September hagetour! Stort bildedryss av hagen!

Vipps så var vi i september, og plutselig er høsten her med alle sine vakre farger. Jeg har jo vist dere hagen igjennom hage tourer i april, juni, juli, august og nå er det på tide å vise september. Også har jeg lagt ut blomster tour i april, juni, juli og august.

Hagen min har jo uten tvil forandret seg ekstremt mye i år. Jeg har jo anlagt hele hagen. Plantet utallige blomster, satt opp et svært drivhus, lagt gress og mye mer. Nå føler jeg virkelig at hagen endelig er slik jeg vil ha den, og at den er “vår” og ikke bare de som eide her før sin. Det har vært utallige timer med jobbing, men det er jo bare gøy og ikke minst; god trening, hehe!

Nå som høsten har kicket inn ser jeg virkelig at plantene i hagen begynner å forberede seg på vinteren. Noen planter har allerede tatt kvelden, noen begynner å se stusselige ut og andre skifter farger på bladene til nydelige høstfarger.

Så, uten å skravle mer hull i hodet på dere; la oss kjøre september hage tour! 

Dahlia’ene mine har virkelig vokst og blitt svære! De er jo så lekre!

Det er så koselig å sitte ute i drivhuset! Nå som det er litt kjøligere er det endelig mulig å sitte der midt på dagen, og det gjør jeg mye! Har også hengt opp masse solcellelys som henger rundt i taket og nedi blomsterpotter, og det lyser så fint i drivhuset om kvelden!

  

Klokkeranken (den som vokser opp rundt fuglehuset) har virkelig vokst enormt mye i år! Og nå har den skiftet til så lekre farger! Ingen tvil om at jeg skal ha flere klokkeranker neste år!

På veggene her har jeg plantet arkitektens trøst, og det er så koselig med litt grønne vegger som rammer inn sofahjørnet. Disse er også flerårige og man trenger ikke å klippe de ned. Mine står i store blomsterpotter, og så langt har det funket bra!

I løpet av slutten av september / oktober må jeg grave opp alle fuksiaene jeg skal beholde til neste år, og gjøre de klare for overvintring innendørs. Dahlia’ene må også opp av bakken, og lagres tørt og kjølig. Men før den tid skal jeg prøve å nyte det vakre synet så lenge jeg kan!

 

Sjekk også ut:

Blomster tour: april, juni, juli, august.

Hage tour: april, juni, juli, august

4 kommentarer
    1. Kan du lage et innlegg da hvordan du gjør med fuchsia for å få den til å overvintre? 😊 Første året mitt med denne blomsten og vil gjerne få den til å overvintre og få den til slik at jeg kan kjøpe fler neste år 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg