En brutalt ærlig oppdatering

Nå er det hele 8 dager siden sist jeg la ut noe her på bloggen. Jeg har fått masse meldinger både på snapchat og insta fra dere om hvorfor jeg ikke har blogget, og om det går bra med meg. Jeg har jo vært åpen om psyken min og at jeg har slitt mye med depresjoner og angst. Så det er mange som har lurt på om jeg har fått tilbakefall og at det er derfor jeg ikke har blogget.

Etter at jeg ble frisk i høst har jeg lært meg å høre på kroppen min og tegnene, og ikke dra strikken for langt. I desember blogget jeg tre ganger hver eneste dag, og kjørte på 100%. Men jeg slet utrolig med å bli inspirert, hvilket ikke er så rart med tanke på korona og at vi må basically være hjemme 24/7.

Nå etter nyttår ble reglene enda mer strammet inn, og jeg kjente at jeg måtte stoppe litt. Jeg har jo hatt hjemmekontor i mange år, og når man har det er man nødt til å være sosial med venner utenfor hjemmet og faktisk gjøre ting som er inspirerende for å kunne klare og faktisk blogge. Men nå har jo det blitt seriøst helt umulig.

Det er jo ikke uten grunn at drøssevis av influencere reiser til syden. Det er rett og slett nærmest umulig å lage spennende og morsomt innhold nå om dagen. Personlig ønsker jeg ikke å dra ut av landet, og jeg syns ikke at det er ok å pisse på fellesdugnaden på den måten.

Det verste er jo at de som reiser utenlands får jo et drøss med flere følgere og tjener fett på det. De blir snakket masse om, kan legge ut spennende innhold og håver inn på det.

Personlig syns jeg at det er helt fucked up at samfunnet er sånn nå om dagen at det faktisk lønner seg å være et dårlig forbilde. Jeg har fulgt reglene til punkt og prikke under hele koronakrisen, og hva får jeg i fleisen? “Hun er kjedelig”, “hun sitter bare hjemme”, osv. Ja, men for faen da? Skal vi ikke prøve å faktisk få litt mindre smitte i dette landet her da?

Er ikke lett å gå frem som et godt eksempel når man ender opp med å tape hundretusenvis av kroner på det, bare får dritt og man ser at de influencerne som faktisk ikke følger reglene og gir faen, håver inn penger som aldri før.

Kjenner jeg blir matt av hele greia, og jeg er litt fed up på hele situasjonen om dagen. Ja, det er mye større kriser der ute enn akkurat dette. Dette er tidenes i-landsproblem, og den ser jeg veldig godt. Men jeg føler at det fortsatt bør bli snakket om, i og med vi som influencere faktisk har mye innflytelse på hva mange inspireres til å gjøre, og jeg vil tippe at mange gir seg selv lov til å gi faen, når de ser at favorittbloggerne sine gir totalt faen i alt av koronarestriksjoner.

Nå håper jeg bare for absolutt alle sin del av koronapandemien snart kan bli over, og at vi alle kan få lov til å leve livene våres igjen. For nå kjenner jeg at jeg er ekstremt drittlei hele denne pandemien.

Når det kommer til bloggen kommer jeg til å oppdatere når jeg føler for det og har noe jeg vil dele. Kommer ikke til å blogge tre ganger om dagen som vanlig, så husk å følge meg på snapchat @stinablogg så du ser når jeg legger ut nye blogginnlegg. Kommer tilbake for fullt igjen når det er litt lettere å bli inspirert og lage spennende innhold 💗

 

54 kommentarer
        1. du er dønn ærlig og ekte! Elsker det så uansett hva så blir jeg ikke å se på de som gir f i alt, men heller leser bloggen din hvor jeg kan lære noe positivt 💕

    1. Har bare lyst til å si at du er et kjempegodt forbilde, Stina! Corona er dritt, og man blir ikke akkurat inspirert av alle disse restriksjonene. Så jeg forstår frustrasjonen din, og jeg syns du er rå som ikke lar deg friste til å reise eller lignende. Håper det snart blir bedre. Hadde bare lyst til å si det 🙂

    2. Har så mye respekt for deg og at du faktisk følger retningslinjene ❤❤ Det er mange flere som skulle vært som deg!!!

    3. Viktigste er og ta del av dugnaden. Del treningsøkte man kan gjøre hjemme, oppskrifter på god og sunn mat og bare stå på så godt du klarer, men ta også pauser når det trengs. De som tjener penger på og ikke ta del av dugnaden må bare ha det på sin samvittighet. Personlig så følger jeg mennesker som gir meg mye, ikke de som tenker penger og oppmerksomhet. Man skal bli glad og inspirert av og følge noen. Gode forbilder rett og slett, og det er du!

      Du driver på med mye uteblomster, har du vurdert og dykke inn i verden med inneblomster? Hadde vært artig å følge.

      Ha en flott kveld!

      1. Ja, viktig å være med på dugnaden! Takk for gode ideer til blogginnlegg 🙂
        Takk <3
        Ja, har en del inneblomster. Kunne jo kanskje laget innlegg om hvilke jeg har? 🙂 ha en super kveld!

        1. Hadde vært veldig fint å se dine inneplanter også, å om du har noen tips om og ta vare på de i samme slengen. 😅👍

    4. Vil bare si at jeg har fulgt med på din snap og blogg under hele pandemien, og vil bare si at jeg synes du er helt super! Du er er godt forbilde mtp. at du overholder regler og restriksjoner, det er så bra!! Klem ❤️

    5. Preach! Så forbanna enig med deg! Noen ødelegger noe så grassalt! Ta deg en fortjent timeout! Ikke noe vits i å presse frem noe når ting er som de er! Klem! <3

    6. Det skjønner jeg sååå godt. Mange flinke mennesker som holder seg til reglene sånn som deg, men dessverre er det mer fokus på de som ikke gjør det og det er trist. Jeg føler at man må gjøre det beste ut av situasjonen, men at man også følger de regler og råd som kommer. Håper dette roer seg snart og at du får inspirasjonen tilbake.

    7. Er så enig! Folk er lei av å lese om at eg og mannen sitter i sofaen, turer med bikkja, eller hva som skjer på vei til og fra jobben. De vil ha juice, de vil ha noe å snakke om. Er vanskelig å finne content nå, poster nesten ikke på insta lenger heller. Men hva skal man gjøre da? Får nok minst hat av å fortsette å følge restriksjonene 😅

      1. Haha, ja ikke sant! godt jeg ikke er den eneste bloggeren som sliter! Men er fint å gå frem som et godt eksempel, og vet selv med meg selv at jeg hadde ikke klart å leve med meg selv hvis jeg hadde vært med på å bryte masse regler som kan gjøre at mange mennesker faktisk dør :/

    8. 1000% respekt. Unfollowet akkurat en nordmann i dubai, for å si det sånn! Kjenner at jeg spyr av dem, hilsen sykepleier:)

    9. Herregud, blir så irritert over at du kaster andre influencere under bussen bare fordi du liksom skal fremstå så bra. Det er ikke sånn at du er særlig mye ute av huset til vanlig heller, bortsett fra denne ene turen i året til gran canaria 😂

      Slutt å vær så opptatt av denne «dugnaden». Tror du virkelig mest smitte kommer fra influencerne som reiser til syden? Så du ikke hvordan antall smittede eksploderte etter jul og nyttår? Nettopp fordi det er vi her i Norge som smitter hverandre.

      Jeg og 2 andre i familien har selv hatt corona, alle i risikogruppen. Det var ikke ekstremt ille for noen av oss. Folk er så dumme som ikke innser at hele coronagreia er en ting kun for å kontrollere folk.

      Og hva vet du om disse influencerne allerede har hatt corona? For da slipper man nemlig karantene i 6 måneder. For ikke å snakke om at de stort sett holder seg i karantene etter de kommer hjem fra ferie.

      Det er ikke vits å gjøre situasjonen verre enn den allerede er. Har man tid og penger så reis på ferie! Du som skryter av hvor smart du er burde virkelig se gjennom dette bullshittet, men regner med at du er en av sauene som skal vaksineres også.

      1. Jeg håper du forstår at folk faktisk dør av denne pandemien og at problemet med å reise utenlands er at situasjonen er tusen ganger verre i de landene man reiser til der tusenvis av mennesker dør hver eneste dag og sykehusene er fullstendig sprengt. Og nei, man slipper ikke karantene etter utenlandsreise selv om man har hatt korona fordi det er fortsatt ikke bevist at man er immun etter smitte.

        1. Hvor mange dør ikke av influensa i året? Eller lungebetennelse? Eller selvmord? Tro meg, mange flere enn corona. Gjennomsnittsalderen på de som dør MED corona (ikke av) er 84 år.
          Og jo, man slipper karantene. Tror jeg vet det litt bedre enn deg siden jeg har hatt corona og reiser til Sverige et par ganger i måneden. Tror du meg ikke? Sjekk under reisekarantene og unntak/fritak 😉
          Må være kjipt å leve som sauer under disse tullingene som styrer landet. Konsekvensene av nedstengning er mye verre enn corona. Se på alle stakkarsene som har gått konkurs eller sliter med økonomien på grunn av dette hysteriet.

          1. Tror du misforstod hele greia! Er vell ikke bare snakk om at en influencer reiser å det er nok, men at de som ser opp til de blir inspirert til å reise osv som evt tar med seg smitte. Kan bli ganske mange!!

          2. Tror du misforstod hele greia ☺️Er vell ikke bare snakk om at en influencer reiser å det er nok, men at de som ser opp til de blir inspirert til å reise osv som evt tar med seg smitte. Kan bli ganske mange!!

    10. Respect!! You are doing the right thing even though it’s not easy, it’s not funny and it even lowers your income! We all would so much like to travel, meet friends and party, but it’s just not possible right now. I was last traveling outside Finland nearly two years ago and it feels like s*it to just stay home. But that’s just how it is now! And I see it this way: I would turn my back to a blogger who would fly to south to get a little sun energy at this point! That kind of people don’t care about anyone but themselves! Take all the time you need! We all understand and respect you!!! <3

    11. Skulle akk skrive hva du synes om influencere som reiser til syden.. men så så jeg du skrev om det i innlegget. Helt forkastelig at noen reiser nå, er redd flere blir bitt av basillen og tenker jaja jeg følger restriksjoner bedre å sitte i utlandet enn kalde Norge… tenk om alle skulle gjort det:(

    12. Applaus!! 👏🏻

      Jeg er helt enig med deg – det skal en del til for å lage fantastisk innhold nå om dagen. Og det er mye bedre å trappe ned enn å brenne seg ut når man konkurrerer mot noe man ikke kan vinne mot, uten å skape noen mye større problemer.

    13. Du gjør det rette, stol på det. Og vi er mange som støtter deg og blir inspirert av deg og verdens beste blogg, hver eneste dag <3

    14. Du har gjort en kjempejobb med bloggingen din og jeg har hatt stor glede av oppskriftene dine i desember og så elsker jeg hageinnleggene dine. Må bare si at du viser stor respekt når du følger tiltakene vi alle må gjøre nå. Håper du hever deg over de som ikke bryr seg og finner motivasjon til å blogge igjen. Vi er mange som heier på deg. Klem fra Lene

    15. Bra du ikke reiser, godt forbilde 😀 skriv gjerne om sukkerstopp og del masse oppskrifter, gjerne vegetar og vegan😀
      Vil også lese om plante prosjekter, det gir inspirasjon og tidlig vårstemning 🤩 liker også å lese tilbakeblikk, f eks hva du gjorde på denne dagen for 1 år siden 2 år siden osv. Hvordan du har utviklet tanker og holdninger over tid også. Og fine bilder fra turer spesielt langs kysten med hunden er koselig 😀 det holder lenge med et innlegg om dagen elsket annenhver dag. Ikke stress med masse innlegg. Liker bloggen din så godt 🙂😀

    16. Aaargh! Jeg er bare så takknemlig for at iallefall en av de bloggerens her i Norge er et så godt forbilde! Kjenner jeg blir både glad og skikkelig frustrert på samme tid! Glad siden du faktisk stiller opp og sier din mening! Og jeg er så enig med deg! Men også frustrert over alle de som trakker ned dette her! Vi ofrer så mye, også ødelegger andre det!
      Men tusen takk for et kjempefint og viktig innlegg❤️❤️ Stor klem!

    17. Eg liker å følge deg, for du e en ordentlig dame som er et godt forbilde , du gjør som man blir anbefalt å gjøre, også er du flink med å dele hverdagslige ting, og eg elsker blomster bloggene dine, fortsett du som før, og vær flink å følge ka kroppen din sier🥰 det lønner seg 😍 klemz😘

    18. Vi er veldig ulike men vi har en felles interesse, PLANTER 😍 Vil gjerne lese mye mer om dette f.eks om forskjellige metoder å så på, materialene du bruker, hva du kjøper og hva du kan bruke av det du har (druebokser, melkekartonger osv), plantehus, prikling, stinklinger, hva du gjør med plantene om vinteren ( lagring, temp osv) planlegging av Hagen. Hva som er lurt og ikke ut i fra din hage selvfølgelig 👍🏻

    19. Syns det er helt greit å reise utenlands så lenge man tar forhåndsregler og følger karantenereglene. Synd det er synd at de skal bli så voldsomt hakket på pga. det.

    20. Syns du er et godt forbilde, som ikke reiser nå selv du har muligheten! Alle vil jo reise, men korona er her fortsatt 😫 ❤❤

    21. Jeg kan forstå hvordan det å reise kan øke smitte, men for meg virker det som at du tror selve reisen er smittsom.

      Det er ikke reise som smitter, men menneskene som reiser.

      Så før man reiser kan man passe på at man ikke er syk eller smittet. Feks ved å ta en test. Er du ikke smittet da så kan du reise så lenge du forsetter å holde avstand, bruke munnbind, antibac og etcetc. Man risikerer å bli smittet, men jobben ligger fortsatt i hendene på personen som reiser når h*n lander for å sørge for å forsette å overholde smittevernsregler og å teste seg igjen ved ankomst.

      En annen ting er at man ikke skiller på å reise i innlegget ditt. Man kan reise fritt i Norge, men om man reiser til Dubai så er det annerledes? Selve prosessen av å fly er helt lik.

      På lik linje som de tjener penger på å skrive om å reise tjener du nå penger på å skrive om at de gjør det du også. Så her er det litt dobbeltmoral.

      Ikke noe imot deg personlig, bare min personlige mening rundt det å reise i pandemien.

      Husk at mennesker er forskjellige og det er bra. Fordi det gjør jo at vi har mennesker som deg som OGSÅ Er flinke medborgere og holder seg hjemme, så vi ihvertfall hjelper å holde ting rolig.

      Alle er forskjellige. Ha litt mer forståelse for det 🙂

    22. For et flott, ærlig og viktig innlegg fra deg. Jeg- en 40 år gammel kjerring- “fant deg” under pandemien grunnet hageinnleggene dine. Med ny hage og et nyoppblomstret ønske om grønne fingre, har jeg fulgt deg tett i vår og sommer og følger deg enda. Sliter med vekten og skulle gjerne skyldt på coronaen for manglende trening, men også der har du vært til inspirasjon. Fint å se du legger ut tips til trening hjemme. Jeg gleder meg til å se planer for beplantning denne våren og følge utviklingen hos deg.

      Ville bare at du skulle vite at jeg har full forståelse for frustrasjonen knyttet til at det lønner seg og ikke følge anbefalinger, men jeg håper du skjønner at du har noen trofaste hos deg likevel. Jeg også har et innskrenket liv for tiden og det har gjort at jeg fant deg for eksempel og slik har du gjort en forskjell og inspirert. Vil tro dette gjelder flere:)
      .

    23. Det å lytte til kroppen, er det viktigste vi gjør( sier det grunnet dyrekjøpt erfaring med å kjøre på, og til slutt overleve på adrenalin og stahet, før kroppen sier helt stopp) denne tiden vi er inne i nå er tøff for mange. Så bare vi holder ut alle sammen, så håper vi at det blir bedre med tiden. Må si jeg gleder meg til å se alt det nyyyydelige du skal plante i år. Håper du kan dele dine tips og råd. Klæææm fra korgen i Nordland 💞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg