Mine juletradisjoner

Julen er en tid for tradisjoner, magi og fine stunder. Jeg tror vi alle har mange juletradisjoner. Det kan være ting du har gjort helt siden du var barn, tradisjoner du har skapt sammen med kjæresten eller med barna, eller det kan være litt singeltradisjoner.

Nå tenkte jeg å fortelle dere om hvilke tradisjoner jeg har. Fortell meg gjerne dine tradisjoner i kommentarfeltet. Er så koselig å lese!

 

Jul i vinterland – Hvert år drar Per Fredrik og jeg til Oslo og besøker julemarkedet. I år har vi ikke vært der. Vet ikke om vi kommer til å dra eller ikke på grunn av korona. Hadde vært ufattelig trist å bli smittet og ikke kunne feire jul med familie. Men jeg ser at det er åpent helt til 3 januar. Så kanskje vi tar turen dit i romjulen?

 

Julekort – Hvert år lager vi julekort. Da tar vi et bilde av hele familien i ugly christmas sweaters foran juletreet, også sender vi julekort til alle venner og familie. Det er jo så koselig!

Kalender – Hver jul lager Per Fredrik og jeg pakkekalender til hverandre. Chloe får også, hehe! Det er så koselig å åpne pakker rett etter vi har spist frokost sammen på morgenen.

 

Julefilmer – Fra 1 desember til 24 desember ser Per Fredrik og jeg en ny film hver eneste kveld. Det gir så mye julestemning, og det er så mange morsomme julefilmer der ute! HER har jeg laget innlegg med 24 julefilmer!

 

Pynte masse tidlig – Da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine var tradisjonen at vi pyntet juletreet lille julaften. Nå derimot; nå pynter vi opp hele huset og juletreet i november. Pleier som regel å pynte rundt den 20. nov, men på grunn av korona pyntet vi allerede 10 nov i år, hehe!

Askepott + mikkes jul – Hver julemorgen må jeg se askepott og mikkes jul. Det er uten tvil mine must haves på julaften. Da sitter jeg med julestrømpa og spiser godis til langt ut på dagen.

 

Bake sugar cookies – For meg er det ikke jul før jeg har bakt sugar cookies. Det er jo så utrolig godt! Oppskrift finner du HER.

Julestrømpe – Helt siden jeg var liten har jeg alltid hatt julestrømpe på julaften. Husker at jeg pleide å våkne opp på morgenen og da hadde mamma lagt en julestrømpe full av mamba godteri, biler, smarties og mentos. Måtte alltid ha akkurat det godteriet, hehe! Etter at jeg ble sammen med Per Fredrik har vi begynt å lage julestrømpe til hverandre, og det er jo så koselig!

2 kommentarer
    1. Hei♥️
      Jeg har akkurat begynt å lese bloggen din og vil bare si at jeg elsker dne og alt du skriver♥️ Jeg har akkurat de samme juletradisjonene som deg med tanke på askepott og mikkes jul✨ Jeg har aldri laget sugar cookies før og itte jeg leste innlegget ditt om hvordan vi lager dem så har jeg bestemt meg for å lage dem♥️

    2. Takk for du alltid er så sykt flink til å oppdatere ofte <3 Elsker å lese innleggene dine!
      Føler også at du kun reklamerer for ting du faktisk liker og synes er bra, men synd at dette gjør at du tjener så mye mindre enn andre influensere 🙁 Føles på en måte litt urettferdig, siden du oppdaterer oftere og har bedre innhold enn de fleste som tjener mye mer enn deg! Så nemlig et innlegg i avisa om influenser-lønninger 2018.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg