15 Ting som gir meg julestemning

inneholder reklame

Nå er vi bare 10 dager unna julaften, og jeg er virkelig i julestemning! Selv har jeg alltid syntes at det er litt vanskelig å komme i julestemning, og siden jeg vil tippe at jeg ikke er den eneste om det, skal jeg dele 24 ting som gir meg julestemning, med dere. Kanskje du kommer i julestemning av disse tingene?

Julegenser – Gina Tricot, HER

Snø – Når det snør ute får jeg så julestemning. Akkurat nå er det helt hvitt ute av snø, og det er så koselig! Om du ikke er i nærheten av snø; kjør dit! Haha! 

Pepperkaker – Ingenting sier jul som pepperkaker, så bak en god porsjon i alle forskjellige former og pynt de med melis.

Julemarked – Å dra på julemarked er bare så koselig! Der kan man kjøpe alt mulig julete, og du får garantert julestemning. 

Julemusikk – Skru på de koseligste julesangene og ha det i bakgrunnen mens du jobber, lager mat eller rydder i huset. Det gir virkelig en god julestemning! Har laget en liten liste med mine favoritter på spotify HER.

Pynte til jul – Dra frem julepynten og pynt med julepynt i hver eneste krik og krok i huset. Ingenting som gir mer julestemning enn et stort juletre i midten av stua! 

Julefilmer – Per Fredrik og jeg har en tradisjon om å se på julefilmer hver eneste kveld i hele desember, og det gir virkelig julestemning. Lagde et innlegg med 24 filmer du kan se HER

Drikke kakao og spise pepperkaker – I desember er det virkelig lov å kose seg ekstra mye. Lag kakao hver kveld og kos deg med pepperkaker. Det er så koselig! Enda koseligere er det å komme rett fra den kalde snøen og drikke varm kakao foran peisen. Ah, så deilig!

Drikke gløgg – Uansett om du liker gløgg eller ikke, er det ingen tvil om at det lukter jul. Så lag gløgg og om du liker den er det bare å kose seg, om du ikke liker den kan du la den stå og småkoke og spre god duft rundt i huset.

Handle julegaver – Gjør julegavehandelen koselig og sett av litt ekstra god tid. Ta med en venninne eller kjæresten og finn gaver sammen. 

Julekort – Ta bilde med familien / kjæresten din, lag et julekort og print ut og send til alle du kjenner. Per Fredrik og jeg gjorde det i fjor, og det er så koselig!

Julegenser – Jeg har fått helt dilla på julegensere i år, og har flere forskjellige som jeg går med her hjemme. De gir virkelig prikken over i’en på julestemningen. 

Julegenser – Gina Tricot, HER

Nissefest med venner – Kle på dere nissegensere og andre morsomme ting og ha en fest sammen!

Pakke inn julegaver – Ta deg god tid til å pakke inn julegavene i år. Skru på litt julemusikk og kos deg mens du pakker inn gaver til dine kjæreste. Lagde et eget innlegg med hvordan jeg pakker inn julegavene som du kan lese HER.

Pynte pepperkakehus – Det er så morsomt å lage pepperkakehus. Pynt det med alle mulige godterier, og still det frem midt i stua!

Julemat – Det er ikke bare julaften man kan spise julemat på. Kos deg med julemat hele desember. Selv spiser jeg ekstra mye risgrøt i hele desember. 

🎁🎅🏻🎄

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg