Julepynt til 25’000 kr, Telle kalorier, Bryllupsdato, Planer for julen, Venn med bloggere ++ Ukens spørsmål #289

annonse – shopido

Hvor har du kjøpt julepynten din?
– Det meste er kjøpt på Rusta, også er en del av det fra Kremmerhuset og Europris.

 

Teller du kalorier?
– Nei, og det er noe som jeg syns er vanskelig å snakke om. På den ene siden er det et fint verktøy dersom man er overvektig og blir rådet av legen til å gå ned i vekt, men på den andre siden er det mange med sunn vekt som fort kan bli altfor opphengt i kalorier og ende opp med spiseforstyrrelse.

Hvor og når skal du og Per Fredrik gifte dere?
– Aner ikke, haha. Kanskje til sommeren? Vi får nesten se ann når verden er mer normal igjen. Vil ikke samle masse folk når vi er midt i en pandemi akkurat.

 

Går du av og til på veggene av å “bare” være hjemme?
– Jeg hadde sikkert gjort det om jeg bare var hjemme, men jeg er flink til å være sosial og komme meg ut av døren. Så for meg er det ikke noe problem. Men jeg er også en person som trenger mye alenetid. Jeg hadde aldri orket å sitte på et kontor med masse mennesker hele dagen. Så jeg har jo valgt yrke etter hva som passer for meg også.

Kan du ha en housetour på YouTube når huset er ferdigpyntet?
– Ja, det er planen. Kommer til å vise rom for rom her på bloggen først, også kommer det en youtube video med hele huset til slutt!

 

Hvorfor pynter du såååå tidlig til jul?
– Jeg pynter alltid rundt 20 november fordi jeg liker å starte julen tidlig og nyte den til det fulle. I år begynte jeg ekstra tidlig fordi jeg tror vi alle kan trenge litt julemagi nå, og glemme litt at vi sitter i en pandemi (ikke glemme smittevern selvfølgelig). Får utrolig mange kommentarer her på bloggen om at dere syns det er så utrolig koselig at jeg har pyntet nå og deler juleglede her, så det er jo koselig å høre!

Har lagt ut roomtour av hvordan jeg har pyntet kjøkken, bad og soverom forresten!

Kan du vise hvordan du har pyntet inngangspartiet, og hvor ting er fra? Gjerne kom med tips til pynting, du er så flink!
– Ja. Jeg er ikke helt ferdig med å pynte ute enda. Har pyntet litt, men ikke alt. Så når det er ferdig kommer det innlegg der du kan se all pynten utendørs, også kan jeg gi noen tips og triks!

 

Er du venn med andre bloggere som Martine Lunde, Sophie Elise, Andrea Sveinsdottir, osv?
– Både kjenner og er venn med de fleste av bloggerne i som har ligget / ligger på topplista. Det er jo ikke så veldig mange av oss, så jeg tipper de fleste kjenner hverandre. Men vi bor jo ganske langt fra hverandre, så jeg rekker ikke å se så mange ofte. Men jeg snakker jo i telefonen med de jeg har god kontakt med; Sophie, Julianne (pilotfrue), Sofie Nilssen, osv.

Hvilke biler har dere?
– Jeg har en Lexus og Per Fredrik har en mustang. Elsker å sitte på med Per Fredrik for det er skikkelig racingbil hehe!

 

Hvem feirer du jul med? Til vanlig og når det er korona?
– Vanligvis feirer vi julaften annethvert år med hver av familiene, også feirer vi lille julaften med den andre delen. Så vi feirer som regel 2-3 julaftener så vi får feiret med alle familie. I fjor hadde vi hele 3 julaftener, hehe! I år er jeg ikke helt sikker på hvordan alt blir siden det er korona, og det kan hende restriksjonene blir endret innen jul. Så vi får bare ta det som det kommer!

Hvorfor har du så mange julekalendere?
– Fordi Per Fredrik gikk helt bananas når han kjøpte pakkekalender til meg, hehe!

 

Hvordan går det med deg og Per Fredrik?
– Det går veldig bra! Vi har det skikkelig bra sammen om dagen. Føler meg så heldig som er forlovet med en så bra mann!

Hvilken julekalender gir du Per Fredrik?
– Vi gir alltid pakkekalender til hverandre. Holder fortsatt på å tenke ut hva jeg skal gi han. Men kan ikke akkurat røpe noe her, hehe!

 

Hva er din absolutt favoritt ting med julen?
– Julekveldene med Per Fredrik. I hele desember lager vi julemat sammen på kvelden også ser vi en julefilm hver kveld. Det er så utrolig koselig det!

 

Hvor mye penger har du brukt på julepynt?
– Oi, ikke lett å si! Det første året brukte vi 10’000-15’000,- på pynt, også har vi handlet en god del her og der etterpå. Vil tippe kanskje 25’000-30’000? Har ikke telt akkurat, så litt usikker.

Hva het den du brukte til å fjerne hudormer med igjen?
– Tipper du snakker om DENNE? Det er en maskin som bruker vakum til å suge opp opp alt av døde hudormer. Brukte mikroskop før og etter en gang for å se om det faktisk funka, og ble helt overrasket over hvor bra den er. Man ser virkelig stor forskjell før og etter!

 

Hva er planene dine for julen?
– Planen min var egentlig å dra på julemarked, julebord med venninner, feire jul med familie og være mye sosial. Men så har smitten blusset opp veldig, så jeg er ikke helt sikker på hva det blir med de planene. Akkurat nå prøver jeg å holde meg mest mulig hjemme, så vi får se ann rett og slett.

 

Does Chloe understand commands in english aswell?
– No, she doesn’t understand english at all unfortunately.

 

Hva bruker du til å fjerne babyhår i ansiktet?
– Har prøvd litt forskjellige ting, men syns DENNE funker utrolig bra og skånsomt. Alle har jo babyhår i ansiktet, og jeg bruker den både fordi foundationen sitter mye mer smooth og huden ser nesten photoshoppet ut, og for å gjøre hårlinjen min helt sharp så det ikke er masse småhår som gjør at det ikke ser så clean ut.

 

Syns du ikk at det blir veldig “kaldt” uten gardiner eller tulvteppe?
– I høst prøvde jeg meg på gardiner for første gang, siden jeg tenkte det kunne være fint. Det ble jo fint, men jeg følte det seriøst stengt av rommet helt. Jeg liker at det er åpent og at jeg kan se ut mot havet. Med gardinene fikk jeg helt klaustrofobi, og jeg tok de til slutt ned. Tviler på at jeg noensinne kommer til å ha gardiner igjen. Gulvteppe ville jeg aldri hatt. Syns det er litt vel uhygienisk.

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

 

 

3 kommentarer
    1. We don’t have curtains or carpets either, for absolutely same reasons you told (plus our cat boys would climb to the curtains and rip them down). Every time my Mom visits us, I think she secretly plans how she could put carpets everywhere (she has one in her bathroom!!) and curtains as well, haha! 😀

    2. Hei! Jeg bare lurte på i forhold til den «maskinen» i ansiktet. Jeg har selv kjøpt den, og pleier egentlig å gå til threading men det begynner å bli dyrt i lengden, jeg har alltid hatt litt dunhår og synes sminken er bedre når jeg fjerner den. Det som jeg er redd for er å få sorte hår eller sterkere hår i ansiktet hvis jeg bruker denne, hvordan syntes du den har vært når du bruker den? Btw elsker å lese bloggen din. Du er helt herlig❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg