Dette blomstrer i hagen – Stort bildedryss! August blomstertour!

For noen dager siden la jeg ut en hagetour for august, der jeg viste dere hele hagen (se HER). Men da viste jeg mer oversiktsbilder, og ikke noen nærbilder av blomstene. Så derfor kjører vi en egen blomstertour nå med alt som blomstrer!

Jeg blir seriøst aldri lei blomster, og det gir meg så mye glede. Hver eneste morgen rusler jeg rundt i hagen og ser på blomstene og hva som har skjedd i løpet av natten. Alt har vokst så mye denne sesongen, og jeg gleder meg til å se hvor stort alt er om et år eller to. Da blir det noe helt ekstremt frodig her, hehe!

Men nok skravling; kjør hagetour!

PS: bare å spørre i kommentarfeltet om du lurer på noe. Har skrevet ned alle navnene på blomstene i tilfelle du finner noe du liker! 

rose – “therese bugnet”

 

rose – “bonica”

 

kaprifol

 

rose – “the fairy”

 

dahlia – “stoltze von berlin”

Denne Dahliaen. Altså, hvor sinnsykt fin er ikke den? Den er fra knoll og den kjøpte jeg i vår. Neste år blir den enda større, og det blir så spennende!

dahlia – “onesta”

 

sommergeorgine

 

 

dahlia – “lillehammer”

 

 

solsikke – “fantasy mixed”

 

potterose

klematis – “etoile violette”

Denne klematisen kjøpte jeg bare for noen dager siden. Har kjøpt 6-7 klematiser i år, men denne er den eneste som blomstrer nå. De andre trenger litt mer tid på å vokse!

 

stemor

 

rose – “de rescht”

 

syrinhortensia

 

erteblomst

 

sommerfuglbusk

 

petunia

 

blogbeger

 

rosa rugosa

 

Liten funfact; på bildet over og under er det plantet petunia i ampler. I den øverste er det kun plantet 1 plante i en stor krukke, mens i den under er det 3 petuniaer i en ampel som den ble solgt i.

Her kan dere virkelig se hvor mye det har å si når det kommer til hvor mye plass den har til røttene sine med jord. Den rosa holder seg fuktig mesteparten av tiden, mens den lilla tørker fort inn siden den er stappfull av røtter. Lesson learned: kjøp svære ampler til blomster, for herregud for en forskjell det blir!

petunia

I disse balkongkassene er det også kun 1 petunia i hver. Men disse har mye mer plass å vokse på, så disse har blitt gigantiske!

 

vingethunbergia / druer

 

margheritt

 

vingethunbergia

 

spansk margheritt  /  fuksia

 

georgine / fuksia

 

fuksia

 

petunia

 

fuksia

 

fuksia  /  petunia

 

Håper du fikk litt blomster-inspo! Kanskje du fikk lyst til å plante noe nytt i din egen hage?

Sjekk også ut: 
“August hagetour”

“Juli blomstertour”

“Juli hagetour”

“Slik organiserer jeg hagejobbingen”

 

 

Følg meg på sosiale medier:

Instagram@stinablogg
Instagram@stinablogghage
Snapchat@stinablogg

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg