24 Ting du kan gjøre i desember!

annonse – bubbleroom

Nå som det er desember og juletid, er det så utrolig mye gøy og koselig du kan gjøre! Om du ikke har fylt opp kalenderen med planer, har jeg noen ting på listen (#ListeStina) min som du kan gjøre!

KJOLEHER

 

Se julefilmer – Jeg har laget en stor oversikt med 24 julefilmer du kan se i desember, og den finner du HER.

 

Bake julekaker – Det er så mange spennende og gode julekaker du kan bake! Lag opp litt ekstra og gi bort i gaver til familie og venner!

 

Handle julegaver – Jeg fikk unnagjort det meste av julegavehandelen under black week på nett. Men om du selv ikke fikk gjort det, kan du jo ta turen på kjøpesenterne og kose deg med julehandelen mens du ser på all den fine pynten i butikkene.

Lage julemat – Det er ikke bare på julaften og i selskaper du kan spise julemat. Lag det i hverdagen også! Per Fredrik og jeg lager julemat hver eneste dag hele desember, og herreguuuud så godt det er!

 

Ski – Det har kommet en del snø rundt i landet, så hvorfor ikke ta deg en skitur? Pakk med deg pepperkaker, appelsin og kakao i sekken og ta deg en fin tur ut i det snødekte landskapet.

 

Kjøpe gaver og legge under donasjons trær – Hos alle nordic choice hoteller i Norge kan du legge pakke under juletreet som du vil donere bort til et barn. Les mer om opplegget HER.

 

Julemarked – Det er så mange julemarkeder rundt i Norge, og det er jo så koselig å dra på det! I dag skulle Per Fredrik og jeg egentlig på julemarkedet i Oslo, men det måtte vi utsette fordi jeg ligger rett ut og er syk. Uffameg. Men gleder meg skikkelig til julemarkedet i Oslo, for det er så fint!

Høre på julemusikk – Jeg elsker å høre på julemusikk, og har til og med en egen spilleliste på Spotify med all min favorittmusikk! Listen kan du sjekke ut HER.

 

Gå på skøyter – Rundt omkring kan man leie skøyter og ta seg en tur ut på isbaner.

 

Pynt opp både inne og ute – Vi pyntet opp inne for cirka to uker siden, men utendørs har vi ikke rukket å bli ferdige enda. Så fort solen titter frem er det bare å ta på seg litt godt med klær og ta turen ut for å pynte opp!

Redd jorden litt – Julen kan fort bli veldig materialistisk, og da er det viktig å huske på at man gjør noe godt også. Du kan for eksempel “beskytte 15 mål med regnskog i et år” eller “hjelpe med å beskytte hjemmet til en sumatratiger“.  I år har det virkelig gått hardt utover regnskogen, og det er så viktig at vi alle bidrar til å hjelpe med å bygge den opp igjen!

 

Jul i blodfjell – I år er det sesong 2 av jul i blodfjell. Sesong 1 var sinnsykt morsom, og sesong 2 ser ut som at den blir minst like morsom!

Julepysj – Kjøp deg en lekker julepysj og tass rundt i den i juletiden. Jeg elsker julepysjer, og kjøpte til og med matchende pysjer til Per Fredrik og meg i år!

 

Drikke kakao – Det er få ting som slår det å drikke varm kakao når man har kommet inn fra kulden ute. Jeg elsker kakao, og HER finner du en amazing oppskrift på hjemmelaget kakao med karamell og havsalt.

Julelunsj med venner eller familie – Be inn til julelunsj med enten venner eller familie, disk opp med masse god julemat og hør på julesanger, og nyt førjulstiden!

 

Grevinnen og hovmesteren – Denne må vi se hver lille julaften. Den er så morsom og det er en tradisjon jeg håper at fortsetter til jeg tar kvelden!

 

Pakkelek – Arranger pakkelek sammen med venner eller familie, og ha gjerne et morsomt tema for pakkene!

Sette mål for det nye året – Jeg har en tradisjon for meg selv, og det er at jeg bruker romjula til å reflektere over året som har gått, også setter jeg meg mål for det nye året. Desto mer detaljerte målene er, desto større sjanse er det for å klare de!

 

Skriv ned høydepunktene fra 2019 – Gå igjennom hele året. Hva har vært oppturene, nedturene og høydepunktene? Lag deg en liten liste der du oppsummerer året. Kanskje har det skjedd mye mer enn du husket?

 

Julebord med venninner – Arranger julebord med venninner. Julebord er ikke noe man er nødt til å kun gjøre med jobben, man kan også gjøre det med venninnegjengen, søsken, søskenbarn, osv.

 

Lucia – Den 13. desember er det Lucia, så da er det bare å bake lussekatter og feire i vei! Jeg eeeelsker lussekatter og kunne spist det året rundt, hehe!

KJOLEHER

 

Telys – Jeg elsker å tenne telys som dufter av jul. Det setter en skikkelig god stemning i hjemmet!

 

Julekort – Hvert eneste år tar vi bilder til julekort, printer det ut og sender til alle venner og familie. Det er så koselig!

 

Risgrøt – Desember er virkelig risgrøt måneden. Selv om jeg elsker å spise risgrøt året rundt, prøver jeg å holde det til desember. Perfekt frokost!

 

 

Ha en magisk desember ❤️🎅🏻☃️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg