Barn, Russ, Topplista, Hageprosjekt, Hus ++ Ukens spørsmål #204

Reklame | Bubbleroom

Får vi noen gang sett videoen av når PF frir til deg?
– Ja, men ikke enda. Dere kommer til å få sett den. Mer enn det kan jeg ikke si.

Kan du vær så snill lage en sminke video?
– Ja, har tenkt til å lage en sminkevideo asap der jeg viser hverdagssminken min. Bytter litt rutiner på sminken ofte, så er gøy å vise!

Hva tror du er grunnen til at du havnet på topplisten?
– Jeg har blogget i veldig mange år, og har alltid lagt ut flere innlegg hver dag og prøvd å gjøre en så god jobb jeg klarer, og etterhvert har det blitt så mange som liker å klikke seg inn her at jeg har havnet et godt stykke opp på topplisten. Det er skikkelig koselig og ekstremt flatterende å tenke på hvor mange som faktisk klikker seg inn her for å lese. Det varmer virkelig hjertet mitt og er uten tvil grunnen til at jeg har holdt på i så mange år.

 

Hva er de tre viktigste sminke stegene dine? Som du liksom alltid må ha?
– Foundation, pudder og maskara er de som jeg ikke hadde klart meg uten. Om jeg bare skal bruke 5 minutter på sminken bruker jeg kun det. Det er sjelden fordi det blir ikke så veldig fint. Er jo grenser hvor fint man kan gjøre det på kun 5 minutter. Hehe! Men det er i alle fall mine must haves!

 

Hvilket rom i huset kommer til å bli barnerom når dere får barn? 
– Vi har snakket en del om det, og det vi kommer til å gjøre er at vi gjør om kontoret mitt til barnerom. Da kommer jeg til å sette hele sminkestasjonen inn på soverommer. For let´s be honest, jeg måå ha et sminkebord å sminke meg ved. Hehe! Det har jeg hatt siden jeg var 15 og jeg har ingen planer om å slutte med det. Når vi får barn nummer to kommer vi til å gjøre om treningsrommet til barnerom, også setter vi treningsmølla og en del av utstyret på lagerrommet, og mye av tingene fra lagerrommet opp på loftet. Det er jo egentlig 5 soverom her i huset, så det burde jo ikke være noe problem. Hehe!

 

Har du vært russ?
– Jepp! Var det i 2013. Navnet jeg ble døpt til var duckface. Haha! Ironisk nok var dette før jeg tok restylane eller noe som helst sånt.

 Kan du lage en video der du filmer hele huset deres?
– Har laget noen housetourer før som ligger på youtube kanalen min. En hvor det var sommer og vi nettopp hadde flyttet inn, og en der det var vinter og vi hadde pyntet til jul. Har tenkt til å lage en ny i sommer når det er nesten ferdig ute, så jeg kan vise alt i ett. Det blir gøy! De tidligere videoene kan du forresten se HER

 

Hva er ditt favoritt iPhone cover?
– Det er uten tvil marmor gull dekselet mitt. Det er så sinnsykt fint! Classy og passer sammen med alt! Du finner det forresten HER.

Gleder meg masse til å se hvordan hagen din blir å se ut! Når tror du at du blir ferdig med hage- prosjektet ditt?
– Så gøy at du gleder deg! Veldig gøy at så mange av dere interesserer dere for prosjektet. Videoen jeg la ut der jeg fortalte om hele prosjektet har jo nesten bikket 30’000 visninger, som er helt vilt. Hadde aldri trodd at så mange interesserte seg for dette! Jeg aner virkelig ikke når jeg kommer til å være ferdig. For det jo veldig mye som skal gjøres. Men jeg tipper det er ferdig i juni / juli en gang. 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

Nye blomster til verandaen!

I går var jeg på hagemesse i Lillestrøm med Per Fredrik. Vi gikk rundt i timesvis og ble inspirert av blomster, og jeg klarte selvfølgelig ikke å dy meg; jeg bare måtte kjøpe noen blomster.

Jeg prøver å vente med den store blomstershoppingen til 1 mai, for da er det jo litt mildere ute, og da kan jeg plante plantene rett i jorda. Men de blomstene jeg kjøpte i går skal i krukker på verandaen, så da er det null stress så lenge jeg er flink med å avklimatisere de.

Det er forresten en ting som er første gang jeg noensinne gjør. Jeg har alltid trodd at plantene var klare til å plantes med en gang man kjøpte de. Vel, der har jeg tatt feil. Ofte er ikke blomstene / plantene klare for å stå ute før de har blitt avklimatisert. Om man setter de rett ut kan de bli solbrente eller så kan de reagere på at det er kaldt, og i verste fall dø. For å avklimatisere de (slik jeg har lært) setter man de ut på verandaen der det er lunt på dagen, også setter man de inn om natta. Dette gjør man i en liten uke. De første dagene er det smart å sette blomstene i skyggen. Husk å vanne de. Hehe! 

Jeg skal i alle fall være superflink til å passe på blomstene mine, for herregud så dyrt blomster er. Bare det “lille” som er på bildene under koster sånn 3000,- kr.. Det er jo helt vilt! Nå skal det sies at dette er mange tresorter og stauder, som jeg kommer til å ha i mange år, så det er verdt det i lengden. Men det hadde jo vært så kjipt hvis de døde etter to uker fordi jeg ikke hadde tatt skikkelig vare på de! 

Rhododendron / Syrin / Fuschia / Fuschia / Rhododendron / Heemskerk
 

Blomstene jeg kjøpte er forresten blant annet et syrintre. Dette skal jeg ha i en svær krukke på verandaen i et par år, og når det begynner å bli veldig stort planter jeg det ute i hagen. Kjøpte også Rhododendron som jeg kommer til å gjøre det samme med. Disse er forresten grønne året rundt, som er genialt hvis man vil ha litt grønne planter ute om vinteren. De får store blomster i mai / juni måned. 

Fuschia minner meg skikkelig om barndommen min, da bestemor alltid pleide å ha sånne blomster i hagen. De er jo helt nydelige og jeg gleder meg til å ha de på verandaen! Heemskerk er en plante jeg aldri har vært borti, og jeg er veldig usikker på hva den heter på norsk. På lappen stod det bare “Heemskerk plant”, så gud vet. Hehe! Fin er den i alle fall! 

Kjøpte også tidenes kuleste flamingo som jeg føler at passer perfekt inn på verandaen min! Jeg elsker jo rosa og flamingoer, så den traff midt i blinken hos meg! 

Gleder meg til å plante verandaen full av blomster og planter. Det er jo på verandaen vi har mest sol og som vi er mest om sommeren, så jeg kommer uten tvil til å legge hovedvekten min der når det kommer til blomster. Der skal det være fint. Hehe! 

Tålmodig kjæreste på hagemesse

Denne dagen har virkelig bare sust avgårde, og det er først nå jeg har fått satt meg ned ved mac’en. I dag har jeg vært i Lillestrøm på hagemesse. Per Fredrik var virkelig tidenes beste kjæreste og ble med, og det setter jeg så stor pris på. Det er jo en ganske lang kjøretur, i tillegg til en del timer hvor jeg gikk og tittet på blomster, så jeg er uten tvil heldig som har en så snill og tålmodig kjæreste som ble med!

Jeg fikk massevis av inspirasjon og jeg lærte masse av foredragene de hadde. Et av hageprosjektene mine er å lage en kjøkkenhage, og der var gøy å lære om hvilke helsegevinster det har. Det er jo litt derfor jeg skal gjøre det også. Får jo så mye mer lyst til å spise grønnsaker og frukt når det henger klart rett utenfor døra. Da blir det mye salater for å si det sånn. Hehe! 

Jeg endte selvfølgelig opp med å handle litt blomster. Sjokk? Haha! Kjøpte blant annet et tre og noen nydelige rosa blomster jeg skal ha på verandaen. Skal vise dere de i neste innlegg! 

Midt i hagetittingen stakk vi ut en tur og spiste litt sushi. Jeg elsker nigiri, og det er uten tvil min favoritt sushi. Meeeen, når de putter wasabi mellom laksen og risen på nigirien smaker det helt pyton. Jeg hater, og da mener jeg hater wasabi. Jeg blir skikkelig dårlig i kroppen av det og jeg vet ikke om jeg er allergisk, men jeg blir i alle fall skikkelig dårlig bare jeg får en liten smak av det. Så da ble det pølse i brød når vi kom tilbake til hagemessa. Haha! Er det mulig..

Nå må jeg prøve å drikke litt vann eller noe for jeg hikker som en annen tulling. Har hikket av og på i hele dag, og jeg har virkelig de sykeste hikkene. Får nesten ikke puste når jeg hikker engang! 

5 Beauty hacks!

💗 Om du er glad i å bruke translucent setting pudder kan det være smart å ta en selfie med blitz før du går ut døra på vei til fest. Ofte kan translucent pudder gi masse flashback som man ikke ser før dagen derpå når man ser bilder der man bokstavelig talt lyser opp under øynene. 

💗Alltid ha med pudder og en liten (og en stor) pudderkost i veska når du er på farta. Nå som det er vår bruker vi solbriller, og da kan det fort bli ganske stygge merker der solbrillene har vært. Det fikses veldig lett med en liten pudderkost, typ sånn som man bruker til øyenskygge. 

💗 For at leppestiften skal holde lengre, og ikke være så veldig glossy kan du børste over med litt pudder (helt translucent) på leppene. 

💗 Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men nå som det er masse sol ute renner øynene mine helt vilt mye. Spesielt når jeg ikke har på solbriller. Aner ikke hvorfor de gjør det, men de gjør det. Uansett. Jeg elsker winged eyeliner, men når øynene mine renner blir jeg svart rundt hele øyet. For å slippe det har jeg begynt å bruke vannfast eyeliner. Det funker veldig bra, og jeg slipper å se ut som en panda midt på dagen. 

💗 Parfymer som er laget for jenter / kvinner mister fort lukten sin, og da er det smart å ha med en liten flaske på farta. Parfymeflakonger koster rundt en hundrelapp, og de er små og enkle å ha med rundt. Man fyller den enkelt med sin egen favoritt parfyme også slenger man den i veska. Blivakker har en fin HER

 

Håper dere likte triksene 🌟💗

Video – Hage Tour – Slik ser hagen ut nå!

Nå er det endelig vår og jeg er igang med hageprosjektet. Før jeg startet filmet jeg hele hagen og verandaen så dere kan se skikkelig førvideo, av hvordan alt ser ut. Jeg forteller også om hvilke planer jeg har for hagen, og hva som skal forandres. Her er det mye som skal skje, og hagen kommer til å se helt annerledes ut innen jeg er ferdig! 

SE HELE VIDEOEN HER – Husk å abonnere på kanalen min for å få med deg alle videoene jeg legger ut! 

17 Kjoler til 17. mai

Reklame | Nelly

17 april, og bare en måned igjen til 17. mai. Jeg gleder meg til å feire nasjonaldaldagen med fest og morro! Jeg har allerede begynt å se på kjole til den store dagen. Jeg liker å være tidlig ute, for da har jeg god tid til å finne den rette kjolen i den rette størrelsen. I

ngenting som er kjipere enn å kjøpe en kjole 3 dager før 17 mai, og stresse seg halvt ihjel igjennom alle mulige butikker der man hverken finner den kjolen man vil ha eller i den rette størrelsen. Rett før 17 mai pleier det å bli ganske utplukket, så det er smart å være tidlig ute om man vil sikre seg en nydelig kjole! 

Jeg har tittet mye rundt på Nelly og funnet 17 kjoler som jeg vet dere vil like. Her er det virkelig noe for alle, så jeg er sikker på at akkurat du finner noe du elsker!

LANG GUL KJOLE | LYS BLÅ KJOLE | KORT GUL KJOLE
 

GRØNN KJOLE | HVIT KJOLE | BLÅ KJOLE

 

BLUSH KJOLE | BABYBLÅ KJOLE | LYS ROSA KJOLE

 

NUDE KJOLE | LYS BLÅ KJOLE | MØRK BLÅ KJOLE

 

GUL KJOLE | RØD KJOLE | BLÅ KJOLE 

 

LYS BLÅ KJOLE | MØRK BLÅ KJOLE

 

 

Hvilken kjole ble din favoritt?

 

Drømmen om en baby

I går var Per Fredrik og jeg i Oslo i både et spennende møte, som jeg skal fortelle dere mer om litt senere, og vi var på boklanseringen til Julianne (Pilotfrue). Hun har som mange av dere vet slitt lenge med å bli gravid, og har bruke blant annet prøverør som hjelp.

Nå har hun skrevet en bok om hele prosessen, henne tanker og følelser rundt det, og i boken er det også en del info om prøverør. Vi kjøpte hver vår bok i går, og begynte å lese den allerede på toget på vei hjem. Wow, for en emosjonell reise hun har vært på. Kan bare tenke meg hvordan det føles!

Selv har jeg bestemt meg for å dra til legen for å sjekke AMH verdiene mine. Det var faktisk Ulrik (mannen til Julianne) som tipset meg om at det er det man skal sjekke for å se hvor fertil man er. AMH verdiene sier noe om hvor mange egg som er igjen, og hvor fertil man er. Jeg er jo bare 25 år nå, men man vet jo faktisk aldri. Det er bedre å sjekke nå og vite hvor man ligger ann og ta det derfra. Typisk meg ville blitt å vente med å få barn til jeg er rundt 29-30 år, og hvor ekstremt trist hadde det ikke vært om jeg da fant ut at det var for sent? 

Om jeg finner ut at jeg kun har noen få egg igjen nå, vil jeg heller begynne å prøve på å bli gravid nå, enn å vente. Jeg er jo virkelig ikke klar for barn, men det er bedre å få barn før man er klar enn å aldri få det. Jeg skal i alle fall sjekke ut hvordan ståa ligger ann, også får jeg ta det derfra. Har du bikket 25 selv, anbefaler jeg deg å sjekke AMH verdiene. Det er veldig mange som blir ufrivillig barnløse fordi de begynner for sent, og det er jo fryktelig trist. Så det er bedre å sjekke heller for tidlig enn for sent! 

Lanseringsfesten ble i alle fall veldig koselig, og jeg ønsker virkelig Julianne og Ulrik alt det beste med både babyen i magen og boken. Gleder meg til å lese resten av boken! 

Klar for det store hage-prosjektet!

Endelig er vinteren over, og våren har kommet for fullt! Nå er det allerede noen uker siden snøen ble helt borte her hos oss, og nå har endelig finværet kommet på plass også. Dere kan jo tenke dere hvor hagedilla jeg har om dagen!? Jeg er så gira på å komme igang med hagen i år, at jeg i går kveld gravde ut og gjorde klart et helt blomsterbed. Hehe!

I år skal jeg gjøre så utrolig mye i hagen, og jeg skal endelig gjøre den “min”. Den har jo en veldig god base som de som bodde her før oss har laget. Så det gjør jobben mye lettere! I år skal jeg fylle opp alle blomsterbedene til randen, fylle opp verandaen med møbler og planter, og virkelig gjøre hele eiendommen om så den føles ut som den er vår.

Jeg filmet litt her om dagen der jeg viste hele hagen, og fortalte masse om planene mine. Jeg må bare få filmet litt med drone og redigert den, så skal jeg få vist dere hvordan ting skal bli og hvordan det ser ut nå. 

Wii som jeg gleder meg altså. Jeg har i løpet av vinteren fått helt hagedilla. Jeg har aldri vært helt sånn før, men jeg tipper det er noe som har kommet fordi vi endelig har et hus og et sted vi vet at vi kommer til å bo i mange år. 

I dag får jeg ikke gjort så mye hagearbeid, for vi skal inn til Oslo en tur for et møte også skal vi på boklanseringen til Julianne (pilotfrue). Hun har gitt ut en bok om hennes vei til å bli gravid, som virkelig ikke har vært bare-bare. Gleder meg til å se igjen bloggkollegaer og sjekke ut boken! 

Sunn og inspirerende salat!

I går var det virkelig vår-vær her i Sandefjord. I skyggen var det helt oppi 19 grader! Så det var mildt sagt helt amazing vær! Rebecca inviterte meg med på lunsj til Tønsberg, og vi dro på The Sense. Det ligger idyllisk til på brygga. Jeg har aldri vært der før, men jeg digget stedet og det blir nok ikke siste gang jeg drar dit! 

Jeg ble skikkelig inspirert av salaten jeg fikk. Spiraliserte grønnsaker smaker av en eller annen grunn mye bedre enn helt vanlige skiver. Jeg kjøpte en spiralizer tidligere i vinter, men jeg har nesten ikke brukt den. Vel, den skal draes frem fra skapet og brukes asap! Gleder meg til å lage masse sunne salater fremover! Salater er virkelig perfekt for meg som liker å spise masse sunne grønnsaker og kjøtt. Nam nam! 

Da jeg kom hjem i går var jeg egentlig ganske sliten, men jeg snek meg en tur ut i hagen og vips hadde jeg fjernet masse løv. Har vært litt av et prosjekt å fjerne alt løvet som er her. Det er jo en hel haug med trær i innkjørselen, så det blir mildt sagt litt løv. Tuller ikke når jeg sier at jeg har fjernet 14 søppelsekker stappfulle med løv..! Det er jo helt vilt! Takk gud for at jeg har løvblåser! Hehe! 

Frieri, Kroppspress, Bloggdrama, Hemmelig prosjekt ++ Ukens spørsmål #203

Reklame | nelly & bubbleroom

Hvor ser du deg selv om 5 år?
– Om 5 år er jeg 30 år. Jeg tipper vi fortsatt bor her i huset og jeg blogger. Innen den tid er vi gift og kanskje har det kommet et barn eller to? Slik livet mitt har utviklet seg de siste årene har det bare blitt bedre og bedre, så jeg gleder meg til å se hvordan livet mitt er om 5 år!

Da du var liten, så du for deg at du skulle bli en av Norges største bloggere?
– Da jeg var liten fantes ikke blogging. Haha! Nå følte jeg meg gammel! Blogging ble en greie i 2008 og da var jeg 15 år gammel. Jeg begynte å blogge i 2010, men jeg trodde aldri at jeg skulle få en så stor blogg som jeg har i dag. Det er så surrealistisk å tenke på at tusenvis av mennesker klikker seg inn her hver eneste dag for å lese noe jeg har skrevet. Det er virkelig helt vilt å tenke på, og jeg er så takknemlig for at dere følger meg 💗

 

Hvor lenge har du og Per Fredrik vært kjærester?
– Vi ble sammen 12 september 2015, så vi har vært sammen i 2,5 år. Snart 3! Sykt hvor fort tiden har gått! Uten tvil de lykkeligste årene i mitt liv ❤️

Bloggerne fest Stina Marie bakken
Pelle K Bildene kan kun brukes av media i forbindelse med omtale av TV 2 eller TV 2s programmer

JAKKE – HER

 

 

Hva syns du om alt bloggdramaet som skjer for tiden?
– Helt ærlig så følger jeg ikke med på det. Folk får gjøre hva de vil, jeg gidder ikke bry meg om det eller blande meg inn i det. Det siste jeg trenger i livet mitt er drama.

 

Hva er ditt beste triks for å skjule kviser?
– Jeg har slitt mye med kviser siden jeg var 16-17 år, og i løpet av den tiden har jeg prøvd typ alt mulig som finnes for å dekke over. Det som jeg syns fungerer best er å bruke en lys grønn concealer på kvisene og alle steder jeg er rød, rett etter at jeg har tatt på primer og før foundation. Det dekker over kvisene helt vilt mye, og det gjør at rødfargen på kvisene blir jevnet ut og de syns ikke når man tar på foundation. Helt sykt hvor bra det funker! Min favoritt concealer til å gjøre dette er faktisk en til kun 79,- kr som du finner HER

Bruker du vippeserum?
– Ja! Jeg bruker vanligvis løsvipper, og det kan slite litt på mine egne vipper så da er et vippeserum viktig. Det er viktig om man kun bruker mascara og vippetang, for maskaraen kan fort gjøre at vippene kan bli tørre og etterhvert knekke av. Et vippeserum gir masse næring og pleie til vippene.

Jeg fikk helt sjokk da jeg var på Gran Canaria for da brukte jeg kun maskara for første gang på lenge. Vippeserumet hadde gjort at vippene mine hadde blitt ekstremt mye lengre enn hva de var før! Det er vilt liksom. Vippeserumet jeg bruker er veldig populært, og det forstår jeg virkelig for det er jo helt amazing! Nå er det forresten på 60% rabatt, så det koster kun 199,- kr. Serumet finner du HER

BLUSE  – HER 

 

Hvor stort er huset deres?
– Det er 220 kvm. Hele hoveddelen av huset er på en flate, men vi har et stort loft i andre etasje også har vi garasje med stort siderom i underetasjen. Da jeg bodde i Oslo hadde jeg kun 38 kvm leilighet, så å gå fra liten leilighet til stort hus var virkelig en stor forskjell for meg. Jeg elsker det! Det er mye jobb med et stort hus, men det vender man seg til etterhvert. Hehe! 

 

Hva liker du best av creamy contour og tørr contour?
– Jeg har prøvd mange creamy og det eneste jeg liker å gjøre i creamy er den lyse delen. Den mørke delen liker jeg å kun gjøre med pudder. Med cream kan det ofte se litt møkkete og grått ut, og jeg får det ikke helt til.

 

Koster det mye å ha hund?
– Det koster en del å kjøpe selve hunden, avhengig av hvilken rase man har. Det kommer også en del utgifter med mat, dyrlege, forsikring, dyreutstyr, osv. Så det er ikke akkurat gratis å ha hund. Men så lenge du har forsikring på hunden er det ingen gigantiske utgifter. Om det skjer noe uforutsett og hunder trenger en operasjon dekker forsikringen det. Når man skal kjøpe hund er det viktig å vite at man har god nok råd til en hund. Men det viktigste er at man har nok tid og kjærlighet. En hund fortjener mye kjærlighet og tid, og til gjengjeld får man virkelig menneskets beste venn. 

Når får vi vite om det hemmelige prosjektet?
– Det blir avslørt i starten av mai. Gleder meg så ekstremt til å fortelle dere om det og jeg gleder meg til å se deres reaksjoner!  

Hva gjør at du liker blomster så mye?
– Oi, godt spørsmål! Jeg har alltid vært veldig glad i natur, og jeg har vokst opp med en mamma som elsker blomster. Hun hadde alltid massevis av blomster på verandaen og i hagen, og det er jo så koselig og fint å se på. Det har uten tvil gjort at jeg har fått en stor kjærlighet for blomster. Det pynter opp veldig og skaper god stemning. Også er det å holde på i hagen en perfekt måte å koble ut på i en travel hverdag.

JAKKE – HER

 

Hvordan syns du det er når folk skylder på bloggere for kroppspress?
– Jeg føler det er lett å skylde på bloggere, men jeg syns man kan ta seg en kikk rundt seg og se at det faktisk er mange andre faktorer som stiller sterkere. Bare i går var jeg i butikken med Rebecca, og hva slo meg rett i trynet når jeg stod i kassa? “Derfor går du ikke ned i vekt” og “Flat mage” som overskrifter på forsidene av flere aviser og blader.

La ut en snap på mystory av det (stinablogg) fordi jeg syns det er drøyt at vi bloggere får skylda ene og alene for kroppspress, når man ikke engang kan dra i butikken uten å få de overskriftene rett i ansiktet. Si hva du vil om bloggere og at vi snakker åpent og operasjoner og fillers, men jeg har i alle fall aldri sett en stor blogger skrive åpenlyst om slankekurer på den måten. 

JAKKE | KJOLE | VESKE

 

Hva følte du da Per Fredrik fridde til deg?
– Jeg ble jo fridd til midt på Times Square og det var virkelig ikke forventet, så min første følelse var sjokk. Deretter ekstrem lykke! Jeg har aldri vært så lykkelig som da han fridde til meg! 

 

Hva liker du å gjøre på sommeren?
– Om sommeren elsker jeg å være ute! Jeg er veldig glad i å gå på turer i skogen, bade, grille, sole meg og dra på morsomme ting. Siden jeg har mulighet til å reise året rundt, liker jeg å ta sydenturene utenom sommeren sånn at jeg kan nyte den norske sommeren så mye som mulig.

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?