En ting jeg har helt dilla på!

Er det en ting jeg virkelig har helt dilla på, som jeg alltid må ha i huset, så er det krydderurter. Jeg må ha hele kjøkkenbenken full av de, hvis ikke føler jeg det blir helt kjipt og tomt. Det lukter jo så godt av de, i tillegg til at det gjør det enkelt å bruke i matlaging. Er jo så stress å måtte kjøpe inn hver gang jeg skal bruke krydderurter i maten, så da er det bedre å ha det lett tilgjengelig hele tiden.

Også skal jeg ikke stikke under en stol at det ser så fint ut når kjøkkenbenken er pyntet opp med alt fra sitronmelisse til koriander og basilikum til mynte. Da stiger virkelig motivasjonen til å lage litt ekstra god mat! 

Mens vi var på Gran Canaria døde egentlig alt av urter vi hadde på kjøkkenbenken. Så når vaskehjelpene var her i går for å shine opp huset, stakk jeg innom matbutikken og handlet inn masse krydderurter, og det ble en god del urter for å si det sånn. Hehe! 

Haha, må nesten le litt av de sitronmelissene her. Nå vet ikke jeg helt hva som har skjedd med de, men skulle trodd at de hadde tatt steroider eller noe? For de er jo gigantisk og mye kraftigere enn vanlige! 

Nå skal jeg gå og lage meg en skikkelig frisk juice med masse mynte og sitronmelisse i. Ah, det blir godt det! 

 

12 kommentarer
    1. Wow! Så kult! 😀 Nå som du har fått mer klær og sånt, kan du legge ut en Walk In Closet Tour igjen? <3 Synes de tour videoene dine er så spennende å se på og har fått helt dilla på klær, haha.

    2. Enig med Henniie, mine krydder urter dør også raskt, så jeg kjøper kun et par av gangen. Forstår ikke hvordan du får de til å holde seg?

    3. Jeg vet ikke med deg, men jeg har alltid syntes at det har vært litt vanskelig å holde liv i noen av disse urtene. Spesielt sitronmelissen! Men det var inntil jeg fant ut at den TØRSTER etter vann, haha. Så nå har jeg begynt i sette et glass med vann oppi potten, og melissen oppi der igjen. Den drikker som bare det, og lever uendelig. Tommel opp for det 😀 (Y)

    4. Er helt enig med deg Stina, det blir raskt mye bedre og du får en større motivasjon til å stå å lage mat og ordentlig god mat også noe som faller i smak 🙂 Håper du får en fin søndag videre fine deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg