hits

Tips for bedre trening!

Gjerne like dette innlegget hvis du liker tipsene, da kan enda flere bli inspirert til trene!

Mange av dere spr meg ofte om tips til trening. Har laget en video HER som dere kan se. Men vil ogs skrive litt om det. Trening er noe som er utrolig viktig for deg. For helsen og fremtiden din. Fr hatet jeg trening. Men n elsker jeg det. Og n skal jeg gi dere noen av tipsene jeg fulgte.


Finn en treningsmetode du liker.
Alle har garantert en mte de liker trene p. Noen har mange. Jeg liker lpe, trene styrke, svmme og spille innebandy. Det viktigste er at du finner noe du liker gjre. Hvis du syns det er drittkjedelig lpe p en tredemlle, skal det mye til for at du har lyst til dra trene p en tredemlle. Det finnes s endelst med treningsmetoder der ute. S finn en du liker. Jeg kan gi dere noen eksempler; dans (endelst valg av dansesjanger), svmming, fotball, lping, styrke, yoga, strippestang (denne har utrolig god effekt p hele kroppen, og du trenger ikke strippe!), osv.

Hvis du er usikker p hva du liker trene. Kan du melde deg p ett treningssenter som har saltimer. Da kan du prve ut akkurat s mye du vil, frem til du finner ut hva du vil trene.



Sett av tid til trene
De fleste som ikke har trent fra fr av, har mest sannsynligvis ikke satt av tid til trene. Hvis du har en 8-16 jobb kan det vre smart dra p trening rett etter jobb. Da fr du hele kvelden til gjre hva du vil, og du slipper ha det hengende over deg at du m p trening. Hvis du er som meg og jobber litt kveld, litt tidlig og har noe fridager. Da kan du trene nr det passer. De dagene jeg har kveldsvakt pleier jeg aldri trene. Siden jeg elsker trene p kvelden i 21-22 tiden.

Ta fr, underveis og etter bilder.
Sleng p deg bikinien og strike a pose forran kameraet. Det er ingenting som er mer motiverende enn se at du har fremgang p treningen. Prv ta bilder ca hver 1-2 mned.

Prv en 21 day's challenge.
Denne gr ut p at du trener hver dag i 21 dager. Det sies at det trengs 21 dager for lage en vane. S hvis du ikke har som vane trene, kan denne passe midt i blinken for deg! Lag ett skjema hvor du skriver kort hva du har gjort av trening den dagen. Man trenger ikke dra to timer p gymmen og pumpe seg helt ut hver dag. Men en trening kan vre ta ett visst antall med situps og push ups. Man kan g en lengre tur med hunden (hvis du har), jogge en tur, lpe opp og ned trapper, osv. Det trenger ikke vre enn fullverdig treningskt hver dag, men hvis du gjr noe hver dag blir det til slutt en vane.


Se fresh ut p trening!
Jeg sminker og fikser meg alltid fr jeg drar p trening. Da fler jeg meg s mye bedre nr jeg kommer p trening. Og nr du fler deg bra, presterer du bedre. Hvis man slenger p seg den gamle joggebuksen, en baggy stygg tskjorte og bruker de gamle joggeskoene man har hatt i flere r. Og drar p trening uten sminke og med morgensveisen kan jeg garantere at enhver person som bryr seg om hvordan man ser ut, kommer til prestere drlig. Fordi da gr man bare rundt tenker p hvor jvlig man ser ut. Da blir man ogs i drlig humr, og trening blir bare dritt.Kjp deg nytt treningsty. Gjerne med litt knsje farger. Da kjenner man fort at motivasjonen stiger fort!

Hvorfor vil du trene?
Denne er viktig. Vil du trene for slanke deg, bygge muskler, bli mer tonet, god helse eller for klare hverdagen bedre? Det er utrolig viktig spise etter hva man vil trene seg til. Mye av resultatene fra trening kommer fra kjkkenet. Hvis du spiser riktig, er det mye lettere klare f det resultatet du nsker oppn. Du trenger ikke kun trene for en grunn. Jeg trener for bli mer tonet, takle hverdagen bedre og for en god helse.

Bruk fitness sider som inspirasjon.
Hver gang jeg ikke har inspirasjon til trene, gr jeg inn p en fitness side for se p motiverende bilder. Noen gode sider er; I want this body, stay fitoginspire fitness. Der kan du se mange tips til velser, mat du kan spise og motivasjons bilder.

Ikke belnn deg med godteri etter trening
Denne her er hard. De fleste som har vrt p trening tenker at nr de kommer hjem skal de unne seg noe godt, siden de har vrt s flinke p trening. Men ikke gjr det! Unn deg heller litt frisk frukt/grnnsaker. Se p mat/godteri som "bensin" ikke kos. Hvis du fler at du m belnne deg etter trening, er det mye bedre heller kjpe en ny topp til deg selv. Eller noe annet du nsker deg. Sett av litt penger til de du nsker deg, og si til deg selv at du kun skal kjpe den nye toppen hvis du klarer trene 3 ganger denne uken.

Ml deg selv hver 2.uke.
Bruk mlebnd og ml; bryst, under bryst, midje, hofter, rumpe, lr, legger og armer. Lag opp ett skjema hvor du skriver inn disse tallene. Ta ogs med vekten din. Det er utrolig motiverende se at man har gtt ned/opp noen centimeter. Du kan ogs skrive opp hva som er drmmemlene. Hold deg fokusert og du vil klare n mlene dine!

Hper disse tipsene hjelper deg til komme ordentlig i gang med treningen!

54 kommentarer

takk for linken til de sidene :D

Utrolig brae tips! Ble virkelig inspirert n!:D

Fine Stine! Takk for tips:)

takk! Har ikke hatt inspirasjon siden jula, men n har jeg satt opp en plan med treng og mlinger. Takk, du er en reddende engel!

Fine tips du kommer med :)

fy fader, tusen takk! Har alltid hatt lyst til trene, s har brukt ti minutter n p skrive ned hva jeg liker trene, datoer jeg skal trene og hva jeg skal gjre! Aah, jeg elsker deg n! :D <3

takk for tipsene, ble mer inpirert n!! var koselig med kommentar tilbake! :D

Takk for gode tips :)

En annen bra treningsgreie er begynne ri. Jeg rir hver dag, har gjort det siden jeg var liten. Har ganske bra muskler. Det er fordi man trener bde armer, mage, lr, legger osv :)

Gode tips! :) Flger utrolig mange av disse fra fr av, i stedenfor en utfortdring har jeg allerede laget mine egne mnedesplaner, og ukesplaner :)

Veldig bra tips! :)

bra tips, jeg driver selv prver trene for bli tynnere, men det funker ikke s bra siden vi har alltid noe godt hjemme og jeg blir s frista til spise det s..

men n ble jeg mer innspirert til trene! super bra tips!! :)

Takk,, det er supre tips!!

jeg var flink en stund, men s klarte jeg vrikke kneet, s jeg mtte droppe alt som hadde med lping, hopping, lfte tunge ting osv... det gjorde at jeg datt ut av det, litt irriterende, men man m jo bare prve igjen etter hvert :)

Veldig fine tips, tror jeg skal prve det! :)

Hvorfor svarer du ikke p youtubekanalen din? Har du s mange som ser p, at det blir for mye jobb eller? Just wondering! :)

hehehe.... Jeg har det samme lakenet som deg :P litt random men takk for ha lagga dette innlegget, jeg trengte det ganske mye :D takk <3

Flotte tips. Kanskje jeg prver dem :)

Bra tips! Etter jeg begynte trene s har jeg lyst til trene nesten hele tiden, men trener ikke s ofte som jeg nsker, og jeg har n hatt ferie i 4 uker snart, hvor jeg kun har trent n gang, og det var ikke mye for si det snn! S jeg tror jeg skal begynne p den 21 days challengen din jeg! ^^

Jeg har s lyst til f lik tynn og fin kropp som deg men motivasjonen mangler virkelig! Jeg synes det er s vanskelig finne middagsretter s jeg lurer p om du kan skrive ett innlegg om akkurat hvilke middager som du anbefaler og som ikke er s vanskelig lag siden p kjkkenet er jeg ikke akkurat snn kjempe flink p :)

hvordan fr du til at det str HER p linken og ikke nettadressen?? lurer veldig!! gode tips forresten, har prvd dette fr og det gir STOOR fremgang. min treningsfavoritt er hoppe tau!! :D

Utrolig bra tips! ble kjempeinspirert n :D

Gode tips, kjempe motiverende!

St p :D

Takk for tips, skal prve gjennomfre noen av disse! :-) Dette ble motivasjon!

Fine tips:p men fler sminke ikke har noe med trening gjre:P men dog, s er det fullt lov ha forskjellige meninger hehe:p

kjempefine tips! n fikk jeg lyst til trene, hehe :)

Maja: Jeg syns det holder svare folk p bloggen, facebook og mail. Orker ikke enda ett sted jeg m holde orden p :)

Marthe: Hmm, pleier aldri lage middag selv. Og lager ikke noe spesielle middager heller. S tror ikke det er s mye vits lage ett innlegg om :P

snejenta: Du markerer det du vil ha som link og trykker p det ikonet i innlegget som heter "sett inn lenke" :)

Kan du ikke legge ut mlene dine (alts midje, lr osv.) og vekten din?

Sandra: Nei, nsker ikke gjre det :)

Veldig bra tips! :-D

men har du noen tips hva som er lurt og spise vis du skal slanke deg og hva som er lurt trene ? jogging ogsnn ?

kan ikke du skrive hva du trene og hvorfor du trener ? :-)

Heey , om du kan skrive om hva som er lurt spise nr mann skal slanke seg ? og hvordan er lurt trene ? jogging ogsnn ?

kan du skrive ned hva du trener og hva du spiser ogsnn ? og hvorfor du trener ?

Liker ikke jogging, men har en sykkel hjemme som jeg kan trene p, vil du si at det er bra trening? Noe du eventuelt kunne gjort?

Anonym: S bra du likte det :) Hvis du vil slanke deg burde du spise sunt. Unng all junkfood, godteri, brus, is, osv. Spis masse grnnsaker og kylling :) Som trening burde du jogge mye og trene styrke. Men hvis du ikke vil bygge store muskler er det smart trene med lette vekter, men heller gjre velsen flere ganger :)

ida: Har svart "anonym" rett over p de samme sprsmlene :)

Siri: Sykling er veldig bra trening! :D Bestevenninden min trener spinning og hun elsker det, hun sier at man virkelig fr kjrt seg med det. Jeg er ikke noe glad i sykling selv, s hadde nok ikke gjort det selv. Men hadde jeg likt sykling hadde jeg trent det :)

Ehm.. Kremt kremt.. Sjekk linken

http://carolinemyhre.no/tips-for-bedre-trening/

Kristina: Oisann. Det var visst ikke bare ett innlegg hun hadde kopiert heller da. Hele bloggen hennes er stappfull av mine innlegg. Noen mennesker alts..Herregud.

Skriv en ny kommentar