hits

Slik blir du motivert til trene!

N som sommerens late dager virkelig er over, er det p tide finne frem igjen til gode treningsrutiner. Selv har jeg vrt litt slapp p treningsfronten denne sommeren, og er veldig klar for kickstarte hsten med masse trening!

Men, bli motivert til komme inn i treningen igjen, er virkelig ikke bare-bare. Som regel er det drstokkmila som stopper en, for s fort man faktisk har kommet igang med treningen gr det som regel som smurt!

S for hjelpe dere litt over drstokkmila, har jeg samlet en del tips til hvordan dere kan bli litt mer motivert til trene! 
 

- Finn noe som passer deg. Bare fordi venninna de elsker trene gym eller fotball, betyr det ikke at det passer for deg. Selv hatet jeg all trening frem til jeg var 16 / 17 r fordi jeg kun hadde blitt introdusert til ballsport og typiske skolegym sport. Men s fort jeg kom p videregende og ble introdusert for styrketrening og lping, begynte jeg elske trening. S utforsk litt forskjellige treningsmetoder, og finn noe som passer til deg!

- Er du slapp fordi du trenger hvile, eller er du slapp fordi du har ligget p sofaen i litt for mange timer? Ofte kan man fle seg sliten, og da er det fort gjort droppe treningen. Men kjenn etter, og tenk p hva du har gjort den dagen og dagen fr. Er du sliten fordi du har gjort mye med kroppen? Eller er du bare daff? Om du er sistnevnte, kan trening virkelig gjre susen p energien og humret! 

- Bli mer aktiv i hverdagen. I hverdagen skjuler det seg mange treningskter, som man kanskje ikke tenker over. klippe gress i 2 timer, eller bre matvarer hjem fra butikken er gode treningsmetoder. S istedenfor bli oppgitt og sur fordi du m gjre arbeid hjemme, se p det som en treningskt! 

- All trening er bedre enn ingenting. S om du har dager der du er litt trtt og slapp, s er det bedre ta en rolig treningskt, der du for eksempel gr en halv times tur eller gjr noen styrkevelser hjemme. 

- Utfordre deg selv. Ta en challenge p 30 dager, der du skal gjre noe aktivt hver eneste dag. Det trenger ikke vre 2 timer p gymmet. Men en liten joggetur, husarbeid der du bruker kroppen, eller noe annet. Klarer du dette, klarer du lett opprettholde 2-4 treningskter i uka. Ofte handler det bare om lre seg selv vre aktiv, og legge inn tid i hverdagen til det. 


 

- Tenk: bare gjr det! Ikke tenk s mye p alt annet. Bare spenn p deg treningsskoene og ta deg en lpetur. Du kommer til fle deg s mye bedre etterp! 

- Lag en spilleliste p Spotify med musikk som gjr deg pumped up for trening. Gjr det til en regel at du kun hrer p denne listen nr du skal trene, og sett gjerne p spillelisten for komme inn i treningsmodus!

- Ha med treningsklr p skolen / jobben, s du enkelt kan stikke innom treningsstudioet p vei hjem fra jobb / skole.

-  Kjp nye treningsklr. Selv blir jeg veldig lite motivert om jeg skal trene i klr som jeg virkelig ikke fler meg fin i. Kanskje litt overfladisk. Men so what! "If you feel good, you'll do good!". 

 

 

Flg meg p snapchat "stinablogg" for oppdateringer som ikke kommer p bloggen. 

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar