10 Ting jeg vil gjøre i April

Reklame | fitbit

Reise til Gran Canaria – Dette har jeg helt glemt å fortelle dere! På lørdag reiser Per Fredrik og jeg til Gran Canaria. Vi skal være der i 6 dager, nye solen, senke skuldrene og slappe helt av. Vi reiser tilbake til det samme hotellet vi har vært på før. Det er jo et helt magisk hotell, som vi har falt her for, så da falt valget naturlig på det. Det er jo Gran Canarias beste hotell, så det sier jo sitt. Hehe!

Boklansering – Denne måneden gir Julianne (pilotfrue) som er blogg-kollega ut bok om prøverørsperioden hun og Ulrik har gått igjennom. Jeg syns det er så tøft av henne å være så åpen om dette som hun har vært, og jeg gleder meg til å være med på boklanseringen og støtte henne!
Grille ute – Vi hadde allerede første grilling for året hos Rebecca i påsken, og jeg gleder meg til å fortsette! Jeg vil kicke igang grillsesongen skikkelig og på verandaen har all snøen smeltet og jeg er klar for grillsesong. Nå er det bare å ta frem sofaputene og komme igang!

Blogge ordentlig igjen – De siste to månedene har psyken og helsen min vært veldig opp og ned, og jeg har virkelig ikke fått blogget så mye som jeg har lyst til. Målet mitt er å komme skikkelig tilbake til bloggen igjen når jeg kommer tilbake fra Gran Canaria. Det gleder jeg meg til! Savner å ta dere med på alle store og små ting i hverdagen.

Gå turer ute – For noen dager siden gikk jeg ned til stranda som er i nærheten, med Chloe. Det var helt magisk. Trærne i skogen var helt grønne, og det var nesten ikke noe snø igjen. Solen skinte og jeg kjente hvor godt det var for sjelen min. Så det skal jeg uten tvil fortsette med! Mamma kommer en tur på besøk til meg i dag, og da skal jeg ta henne med ut på gåtur, og det blir så koselig!

Treningsklokka – Nå som det er både fint vær, snøen er helt borte fra veien og helsen min er god igjen er det bare å slenge på treningsklokka igjen og gå 10’000 skritt hver dag. Get sporty! Bruker forresten DENNE treningsklokken fra Fitbit. Den er så fin og utrolig bra. Absolutt å anbefale!

Spa – Jeg elsker å dra på spa, og når jeg skal til Gran Canaria skal jeg virkelig dra innom både spaet og massasjesenteret. Der er det helt amazing. Jeg bor jo også bare 20 min unna Farris bad, så jeg har jo all mulighet til å dra på spa oftere. Ah, det er så deilig å ta et steambad og være i en sauna. Blir alltid så avslappet og inspirert når jeg har vært på spa, så det er noe jeg uten tvil bør gjøre oftere!

Reise til Oslo mer – Jeg må virkelig få stumpen inn til hovedstaden oftere. Jeg blir jo alltid så inspirert når jeg har vært der! Og er det en ting man trenger som blogger så er det inspirasjon!

Eksperimentere på kjøkkenet – Et av målene mine for tiden er å spise skikkelig og sunn mat. Ikke noe mikro-ovn mat som jeg lager på 3 minutter. Men heller mat som jeg lager fra bunnen av, og som har sunne næringsrike ingredienser. Har nettopp fått helt dilla på en lakserett som jeg viste dere en liten smakebit av i går. Den gleder jeg meg til å dele med dere. Det er så gøy når jeg kommer over slike retter. For jeg har i flere år hatet tilberedt fisk, men når jeg lagde laks på denne måten ble det dødsgodt!

 

🌷 Hva er dine planer for april? 🌷

Slik har jeg pyntet huset til påske!

Påsken kom litt brått på meg i år, så jeg var ikke like tidlig ute med å pynte i huset som jeg vanligvis er til høytider. Begynte jo å pynte til jul i slutten av november, og satt til og med opp juletreet da. Haha!

Uansett, i år har jeg pyntet til påske litt senere enn hva jeg tenkte, og jeg har jo ikke rukket å vise dere nesten noe av pynten. Det er jo så koselig med påskefarger og det lyser skikkelig opp i stua. 

Her pleier jeg å sitte og jobbe. Har jo kontor jeg kan jobbe på, men jeg liker å ha det veldig åpent og fritt rundt meg, så jeg ender som regel opp på stuebordet. 

Dette var et DIY prosjekt som jeg tok masse bilder til, men som jeg klarte å slette bildene til. Det var så surt! Tok jo flere timer å male alle eggene for hånd og hente kvist ute i skogen.. Men det ble i alle fall veldig fint! Litt morsomt egentlig for jeg fylte opp vann i vasen bare for at den skulle bli tung nok til at den ikke skulle falle over.

I løpet av noen dager begynte det plutselig å komme små blader på grenen! Skjønte virkelig ingenting jeg! Trodde grenen kom til å dø når jeg skjærte den av treet. Men der tok jeg feil! Er jo tidenes vårfølelse av å ha dette midt i stua! 

Har vist dere noen bilder av hvordan pynten utendørs ble, men jeg har hengt opp litt mer pynt siden da så da slenger jeg på noen bilder av det nå. Er så deilig å ha blomster ute på trappa igjen. Det er så koselig når jeg kommer hjem og ser alle blomstene! 

Tenkte kanskje å lage en video og vise dere skikkelig all pynten, for det er jo litt vanskelig å få med alt og hvordan det ser ut i stua på bilder. Rop ut i kommentarfeltet om det er noe dere vil ha! 🐣🌷😃

Bryllup, Botox, Blogging ++ Ukens spørsmål #202

Reklame | Dior, Gucci, Michael Kors, Nelly, Gina Tricot, Bubbleroom

Vil du ta botox andre steder enn der du har tatt det? Hvor?
– Første gangen jeg tok botox tok jeg det kun mellom øyenbrynene. Dette hjalp meg ekstremt mye, da jeg slet mye med spenningshodepine og nakkesmerter som følge at jeg hele tiden strammet brynene sammen. Siden den gang har jeg også begynt å ta det i panna, da det også hjelper mot hodepinen og nakkesmertene.

Jeg har også tatt det rett over overleppa for å unngå “gummysmile”, da overleppen min naturlig trekker seg veldig opp når jeg smiler og fordi jeg har små tenner ser man bare tannkjøtt. Hehe! Så det ble fikset med botox. Har ingen planer om å ta botox noen flere steder enn det da jeg ikke trenger det for øyeblikket. 

Hvordan fikk du håret sunt igjen etter det knakk av etter blekingen? Har du noen tips til å få det til å slutte å spise seg oppover, falle av og heller få det til å gro igjen? 
– Det knakk av ganske lenge, og jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre. Det som jeg har merket at har fungert er å kure det med gode kurer ganske ofte, bruke olje og varmebeskyttende, og ikke minst; minimer varmen så mye du kan. Nå for tiden bruker jeg veldig gode hårprodukter som jeg har fått og blitt anbefalt av frisøren min på Hendrix Majorstua, og jeg merker at håret mitt har blitt mye bedre i kvaliteten etter det. 

GUCCI SOLBRILLER | MICHAEL KORS VESKE 

NLY JAKKE | BUBBLEROOM KJOLE | GINA TRICOT BELTE

——————

Hvor lenge har du drevet med bloggen?
– Den 20. april har jeg blogget i 8 år. Herregud, det er lenge! Haha! 

 

Hvor vil du ha bryllupet ditt?
– Jeg har faktisk ingen anelse! Det eneste jeg vet er at jeg gjerne vil at det skal være vann og fin natur i nærheten. Men ellers enn det har jeg ikke peiling. Burde kanskje bestemme meg snart for vi skal jo gifte oss neste sommer, og lokaler begynner å bli booket allerede..! 

Hvordan traff du Per Fredrik?
– Vi møttes under innspillingen til Gullsnutten i desember 2014. Husker jeg ble helt betatt av han. Altså, har var jo bare helt amazing og virkelig drømmemannen! 

 

Jeg lurer på om det er noe lurt å kjøpe sånn svart ansiktsmaske for å få bort hudormer på ebay? Har hørt at mange kjøper de der. Men samtidig vet jeg at det ikke er noe lurt å kjøpe sminke og hudbehandliger der osv… Gidder liksom ikke å bruke flere hundre kroner på de.
– Jeg har kjøpt litt forskjellige hudprodukter fra eBay selv, og har ikke hatt noen dårlige opplevelser. MEN, jeg har hørt helt ekstremt mange skrekkhistorier, og produktene fra Kina som selges på eBay er ofte falske eller så er de laget på utrolig uhygieniske steder. Etter at jeg fant ut dette sluttet jeg å bruke produktene jeg kjøpte på ebay, og jeg vil mye heller anbefale deg å kjøpe fra norske nettsteder som selger trygg sminke. Det er sykt kjedelig å utvikle hudproblemer fordi man skulle spare noen kroner på eBay sminke / hudpleie..! 

Hva skjer med at bloggingen din er blitt så ekstremt periodisk?!?
– De siste to-tre månedene har jeg slitt veldig mye psykisk og på en måte gått litt på veggen, og derfor har jeg ikke klart å blogge så mye som jeg har ønsket. Jeg jobber veldig hardt med meg selv og prøver hele tiden å finne ut hvorfor det har blitt som det har blitt, og hvordan jeg kan komme tilbake til normalt igjen. Har så ekstremt lyst til å blogge tre ganger hver dag igjen, og bare ha det gøy med det slik jeg hadde før.

 

Hvilken foundation bruker du ?
– Jeg har en god stund nå brukt en fra Dior. Den er perfekt nå på vinteren / våren der huden er tørr, og man trenger en foundation som ikke matter helt ned. Den dekker sykt bra, og gir skikkelig sånn photoshop hud. Hehe! Har også fått sykt mye bedre hud etter at jeg begynte med denne foundation. Har praktisk talt ingen kviser lengre, og omg jeg hadde mange før.. Selve huden min har også blitt mye mindre tørr, og ja, den er bare amazing! Foundation jeg bruker finner du HER

 

VINNER AV FACEBOOK-KONKURRANSE – På facebook har jeg den siste uken hatt konkurranse der man kunne vinne et stort påskeegg med sminke og godteri. Vinneren ble Hanne Fjellandsbø, gratulerer!

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

Perfekt til påskefrokosten!

annonse – min

Nå har jeg en supergod oppskrift jeg bare må dele med dere! Tidligere i dag bladde jeg rundt inne på MIN appen, og fant en oppskrift på frokostpannekaker, som seriøst var helt amazing..! De pannekakene er perfekte til påskefrokosten (og den vanlige helgefrokosten, hehe!).

MIN appen er forresten en app jeg har snakket litt om tidligere her på bloggen. Det er en app Egmont har laget som inneholder haugevis av artikler fra 15 forskjellige magasiner; Det Nye, Shape up, rom123++ Altså, mye bra lesestoff! Har lest over 100 artikler de siste dagene, og har helt dilla. Hehe! 

For å lage cirka 8-10 pannekaker brukte jeg:
– 3 dl hvetemel
– 2 ts bakepulver
– 1/2 ts salt
– 1 ss sukker
– 2,5 dl melk
– 2 egg
– 2 ss smeltet smør
– smør til steking

Topping; 
– Jordbær / blåbær
– Lønnesirup

Bland alt sammen og la røren svelle i 5 minutter. Stek på middels varme. 

Altså, hvor sykt gode ser ikke disse ut? De smakte like godt som de ser ut forresten. Hehe! Ingen tvil om at jeg skal teste ut flere oppskrifter fra MIN appen. Nå kan du teste ut MIN appen og sjekke ut massevis av oppskrifter og artikler helt GRATIS i 30 dager! Abonnement tegner du enkelt HER.

Det er ingen bindingstid, og du kan si opp på mine sider om du ikke ønsker å fortsette å ha abonnement. Om du vil fortsette koster det kun 99,- kr i måneden. Så det er veldig billig!

🐣💗Last ned appen til ios her

🐣💗Last ned appen til android her

PS; Du må være over 18 år eller ha godkjenning fra foresatte for å tegne abonnement. 

 

En påske-overraskelse!

God påske! I dag er det påskeaften, og jeg overrasket Per Fredrik med påskeegg-jakt. Han elsket det! 

På forhånd hadde jeg kjøpt inn 9 små påskeegg og et stort påskeegg, masse godteri og noen morsomme spill. Per Fredrik elsker mint, lakris og mørk sjokolade så det ble mye av det. Hehe! 

Jeg fordelte alle tingene i eggene og la eggene rundt i huset med post-it lapper som ga ledetråder til hvor neste egg var. 

Det var utrolig gøy å se hvordan Per Fredrik løste alle gåtene! Det var et par som jeg hadde gjort skikkelig vanskelige som det tok litt lengre tid og hint for å skjønne. Men han klarte alle! Det ble så morsomt!

For å finne det største egget fikk han gåten “Der du lager mat til meg”. Per Fredrik tenkte den var superlett og lette igjennom HELE kjøkkenet og fant ingenting. Deretter gikk han til det andre kjøkkenet og fant heller ingenting. Noen som gjetter hvor egget var? Det var i grillen! Haha! Jeg tørr ikke å bruke gassgrill selv, så Per Fredrik lager alltid maten for meg når vi skal grille. Det måtte en god del hint til før han skjønte den! 

Dette er absolutt noe jeg har lyst til å gjøre til en fast tradisjon fremover, for det er jo så gøy å gjøre noe litt ekstra og spesielt for den jeg elsker! ❤️🐣

Årets første..!

I dag har jeg vært på årets første grilling! Jeg tror faktisk aldri jeg har grillet ute så tidlig før, med unntak av engangsgrill på skitur. Hehe! Rebecca hadde invitert en god gjeng med venninner og kompiser av kjæresten sin, og hadde stelt i stand full grilling. Det ble så koselig!

Jeg kler meg jo alltid altfor kaldt, så jeg kjørte fullt opp i dag med varme klær, og når jeg satt i solen ble det skikkelig varmt og deilig! Vi griller pølser, hadde dagsfylla og koste oss skikkelig med grove vitser og skravling! Så koselig! 

Haha, Per Fredrik bare måtte teste luen min. Ble han ikke søt? ❤️

Snøballkrig! 

Slike dager som i dag er gull verdt. Det er så koselig å samles i sola, og vi var virkelig dødsheldige med været. I solen var det jo nesten 15 grader, så vi kan virkelig ikke klage. Gleder meg til grillsesongen. Jeg skal virkelig grille mye ute i år med venner. En ting jeg har så lyst til å gjøre er å stikke ned på stranda når det er kvelden og grille med venner. Det ser så idyllisk ut, og vi bor jo rett ved stranda så det er jo virkelig null stress å gjøre det her i Sandefjord. Ah, som jeg elsker denne byen! 

Her er det mest sol i hele Norge!

Reklame | Bubbleroom, gucci

I går var jeg på en liten sushi-date med Rebecca. Nå er det superlenge siden jeg har spist sushi! Jeg spiser kun laks nigiri siden jeg ikke liker den tangen som er rundt vanlige sushibiter. Men nigiri er jo supergodt, så jeg kan ikke klage! Vi drar alltid på sushi of norway når vi skal spise sushi, for de har uten tvil byens beste.

Der smaker sushien så ferskt og godt, og nesten like godt som når Per Fredrik lager det. Han er seriøst amazing på å lage sushi. Tror jeg må få han til å gi meg et lite sushikurs. Hehe! Det er jo så sunt og godt at det bare må jeg spise oftere! Nigiri er forresten bare laks og ris.

BUBBLEROOM KJOLE | GUCCI SOLBRILLER 

Solstrålen Rebecca. Man skal lete langt etter en jente som smiler og ler mer enn henne. Hehe!

BUBBLEROOM KJOLE | GUCCI SOLBRILLER 

——-

Apropo sol, de siste dagene har solen virkelig tittet frem her i Sandefjord. Det er helt nydelig vær, og rundt huset vårt har nesten all snøen smeltet. Nå er det såvidt bittelitt igjen på verandaen, men det er virkelig ikke mye. Satt under pleddet på verandaen og leste tidligere i dag, og det er helt magisk. Påskeværet skuffer virkelig ikke!

Noe som jeg syntes at var veldig merkelig, men også amazing, når jeg flyttet til Sandefjord, er at det er veldig mye varmere og mye mer sol her enn andre steder. Hos foreldrene mine i Hokksund er det alltid haugevis mer av snø enn her, og hver gang jeg drar til Oslo fryser jeg nesten stumpen av meg. Jeg leste faktisk for en stund siden at Sandefjord er det stedet i hele Norge med mest sol, så det er jo kanskje ikke rart det er så mye varmere her. Hehe! Kan i alle fall ikke klage. Jeg elsker sol, så jeg har uten tvil havnet på det rette stedet!

Nå skal jeg ut og nyte solen mens den fortsatt er oppe. Håper dere nyter godværet og påskeferien 🐣💗

Dette vil jeg forandre!

Reklame | Gucci, Michael Kors, nly, gina tricot, bubbleroom

GUCCI SOLBRILLER | NLY SKO | MICHAEL KORS VESKE 

NLY JAKKE | BUBBLEROOM KJOLE | GINA TRICOT BELTE

——————

I går lunsjet og shoppet jeg med Rebecca, og før vi gikk inn på sushi restauranten knipset Rebecca noen antrekksbilder av meg. Pleier aldri å ha med speilrefleksen når jeg er avgårde, fordi den er gigasvær og jeg har et lite kamera som fungerer nesten like bra. Men jeg har syntes at antrekksbildene med det lille kameraet blir skikkelig mæh, så da tok jeg med det store, og wow for en forskjell det ble! Kvaliteten på bildene ble så mye bedre!

Tror nok jeg kommer til å ta med speilrefleksen mer fremover når jeg skal ut av huset, for bildene blir jo så mye bedre! Har forresten tenkt til å steppe up fotogamet mitt litt, og levere bedre kvalitet når det kommer til bildene for dere. Selv syns jeg det er så gøy å lese blogger som har skikkelig fine bilder med god kvalitet. Pleier alltid å lese masse amerikanske blogger som har det, and I love it! Så det er noe jeg kommer til å legge mer vekt på fremover. 

I går var jeg så sliten da jeg kom hjem at jeg rett og slett ikke klarte å blogge. Så da ble det ikke noen oppdateringer. Uffameg! Må lære meg å blogge før jeg drar ut, så jeg alltid får oppdatert dere, for dere kommer jo først ❤️🌟

Mulig jeg er paranaoid, men..

I helgen stilte vi klokken en time frem til sommertid. Nå er det lyst en time lengre hver dag, og fremover blir det lengre lyst for hver dag som går. Jeg blir så lykkelig av dette! Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg føler meg alltid veldig innesperret når det blir mørkt ute tidlig.

I vinter da det var på det verste gikk solen ned i 14-15 tiden, og jeg ble så demotivert av det. Dagene ble så korte, og jeg gikk helt i sovemodus. Nå derimot er det endelig sommertid, og for meg markerer det at vi endelig er ferdig med den verste mørketiden. Endelig går solen ned i 19-20 tiden, og ikke rett etter en sen lunsj. Haha! 

Jeg gikk ute med Chloe i går ved 19 tiden, og fikk med meg solnedgangen. Den var mildt sagt helt magisk. Det at vi kunne gå ute så “sent” på kvelden og det fortsatt var lyst er helt amazing! Jeg er jo veldig skeptisk til å gå ute når det er helt mørkt. Da har det ikke noe å si om det er 16 på dagen eller 04 om natten.

Er det mørkt er det vanskelig å se hva som skjer rundt meg, og jeg liker det virkelig ikke. Mulig jeg er fem hakk mer paranoid enn hva som er normalt, men jeg bare takler ikke å gå tur med Chloe / gå i byen eller whatever når det er helt mørkt ute. Vi lever i 2018 og crazy shit skjer hele tiden, så kanskje ikke rart jeg er såpass nervøs for ting.

Uansett. Nå som det endelig er lyst ute betyr det at dagen min bokstavelig talt blir lengre. Jeg kan være ute lengre. Jeg har mye mer tid til å ta bilder til bloggen, og jeg får masse av energi av sollyset! Gleder meg til å gå mange flere turer ute senere på dagen, og jeg håper jeg får oppleve mange slik solnedganger utover hele våren og sommeren! 

Påvirkes du av hvor mørkt det er ute?

 

Blomster for 5000,- kr – Slik ble resultatet!

annonse | kjole | bubbleroom
 

På fredag kjøpte jeg inn en hel bil stappfull med blomster, jord og nye blomsterpotter. Nå er det endelig vår, og det har kommet inn en del forskjellige blomster som overlever å stå ute i kulden. Så da måtte jeg bare handle inn og pynte opp med påskefarger! Og dere, det ble så fint! 

BUBBLEROOM KJOLE

Tenkte å fortelle litt om hvordan jeg gjør det når jeg planter blomster i potter, og litt tips og triks. Jeg er ikke akkurat noen profesjonell, men jeg har lært mye av youtube videoer og kanskje du lærer noe nytt?
 

Det første jeg gjør når jeg har handlet mye blomster som skal fordeles rundt, er å ta alt ut av posene og sette det på et sted så jeg får oversikt over hva jeg har. Jeg kjøpte inn disse sortene da de tåler et par kuldegrader; viola (små stemorlignende blomster), påskeliljer, perleblomster / muscari. 

Deretter fordeler jeg blomstene rundt til de pottene jeg vil plante de i. Jeg liker å ha en høy ting og en lav ting i hver potte, sånn at det blir en fin balanse. Farger er også noe jeg tenker mye på, og det skal matche på en fin måte. Har jeg for eksempel påskeliljer i en potte, blir det for mye gult hvis jeg putter i stemorsblomster med gule blomster på. Da er det bedre med noen blå / lilla / rosa blomster. 

Når jeg kjøper potter passer jeg alltid på at det er hull i bunnen av de. Da kan overflødig vann renne ut, og man kan vanne godt uten å være redd for at man skal drukne blomstene. Det er noen potter man kan drille hull i selv, men det er kjekt å sjekke før man tar frem drillen. Hehe! 

Det første jeg gjør når jeg skal potte er å helle oppi lecakuler. Det er smart å bruke om du vil at vannet skal renne enkelt ut om det blir for mye vann for blomstene. Om det ikke er hull i bunnen av potten du bruker er lecakuler et must. 

Deretter fyller jeg opp med blomsterjord gjerne blandet med litt gjødsel. Jeg hadde glemt å kjøpe inn gjødsel, så jeg bruker heller gjødsel jeg blander inn i vannet jeg vanner med. 

Om jeg skal ha planter som er ganske lange nede i potten pleier jeg å sette inn de før jeg har fylt opp helt med jord. Småblomster som de på bildet under putter jeg bare inn når jeg har fylt opp nesten til toppen med jord. Når jeg skal fylle på med blomster er jeg nøye med at det ikke er to av samme farge rett etter hverandre. Det kan fort se litt rart ut. Hehe! 

Her har jeg plantet stemorblomster sammen med et gult lite tre, som kommer til å bli stort etterhvert. Når man skal plante trær i blomsterpotter er det viktig å ta en potte som er stor nok til at treet har god plass til å vokse, om ikke forblir treet veldig lite. 

BUBBLEROOM KJOLE

Slik ble det til slutt! Det ble også noen blomster og blomsterpotter til overs som jeg pyntet opp med på verandaen og inne i huset. Første prioritet var jo å pynte opp ved inngangen til huset, og det ble så fint! Er så koselig å gå forbi der når vi går inn og ut, og er vi heldige lever blomstene helt til slutten av mai / starten av juni da jeg skal plante sommerblomster i de. Det blir gøy!