Pynte til jul, Sukker-stopp, Walk in closet, Mensen, Kvise-fiks ++ Ukens spørsmål #288

annonse – kicks, nelly, lyko

Når pleier du å pynte til jul?
– Tidligere har vi pyntet cirka den 20/25 november. Men i år skal vi starte enda tidligere. Det er så mye med pandemien nå, så jeg tror vi alle trenger å starte julen litt tidligere og ha noe å kose oss over som gir oss glede!

Hvor er walk in closet ditt fra?
– Det er fra IKEA. Brukte sånn design verktøy på IKEA sine sider til å bestemme hvordan det skulle være. Husker ikke helt hva det kostet siden det er 4,5 år siden jeg kjøpte det, men husker det var rundt 10’000,- kr. Klikk deg inn HER for å se hvordan hele walk in closet mitt ser ut!

Skal du ha julekalender i år?
– Hvert år har Per Fredrik, Chloe og jeg hver vår pakkekalender. Det er så koselig! Men jeg pleier som regel alltid å ha en julekalender også. I år tror jeg at jeg skal ha enten DENNE eller DENNE. Klarer ikke å bestemme meg, hehe!

 

Ser du på Per Fredrik som kjæresten din eller “your man”? Dere er jo forlovet men du kaller han for kjæresten din? Cute together, klem
– Hehe, syns “forloveden” er så tungvindt å si og syns det er mer naturlig å si kjæresten. Kalte han ikke for samboeren min når vi hadde flyttet sammen. Syns det er mer koselig og romantisk å si kjæresten. Men når vi gifter oss kommer jeg nok til å si “mannen min”. Men det sparer jeg til vi er gift, hehe!

Hvor gammel var du da du fikk mensen?
– Jeg var 12-13 år. Husker det var sommeren da jeg skulle begynne i 8. klasse i alle fall.

 

Hvorfor flyttet du fra Hokksund?
– Fordi jeg aldri følte meg hjemme der. Det er jo et veldig lite sted der det skjer lite, så hvis man skiller seg ut får man virkelig høre det. Det er jo mye mer jantelov på slike steder også. Så det er jo derfor jeg flyttet til Oslo. Endte opp i Sandefjord siden det er her Per Fredrik er fra. Trives veldig godt i Sandefjord, og kunne seriøst aldri flyttet tilbake til Hokksund.

Hvorfor er du egentlig så kresen på mat?
– Jeg er faktisk ikke sikker. Jeg sliter jo en del med kvalme og da er det mange matretter som skjærer seg helt. Også har jeg veldig sterk smakssans, så jeg orker ikke ting som smaker veldig mye. Så da ender man opp med å bli ganske kresen, hehe!

 

Hva liker du best? Rød eller brun julebrus?
– Favoritt julebrusen min er “Hamar og lillehammer bryggeri” uten sukker. Men jeg syns det er mest julete med rød brus. Det er jo aass sin julebrus jeg vokste opp med, så den er på en måte jul. Den har jo mye mer julete utseendet også, men den smaker litt mye så jeg ender opp med den fra hamar og lillehammer bryggeri som regel.

(les innlegg HER der jeg tester julebrus!)

 

Kjøper du mye nytt julepynt hvert år?
– Vi kjøpte veldig mye julepynt typ det andre året vi bodde her. Da brukte vi vel cirka 15’000,- kr på julepynt, om jeg husker rett. Etter det har vi handlet litt her og der, men siden vi har alt vi “trenger” blir det bare litt handling hvert år. Jeg valgte jo også et juletema som man kan holde i mange år, så det er jo smart!

 

Skal du ha den sukkerfri challengen i desember?
– Nei absolutt ikke. Når vi begynner å pynte huset og går inn i julemodus starter jeg å spise sukker igjen. I julen sparer jeg ikke på godsakene, hehe! Men jeg tenker å starte opp igjen challengen på nyåret. Nå er jeg faktisk på dag 98 uten sukker, så jeg har holdt på lenge!

TRENINGSTOPP – HER (20% rabatt med koden STINA20)

TIGHTS – HER (20% rabatt med koden STINA20)

 

Syns du ikke at det er tidlig å begynne med julepyntingen i november?
– Før ville jeg absolutt ha tenkt det. Jeg husker at jeg nesten ble irritert når butikkene startet å selge julepynt før typ 1 desember. Men etter at jeg ble voksen og har blitt veldig glad i julen, vil jeg starte julen så tidlig som mulig. Da får jeg en lang førjulstid og god tid til å nyte julen. Pynter man opp huset og starter julen 23 desember rekker man ikke å nyte det.

 

Hvordan har du det om dagen?
– Jeg har det veldig bra. Selvfølgelig så merker jeg jo at vi lever midt i en pandemi. Men under forholdene går det veldig bra. Rett og slett.

 

Har du prøvd noe sånt slektstre og funnet noe interessant?
– Mamma har sånn word dokument med hele slekten sin helt tilbake til cirka 1450. Så det har jeg en kopi av. Men jeg har ikke lest noe særlig på det. Det er jo bare masse navn som sier meg fint lite. Eneste jeg vet er at vi kommer fra adel. Haha.

GENSER – HER

 

Hvilken foundation bruker du?
– Jeg har prøvd mange forskjellige de siste årene. Noen foundations får jeg kviser av, noen sitter dårlig, og noen dekker ikke godt nok. Så det er mye som skal til før jeg får en favoritt. Men jeg har til slutt funnet en favoritt som dekker godt, gir en dewy og fin finish, og som sitter lenge. Den er i tillegg superbillig, så det er jo amazing! Jeg bruker DENNE foundationen.

 

 

Hva var den du brukte på kviser igjen?
– Tipper du snakker om DENNE? Den har jeg snakket om en del ganger, og det er ikke uten grunn. Det er noe jeg smører på kviser om kvelden, og dagen etter det basically borte. Den er såpass bra at Kylie Jenner reklamerte gratis for den!

 

 

Hvor mange blomster har du i hagen nå?
– Oi, det har jeg virkelig ikke tellingen på. Det er mange hundre… Har en app der jeg ser hvilke type blomster jeg har i hagen, og det er over 170 forskjellige slag. Det er mange av de som jeg har flere av, så tipper jeg har rundt 1500 blomster cirka. Er faktisk ikke sikker. I januar skal jeg begynne å så masse blomster inne, så da blir det enda flere, hehe! Også skal jeg ta opp igjen fuksia’ene fra dvale, og lage stiklinger så jeg får enda flere blomster.

 

Hva er ditt favoritt klesplagg?
– Kjoler. Elsker å bruke kjoler. Det er så fint, feminint og pyntet opp, og mye mer komfortabelt enn jeans. Hater stramme jeans, haha!

 

Hvor er den bruke skinnjakka fra? Den med fuskepels inni som du har på et av de nye bildene på bloggen
– Den finner du HER, og den er på hele 50% rabatt nå. Elsker den! Super komfortabel og skikkelig varm, også er den jo så fin!

 

Liker du at folk kommer bort til deg på gaten og spør etter å ta bilde med deg?
– Ja, jeg syns det er sykt koselig! Elsker å møte dere, og dere er alltid så snille og gode <3

 

Har du en tvilling?
– Nope. Det har jeg ikke. Har søskenbarn som er tvillinger da, hehe!

 

Hvilken selvbruning bruker du? 
– Jeg bytter litt på, men nå om dagen syns jeg at DENNE funker utrolig bra. Får så utrolig fin farge av den, som blir jevn, skikkelig mørk og ja; i love it!

 

4 kommentarer
    1. Do you like manga movies? If, then what is your favourite?
      (I like them, but they are not totally “my thing”- my man is crazy for them! I like Studio Ghibli a lot and my favourite is, of course, Totoro.)
      P.S. I think it’s great to decorate for Christmas very early- this year especially! I was walking out today, like five at the evening and it was like wallking at night, so damn dark. Some people had put X-mas lights out already and it looked so lovely, made me smile! <3

    2. Du har sikkert skrevet fet tidligere på bloggen, men hvor er juletrekulene du tar på juletreet i stua og på soverommet fra?☺️

    3. Å når “kaster du ut jula” da? Slutten av desember eller 1/2 januar? Så blir motsatt av slik det er/skal være?

      Å klarer å nyte julen selvom man pynter til jul 23 desember, gjort det i alle år!!

      Slik butikkene holder på nå blir man jo lei før jula kommer!!!!!!!!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg