Oppskrift: Sugar Cookies – Amerikanske julekjeks!

Mine favoritt kjeks til jul er uten tvil sugar cookies. Disse lager jeg hvert år, og de smaker helt fantastisk! De er ikke supervanlige i Norge, men i USA er det et must have til jul! Så nå tenkte jeg å gi dere oppskriften på hvordan jeg lager de!

Ingredienser:

Kjeks:

 300 g hvetemel
150 g melis
150 g meierismør (romtemperert)
 2 ts vaniljesukker
Cirka 1 egg

Slik gjør du:

Kjeks:

🎅🏻 Ha smør som er romtemperert, vaniljesukker, melis og hvetemel i en kjøkkenmaskin. Kjør frem til smøret smuldrer seg i det tørre.

🎅🏻 Tilsett egget, og kjøre videre til deigen samler deg. Kna den godt sammen. Dersom deigen virker tørr kan du tilsette en eggeplomme.

🎅🏻 Pakk deigen inn i plast og legg den i kjøleskapet i 25 minutter.

🎅🏻 Kjevle ut deigen litt etter litt. Pass på at det ikke blir for tynt. Disse hever nesten ikke, så det er ikke som pepperkaker som man kjevler supertynt.

🎅🏻 Skru på ovnen på 180 grader, ikke varmluft.

🎅🏻 Stikk ut kjeksene i de formene du liker, og legg de på stekebrett med bakepapir.

🎅🏻 Stek kakene midt i ovnen ved 180 grader i cirka 7-10 minutter. De er ferdige når de er gjennomstekte, men fortsatt er helt lyse. Avkjøl kjeksene på en rist. Du kan gjerne pynte med glasur, men jeg syns de smaker best uten.

🎅🏻 Håper du fikk lyst til å teste ut disse sugar cookies’ene selv! 🎅🏻

23 kommentarer
    1. Jeg bruker å lage sugar cookies med sjokolade på. Kjempe godt, men synew kjeksene blir litt tørre. Så nå skal jeg bruke din oppskrift😊

    2. Så utrolig søte former, skikkelig fine julekaker 👍😋 Blir så imponert over deg jeg, alt det fine du ordner og lager i stand, både inne og ute👏🏼😊 Skikkelig inspirerende er du 👍😊

    3. Jaaaaaa🤩 tror det er disse jeg har sett på julefilm i år som de smører på noe glasur, alle sitter rundt et bord og pynter. Tenkte det kanskje var kakemenn. Men tror heller det er disse. Gleder meg til å prøve🤩 tenkte å lage snøfnugg med hvit melis og glitter strø på😍 Takk for oppskrift, og juleinspirasjon. Gooood Juuuuuuul😘

    4. Jaaaaaa🤩 tror det er disse jeg har sett på julefilm i år som de smører på noe glasur, alle sitter rundt et bord og pynter. Tenkte det kanskje var kakemenn. Men tror heller det er disse. Gleder meg til å prøve🤩 tenkte å lage snøfnugg med hvit melis og glitter strø på😍 Takk for oppskrift, og juleinspirasjon. Gooood Juuuuuuul😘

    5. Jaaaaaaa:) disse har jeg leita etter, sett det på julefilmer i år, de sitter rundt et bord og pynter de, smører på noe glasur av et slag. så jeg fikk såååå lyst til å gjøre det samme, skal prøve denne oppskriften, tenkte å lage snøfnugg med hvit melis og edible glitter:) takk for at du deler, elsker Jul selv, elsker juleinspirasjonen du deler, og alt med PLANTER:) i love it.

    6. Disse skal jeg definitivt prøve meg på 😁 Er ikke så glad i pepperkaker, hehe. Takk for at du legger ut oppskrift!

    7. Har prøvd å lage det en gang før og de ble ikke gode for å si det mildt, så skal prøve din oppdrift og se hvordan det går da😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg