Juli – Blomster hagetour!

I forrige uke la jeg ut en hagetour der dere fikk se hele hagen (innlegg HER), men der var det mer oversiktsbilder og ikke så mye close up på de forskjellige bildene. Det hadde jo blitt et milelangt innlegg om jeg skulle hatt med det også i det innlegget, så da kan jeg heller vise dere litt close up på selve blomstene i dette innlegget.

Jeg har jo over 100 forskjellige blomstertyper i hagen, og sikkert 500 blomster tilsammen, så i dette innlegget viser jeg dere de blomstene som blomstrer finest nå. Skal prøve å skrive navnene på alle blomstene under hvert bilde, så det er lett å vite navnene dems. Men om du lurer på noe er det bare å spørre i kommentarfeltet!

 

ertblomster – spansk margeritt – vingethunbergia

 

stemorsblomster

 

petunia – klokkeranke – margeritt – fuksia

 

fuksia

 

fuksia – fuksia – blodbeger – fuksia – fuksia

 

petunia

 

mynte – erteblomst – blomkarse

 

månedsjordbær

 

klatrehortensia

 

rose “aya renaissance poulren”

 

rose “therese bugnet”

 

rose “the fairy”

 

sommer georgine

 

dahlia “stoltze von berlin” – rose “leonardo da vinci”

 

fuksia – syrin

 

sommerfugl-lavendel

 

solsikke “fantasy mixed”

 

rose “romanze”

 

erteblomst

 

blomkarse

 

rose “leonardo da vinci”

 

revebjelle

 

løytnantshjerte – stokkrose – fuksia – rose – oppstammet dvergsyrin – erteblomster

 

Dahlia “onesta”

 

fuksia – petunia

 

blomkarse

 

Noe jeg elsker å gjøre er å ta med meg Redbull’en om morgenen og rusle rundt i hagen, og bare se på alle blomstene. Så alt som har sprunget ut siden i går og se hvor mye ting vokser. Lukte litt på rosene og erteblomstene, og ofte lager jeg en liten bukett til å ha innendørs. Ah, magisk! Hage er uten tvil noe som gir meg mye glede, og jeg håper det også kan gi deg litt glede!

2 kommentarer
    1. Herlighet så frodig og fint det er hos dere, du har virkelig grønne fingre. Bruker du kun langtidsgjørsel fra Plantasjen, eller bruker du annen næring også? Veldig moro å se den flotte Hagen deres.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg