Slik kan du spare tusenvis på hage!

I dag har jeg virkelig hatt en skikkelig hagedag! Jeg holder jo på å gjøre hagen klar for våren, og som dere leste tidligere i dag handlet jeg inn 170 nye blomster, haha! Les innlegget HER, om du ikke har fått det med deg allerede.

I tillegg har jeg sådd frø til både planter og grønnsaker i månedsvis, og det er så koselig å pusle med dette. Dette er uten tvil en hobby som jeg har stor lidenskap for, og som er gøy å holde på med.

Til våren / sommeren skal jeg jo starte så og si hele hagen på nytt, så jeg trenger mye blomster. For å spare litt penger, og ha noe å pusle med i vintermånedene har jeg sådd mye selv. Det er jo faktisk et viktig tips til dere som vil spare penger på hage; så blomstene og grønnsakene selv fra frø. Frø får du tak i på hagebutikker og på sensommeren kan du høste mye av det gratis fra hager. Sånn kan du jo spare tusenvis!

I dag var det tid for å prikle mange av de små plantene, også fikk jeg endelig sådd tomater. Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å så tomatplanter i år, men jeg fikk en veldig morsom beskjed for noen dager siden av mamma og pappa, så nå plantet jeg det. Hehe! Skal fortelle dere mer om det senere!

Alltid når jeg holder på med planting enten om det er ute i hagen eller såing inne på sminkerommet er Chloe med, og hun elsker å følge med og snuse på alt. Jeg passer veldig på at hun ikke spiser eller får i seg noe av tingene, hun må være trygg. Men ja, hun storkoser seg skikkelig!

 

For å holde oversikt over hva jeg planter pleier jeg å bruke denne label maskinen (kjøpt på clas ohlson). Den printer jeg ut lapp med navn på hva jeg har plantet, også bruker jeg pinner kjøpt på Plantasjen som jeg stikker nedi pottene. Det er jo umulig å se forskjellen på alt man sår før det har blitt voksne blomstrende planter, så det er viktig å ha orden i sakene! Hehe!

Apropo orden i sakene. Jeg har masse forskjellige frø som jeg sår, og jeg tar alltid vare på frøposene på ting jeg har sådd. Da kan jeg gå tilbake og se på posen når jeg trenger mer info om planten.

For å ha orden i frøposene har jeg fordelt de inn etter når ting skal såes. Det er sikkert 100 forskjellige måter å kategorisere på, men dette syns jeg at funket best. Papplappene var bare en kjapp DIY fra en gammel pappeske, med labels fra label maskinen. Veldig DIY prosjekt, og bruk det man har hjemme. Enkelt og greit, hehe!

I dag sådde jeg som sag tomater. Dette er et av slagene jeg sådde. Til sammen ble det tre forskjellige sorter, hvor en av de var gule tomater. Blir spennende å se hva som faktisk kommer opp og blir til mat på bordet!

Jeg fikk også shinet opp masse utendørs i dag, og i morgen er det meldt sol så da skal jeg fortsette hagejobbingen. Blir sikkert mye hageinnlegg fremover, så dere får bare holde ut med min hagegalskap. Haha! Håper dere syns at det i alle fall er litt inspirerende og koselig å se på! Kanskje du får lyst til å holde på litt uti hagen din selv i helgen?

Jeg skal i alle fall holde på masse i hagen fremover, og jeg har handlet inn både jord, frø og blomster så jeg kan holde på med masse prosjekter fremover!

4 kommentarer
    1. Så kult at ei såpass ung dame (og rosablogger) bryr seg om slikt, nå ble jeg positivt overraska!

      Veldig bra, ser fram til å stikke innom seinere og se hva du sår og hvordan det går med såddene dine

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg