og pinnebrød, og nå er det bare rett ut og oppleve den fine naturen Norge har å by på!

Starte cut flower garden – Jeg skal fylle opp en eller to pallekarmer i hagen med masse sommerblomst frø, og prøve å få det til og bli en liten cut flower garden. Har funnet den perfekte plassen til det, som egentlig bare er et tomrom i planene mine. Så der passer det perfekt å teste ut og se hva jeg kan få til!

 

Påske-egg-jakt – Hver påskeaften lager jeg påske-egg-jakt til Per Fredrik og i år er intet unntak. Jeg lager ledetråder og legger i forskjellige egg, også må han løse de for å finne neste egg og til slutt egget med noe digg i!

Grille – Vi har allerede rukket å grille et par ganger på verandaen, og det skal det bli mer av i april. Jeg elsker å ta en grillpause midt på dagen mens jeg holder på i hagen. Det er få ting som slår en grillpølse med bbq saus og en orange breezer i vårsola!

 

Vinkveld med jentene – Vi har allerede hatt en runde med vinkveld på facebook videochat, og flere må det bli! Så utrolig koselig og sosialt!

 

Hva skal du i april?

 

2 kommentarer
    1. Masse fine ting å gjøre i April da. Likte veldig godt den med påskejakt. For en kreativ og artig idé. Her blir det ikke så mye tror jeg. Skal få feiret samboeren da så blir jo noe kake. Men han ligger jo syk så da er det ikke mye man kan gjøre. Heldigvis er ikke det før slutten av mnd så da får vi satse på at han er frisk til da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg