hits

Tips! Mer aktiv i hverdagen!

De fleste av oss har en hverdag hvor vi frst sitter 8 timer p jobb eller skole. Deretter kommer vi hjem ogs blir det mye stillesitting med lekser, tv titting og internett-scrolling. Derfor er det viktig at man er aktiv nr man kan, snn at man fr beveget kroppen.

Det er viktig holde seg aktiv s man fr mer energi, bedre humr og orker mer! Men, hvordan blir man mer aktiv i en allerede hektisk hverdag? Her er mine tips! 



- Trapper - 
Legg til som regel at du alltid skal ta trappene. Som regel tar det like lang tid g i trappene, som det tar ta heisen / rulletrappene. Eneste forskjellen er at hvis du tar trappene fr du litt trim! 

 

- G -
Har du pause p jobben eller friminutt br du g deg en liten tur. Det trenger ikke vre noe langt, men s lenge du fr vrt litt aktiv og fr litt frisk luft kan det hjelpe deg veldig med komme igjennom dagen p jobb / skole. Har du litt ddtid om kvelden anbefaler jeg deg g en tur. Ta en halvtimes runde, og ha hyt tempo s du fr opp pulsen litt. 

- Challenge -
Gjr en 30 dager challenge der du bestemmer deg for at du m ta x antall situps, squats eller andre velser hver eneste dag. Begynn for eksempel med 10 frste dagen, ogs ker du med 5 for hver dag. 

 

- G til steder -
Skal du til en venninne, eller p butikken? G dit! Selv gr jeg alltid til og fra butikken, og det blir ganske god trim bre tunge breposer et par km. 

 

- Aktiviteter - 
Ta med deg en venninne eller to p tur i svmmehallen, en tur i skogen eller p klatrevegg. Her fr du trening uten at du engang tenker over det! 

- G til jobb / skole - 
Om du gr eller sykler til skolen / jobben gjr du deg selv en kjempe tjeneste. For det frste fr du god trim. For det andre fr du vknet opp og du fr frisk luft, s skole/jobbdagen blir mye bedre! Dersom du bor langt unna og m ta bussen, kan det vre en lsning hoppe av noen busstopp lengre unna. 

 

- Hjelp til -
vaske huset, mke sn, rave lv, g tur med hunden og klippe gress er ting som foreldrene dine garantert vil takke deg veldig om du hjelper til med. Plusset er at det er supergod trening! 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar