Ukens spørsmål #44

Tjener du penger på å blogge? I så fall hvor mye?
– Syns du ikke at det er ganske frekt å spørre om sånt? Hva er det som får folk til å tenke at det er greit og grave i andres økonomi? Har opplevd at mennesker som leser bloggen min, men som jeg ikke vet hvem er, kommer bort til meg i busskøen og spør om sånt. Skjønner jeg blir helt oppgitt og overrasket over hvor lite grenser og sosiale antenner folk har! Er det liksom ok å gå bort til hvem som helst og spørre om hva de tjener?   

 

Hva er hemmeligheten din for  og få smal midje og stram mage? 
– Har egentlig ingen hemmelighet.En smal midje er dessverre ikke noe man kan trene opp. Enten så har man det, eller så har man det ikke.  Man må selvfølgelig ned i en viss fettprosent og ha nokså flat mage, før noen som helst midje synes. Men syns ikke en midje eller en flat mage er noe folk burde tenke noe over. Vær glad for at du er deg! 

Den rosa treningsmatten som du bruker, hvor har du kjøpt den, og kostet den mye? Går det an og bruke en tykk yogamatte?
– Den har jeg kjøpt på XXL for ca et halvt år siden. Tror den kostet mellom 200-400 kr. Man kan godt bruke en tykk yogamatte.  

 
 

Åh, den var kjempekul! Hvor er den kjøpt? Vet du om de har den i andre farger?
– Jeg har det på lån fra Samsung. Men det selges sikkert hos butikker som Elkjøp og Expert. Det kostet ca 3500,- kr. De har det i forskjellige farger. Men husker ikke heeelt hvilke akkurat nå!

 Har du noen tips til hvordan en kan bli en bedre blogger?
–  Det er veldig forskjellige ting som kan gjøre at man er en bra blogger. Men ting som jeg liker hos andre bloggere er at de oppdaterer ofte, legger kvalitet i bloggen sin, og faktisk skriver om noe interessant (eller gjør ting interessant). Har skrevet et litt mer utfyllende innlegg om det HER

 

Lenge siden du kjøpte den på Bik Bok, eller tror du de har den enda?
– Det begynner å bli veldig lenge siden jeg kjøpte jumpsuiten min fra Bik Bok. Så tviler ekstremt på at de fortsatt har den inne!

 

Hvor er den rosa jakken fra?
– Den kjøpte jeg hos Vero Moda rett før 17 mai. Så kan hende de fortsatt har den inne!

Har du noen søsken?
– Jeg har en storesøster som heter Madeleine. Hun er 3,5 år eldre enn meg så hun blir 25 år i oktober. Vi har et veldig godt forhold og kan snakke om det meste. 

 

Hvor har du kjøpt den hvite jakken fra? Syns den var utrolig fin!
– Den er fra choies.com. Syns den er veldig fin selv! Passer perfekt på sommerkvelder 🙂

Liker du å reise? Hvor vil du helst reise neste gang du skal reise?
– Jeg elsker å reise! Det er ikke for ingenting at jeg har vært på 5 forskjellige utenlandsreiser i år. Jeg vil gjerne reise til Italia eller øst Europa (hørt det er veldig bra og billig shopping der *knis*). Men akkurat nå kommer jeg nok til å være hjemme en god stund. Kjenner jeg er ganske så mett på reising for en god stund. Nå vil jeg bare sitte og tenke på alt jeg har opplevd, sett og lært mens jeg har reist. Det er helt merkelig hvor mye man vokser som menneske når man reiser så mye. Man får et helt annerledes perspektiv på så utrolig mye.  

 

For litt siden så tok du bilde av et kart hvor du hadde markert alle stedene du hadde reist til, så det jeg egentlig lurte på er hvordan du gjorde det?
– Har laget innlegg om det HER

Hva sliter mest på extensions? Har hørt det er sex, men vet ikke om det stemmer. 
– At sex er det som sliter mest på extensions er noe bloggeren Sophie Elise har sagt. Nå vet ikke jeg noe om sexlivet hennes eller om hun skrev det bare for morro skyld. Men det som jeg har erfart at sliter mest på extensionet er varmebehandling. Å rette ut håret, føne det og krølle det sliter på all slags hår uansett.  

 

Når du tar bilder slik, bruker du stativ eller har du noen til å ta bilder for deg? Eventuelt hvilket stativ har du?
– Disse bildene har jeg tatt selv med stativ og fjernkontroll. Det gjør jeg med 95% av alle bildene som er på bloggen. Men det hender Roger må hjelpe til litt 🙂

Hvordan får du extensionene dine til å se så ekte ut hele tiden? Når jeg har satt på nye extensions er de fine og glatte, men etter en vask virker de så mye mer annerledes.
– Når man vasker extensions blir det som regel litt volum i de, og de får du glattet ut ved å bruke en rettetang. Jeg retter alltid håret mitt etter at jeg har vasket det!  

 

Noe du lurer på til neste ukens spørsmål?

 
46 kommentarer
    1. Så mange fine svar!
      Jeg har noen spørsmål:
      Hva er ditt favoritt produkt av alt du har?
      Har du fått noen av egenskapene til Roger? (som han vanligvis gjør som du ikke brukte å gjøre før dere ble sammen)

    2. Bra besvart, men må få si at det øverste spørsmålet er jo bare et helt vanlig spørsmål. Ingen grunn til å bli litt snappy av det, det er mange som er åpen om hva de eventuelt tjener på bloggen.. hvis du ikke vil det, greit, men det å si at en person ikke har sosiale antenner på grunn av at du personlig velger å ikke være åpen om denn slags blir litt unødvendig. Men det er ditt valg, for all del.

    3. ‘Tjener du penger på å blogge?’ Det var aldri noe snakk om hva du tjente alt i alt, eller hvor mye du tjente på eventuell jobb. Det var kun et spørsmål om hvor mye du tjente på å ha bloggen din.

    4. Synes du ikke selv at du er med på å skape et kroppspress når du ukentlig poster bilder av den flate, fine magen din?
      Har du tenkt noe mer på hva du vil studere?
      Er påbygging en linje alle klarer så lenge man har motivasjon til å klare det? Eller må man være veldig skoleflink for å klare året på påbygg?
      Når skal du fortelle oss om hemmeligheten du holder på med i Oslo? 🙂
      Får du aldri SKIKKELIG søtsug og bare MÅ ha godteri?

    5. Er vel ikke så vanskelig for deg å be andre ikke tenke så mye på flat mage eller midje når kroppen din er perfekt.

    6. Trasig at du får spørsmål om økonomi ja, det er jo faktisk ikke noe man spør om. Ift midje og trening av mage er jeg helt enig med deg. Jeg har alltid hatt smal midje, uten at jeg har trent spesifikt mot det. Mange faktorer som spiller inn der, og det å sikte etter å ha lav fettprosent er absolutt ikke sunt i alle fall.. 🙂
      Det kamera fra Samsung så veldig kult ut 🙂
      Ha en fin søndagskveld!
      PS: Takk for at du er en av få som ikke deler opp sammensatte ord – det gjør det til en fryd å lese innleggene dine 😀

    7. Synes svaret på det første spørsmålet var unødvendig, hvis du ikke vil svare på det så er det vel bedre å ikke ta det med? Dessuten tror jeg vedkommende stilte det spørsmålet fordi blogging har blitt ganske populært de siste årene og mange har det som sin fulltidsjobb. For mange inkludert meg selv synes jeg det er facinerende at blogging har tatt sånn av at man kan finansiere både hus, bil og det man trenger til livets opphold ved å blogge om hverdagen sin…

    8. hei! jeg har lest bloggen din i nesten to år nå og jeg synes nesten det er for ille at jeg nesten aldri har lagt igjen en kommentar for å fortelle deg hvilken fantastisk blogger du er. så jeg gjør det nå. ikke at jeg skal påstå at jeg kjenner deg som person eller noe, men etter å ha lest bloggen din såpass lenge føler jeg at jeg har fått et godt inntrykk av deg som person. du virker så hyggelig og sprudlende, og det å sjekke bloggen din, er en fryd uansett. stå på med bloggingen! 🙂

    9. Jeg syntes ikke det er frekt å spørre om det. Om du ikke vil svare, og samme person fremdeles spørr, da er det frekt. Men det er jo akkurat det samme Som om at man kanskje lurer på hvor mye en advokat tjener, eller en ingeniør! Så ro deg litt ned der, og svar høflig at du ikke ønsker å prate om økonomien slik.
      Og jo, hvorfor mener du ikke alle kan trene seg til smal midje? Alle har jo omentrent samme beinbygning, så selv en person på 120kg kan trene seg til like smale midjer som deg. Hallo..

    10. Anonym: Vi har alle ting vi ikke liker med oss selv. Jeg har alltid blitt erta fordi jeg er lav. Men det er noe jeg har lært meg å leve med. Jeg kan love deg at det ikke var lett. Men jeg fikk det til. Derfor mener jeg at man burde ikke tenke på om magen sin er flat eller om man har midje. Fordi det er noe ikke alle kan gjøre noe med, og da er det mye bedre å lære seg å leve med det isteden 🙂

    11. Vil ikke si det er det samme, det blir jo akkurat det samme som å spørre hvor mye en blogger tjener generelt. Det å blogge blir jo av og til en liten ‘ekstrajobb’ for enkelte, hadde skjønt svaret ditt hvis de hadde spurt hvor mye du tjener på jobben din (hvis du har en jobb), for det blir mer et økonomi spørsmål.. men det å spørre om du tjener penger ved å skrive på blogg.no er et helt normalt spørsmål.

    12. Ja, da kunne du heller bare sakt det var en privat ting du ikke ønsket å dele, men at alle bloggere tjener forskjellig hvis de velger å ta imot penger.. istedenfor å legge ut om at enkelte personer ikke eier sosiale antenner, og at det ikke er et spørsmål man burde spørre. Det er mange som er åpen angående penger fra blogg, hvis du ikke er det, helt greit.. men det finnes liksom finere måter å si det enn at personen som spørr er tjukk i hodet som spør om et slikt enkelt spørsmål.

    13. Det er vel allerede tydelig nok at du synes selv du tjener veldig mye på bloggen siden du ikke ønsker å fortelle hvor mye det er. Jeg har ikke noe problem med å si jeg tjener 340k for å sitte i kassa på rimi et år 😉

    14. Jeg er helt enig me deg, hvorfor skal folk blande seg inn i økonomien til en de overhode ikke kjenner?
      Men jeg har et spørsmål:) bruker du cocoppa til den nye tlf’en din? Ja har så lyst til å laste det ned selv men vet ikke helt hvordan man gjør det:( å har hørt at man kan få virus av det? Vet du noe om dette?
      Elsker bloggen din<3

    15. Jeg er helt enig me deg,hvorfor skal folk blande seg inn i økonomien til en de overhode ikke kjenner?
      Men jeg har et spørsmål:) bruker du cocoppa til den nye tlf’en din? Ja har så lyst til å laste det ned selv men vet ikke helt hvordan man gjør det:( å har hørt at man kan få virus av det? Vet du noe om dette?
      Elsker bloggen din<3

    16. Du er den beste bloggeren jeg vet om, jeg lurte på om du kunne ha videoblogg med roger? håper på svar. 🙂

    17. Syns vanligvis at det å spørre om økonomien til folk er utrolig frekt, men jeg mener at når lesere spør en blogger blir det noe annet. Leserne er en stor grunn til at bloggeren tjener så pass som den gjør fordi vi, ja nettop, leser bloggen. Selvfølgelig gjør bloggeren en myye større jobb, men vi er likevel en del. Om man ikke vil svare på hvert øre man tjener, kan man skrive at man ikke vil oppgi lønnen sin, men at man for eksempel blir sponset av forskjellige merker og at det er varierende for hvor populær blogg osv. Elsker bloggen din og har gjort det i flere år, men ville gjerne si meningen min når jeg så svaret på det første spørsmålet! 🙂 stå på!

    18. :): Syns ikke at man skal måtte si hvor mye man tjener på bloggen sin. Det er en privatsak. Selv om bloggleserne er en veldig stor del av bloggen min betyr det ikke at de har rett på å vite alt.

      Men selvfølgelig oppgir jeg alltid hvis ting er sponset.

    19. Jeg er helt enig med deg når det kommer til spørsmål om hva man tjener. Slike ting er privat synes jeg. Så skjønner du blir oppgitt når noen spør hva du tjener på å blogge! -.-

    20. hva koster extentions? Går det ann å få med krøller? hvordan ser det ut i hestehale? Jeg bruker hesthale ofte pga håndbaall!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg