Stina tester: Julebrus!

Er det én ting som er et must for meg i jula, så er det julebrus! Eller “lulle-brus” som vi sier til Chloe. Haha! Det er jo utrolig mange å velge mellom, så i dag gjorde jeg en liten (eller ganske stor) test for å se hvilken julebrus jeg syns er best! Kanskje du finner en ny favoritt?

La oss starte med sukkerfrie. Selv prøver jeg å drikke kun sukkerfritt, da det ikke er bra hverken for tenner eller helse med for mye sukker. PS; dette er kun mine meninger om de forskjellige brusene, så ikke bli lei deg om jeg ikke liker din favoritt brus.

 

Coca Cola cinnamon – Jeg elsker cola zero, så denne var jeg veldig spent på! Dessverre smakte falt den ikke i smak. Det smakte ekstremt mye kanel. Om du elsker kanel er denne noe for deg, ellers; nope. Terningkast: 3 –

Aass julebrus sukkerfri – Denne er veldig god, og smaker veldig mye. Den blir nok litt i overkant too much om den skal spises sammen med mat, men alene er den veldig god! Terningkast: 5

Lerum Julebrus Light – Denne syns jeg at smakte litt som julesaft med bittelitt kullsyre. Tipper denne er super til barn, da jeg vil anta at de liker ting som ikke smaker “for mye”. Terningskast: 3

Hamar og Lillehammer Bryggeri, lett julebrus – Dette er den brusen jeg pleier å drikke til vanlig. Den er dødsgod, og passer å drikke både sammen med mat og som drink alene. Litt minus for at den har brun farge. Terningkast: 5

Vinnere uten sukker: Aass julebrus, og Hamar og Lillehammer bryggeri. Førstnevnte er best å drikke uten mat, og den andre er best med mat!

 

Med sukker var det litt mer å velge mellom. Her skal det sies at jeg syns det meste med sukker smaker litt for søtt. Så ta med det i betraktning. Hehe!

Aass julebrus – Ah, dette er brusen jeg har vokst opp med. Denne har jeg drukket veldig mye! Nå syns jeg den blir litt for sukkerbombe for meg, men den sukkerfrie varianten av denne er dødsgod. Terningskast: 4

Lerum julebrus – Denne er litt som den sukkerfrie versjonen. Den minner mer om saft med litt kullsyre enn brus. Terningskast: 3

Oskar Sylte – Litt syntetisk smak for min del. Men pluss for fint design! Terningskast: 3

Hansa julebrus – Denne smakte av en eller annen grunn skikkelig som barndom. Tipper denne er perfekt sammen med risgrøt! Terningskast: 4

Hamar og Lillehammer bryggeri julebrus – Denne er uten tvil den beste innen sukkerkategorien. Den har ikke for overveldende smak, så den passer perfekt sammen med mat. Selv om denne inneholder sukker, hadde den heller ikke en overveldende sukkersmak. Terningskast: 5

Sukkerbrus vinner: Dette er uten tvil vinneren! Veldig god brus, selv om den sukkerfrie varianten er min største favoritt og den jeg vil anbefale!

 

Hvilken julebrus er din favoritt?

Spent på å høre hvilken dere liker best!

21 kommentarer

Siste innlegg