hits

Slik er mitt treningsprogram!

Da jeg la ut en treningsvideo her p bloggen for et par uker siden, fikk jeg sprsml om jeg kunne vise dere det treningsprogrammet jeg flger. Jeg har lagt ut en litt annerledes utgave av det en gang fr. Men tenkte jeg kunne legge ut det programmet jeg faktisk trener n. Tenkte lage en treningsvideo der jeg viser styrke og core delen etter nyttr. M bare f med meg noen som kan filme meg p treningsstudioet. Hehe! Oppvarmingsdelen har jeg laget en video p en gang fr, som du kan seHER.

Mten mitt treningsprogram er lagt opp p er at det er delt inn i 3 deler. Det er et fullkroppsprogram, s dette er det jeg trener hver gang jeg er p gymmet. Jeg trener ca 2-3 ganger i uken, og da flger jeg dette programmet. Som oppvarming gjr jeg kun de velsene som er oppgitt under. Jeg lper ikke p tredemlla eller noe snt. Det er kun de velsene. Det er fordi at de varmer opp kroppen utrolig bra, og gjr klar hele kroppen for styrkevelsene.

Styrkevelsene gjr jeg i den rekkeflgen de str i. Under kan du se hva jeg lftet i dag. Men kiloene ker nesten ukentlig, s om 2 mneder er de nok helt annerledes. Hvis du skal flge dette styrkeprogrammet anbefaler jeg deg begynne med vekter som er litt lette i forhold til det du selv klarer, og nr du har kommet godt inn i velsene og klarer utfre de korrekt, kan du ke tyngden p vektene.

Den siste delen er core velser. Det er velser som styrker ryggen og er ekstremt viktige for meg som sitter s mye forran pc som jeg gjr. Core velser bygger ikke akkurat muskler som man ser s tydelig. Men de er veldig viktige for ryggen og helsen. velsene jeg gjr har jeg ftt av min kiropraktor. S det er han som har valgt ut hvilke velser jeg gjr.

Oppvarming:

- Utfall med rotasjon: 5 rep per bein.

- Strekk til by: 5 rep

- Setehev: 5 rep per bein

- Skulderbladarmhevinger: 10 rep

Styrke:

Kneby: 35 kg * 8 rep * 3 sett

Brystpress p skrbenk: 8 kg * 8 rep * 3 sett

Roing med manual: 14 kg * 8 rep * 3 sett

Arnold press: 6 kg * 8 rep * 3 sett

Bulgarsk utfall: 6 kg * 8 rep * 3 sett

Core velser:

Plankehoftevridning: 15 rep

Eselspark: 15 rep

Planke med sidevri: 10 rep

Ben og armlft: 15 rep

Strake benlft: 12 rep

Planke: 50 sekunder

Ligge p albue ryggstrekk: 20 rep

Hva pleier du trene?

19 kommentarer

Du er s sykt inspirerende :O :) jeg begynte og tene pgrunna av deg :P og jeg har blidt s fornyd med meg selv <3 jeg har blidt mer fornyd med meg selv, og et mye sunnere liv <33 du er forbildet mitt

Stilig treningnssett;)

Kan du lage sminkevideo?

Silje: Tusen takk :-D s hyggelig hre! Lykke til videre med treningen! :-)

Mia: Det har jeg nettopp gjort! Sjekk ut det nyeste innlegget her p bloggen :-)

Kan du vise hele treningsprogrammet dit og hvordan man gjr velsene p video engang?:)

Inspirerende lese hvordan andre velger trene. Ser ut til at du sikter deg inn mot 8 repetisjoner og 3 sett. Noen spesiell grunn til det, eller er det bare noe du synes funker fett?

Nr du skriver 3 repetisjoner, mener du at au gr gjennom alt frst en gang, ogs en gang til, eller at du gjr de 3 repetisjonene rett etter hverandre, med litt pause i mellom? :)

sommerkroppen2015: Jeg syns det fungerer best. Da fr man eksplosive muskler, samtidig som man blir litt utholden i de :-)

Alexandra: Regner med det er sett du mener? Da gjr jeg 8 repetisjoner av velsen, tar en pause p 2 min, ogs gjr jeg 8 repetisjoner av velsen og tar en pause p 2 min, ogs en gang til. Skjnte du? :)

Jeg lengter egentlig tilbake til treningssenteret, men jeg er s lat for tiden at jeg ikke klarer g p tredemlla som er en etasje opp engang. Haha, tror jeg m slutte vre s forbaska lat fr jeg drar tilbake til treningssenteret. :P

Cassandra Lysgrd: Haha, spass ja! Da har du en ting du kan sette som nyttrsforsett i alle fall! Lykke til :-D

Skjnte nesten... tar du alt en gang fr du begynner p andre sett, og to min mellom hver velse og sett? :)

Du har fine mage former😍 har ingen forma gr i 9'ende s lurt p om dt gr ann trn s te forma

Hei! Kan du vise alle disse velsene i bilder? Kan ikke helt ordene for alt heh. Jeg prver vre p treningsstudio noen ganger i uka, men jeg kan liksom ingen velser s treningen blir s sykt urutinert og jeg vet ikke helt hva jeg gjr :( noen tips?

Anna: Har vist hele programmet p video. Det ligger p youtubekanalen min :-)

Jeg begynte trene pgrunn av deg🙆🏼💕

du har ikke lagt ut video av corevelsene. kan du gjre det? :)

Hei hei Vilde her

Hei hei Vilde her

Hei, jeg er 13 r gammel c:

stoor fan, hvor lenge har du holdt p med akkurat de trenings velsene?

Skriv en ny kommentar