Lag din egen iskaffe hjemme! – Oppskrift!

Herregud, hva skjer med at det plutselig er sommer? De siste dagene har det vært helt fantastisk vær, og i dag var det hele 20 grader I SKYGGEN! Noe så deilig! I går lå Per Fredrik og jeg ute i flere timer og solte oss. Herlig!

I dag har det blitt en litt mer effektiv dag. Jeg kjørte bilen ut av garasjen og satt den midt i innkjørselen, så jeg kunne holde på i solen. Støvsugde og vasket hele bilen innvendig, og vasket den med både svamp og høytrykkspyler utvendig. Siden jeg først var igang ryddet jeg og shinet opp hele garasjen og lagerrommet som er ved siden av garasjen. Det har vært så mye rot og drit i garasjen altfor lenge nå. Men siden det har vært kaldt har jeg ikke orket å rydde der inne. Men i dag fikk jeg endelig gjort det, og det føles bra! Den følelsen når det er helt ryddig og fint er bare nydelig!

Uansett. Nå som det er så varmt ute er det jo deilig med en god drink i varmen. Varm kaffe er jo ikke akkurat noe særlig nå, så hvorfor ikke lage din egen iskaffe? Man trenger ikke å dra på fancy kafé for å lage iskaffe. Det kan man enkelt lage hjemme!

 

Du trenger:

– Kaffekapsel (og selvfølgelig kaffemaskin). Jeg bruker vanilje eller karamell smak på mine fra Nespresso.
– Melk
– Isbiter
– Shaker (du kan gjøre uten også)
– Sukker om du vil

– Lag en shot med kaffe. Tilsett sukker –

– Ha isbiter oppi shakeren. Hell over kaffen –

– Hell oppi cirka 1,5-2dl melk, avhengig av hvor stort glass du skal bruke –

– Rist det godt i shakeren. Har du ikke shaker kan du bare røre det sammen. Men shakeren gjør at det blir litt mer kremete. Hell drikken over i et glass og nyt! –

Perfekt sommerdrink! Håper du fikk lyst til å prøve og lage det selv!

8 kommentarer
        1. Sukker har litt høyere smeltetemperatur, så stemmer at dette må i drikken varm, ellers vil det ikke løses opp 🙂

    1. Hej! Du är så himla duktig med blomster. Din hage är ett paradis!! Och vi har köpt oss hus med goda möjligheter för plantering av diverse blomster. Men jag har seriöst aldrig gjort det förr.. OM du vill, så skulle jag vara tacksam för tips, type blomster som kan blomstra flere år i rad. Och behöver man bara jord ? Eller gödsel också. 😫🙏🤩 sänd mig gärna ett mail om du vill. 🙂

      [email protected]

    2. Hej! Du är så himla duktig med blomster. Din hage är ett paradis!! Och vi har köpt oss hus med goda möjligheter för plantering av diverse blomster. Men jag har seriöst aldrig gjort det förr.. OM du vill, så skulle jag vara tacksam för tips, type blomster som kan blomstra flere år i rad. Och behöver man bara jord ? Eller gödsel också. 😫🙏🤩 sänd mig gärna ett mail om du vill. 🙂

      [email protected]

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg