Dårlige sjåfører – I trafikken er jeg generelt redd for de fleste, for jeg vet hvor mange som kjører i fylla, trøtte eller ikke har nok peiling på bil. Etter å ha blitt påkjørt av en 97 år gammel mann og en dame som ikke forstod norske kjøreregler har jeg innsett det at alle ikke er like trygge i trafikken. Så når jeg er ute og kjører stoler jeg aldri på at folk faktisk skal holde seg til reglene.
Berg og dalbaner – Sist jeg tok en berg og dalbane fikk jeg så panikkanfall at jeg var sikker på at jeg skulle dø. Personalet måtte hjelpe meg ut av karusellen og se til at det gikk bra med meg, fordi jeg fikk så panikkanfall.. Så det sier jo sitt. Siden den gang har jeg tatt pariserhjulet i Oslo én gang og jeg var livredd. Jeg har alltid vært litt pysete på slike ting, men de siste årene har det virkelig tatt kaka.
Hester – Jeg er livredd for hester. De er så store og skumle, og jeg fatter ikke hvordan folk tørr å sette seg opp på de og ri avgårde. Det er typ 700 kg med ville hestekrefter som kan steile når som helst og gjøre at du brekker nakken. Hater når det går politihester i Karl Johan, for de er mye større enn vanlige hester og 20x mer skumle.
Lastebiler – Da jeg tok billappen lærte jeg hvor stor blindsone en lastebil har. Den ser deg faktisk ikke om du ligger på siden av den. Har faktisk holdt på å bli påkjørt av en lastebil en gang den prøvde å legge seg i venstrefilen og den ikke så at jeg lå inntil den. Har aldri gasset på så fort om hatt så høy puls som da.
Være hjemme alene – Jeg er hakket mer paranoid enn hva man burde være, og derfor blir jeg alltid livredd når jeg er hjemme alene. Jeg er sånn at jeg sitter klar med alarmknappen i tilfelle noe som helst skulle skje. Har aldri trengt å bruke den, men er så glad jeg har den. Haha!
Fisker – Jeg hater å bade på steder der det er fisk. Hvilket er de fleste steder.. Jeg er så redd for at en fisk skal bite meg, og hvis jeg kjenner noe som helst i vannet piler jeg rett opp igjen.
Glemme å låse bildøren – Altså, antallet ganger jeg har løpt panisk tilbake til bilen i frykt for at jeg har glemt å låse den, er ubeskrivelig mange. Det er nesten flaut. Jeg må alltid si til meg selv høylytt “bekreftet låst”, om ikke stresser jeg over at den kan være ulåst. Jeg har faktisk aldri glemt å låse den..
Noe jeg startet å samle på i fjor, som er så utrolig koselig er juleservise. Jeg følte meg først litt vel voksen som begynte å samle på servise. Men følte det gikk greit når det var for julen. Vil ikke vokse opp helt enda, hehe!
Julen i fjor og hele julen i år har vi brukt dette serviset masse, og vi spiser av det hver dag når vi lager middag. Det gir den lille ekstra julestemningen og det elsker jeg!
Serviset er fra Royal Copenhagen og er fra Star Fluted serien. Jeg så på mange forskjellige serier med juleservise da jeg skulle velge, og jeg vippet mellom flere. Men føler denne er den fineste, og det er den som gjør mest ut av seg. I år har jeg ikke handlet noe mer til settet, men hvem vet? Kanskje jeg får noe til jul?
Vi har jo hatt skog som juletema et par år nå, og da følte jeg jo at dette passet inn perfekt med det. Dette er jo også veldig klassisk, og jeg tipper at vi kommer til å ha det hele livet. Tenk så koselig å servere all den gode julematen og lage masse minner rundt dette. Helt magisk!
Nå skal vi straks lage oss litt julemat også skal vi se på litt kvelden før kvelden programmmer på tv. Det blir kos!
Vipps så var det lille julaften. Tenk at det er julaften allerede i morgen? Nå er det noen dager siden jeg har satt meg ned og skrevet noe annet enn lister. Hodet mitt har vært på litt andre steder de siste dagene, og da blir det fort mye lister. Men håper det er bedre enn ingenting i alle fall!
I dag har jeg gjort de siste forberedelsene før jul. Jeg bakte både pepperkaker og sugar cookies i november, men jaggu har jeg klart å spise opp alt 🙈 Så da var det bare å bake igjen i dag. Heldigvis hadde jeg litt pepperkakedeig i fryseren, så da gikk alt ganske fort. Blir liksom ikke julestemning uten!
Jeg hadde også noen gaver igjen som jeg måtte pakke inn. Så da fikk jeg gjort det. Har sett en hel sesong av “hjem til jul” mens jeg har holdt på i dag. Den serien er så morsom og fin! Anbefales virkelig! Den er på Netflix.
I år blir jo julen mildt sagt annerledes for de fleste. Korona gjør det vanskelig å sees, så i år har rett og slett Per Fredrik og jeg bestemt oss for å feire julaften hjemme alene vi to. Eller, vi tre da, vi har jo Chloe også. Hehe! Det blir jo veldig rart og annerledes, men i år ble det rett og slett slik. Vi er jo garantert ikke de eneste som kommer til å feire jul alene i år, og vi er i alle fall heldige med at vi har hverandre.
Vi har jo noen venner og litt familie vi skal møte utover julen, så vi kommer ikke til å sitte alene hele julen, hehe. Men akkurat på julaften passet det best å feire alene i år.
Maskara – Når du skal påføre maskara bør du gjøre sikk-sakk bevegelser akkurat som at du skulle saget over et tre. Da blir det mye mer volum på vippene! DETTE er forresten min favoritt maskara!
Rød i huden? – Er du litt rød i huden? Da bør du bruke DENNE grønne primeren. Grønntonen jevner ut rødheten i huden din.
Sterkere vipper – Uansett om du bruker vippe extensions, vippebøy eller bare kjører vanlig maskara bør du alltid bruke et vippeserum. Det styrker vippene dine og gjør at de blir lengre og tåler mer. DETTE vippeserumet funker amazing og er en bestselger!
Bushy brows – Nå er det in med mer bushy brows, og for å gjøre brynene litt mer buskete kan du bruker DENNE brynsgelen. Den gjør at brynene sitter skikkelig godt i den former du former de!
Blå øyne – Om du har blå øyne og du vil at de skal fremheves bør du bruke bruntoner i øyeskyggen. Jeg elsker brune nudetoner og DETTE palettet inneholder seriøst alle toner som er perfekt til blå øyne! Funker forsåvidt godt til alle øyefarger!
Narkotika – Jeg har aldri prøvd noe som helst av narkotika, og det skal jeg heller aldri gjøre. Helt siden jeg var liten lærte jeg av pappa som hadde jobbet på mentalsykehus, om hvor stor skade narkotika kan gjøre på hjernen og psyken, så det har jeg alltid holdt meg langt unna, og no way at jeg noensinne skal prøve det.
Nudist camp – Det er mange rare interesser her i verden, og nudisme er en sånn ting som jeg tenker; folk kan gjøre som de vil, så lenge jeg ikke trenger å være en del av det. Så nudist camp er ikke akkurat noe jeg tenker å ta en ferie på.
Paragliding – Å løpe utfor en fjellskråning med et rart seil over seg og tenke; “dette går nok helt bra”, er noe jeg aldri kommer til å gjøre. Er mange måter å dø på; dette skal ikke bli min.
Spise hestekjøtt – Vet det er ganske vanlig i Norge med svartpølse, men det ville jeg aldri ha spist. Å spise hest blir så ekstremt feil for meg, så nei; ikke engang om jeg var så sulten at jeg holdt på å besvime. Funfact; da jeg skulle ut i kjempehytta på farmen kjendis fikk vi med oss mat, og svartpølse var en av delene. Nektet å spise den, selv om jeg var så sulten at jeg nesten gikk i bakken.
Pannelugg – Er det én ting jeg vet at jeg ikke kler så er det pannelugg. For noen par år siden var det mange steder som solgte sånne clip-on pannelugger, og når jeg prøvde det kunne jeg ikke annet enn å le. Det var så jævlig stygt! Har ikke sett noe så ille på meg selv noensinne!
Lære instrument – Da jeg gikk i 7 klasse drømte jeg om å bli rockestjerne, og fikk el-gitar til jul. Etter noen prøvinger innså jeg den harde sannheten; jeg finnes ikke musikalsk. Så det å lære et instrument er noe jeg aldri kommer til å klare. Får heller gifte meg med en rockestjerne isteden, hehe!
Oppleve jordskjelv – Jeg håper virkelig at jeg aldri opplever en naturkatastrofe. Føler vi er ganske heldige her i Norge, for her skjer det veldig lite av det.
Eie en stor hund – Jeg syns at Chloe er mer enn stor nok med sine 4-5 kg. En stor hund på sånn 50 kg er noe jeg aldri ville hatt. For det første hadde jeg nok blitt redd for den, for ikke å snakke om hvor vanskelig det er å ta med en så stor hund rundt omkring. Kan ikke ta den opp på fanget og kose sånn som med Chloe akkurat.
Jeg er skikkelig fascinert av plastiske operasjoner, og jeg ser veldig ofte på programmet “kirurgiske katastrofer”. Jeg elsker å se på intervjuer av “levende” barbier, og hele den verdenen hvor man kan endre helt på utseendet fascinerer meg veldig. Jeg tror nok ikke jeg ville gjort så store endringer på meg selv at jeg så helt annerledes ut. Men det at andre gjør det, er interessant å se på.
Redbull – Jeg drikker Redbull hver eneste dag, og er helt avhengig av det. Tidligere drakk jeg kaffe og brukte det for å få koffein, men for en stund siden gikk jeg over til Redbull. Jeg passer på at jeg ikke drikker for mye av det, for det er jo ikke helt bra med så mye koffein. Men herregud, det er så godt også gir det meg et skikkelig kick!
Sykt effektiv og prokrastinerer – Jeg kan sitte i sykt lang tid og bare surre rundt med ting, men når jeg først setter igang med å gjøre noe går jeg 110% inn og er ekstremt effektiv.
Statistikk – Jeg elsker statistikk! Jeg kan føre statistikk på seriøst alt mulig. Så fort jeg begynner med noen nytt fører jeg alltid statistikk på det. Haha! Jeg er rar..
Jeg ELSKER små hunder og katter, og går alltid bort og koser med de. Hvis jeg kjører bil og ser en søt hund så klarer jeg ikke å holde igjen, da må jeg bare si “aww hellanussen ååååååå”. Haha! Jeg er altfor glad i små søte dyr.
Jeg er livredd for at bilen ikke er låst. Hver gang jeg parkerer må jeg alltid ta bilde av at jeg drar i døren, for å vise at den faktisk er låst, om ikke blir jeg sykt stressa. Før jeg kjøpte min egen bil lånte jeg Per Fredrik sin bil, og den låste seg automatisk opp hvis man dro i bildøra når man hadde nøkkelen på seg. Så jeg kunne aldri dra i bildøra for å sjekke at bilen var låst. En gang ble jeg så stressa for at jeg ikke hadde låst bilen, at jeg måtte gå ut og sjekke at den var låst midt i en vippetime. For å si det sånn. Man kan ikke akkurat bare ta en pause i midten av en vippetime..
Syremusikk – Jeg har en litt sær smak når det kommer til musikk. Musikken jeg hører på er egentlig musikk som man nærmest må ha tatt syre for å like og kunne følge med på. Hehe. Jeg tar ikke narkotika forresten, og har aldri gjort det heller.
Joikakaker – Helt siden jeg var bitteliten har jeg hatet joikakaker. Jeg brukte det til og med som et skjellsord når jeg var liten. Faktisk har jeg ikke smakt det siden jeg var sånn 8 år gammel, så jeg hadde ikke blitt overrasket om jeg plutselig likte det. Men så lenge holder jeg det på ikke-liker listen min!
“Ikke hate altså / Ikke for å være frekk” – Folk som bruker slike fraser for å prøve og unnskylde seg for å legge igjen drittkommentarer burde få en spesiell plass hvor de kan kose seg sammen. Jeg får helt mark når jeg ser folk legge igjen slike kommentarer, for nei, du er faktisk ikke unnskyldt når du skriver; “Ikke for å være frekk, men du er skikkelig stygg”. Bare dropp den lame unnskyldningen.
Rot – Jeg hater rot! Vi har jo et ganske stort hus på 220 kvadratmeter, og det blir rotete før man rekker å snu seg. Enten så ligger det kameraer på bordene eller så ligger lekene til Chloe slengt rundt, eller så er det et eller annet som gjør det rotete. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg bokstavelig talt kunne gått rundt og ryddet i 5 timer, og 5 minutter etterpå var det rotete igjen.
Kviser – Helt siden jeg var 16-17 år gammel har jeg slitt skikkelig med kviser. Jeg begynner endelig å bli litt kvitt de, siden jeg bruker veldig riktige produkter hele tiden til huden min, men man slipper aldri helt unna kviser. Jeg hater de. Jeg hater de så sinnsykt. De gjør vondt, de ser stygge ut, og de burde rett og slett bare inne finnes.
Regn og surt vær – Jeg hater når det regner eller et surt vær utendørs. Da blir jeg så slapp og sliten og jeg vil bare ligge på sofaen og ikke gjøre noe som helst.
Taxi – Jeg tar ofte taxi når jeg skal steder og ikke skal kjøre bil selv, og jeg digger at det finnes taxier. Men det er én ting jeg blir gal av; taxi sjafører som sitter og klager på alt mulig. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har rett og slett blitt irritert fordi de klager, maser hull i hodet på meg, eller prøver å dra sleezy vitser.
Folk som er frekke mot handikappede mennesker – Det er rett og slett ikke ok. Jeg tror nesten ikke jeg kommer på noe som er verre enn folk som er frekke eller slemme mot noen som sitter i rullestol, har en synlig sykdom (som de gjør narr av), eller andre ting. Det er faktisk ikke ok, og jeg blir sint bare tanken på det.
Plastboks på kjøkkenet – Det er så ekstremt mye plast på alt man kjøper av matvarer og dill-dall til huset. Jeg tipper de fleste av oss har en søppelsekk på vaskerommet til plast og en til papp. Men når det ikke står på kjøkkenet blir det alltid litt ork å gå hele veien til vaskerommet kun for å kaste en liten plastbit her og der. Derfor er det smart å ha en egen liten boks til plast og papp på kjøkkenet. Da får du sendt absolutt all plasten til gjenvinning, så ingenting går tapt!
Nedbrytbare hundeposer – I Norge finnes det over cirka 600’000 hunder. Det blir mange poser med dritt hver eneste dag. Mange kaster posene rett i naturen. Det er virkelig IKKE greit! Hvis du skal være så miljøvennlig som mulig bør du bruke nedbrytbare poser. Obs; nedbrytbare poser må fortsatt gjenvinnes da de må opp i 50-60 grader for å brytes ned (dette gjelder alle nedbrytbare hundeposer).
Doner brukte klær til Fretex eller selg de på Tise. Gjenbruk er alltid bra, så kjøp gjerne brukt selv om du ønsker. Tommelfingerregel; aldri kast klær.
Gå igjennom kjøleskapet ofte så du slipper å kaste mat som er i ferd med å bli dårlig.
Pant flasker – Det er veldig viktig å pante flasker. Men det beste er å ikke kjøpe flasker. Så prøv å få ned innkjøpet av flasker, ved å alltid ha med den samme vannflasken så du ikke trenger å kjøpe flere.
Trenger alle rom i huset å varmes? – Når det er vinter lukker jeg alltid igjen dørene til de rommene vi ikke er så mye inne på. De trenger jo faktisk ikke å varmes.
Spis mindre kjøtt –Kjøtt er en stor belastning på miljøet, så prøv å ha kjøttfrie måltider og prøv ut veganske alternativer så du får i deg nok proteiner.
Dyrk din egen mat – I sommer dyrket jeg mine egne urter, tomater og enda mer, og det er en god start på det å dyrke maten selv. Dyrker du maten selv slipper du både at den skal reise langt, du sparer miljøet for all plastembalasjen og en rekke ting til. Også er det både gøy og bra for lommeboka!
Reserver deg mot postkasse-reklame – Tenk deg all det papiret som blir brukt for reklame hvert eneste år. Det er jo helt sinnsykt! Reserver deg mot reklamen så sparer du både mange trær og store ressurser som trengs for å printe og lage alt dette.
Lufttørk klær – Å kjøre tørketrommelen hver gang du har vasket klær kan koste både lommeboken din og miljøet store summer. Så heng de heller opp på et tørkestativ, så holder også klærne seg fine lengre.
For å bli fresh og fin til både julaften og nyttårsaften, er det noen produkter som er skikkelig must haves. Dette er produkter jeg virkelig liker, og som jeg vil anbefale dere!
Denne øyeskyggen er som dere ser godt brukt. Den har så mange fine farger, som passer til alle mulige anledninger. Også er den av veldig god kvalitet så fargene er så sykt pigmenterte og sitter superfint!
Når det er vinter blir jeg knusktørr i huden, så er da er denne body lotion en lifesaver. Jeg elsker å smøre inn hele meg med det om kvelden, og da blir huden få fin og glødende!
Jeg er ikke akkurat en sånn person som drar til syden nå som det er pandemi for å bli brun, så da bruker jeg heller selvbruning. Hehe! Denne selvbruningen er helt super, og anbefales!
Mye julemat og godis, da popper kvisene frem. Da er denne helt genial! Jeg smører på med en q tips der kvisene er på kvelden, og dagen etterpå er de nesten borte. Funker helt amazing!
Det er ikke bare kjolen som skal glitre, det må jo også du og jeg! Jeg elsker denne highlighteren. Den popper skikkelig! Bruker den på kinnbena og neseryggen, og når jeg skal på spesielle anledninger bruker jeg den på kravebena.
Håper du fant noe nytt og spennende du vil teste ut!
Hva vil du kalle barnet ditt når du får barn/om du får barn? Hva er dine tanker om følgende navn: Jenter: Mileah/Milea, Anastasia, Gaia, Leona, Mikaela/Michaela, Michelle/Michell/Michel, Marielle/Mariell/Mariel og Thalia/Talia. Gutter: Lion, London, Leo, Neo, Martin, Marcus, Marius, Baltasar/Baltazar, Eik og Ask? Hva slags skrivemåte ville du foretrukket av de der det fins flere alternative skrivemåter? – Oi, det var veldig mange navn! Jeg liker veldig godt russiske navn, så likte best Anastasia. Jeg aner faktisk ikke hva jeg vil kalle barnet mitt den dagen jeg eventuelt får barn. Men tipper det blir noe russisk eller kanskje bare et helt vanlig navn. Hvem vet?
Jeg bare lurer på om hvordan dere fikk Chloe vant til å være på badet?☺️ Jeg spør fordi jeg syntes det hørtes bra ut så lenge hunden trives der også – Hun var litt skeptisk i starten. Men vi passet på å ta med både buret (med døren åpen), leker, vann, mat og teppet hennes inn der så hun skulle få det fint.
Hva er din livrett? – Taco når Per Fredrik lager taco ala Hellstrøm, julemat, edamame-salat, salat med reker og masse grønnsaker, risgrøt og indisk.
Hva er PelleK sin livrett? – Oi, er faktisk ikke sikker på akkurat hvilken som er den eksakte livretten. Men han elsker når jeg lager hjemmelaget blomkålsuppe til han. Har har bursdag i morgen, så da skal han få det som frokost på senga, hehe! Generelt så elsker han også sushi, julemat, biff, potetmos med sursøt saus og grillkrydder (denne retten hater jeg, hahaha), indisk og sikkert masse mer som jeg ikke husker akkurat nå.
Foretrekker du tradisjonelle eller nyere type julesanger? Foretrekker du kanskje begge? – Jeg liker best de tradisjonelle, men noen av de nye er også fine. HER kan du finne spilleliste med alle julesangene jeg pleier å høre på.
Jeg skjønner deg ikke helt. Du driver å snakker om at du er så sunn og ikke spiser godteri. Men så har du en kakao bar med masse pepperkaker og marshmallows? – Hehe, skjønner at det er lett å bli litt forvirra. Til vanlig spiser jeg sunt, og fra august til 10 november tok jeg 100 dager der jeg ikke spiste noe som helst sukker. Men nå som det er jul tar jeg meg en slags fri fra alt det, og jeg spiser litt hva jeg vil. Men 1 januar er det rett tilbake på sunn mat og null godis. Merker at jeg har det best når jeg gjør det sånn.
Feirer du og Per Fredrik jul sammen? – Ja, det har vi gjort helt siden vi ble sammen. Kunne aldri sett for meg å feire jul uten han!
Hva tenker du om 2021? – Jeg tørr ikke å tenke noe enda. Det kan godt hende at verden er normal igjen til sommeren. Men akkurat nå tørr jeg ikke å tenke så langt, og jeg tørr i alle fall ikke å håpe på noe. De fleste av oss hadde jo aldri trodd at vi fortsatt skulle holde på med korona lockdown enda, og nå har det jo også kommet en ny variant som smitter ekstremt raskt. Så ja, jeg tørr ikke å håpe på noe. Det eneste jeg gjør er å være med så få mennesker som mulig, være ekstremt nøye med avstand / maske osv, og gjøre alt jeg personlig kan for at det ikke skal bli mer smitte enn mulig.
Skulle du noen ganger ønske at du hadde en “vanlig” jobb og et a4 liv? – Når jeg har stått midt oppi stormer og fått tusenvis av hatkommentarer har det vært rimelig kjipt, og da har jeg noen ganger ønsket at jeg ikke holdt på med blogging. Og det har vært vanskelig å ha den jobben jeg har de siste 2,5 årene når jeg har vært ekstremt deprimert og slitt med angst. Men nå som jeg er frisk og ting går bra, finnes det ikke en bedre jobb. Jeg har jo hatt sånn 10-15 forskjellige jobber før jeg ble blogger på heltid, så jeg vet godt hvordan det er med en vanlig jobb, og det kunne jeg aldri tenkt meg noensinne igjen.
Har dere noen planer om å flytte? (elsker huset deres!) – Nei, absolutt ikke. Nå har vi endelig fått huset akkurat slik vi vil at det skal være. Trives så vanvittig bra her, og tipper vi kommer til å bo her minst 10 år til.
Hvor mange julekalendere har du? Og hvor mange har Chloe? – Jeg har 5 kalendere (body shop, kicks, depend, pink glam og pukka) + at jeg får en ny stor pakke hver dag i pakkekalenderen. Chloe har tre kalendere. Per Fredrik har virkelig skjemt oss bort i år, hehe!
Har du noensinne vært involvert med politiet? – Ja noen par ganger. Den ene gangen stod de på døren min 05 om morgenen. Gjett om jeg fikk noia. Da var det en bloggleser som hadde fulgt etter meg fra utestedet og helt bort til bilen min, tatt skiltnr og ringt politiet og sa at jeg kjørte full. Jeg var 100% edru og tok det fikk politiet bevis på når jeg blåste på promillemåleren.
En annen gang var i fjor da jeg ble slått ned på stranda. Også en annen gang da en 97 år gammel mann kjørte på meg. Også et par ganger til i fortiden min, den ene gangen på grunn av en eks som jeg måtte involvere politiet med.
Hvilke ting vil du gjøre når verden blir normal igjen? – Første jeg vil er å ta en skikkelig fest. Drikke, danse og være med masse venner! Det gleder jeg meg til! Også gleder jeg meg masse til å dra til Gran Canaria på luksusresort igjen!
Hvilken bh bruker du til topper der du har bare skuldre? Du får alltid skikkelig kløft i de! – Hehe, jeg bruker stick-on BH som du finner HER 30% rabatt nå. De er seriøst helt geniale da man bare klistrer de rett på puppene og de sitter på som et skudd og gir deg kløft i stroppløse kjoler / topper, og topper med tynne stropper der man ikke vil at bh stroppene skal syns. Perfekt om du skal ha en kjole med bar rygg, da disse kun syns foran.
Favoritt-treningsølvelse? – Knebøy. Den er amazing for rumpa!
Hvilken foundation anbefaler du? – Jeg bytter litt mellom to stykker. DENNE liker jeg veldig godt og den er budsjettvennlig, mens DENNE er også sykt bra men den koster litt mer. Begge dekker utrolig bra og gir en nydelig finish!
Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?
Sjekk også ut Sofie og Andrea som har svart på ukens spørsmål!