hits

Kom igang med treningen!

I sommer har jeg vrt litt vel lat nr det kommer til trening. Det har for det meste kun vre litt vedlikehold og enkel mosjonering. Det som er greit med ha en slik pause, er at man skjnner hvor viktig treningen er for kroppen. Selv sliter jeg med en nakkeskade, og da er styrketrening ekstremt viktig. Hvis jeg ikke trener eller mosjonerer p bare en uke, blir jeg s delagt i nakken at jeg ikke klarer annet enn ligge rett ut. Jeg merker ogs hvor mye svakere jeg fler meg hvis jeg ikke har trent skikkelig styrketrening p en stund. Og selv om kroppen utseendemessig holder seg noenlunde lik, s lenge jeg trener iblant. Er jeg ndt til komme meg igang med skikkelig gode treningsrutiner igjen. Ikke noe mer lating n! Fra og med n har jeg skikkelig lyst til komme igang med gode treningsrutiner, og et sunt kosthold igjen.

Jeg kommer til trene mandag-onsdag-fredag fremover, og holde godteri inntaket til lrdager. Junkfood og ferdigmat er ok en sjelden gang iblant, men det skal vekk fra hverdagen. Jeg kommer ikke til ha et sykt strengt kosthold der jeg m veie maten og telle kalorier. Snt kan man fort bli gal av. Jeg kommer derimot heller til fokusere p spise mye proteiner fra kjtt, fisk, fugl, meieriprodukter, og ogs spise mye grnnsaker og grove kornprodukter.

Men dere, jeg er vel ikke den eneste som trenger komme igang med litt gode trenings- og kostholdsrutiner, er jeg? Jeg tipper flere enn bare meg har vrt litt late i sommer, s derfor utfordrer jeg dere til bli med! Sett deg som ml at du skal klare gode rutiner frem til jul. Det er faktisk bare 3 mneder til jul, s det er ikke s lenge! Se hva det gjr med din helse. Se hvilke fordeler du fr av ha et sunt kosthold og trene. Kanskje fr du en helt ny energi du aldri har hatt fr? Kanskje blir du mye sterkere enn du noensinne trodde du kunne bli? Mye kan gjres p bare 3 mneder. Gode vaner kan lages, og du kan f en mye bedre helse.For motivere dere kommer jeg til legge ut sunne mat oppskrifter og treningsvelser her p bloggen.

N er jeg spent p hre fra dere. Er dere med? Er dere klare for bli godt trente, og sunne? Det er jeg!

46 kommentarer

Jeg er med, begynner I morgen, onsdag ;)

Ingrid Kaggerud

Ingrid Kaggerud

Kjresten min og jeg begynte trene n for et par uker siden p studio, og det er s godt ha noe gjre som vi faktisk har godt av. Som regel er vi hjemme og ser film og koser oss, men vi har det kjempegy med treningen, og vi motiverer hverandre! S det vil jeg faktisk ogs anbefale, ha en treningspartner, der dere har faste dager hvor dere trener :) vi trener onsdag, fredag, sndag siden vi gjr hver vrt p mandager og tirsdager. Gleder meg til se forskjellige oppskrifter fremover :D

Jeg gleder meg til trene igjen, bare jeg er ferdig med penicillin-kuren :)

elsker personligheten din<3

Har ogs bestemt meg for komme tilbake til gode rutiner👍🏼 lurte p om du kunne kjre en lignende 30 dager uten sukker, bare litt kortere eller no✌🏻️

Elsker bloggen din og YT kannalen din😍😍😍

Ingrid Kaggerud: S morsomt hre! Masse lykke til videre med treningen :-D

Nikita: God bedring! Lykke til nr du er ferdig med kuren :-)

Marianne: S gy hre! Kommer ikke til gjre noen s ekstreme challenger med det frste. Syns det er bedre med utfordringer som skaper vaner man kan beholde over tid :-)

Har akkurat startet igjen etter en rygg+nakkeskade som jeg ikke tok nok hensyn til fr det ble seint, s n er jeg supergira etter komme igang igjen! Endelig begynner ting bli bra og jeg kjenner at s fort jeg er i mosjon s lsner alt i ryggen seg veldig fort heldigvis :D

Syns det er kjempebra at du er med p fronte en sunn livsstil og prver inkludere leserne dine, det hjelper nok mye for mange! :-)

Vel, er godt vandt med trene rundt 20-22 timer i uka, s er relativt i god form, men bra du oppfordrer til trening da :)

M bare skyte inn at spise god gammeldags norsk mat er mer enn nok for f i seg bde energigivende- og ikke energigivende nringsstoffer (dvs. protein, fett, karbohydrat og alle typer vitaminer og mineraler). Det er ogs viktig se forskjell p individer - mennesker som ikke er vandt med fysisk aktivitet, kan ha store positive virkninger av kun g en 30-60 minutters tur 3 ganger i uka. Det er alts viktig skille p aktivitet og trening.

Betegnelsen fysisk aktivitet er et overordnet begrep. I dette inngr mange andre termer knyttet til fysisk utfoldelse, f.eks. arbeid, idrett, mosjon, friluftsliv, lek, trening, trim, kroppsving og fysisk fostring (Strmme & Anderssen, 2001). Man kan trekke et skille mellom fysisk aktivitet og trening ? Mens fysisk aktivitet er enhver kroppslig bevegelse som flger av muskelarbeid, og som frer til kt energiforbruk, er trening n mte vre i fysisk aktivitet p (Sundgot-Borgen, Fysisk aktivitet og helse, 2015, s. 3).

Problemet er ikke at folk ikke kommer seg til treningsstudioet og trener styrketrening eller lper intervaller, det er at de er inaktive, og ikke beveger kroppen nok i lpet av dgnet. Alts kan kun litt aktivitet i hverdagen gjre store forskjeller :)

Men som sagt er det kjempe fint oppfordre mennesker til det. S p videre! :)

Er selv godt i gang med treningen. Har som et ml at jeg skal greie 100kg i marklft, har forelpig maksa p 85kg! S er sykt motiverende at jeg bare er 15kg unna mlet mitt :D

JEG ER MED!!! :):) TAKK! for at du motiverer s mye, fortsett med det!stor fan

Ha en god kveld

Hei jeg elsker og trene og vite at jeg er sunn, men her veldig drlig p det s jeg er helt klart med!!! Er super fan!!!!!!

Hei! Lurte p om du kan lage matboder med ting du kanskje ofte har hjemme, s slipper vi og kjpe inn s mye vi ellers ikke spiser. Ofte nr jeg vil ha noe for eksempel frukt s spiser jeg bare litt og s rtner det. :-(

Hper du vrt fall kan lage 1 ting:-)

Superbra blogg!

Hei!

Jeg lurte p om du har lyst til lage en treningsvideo for barn. For vi barn er gjerne ikke like strek som dere voksne.

Noen tips til trene godt, men ikke s mye snn at vi dr?

Kan du ha en video hvor du viser velser man kan gjre hjemme uten noen utstyr? Jeg er for liten til og g p studio og jeg har ikke noen vekter eller snt hjemme. S det hadde vrt kjempe bra vis du kunne laget en slik video!

Ps: ELSKER ELSKER BLOGGEN DIN!

tove: Har lagt ut flere slike videoer p youtubekanalen min. Bare titte der s finner du :-)

Tenkte jeg skulle begynne neste mandag med styrketrening💪🏼 trener hndball 1 og en halv time hndball hver onsdag og fredag💪🏼

Jeg er med☺️☺️❤️❤️ Har ogs vrt lat i sommer, men du er den som har ftt meg til begynne trene😃😃 du gir meg motivasjon💛

i'm in! Jeg har alltid hatt lyst til f en god rutine. Jeg har alltid sagt jeg skal starte i den dagen og s senere p dagen spiser jeg sjokolade eller noe i nrheten. Jeg er klar n! Haha!

, hres bra ut!!

Kan du ha en challenge? Det er s mye mer motiverende nr man har noe flge!!! Elsker tipsene dine! N ble jeg faktisk veldig motivert, haha

Blir med, har trent siden sommerferien var over,men kosthold kan forbedres kraftig.

S klar! Jeg m innrmme at jeg har vrt ganske lt n i det siste. P tide komme tilbake til gode rutiner, og vekk fra TV og godteri for si det snn:D

savner det gamle stina bloggen da du blogga mer en 2 ganger daglig. men du er en motivasjon giver !

Tror eg ikke har s mye tid til bli med trener karate 3 ganger i uka og har ride time 1 gang uka s m eg ha tid til lekser og venner osv :-)

Er s gy faktisk bli ordentlig inspirert av en blogg, for en gangs skyld! Liker bloggen din veldig godt! Jeg er ikke supersprek, men jeg jogger en mil i uka og trener litt styrke + holder meg unna sjokolade s godt jeg kan(m jobbes liiitt mer med, haha), men det er pga DEG jeg har ftt motivasjon, s tusen takk:) St p videre!

S pen kropp du har!!

jeg er med! supergira!! 😀

Ja, jeg er med. Trener en del hndball og fotball, men ikke s mye styrke s det blir gy og prve det ut.

I'm in! M bare vente i 3 uker til da fr jeg kan trene igjen. :P Men skal definitivt ha ett sunnere kosthold fra n av. :]

har 5 styrkekter i uka, 4 fotballtreninge/kamp, daglig fysisk aktivitet p jobb og og g/joggeturer flere ganger i uka. Samt et sunt kosthold med mye proteiner og lite karbohydrater :-) det funker veldig bra! Muskelmasse opp og fettprosent ned ;-)

Jeg er med!

Jeg er med! Jeg har vrt Extra lat i sommer, s jeg er veldig motivert for begynne med treningen igjen!

Hadde vrt gy, men jeg sliter med deprisjon, har egentlig mista all livsglede og motivasjon

Jei er med, har vert litt lat i sommer jei og.

S jei m komme i gang med treningen:-)

Jei er med, har vert litt lat i sommer jei og.

S jei m komme i gang med treningen

Kan jeg sprre hvorfor du alltid m legge ut bilde av deg i sportsbh? For clickbaite menn? Nr det blir konsekvent lagt ut s er det heller ikke progresjonsbilder.

Du tenkte sikkert at "jeg er stolt av kroppen min", men du trenger ikke melke det for en hver situasjon du snakker om trening, noe du gjr relativt ofte. Tipsene blir ikke noe bedre/mindre verdt av den grunn om hva du har p deg.

Emeli Berglund

Emeli Berglund

Jeg er med! Begynner neste uke!:))

Emeli Berglund: Whoop whoop! :-D

Skriv en ny kommentar