hits

Mitt styrkeprogram + Underveis bilder

De siste 5 ukene har jeg trent et styrketreningsprogram som virkelig fungerer p meg! Jeg ser allerede at jeg begynner f mer muskler, og jeg har mye mer overskudd i hverdagen. Nr jeg var p lpetur i gr kjente jeg virkelig at jeg hadde ftt mer styrke i beina, og lpingen gikk mye lettere. Siden mange av dere har spurt om jeg kan dele styrkeprogrammet mitt med dere, har jeg endelig tenkt til gjre nettopp dette.

Jeg vet selv hvor vanskelig det er komme p trening og ikke vite hva man skal gjre, og det ender opp med at man bare surrer rundt og lfter noen tilfeldige ting. Det er ogs mye lettere komme seg p gymmet nr man har en klar plan p hva man faktisk skal gjre. Da blir man mye mer fokusert, og det er mye lettere f progresjon.

Dette programmet kjrer jeg minst 2 ganger i uken. Gjerne mandager og torsdager. Da fr jeg god restitusjonstid mellom treningene. Har etterhvert tenkt til ke til tre treninger i uken og da kommer jeg til trene p mandag, onsdag og fredag. Selve programmet kan du se rett under. Jeg gjr velsene i den rekkeflgen de er satt opp, og anbefaler deg gjre det p samme mte, hvis du skal flge dette programmet. Hvis du lurer p hvordan velsene utfres kan du enten kjpe boken "Styrkebibelen for jenter" (kan kjpes HER) alle velsene er hentet fra den boken, og de er godt forklart der. Eller du kan google litt rundt.

Disse ukene har jeg loggfrt hver eneste styrkekt. De frste 2-4 treningene lftet jeg veldig lette vekter, snn at jeg skulle lre meg velsene skikkelig godt. Nr velsene satt begynte jeg legge p mer vekter. For hver trening prver jeg ke totalen av det jeg lfter. Et lite eksempel: Trening nr 1: jeg trener kneby og lfter 20 kg x 12 repetisjoner x 3 sett. Da blir totalen: 20*12*3=720 kg. Trening nr 2; jeg trener kneby og denne gangen skal jeg ke antall kilo jeg lfter, da blir treningen slik: 21 kg x 12 repetisjoner x 3 sett. Da blir totalen: 21*12*3= 756kg.

Da har jeg kt totalen p denne velsen med 36 kg p en trening. Litt vanskelig forst med en gang kanskje. Men i mitt styrkeprogram er det viktig ke totalen fra uke til uke, for f best progresjon. Musklene vokser seg sterkere for hver gang du trener de, og da er det jo en selvflge at man m trene de hardere for hver gang.

Har lagt ved noen bilder av hvordan kroppen min er n. Satser p ha mer muskler innen sommeren, s tenkte det var gy legge ut noen "underveis" bilder. Motivasjon bde for meg og dere!


For loggfre treningen min bruker jeg en almanakk fra personligalmanakk.no. Den skriver jeg opp nr jeg skal trene, og nr jeg faktisk har utfrt treningen. Den skriver jeg ogs kroppsmling i, snn at jeg ser om jeg ker eller minsker i antall cm forskjellige steder p kroppen. Til hver enkelt kt bruker jeg "workout log" fra fitnessguru.com. Den skriver jeg ned hvor mye, hvor mange ganger og hva jeg lfter, og selvflgelig nr jeg lfter.

Hper dette innlegget hjelper dere igang med treningen! Bare sprre i kommentarfeltet hvis det er noe du skulle lure p, s skal jeg prve svare s godt jeg kan :-)

53 kommentarer

Bero: Takk takk :D Syns det er viktig ta vare p kroppen sin. Den har man jo tross alt hele livet. Hehe :-)

Du er kjempe pen! Du er veldig sprek! :D

Silje Veseth: Takk takk ste du :D

Takk for at du delte! Fikk masse motivasjon til bevege p meg n:D

Forresten, hvor har du kjpt sengehimmelen/sengenettet du har over sengen p bildene? Det var utrolig fint!!

fine stina! Elsker bloggen din! st p videre :D

Du er bare helt perfekt, kroppen din er som en drm jo <3

Anne: Lykke til med treningen :D Den er fra IKEA :-)

colorfashion: Awww, tusen takk :-)

Jeg har mye fett p magen og hoftene, noen trenings tips til f mere muskler enn fett p disse omrdene?

Virker som et bra program! Selv trener jeg et nybegynnerprogram fra fitnessbloggen, men skal nok forandre snart :)

Du kommer sikkert til se enda bedre ut etter dette, om det er mulig! :)

Anonym: Tren tung styrke. Gjerne bruk programmet mitt :-)

Victoria Venbakken: Hvordan syns du det gr? Mye progresjon enda? :-)
Hehe, takk takk :D

hei! digger bloggen din :D men hva er den "strekk til by"- greia? finner s mye forskjellig p google, s vet ikke helt hvilken du mener :)

Det gr greit! Merker at jeg har blitt sterkere i hvert fall og sikkert ftt litt mer muskler, selv om det ikke akkurat er synlig enn. Men fler meg faktisk litt strammere :-D Har gtt ned 2 kg p noen mneder, s det er jo noe, men lurer p om jeg m legge til mer kardio. Har egentlig trent mest styrke siden jeg haater lpe, haha :)

Fler meg skikkelig lat nr jeg leser dette hvertfall :p haha!

ane: P den siste siden her er forklaringen: http://issuu.com/kaggeforlag/docs/styrkebibelen :-)

sandrisas: Hehe, da er det bare en ting gjre. Og det er starte trene :-D

Jeg har treningsprogram p Wii'n min s ingenting som skal stoppe meg egentlig ;)

Takk for fin inspirasjon! Har akkurat begynt trene litt styrke selv, og synes det er litt skummelt og lfte store og tunge manualer, men vender meg nok til det etterhvert ;) Ellers holder jeg meg til lpingen ;)

Kan du forklare meg en ting? Hva betyr "Du skal trene med 1-3 sett per velse" ? Hva betyr 1-3 sett per velse og hva betyr 12 x 3? betyr det feks 12 kneby ganger 3?

Liker se at andre ogs bruker styrkebibelen for jenter som basis til program:) Heier p deg,Go Go:)

Susanne: Det betyr at du skal kjre kneby 12 ganger rett etter hverandre, ta en liten pause p maks et par minutter, ogs skal du kjre kneby 12 ganger igjen. Snn at du til slutt har kjrt kneby 12 ganger 3 sett :)

sportymamma: Ja, syns den er helt genial! Veldig godt skrevet :D

S bra innlegg du har skrevet! Ser ut som et veldig bra treningsprogram! (:

Hei Stina! du ser fantastisk flott ut, og er et stort forbilde. Du gir meg motivasjon og lyst til trene!! Takk!

supportprettylittleliars: Tusen takk :-) Det er det og!

Marte: Takk takk, det var utrolig hyggelig hre :D

Du er kjempeflink, og veldig bra resultater hittil! :)

Josefine Holter: Takk :D Ja, er fornyd med resultatene hittil. Ser stor forskjell allerede :D

Bra innlegg, du er kjempe flink! :)

kan du lage en video der du viser de styrkevelsene du har n? alts lage en helt ny en med de nye velsene?

JENNY: Kan se om jeg fr til det etterhvert. Er litt vanskelig nr man trener p studio, der det er masse mennesker :)

Fyttigrisen for en babe!

donnalouise: Hehe, Donna da :D

Hei. har du bare for et dags program eller har du et helt program som gr utover uka?. ville ha sett hele det programmet ditt.

Lauren Simon: Kjrer dette programmet 2 ganger i uka. Dette trener hele kroppen, s derfor bruker jeg kun dette :-)

Kan du ha en som runde om hret ditt og extentions generelt? :)

Anonym: Har skrevet veldig mye om det fra fr av. Les under kategorien hair extensions, s finner du nok det du lurer p :-)

Du er s flink,og jeg br skjerpe meg.. Jeg som skulle begynne trene for lenge siden.

Er dette det du gjr hele treningskten? :) digger deg forresten

Hei Stina!

Jeg er en fast leser av bloggen din, men tror jeg egentlig aldri har kommentert den. Ville bare si at du har en utrolig fin og inspirerende blogg! Elsker lese bloggen din siden du er s positiv, har gjennomfrte innlegg og nydelige bilder. Ogs ser du jo bare helt fantastisk ut. Hper du fr en fin dag videre! :-)

kristine: Det er det :-)

Aurora: Tusen takk :D Det var veldig koselig hre p onsdagsmorgenen :D <3

Vis du har tid kan du lage en video der du viser velsene jeg skjnnte ikke hvorfan man gjorde de forskjellige tingene? Jeg ble veldig motivert til prve det programmet! :)

TUSEN HJERTELIG TAKK FOR INSPIRASJON! VIL GJERNE HA MER AV DETTE! DU GJR EN SUPER JOBB!! ELSKER DENNE BLOGGEN!

Kan ikke du legge ut video av velsene? det jeg alltid sliter med er at jeg ikke vet hvordan jeg skal gjre de forskjellige velsene! det hadde vert til veldig stor hjelp for meg!! :) og du er ogs en stor inspirasjon :) da har du ogs noe videoblogge om, hihi :) vet du har laget noen treningsvideoer fr, s om dette er det samme velsene, kunne du lagt ut link til de bloggene og skrevet hvilken du gjr n? :) p forhnd, tusen tusen takk!

Jeg har bestilt fra http://www.personligalmanakk.com og jeg har ikke ftt min enda, s jeg lurer p hvor lang tid det tok fr du fikk din??? btw... jeg elsker bloggen din

Mina: Det tar ca 2-3 uker, siden de m lage den spesielt for deg :-)

Hei! Jeg liker videoene dine veldig godt.

Hei! Kjempe fin blogg du har. <3

Jeg har nettopp gjort programmet, og det tok ca. 40 min. Jeg gjorde det hjemme for jeg har ikke tilgang til treningssenter. Vektene mine er bare 4 kg, men jeg legger til mer vekt med en sekk med bker i p noen av velsene. Jeg syntes at det var litt enkelt, har jeg trent feil da? Jeg lurer ogs p hvor lang tid du bruker p styrketreningsprogrammet? :-)

Kan du legge ut bilde verst til hyre p trenings boka?

Skriv en ny kommentar