Woho, endelig lørdag! På lørdager pleier jeg vanligvis å skeie ut med masse godteri. Men siden jeg har vært på Gran Canaria en liten uke, og spist masse godteri og junkfood frister det ikke så veldig med godteri i dag. Derfor kjører jeg heller frukt! Jeg elsker å momse på frukt og grønnsaker. Det smaker friskt og godt, også er det sunt og!
Når det kommer til frukt er jeg veldig glad i kombinasjonen med jordbær, honningmelon og appelsin. Det er kjempe godt å momse sammen og det tar bare et par minutter å gjøre klart. Selv pleier jeg alltid å gjøre det klart sammen med middagen, sånn at jeg enkelt kan hente det frem etter jeg har spist middag.
Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg blir alltid super fysen på noe godt etter at jeg har spist middag. Da er det jo perfekt å ha litt frukt eller grønnsaker klare for momsing! Hehe! 🍓🍏🍍
Jeg skal i alle fall kose med skikkelig med frukt i kveld! Om du er veldig glad i potetgull og dipp anbefaler jeg å teste ut grønnsaker med dipp. Skjær opp noen gulrøtter i staver, noen buketter med brokkoli, noen staver med agurk og lag dipp med lettrømme og den dipmixen du liker. Det smaker seriøst 100x bedre enn potetgulll, også er det veldig bra for kroppen din!
Jeg tror ikke på ulykke – Å knuse et speil eller drepe en edderkopp betyr jo egentlig ulykke, men ikke for meg. Jeg tror rett og slett ikke på ting som betyr ulykke. Hvorfor skal jeg gidde å tro på det liksom? Lykke derimot tror jeg på. Men ulykke er så negativt så det nekter jeg å tro på. Jeg tenker at ulykke skjer om man sier til seg selv at det kommer til å skje.
Hvitt papir – Dette kommer til å høres super sært ut, men jeg takler ikke brunt / beige papir. Slik har jeg vært helt siden jeg var liten. Dere vet de notat arkene man fikk til å kladde på under prøver på skolen? De nektet jeg å ta i. Jeg hater de så hardt. Haha! Jeg hadde alltid med egne hvite ark som jeg kunne bruke, fordi jeg rett og slett ikke takler å ta på de brun-beige arkene.
Pocket bøker er virkelig noe jeg ikke liker, da de alltid har det bruke arket. Jeg har lest noen få pocket bøker, men det er virkelig ikke mange. Når bøker har hvitt og tykt ark derimot, da blir jeg glad helt inn til hjerterota. Fun fact; tok buss og trikk i 2,5 timer en gang bare for å kjøpe en notatbok som hadde riktig type papir. Jepp, jeg vet det; helt weirdo shit.
Hater å sende meldinger – Jeg hater å sende sms med folk hvis det er over lengre tid, altså over 15-20 minutter. Lange samtaler på sms frem og tilbake får jeg helt hetta av. Både fordi det tar lang tid og fordi jeg hater å skrive meldinger. Jeg plukker heller opp telefonen og ringer et menneske i 5 minutter, så begge får sagt alt de trenger enn å sende 100 sms frem og tilbake. Haha! De få gangene jeg må sende sms til folk ender jeg oftest opp med å sende talemeldinger. Skrivingen min sparer jeg heller til bloggen.
Mister aldri ting – Jeg har aldri mistet en lommebok, telefon, sykkel, eller noe som helst viktig. Jeg er alltid veldig påpasselig på å sjekke at jeg har husket alle tingene mine når jeg for eksempel skal gå av et tog eller er ferdig på en restaurant. Jeg er den som sjekker oppå stoler, under bord og overalt for å trippelsjekke at alt alltid er husket. Veldig kjekt både for meg og venner. Aner ikke hvor mange telefoner jeg har reddet venninner fra å miste..
Perfeksjonist – Når jeg først skal gjøre noe, gjør jeg det helt til perfeksjon. Noe i midten klarer jeg ikke. Det er positivt at ting blir fint, meeen det ender ofte opp med at man ikke får gjort så mye siden alt alltid skal bli helt perfekt..
Jeg fryser alltid – Uansett om det er vinter eller sommer; jeg fryser. Jeg tror alltid at jeg kler meg varmt nok, også tar jeg nesten alltid feil. Jeg hater å ha på altfor mye klær, så det er nok en grunn til at jeg feilberegner en del, hvilket er veldig kjipt.
Ekstremt fort rørt – Jeg blir veldig fort rørt av ting og senest i dag tidlig var jeg på gråten da jeg så en video av Shane Dawson der han lærte en blind jente å kjøre bil (på en parkeringsplass). Jeg blir så rørt når jeg ser slike gode og søte ting. Modern family er vel den serien jeg nesten alltid blir på gråten av, fordi det alltid skjer noe helt herlig.
Wow det føles rart og deilig å være skikkelig tilbake igjen både her på bloggen og i Norge. Noe som er sykt digg er at det er bra vær her hjemme. Nesten all snøen har smeltet, det er sol og blå himmel og hele 14 grader. Da kan man virkelig ikke klage! Hadde vært så nedtur om jeg kom hjem fra syden til -10 grader og mer snø.. Hahah! Takk gud for at jeg slapp det!
Mens vi har vært på ferie har en venninne av oss passet Chloe. Hun har også en Papillon og en annen hund så Chloe har lekt masse med de. Det merkes, fornå ligger hun rett ut på stuegulvet. Hehe!
Da jeg hentet henne i stad var vi innom Plantasjen på vei hjem. Jeg bare måtte innom og handle inn en del nye krydderurter og noen blomster. Rett før vi reiste kastet vi alle krydder urtene vi hadde, siden alle var så og si spist opp. Så i dag handlet jeg inn mange forskjellige. Merker det er så mye lettere å lage sunn og god mat når man har urter stående klare på benken. Jeg blir mye mer inspirert i matveien av det! Et lite tips om du kanskje ikke er så glad i å lage mat fra bunnen av.
Må le litt av meg selv. Jeg fant et par busker på shopping og siden de var så fine bare måtte jeg plukke de med meg. Aner ikke hvor jeg skal putte de eller hva jeg skal gjøre med de. Meeeen, det finner jeg sikkert ut av. Nå står de i garasjen frem til jeg finner ut om jeg skal plante de i bakken eller i krukker på verandaen. Kanskje litt tidlig å plante ting ute i bakken enda? Jeg må nok google litt rundt først.
På flyet på vei hjem fra Gran Canaria lagde jeg enda flere nye planer for hageprosjektet i år. Skal lage et hjørne på verandaen der det skal bli “lounge” hjørne. Det skal være en ligge stol (omg, hva er det riktige ordet for det igjen?) også skal jeg ha et lite bord til drikke, også skal det være masse blomster rundt. Et perfekt lite kontorhjørne jeg skal bruke når det er fint vær. Gjett om det blir deilig å ligge der med mac’en og jobbe. Omg, som jeg gleder meg!
Tenkte å lage en video der dere kan få se hele hagen nå, også kan jeg fortelle dere alle planene jeg har. Høres ikke det kult ut? Hagen ser virkelig skikkelig tidlig vår ut nå, så den er ikke på sitt fineste for å si det mildt. Men det er jo gøy med en skikkelig før video, eller hva?
Nå sitter vi på toget på vei hjem til Sandefjord. Ble nesten litt sjokkert over hvor kaldt det er her. 5 dager i solen gjør virkelig at man glemmer. Hehe! Når jeg var på Gran Canaria tok jeg veldig lite bilder. Men jeg knipset noen bilder rundt på hotellet før frokosten den ene dagen, og jeg kjenner jeg savner sol og varme allerede..!
Altså, hvor amazing er ikke dette stedet da? Er ikke for ingenting at vi har vært her tre ganger på et år. Det hotellet her er virkelig magisk. Er veldig mange som har spurt hvilket hotell det er, og hotellet heter “Lopesan Baobab”. Det er 5 stjerners hotell og jeg leste et eller annet sted at det er det beste hotellet på hele Gran Canaria. Så det er rimelig amazing!
Det blir nok ikke siste gang vi reiser hit! Nå derimot ser jeg frem til fint vær her i Norge og endelig komme igang med jobbing. Har savnet å kunne jobbe 100% og lage bra innhold for dere. Tiden fremover blir helt gull, og jeg gleder meg til å ta dere med på det!
Nå er jeg endelig tilbake! Nå har det gått 5 døgn siden jeg skrudde av telefonen og mac’en min. Jeg har ikke vært innom bloggen, mailen, sms, sosiale medier, eller noe som helst på disse 5 døgnene. Per Fredrik har sjekket iPhonen min for meg i tilfelle det var hastemeldinger på jobb, men ellers enn de 5 minuttene hver dag har telefonen og mac’en vært helt skrudd av.
Det har vært rart å være helt logget av. Jeg har aldri vært logget av så lenge i hele min bloggkarriere på 8 år, og så dette var en challenge. De første dagene føltes det veldig tomt og rart, og det er så mange småting som jeg bruker telefonen til som jeg aldri tenker på. Bare det å sjekke klokken var noe Per Fredrik måtte gjøre for meg. Hehe!
Med vilje har jeg latt kamera ligge i vesken nesten hele turen, og det er veldig uvant. Jeg er vant med å dokumentere absolutt alt, og det føles rart å ikke ha massevis av bilder å se tilbake på. Å dokumentere via bilder, tekst og video er noe jeg virkelig har savnet å gjøre, og det er jo akkurat derfor jeg alltid har elsket å blogge. Midt oppi alt av jobbkaos ble det glemt, og derfor er jeg ekstra glad for at jeg har påmint meg selv om det igjen.
Det har vært rart å være helt uten dere, og jeg har savnet den daglige praten vi har. Det å få kommentarer fra dere, dele små hverdagsgleder på snapchat, og de større tingene her på bloggen er noe jeg virkelig har savnet, som jeg gleder meg til å gjøre igjen.
Selv om det har vært kjipt å være borte fra dere, merker jeg at jeg virkelig har trengt denne pausen. Jeg har virkelig fått nullstilt hodet mitt, reflektert over hvilke ting som er viktige for mitt liv og min lykke, og hvilke mål jeg vil jobbe mot i fremtiden. Jeg gleder meg til å komme ordentlig igang igjen, og starte med nye og blanke ark. Tusen takk for alle de støttende kommentarene jeg har fått fra dere i denne perioden jeg har vært syk. De har virkelig betydd mye for meg, og dere har hjulpet meg igjennom dette. Å vite at så mange gode mennesker støtter meg er virkelig helt fantastisk. Dere er gull! ❤️❤️❤️
I løpet av de 8 årene som jeg har blogget har jeg aldri koblet helt av. Uansett om jeg har vært på reise, det har vært julaften eller jeg har vært syk med 40 i feber har jeg jobbet enten med å blogge, lage videoer, filme til diverse ting, svare mailer og generelt bare være “på”. Alltid logget på og i jobbmodus.
Nå som jeg har blitt utbrent (skrev om det i går HER) har jeg bestemt meg for å logge av mens jeg er på ferie, frem til fredag. Jeg kommer til å skru av telefonen min og kommer kun til å skru den på en gang om dagen, og da er det Per Fredrik som kommer til å sjekke den for meg. Er det noe som haster ekstremt på jobb viser han det til meg, om ikke så sjekker jeg ikke telefonen. Jeg kommer ikke til å blogge, oppdatere / sjekke sosiale medier eller noe som helst. Jeg logger helt av.
Jeg har lyst til å bli frisk så fort som mulig, og jeg kjenner at jeg må ta helsen min på alvor. For meg er det et stort steg å ta, når jeg faktisk skal logge helt av, men jeg vet det er nødvendig for at jeg skal komme inn på rett spor mot å bli frisk.
Å være utbrent er noe jeg aldri har opplevd før, og jeg håper at jeg lærer såpass mye av dette til at jeg aldri blir det igjen. For min del har utbrentheten resultert i mange angstanfall, og det er virkelig ingen god følelse.
Jeg hater å bare logge av og ikke oppdatere bloggen. Men jeg håper dere er her når jeg kommer tilbake. Alle de støttende kommentarene og meldingene jeg har fått fra dere mens jeg har vært syk har virkelig holdt motet mitt oppe, og jeg håper å komme tilbake til å gi dere hyppigere oppdateringer igjen. Jeg elsker jo å dele livet mitt med dere!
I går var Per Fredrik og jeg på lanseringsfesten for Bloggerne. Den nye sesongen har nettopp begynt å rulle på tv, og i går var vi med for å feire det. Anne Brith er med på denne sesongen, og inviterte oss som gjester.
Vi er jo gode venner, jeg tuller ikke når jeg sier at vi snakker i telefon med hverandre nesten hver dag om alt mulig. Det er så koselig å ha en så god bloggvenninne i denne litt smågale bloggverdenen. Hehe!
Uansett. Vi hadde det utrolig gøy i går og det var så koselig å se igjen kjentfolk og bli enda bedre kjent med så mange utrolig flotte mennesker! Bloggerne er jo et tv-program som jeg har sett på helt siden første episode, og jeg har alltid syns at det har vært så gøy og utrolig bra laget. Så jeg kommer selvfølgelig til å følge nøye med på den nye sesongen!
Gleder meg veldig til å se på hva som kommer til å skje, og jeg har allerede typ grått til hver eneste episode Julianne (pilotfrue) er med i. Blir så rørt av å følge babyreisen til hun og Ulrik, og jeg er så glad på deres vegne med at de er gravide. Utrolig tøft gjort å være åpne om en så sårbar situasjon. Elsker hvor åpne de som er med på Bloggerne er om livene sine. Det krever mye!
Jeg glemte helt å ta bilder selv i går, men TV2 tok massevis av bilder. Så bildene i dette innlegget er lånt fra de 😊
Jeg koste meg i alle fall veldig i går, og i dag skal jeg bare pakke til Gran Canaria, ta meg en lang tur med Chloe ute i sola og bare kose meg!
De siste to-tre månedene har jeg slitt veldig. Jeg har vært mye syk og har hatt B12 mangel, jernmangel, feber, mye kvalm, influensa, og generelt vært sliten. På den psykiske fronten har jeg hatt mange angstanfall. Jeg har lenge slitt med å se hvorfor jeg har hatt det slik jeg har det. Livet mitt er jo egentlig helt perfekt på alle mulige måter.
Jeg har etterhvert innsett at jeg rett og slett er utbrent. Jeg har gått altfor lenge på høygir og gitt alt her på bloggen og youtube. Jeg har brukt mye tid og energi på jobbet med flere prosjekter jeg ikke kan snakke om, bloggnorge og kollegaer, vært i mange møter med både Egmont, Ad Sales og United Screens som jeg jobber med for å kunne leve av alt dette. Alt i alt har det nok blitt altfor mye for meg, og jeg har ikke helt innsett selv at jeg faktisk ikke er supermann. Jeg kan ikke få til alt.
For noen dager regnet jeg ut hvor mye jeg faktisk hadde satt på timeplanen min i løpet av en uke (mandag-søndag) der jeg jobbet hver eneste dag, hadde kun effektive dager der jeg holdt på med ting fra morgen til kveld. Vet dere hva jeg fant ut? I løpet av en uke manglet jeg 49 timer for å i det hele tatt komme a-jour. Så uansett hvor flink jeg var hver eneste dag, og hvor mye jeg gjorde, var det aldri i nærheten av nok. Ingen tvil om at det har slitt meg ut mye.
Midt oppi alt dette har jeg glemt å ta vare på meg selv, og jeg har ikke trent så mye og spist så sunt som jeg både vil og som kroppen min trenger. Det har ikke akkurat gjort ting bedre.
På utsiden vil jeg tippe at det er ganske vanskelig å se for seg at en blogger kan bli utbrent. Vi tar jo bare noen selfies og slenger ut noen ord, eller hva?
Sånn er det ikke akkurat. Men jeg har forklart dette så mange ganger at de som ikke har skjønt det innen nå, kommer aldri til å skjønne det uansett, så de gidder jeg ikke å bry meg om.
Det jeg uansett skal frem til i dette innlegget er rett og slett å åpne meg om at jeg har gått på veggen. Det har tatt tid for meg selv å innse at kroppen sendte meg signaler om at jeg faktisk måtte slappe av, de gangene jeg ble syk. Tidligere når jeg har hatt 40 i feber har jeg til og meg blogget 3 ganger om dagen…
For meg vet jeg at selve bloggingen ikke er problemet. Jeg tror problemet for meg, og grunnen til at jeg har blitt utbrent er at jeg har brukt altfor mye tid og krefter på ting som jeg ikke brenner for og som in the end of the day ikke er viktige for meg.
Fremover er jeg nødt til å jobbe hardt med meg selv så jeg kan bli frisk igjen. Da er det viktig for meg at jeg blogger så mye jeg selv føler for. Legger vekk press om alle mulige ting, og kutter ned på mange av tingene som gjorde at jeg stresset mye. Jeg må også bli flinkere til å logge av, trene, spise sunt og generelt bare ta vare på meg selv.
Første steg tar jeg i morgen. Forteller alt i morgen..
På lørdag hadde vi besøk av Sebastian og Marthe Marie, det er broren til Per Fredrik og forloveden hans. Vi hadde full spillkveld med mye morro, og Per Fredrik disket opp med både jordskokksuppe og indrefilet til middag. Så godt! Det var virkelig en koselig kveld!
Før de kom hadde jeg litt tid til rådighet så jeg pyntet opp bordet litt ekstra så det ble koselig. Syns det er så koselig når det er masse telys og blomster, og jeg gikk virkelig for påsketema. Masse gult og påskekyllinger. Nå hadde ikke jeg så mye tid, så det ble en kjapp og enkel pynting av bordet.
Men, det er vel kanskje sånn det er for de fleste? Man blir ofte opptatt med å lage maten og pynte seg, så glemmer man kanskje bordet? Om du gjør det har jeg noen kjappe tips for at det skal bli fint i en fei;
🐣 Telys. Bruk gjerne telys i farger og kjøp de som er i plastikkbegre for da kan du fordele de utover bordet i begrene sine.
🐣 Pynt opp med noen fine servietter. Om du har noen minutter ekstra kan du brette de så de gjør litt mer ut av seg enn det mine gjorde, hehe!
🐣 Sett frem vinglass og vannglass, samt også bestikk. Da ser det mye mer klart ut og man føler seg mer velkommen.
🐣 Blomster er alltid en sikker vinner. Ha gjerne en vase stående på bordet med ferske blomster. Om du vil gjøre litt mer ut av det kan du fordele vasene i mindre vaser utover bordet.
Håper dere likte tipsene. Om dere har noen gode tips å dele, er det bare å dele de i kommentarfeltet. Elsker å høre tipsene deres! 💛🐣
I dag har moren min vært på besøk hos meg og vi har hatt en skikkelig mor og datter dag, som fikk meg til å tenke tilbake på hvordan det var å vokse opp i Hokksund, men mer om det utover i innlegget.
Uansett, vi bor jo et stykke unna hverandre, og har veldig travle liv så vi rekker ikke å se hverandre så veldig ofte. Så da er det ekstra koselig når vi får gjort det! Vi startet dagen med å gå en tur ned til stranda som er ved der vi bor. Mamma hadde gått på ski på morgenen i dag der hun bor, og der var det jo typ 30-50 cm med snø i skogen.
Hos oss derimot er det nesten ikke snø, og da vi var midt i skogen var det flere steder med null snø i det hele tatt. Hun fikk mildt sagt litt sjokk! Det er jo tidenes forskjell. Veldig merkelig med tanke på at vi ikke bor såå langt unna hverandre! Her har det virkelig blitt vår mens i resten av landet er det jo fortsatt vinter!
Nede ved stranda er det helt magisk. Solen glitrer i vannet, det er fine skjell å plukke med seg og man hører vannet forsiktig bølge innover. Så herlig! For meg som ikke er oppvokst med strender ved sjøen er det å kunne gå ned til stranda veldig spesielt, og jeg setter nok mye mer pris på det enn om jeg hadde vokst opp med det. Så for meg blir det helt magisk!
Etter gåturen stakk vi ned til Sandefjord sentrum og spiste ute og koste oss. Gåturen vi gikk er jo litt under en time, så vi fikk litt av en appetitt. Hehe!
Nå er det en liten time siden mamma dro. Vi ble sittende lenge og skravle om alt ifra bryllupet til karriere. Å planlegge bryllup er virkelig en del hodebry, og det er vanskelig å gjøre så det blir riktig på alle mulige måter. Så her var det kjekt med litt innspill!
Nå skal jeg snart slappe av også har jeg sykt cravings på kanelsnurrer, så jeg vurderer å lage det. Hehe! Det er så sykt godt..! Bloggerne har sesongpremiere i dag og jeg gleder meg til å se første episode av ny sesong. Kjenner jo flere av bloggerne som er med, og det er så gøy å se på!