Sukkerstopp, Bloggere jeg misliker, Hvorfor trene når tynn? – Ukens spørsmål #291

annonselenker

Har du vært i Mandal? Bor der 🙂
– Ja, var der når jeg var 16 år for å stille i missekonkurranse. Syns det er en sykt fin by, og kunne virkelig tenkt meg å dratt dit igjen!

 

Er det noen bloggere du misliker? Hvis ja, hvem?
– Det er ingen bloggere jeg kjenner personlig som jeg misliker. De fleste jeg har møtt er veldig hygggelige. Enkelte handlinger til enkelte bloggere derimot, de misliker jeg.

Du er så tynn, men hvorfor trener du så mye da?
– Hehe, det er flere grunner til det. For det første er trening ekstremt viktig for min mentale helse, og ikke minst den fysiske helsen. Jeg er snart 28 år, hadde jeg bare sittet på rumpa hele tiden og spist drittmat, hadde jeg antagelig ikke vært særlig slank. Så selv om jeg er slank nå, så er jo det noe som må vedlikeholdes. Desto eldre man blir, desto viktigere blir også treningen for å ta vare på kroppen.

Hvordan går det med psyken din for tiden?
– Etter at jeg ble frisk i høst har det gått veldig bra. Jeg har selvfølgelig enkelte dager her og der som jeg ikke er like oppe og nikker, men det er bare livet, og hva annet kan man forvente midt i en pandemi? Tror ingen har det sykt bra psykisk om dagen, og det er jo ikke så rart med tanke på at vi alle basically har husarrest og verden er fucked up.

 

Hvordan går det med Per Fredrik? Lenge siden vi har sett noe til han
– Han går det supert med! Har egentlig ikke tenkt noe over at han har vært litt lite på bloggen i det siste. Det er jo veldig begrenset hva man kan finne på nå om dagen, og da blir det fort til at jeg ikke blogger om så mye ting vi gjør sammen, fordi vi gjør ikke så mye som er så interessant midt i en lockdown. Men vi har det i alle fall veldig bra sammen ❤️

Hvordan var det å spise sukker igjen etter sukkerstopp?
– Det var veldig rart! De første gangene ble jeg veldig stresset i kroppen. Kroppen var jo ikke vandt med å få blodsukkeret skutt til himmels, så det var rett og slett skikkelig ubehagelig. Godteri smakte heller ikke noe særlig godt i starten. Så først tenkte jeg bare, fuck it, jeg fortsetter å gå uten sukker. Men så kom søtsuget, og da fortsatte jeg bare å spise godteri i nov / des.

Nå har jeg ikke spist det siden nyttårsaften, og det var mye lettere å slutte denne gangen. Har faktisk ikke vært noe som helst problem å slutte med sukker nå, så det er jo deilig!

Har du noen planer for sommerferien?
– Skrev innlegg her om dagen, som du finner HER med hva jeg vil gjøre i sommer.

 

Hvor lenge har dere hatt hund?
– Vi har hatt Chloe siden 10 september 2016. Så det er ganske lenge! Jeg har jo alltid hatt hunder når jeg bodde hos foreldrene mine. Så jeg er jo veldig vandt med å ha hund. Chloe er første hunden til Per Fredrik, så for han var det litt med uvant.

 

Hvor mange måltider spiser du i løpet av dagen?
– Jeg spiser alltid frokost med en gang jeg står opp i 7 tiden, også lunsj i 12 tiden, ettermiddagsmåltid i 16-17 tiden, liten snack 19 også middag når klokken er cirka 22. For meg funker det best å spise såpass mange ganger i løpet av dagen, for å holde energien stabil. Men her er jo folk forskjellige, så ikke les dette som er formel alle skal følge.

Tenker du å ta en utdannelse?
– Nei.

 

Hva er det fineste du eier?
– Forlovelsesringen. Den er så sykt fin!

Hvilken selvbruning bruker du? Er vinterblek om dagen og trenger en bra.. 
– Jeg bruker litt forskjellige, men DENNE har vært min favoritt veldig lenge og det er ikke uten grunn. Den gir superfin farge som blir skikkelig jevn, fargen varer lenge og du trenger kun å ha den på i 1-3 timer avhengig av hvor brun du vil bli.

 

 

Har du mensensmerter?
– Får alltid syke mensenkramper den dagen jeg får mensen. Da må jeg som regel sitte stille hele dagen. Det suuuuger!

Hva syns du om kjendiser som reiser nå?
– Skrev et innlegg om det HER som du kan lese. Men kort sagt; jeg syns det er helt idiotisk og det er å pisse på de som er med å gjøre en dugnad.

 

Har du en rask forbrenning, eller kan du spise hva som helst uten å legge på deg?
– Man forbrenner cirka 20-30 kalorier per kg man veier i løpet av dagen når man hviler (avhengig om du har mest fett eller muskler på kroppen, og hvor høy du er). Så sånn sett forbrenner jeg mye mindre enn hva en gjennomsnittlig voksen kvinne forbrenner. Men jeg trener mye, også er jeg mye aktiv uten å tenke på det, så det øker forbrenningen.

 

Hvilken foundation bruker du? Syns huden din ser så sykt fin ut!
– Takk! Jeg bruker DENNE. Den har jeg brukt ganske lenge, og den funker sykt bra. Den dekker godt, gjør at huden får en fin og dewy finish, også er den sykt billig. Anbefales!

 

Hva var den kvisefiks greie du snakket om for en stund siden igjen?
– Tipper du mener DENNE? Den er sykt bra og fikser kvisene skikkelig. Får jeg er kvise så smører jeg på litt av DENNE med en qtips om kvelden og dagen etterpå er kvisen nesten helt borte. Er det en veldig stor kvise må jeg kanskje bruke den et par kvelder, men ja, den er sykt bra. Er en grunn til at Kylie Jenner anbefalte den uten å ta betalt. Hehe!

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

7 kommentarer
    1. Åh, det spørsmålet om hvorfor trene når man er tynn… Det har jeg også fått et par ganger. Altså, det er et så dumt spørsmål! Jeg trener ikke for å være tynn liksom! Jeg trener for å ha en god helse, være i god form, være sterk både fysisk og psykisk. OG, det det kommer jo heller ikke gratis det å være slank… Det kommer jo nettopp av at man har holdt seg i fysisk aktivitet over mange år, samt har et fornuftig kosthold! Forebygging sier jeg bare! So yes, that’s the truth, haha! <3

    2. Fun fact: er ikke at treningen i seg selv man blir tynn, men hvor mye kcal man spiser hver dag. Tenkte på hvorfor trene når du er tynn spørsmålet.:)

      1. Er jo regnestykket med antall kalorier inn vs antall kalorier ut som bestemmer, men det er så åpenbart at jeg trodde ikke jeg trengte å fortelle om det. Regner med de fleste er oppegående nok til å vite det, hehe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg