Juni – Blomster hagetour!

For et par dager siden la jeg ut en juni hagetour (se HER), men da var det mest fokus på selve hagen og hvordan alt hadde blitt, også ble det ikke såå mye fokus på selve blomstene. Så derfor tenkte jeg å ha en blomster tour, der dere kan se hva som blomstrer i hagen min nå. Det passet jo perfekt å ta det i dag, for i dag blomstret rosene for første gang i år! Var innom hagen og tittet etter at jeg hadde gått morgentur med Chloe, og det var så gøy å se!

Før vi begynner blomster tour’en må jeg bare si tusen takk for så utrolig mange hyggelige tilbakemeldinger som jeg får på hage-blogginnleggene mine. Jeg har jo vært litt usikker på om hage var noe som kom til å slå ann her på bloggen. Men herregud så en respons det har vært! Det er ingen tvil om at det er mange der ute som drømmer om en flott hage, og som vil ha inspirasjon, tips og triks. Det har til og med vært masse folk fra Sverige, Finland og USA som har sendt kommentarer her på bloggen og meldinger, så det er gøy! Så jeg kommer til å fortsette med masse hageblogginnlegg, men også skjønnhet, trening, matoppskrifter og hverdag. Blir ikke en 100% hageblogg akkurat, men litt hagekrydder tror jeg virkelig at vi alle trengte i denne bloggverdenen nå, hehe!

SÅ, la oss starte blomstertouren! Skal skrive ned navnet til så mange blomster under bildene jeg kan, så det er lett for dere å vite hva de forskjellige sortene er. Men om du lurer på noe er det bare å spørre i kommentarfeltet, så skal jeg svare så godt jeg kan!

 

Petunia  / Stemor

fuksia – stemor- blomkarse

vingethunbergia

stemor / fuksia “sir matts busby”

fuksia – sir matts busby

georgine

petunia

druer – petunia – klokkeranke

solsikke – fantasy mixed

erteblomst – royal family mixed 

rose – therese bugnet

fuksia – klokkebusk – margheritt

fuksia – ringwood market

erteblomst – royal family mixed 

Lavendel “felice”

spansk margheritt

rynkerose

duft skjærsmin

fuksia – ringwood market

nellik

rhodendron

duftkaprifol

sommerfugl lavendel

spirea – snowmound

Håper du fikk litt blomsterinspirasjon!

9 kommentarer
    1. Så mye fint!!:) stas med så stor hage og plass til mange blomster. Vil informere at rynkerose er på svartelisten og sprer seg veldig. Den tar over det biologiske mangfoldet hvor andre plantearter skulle ha vært. Så vær veldig obs, hvis du ikke allerede visste dette fra før 🙂

      1. Den hadde stått her i mange år før jeg flyttet inn. Men vet at den er på svartelisten, så passer veldig på 🙂 men bra du gjør andre obs på det!

    2. Så vakkert❤ Du er utrulig flink! Morro å sjå hvordan det vokser fra starten jan./ feb., og eg har bare aldri visst stemor kan bli så bugnende å fine!!😃

    3. Nydelige blomster. Jeg er veldig fan av roser og når jeg bodde i Modum så hadde vi et blomsterbed med så mange fine farger på rosene. Den gangen jeg hadde hage. Så jeg vet hvor utrolig gøy det er å se alle blomstene som lyser opp hagen. Og din hage er jo helt amazing! Så mye nydelige farger og blomster. Får meg til å savne å hage enda mer.

    4. Ooh, so much beauty! I’m quite breathless! I especially love the fuchsias (in finnish they are called “blood drops”)! Pictures like these would be lovely to frame and put on the wall. Would be so amazing to look at in the middle of winter! 😀

    5. Flott innlegg, jeg synes det er kjempe fint med navn på blomstene under bildene, tommel opp for det 👍 Er nellik og lavendel en fler årig staude? Må være kjempe gøy at disse fine blomster/hage innleggene dine får utenlands oppmerksom også 👏🏼👍 Liker disse innleggene kjempe godt 😊🌻🦋

      1. Så gøy å høre! Elsker selv når folk skriver navnene på blomstene 😀 Lavendelen er en staude. Men nelliken er jeg ikke sikker på. Noen nelliker er stauder mens andre bare er sommerblomster 🙂 stod ikke på potten hva slags nellik min var dessverre!

    6. Så gøy med alt du har fått frem fra frø, virkelig imponerende! Har ikke alltid hatt like stort hell med det jeg har sådd tidligere. Heldigvis har jeg plantet masse fine stauder og liljer i høst, og gleder meg stort til alt som viser seg fra sin beste side nå fremover. Kose deg i hagen i det deilige sommer været 🙂.

    7. Nydelig! Forfriskende med noe annet i blogglandia! Bytter du ut stemorsblomstene på sommeren? Jeg har alltid byttet de ut fordi jeg føler at de er påske/vår blomster😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg