Kjøpte 170 nye blomster!

Nå har jeg nettopp vært en tur på Plantasjen, og jeg shoppet mildt sagt MYE stemorsblomster. Haha. Hvert eneste år angrer jeg på at jeg ikke kjøpte flere stemorsblomster, og i år nekter jeg å gå på samme smellen!

Det selges alltid sånn 10 pak med småblomstret stemor til 35,- kr. Så jeg kjøper alltid mange brett, og når jeg er ferdig med å plante angrer jeg på at jeg ikke kjøpte flere, og vipps er det utsolgt.

Så i år krysser jeg fingrene for at jeg for en gangs skyld kjøpte nok. Jeg endte opp med hele 16 (!!) brett. Haha! Også kjøpte jeg 10 potter med påskeliljer, så det ble hele 170 nye blomster! Haha, mulig jeg er litt hagegal.. Så nå skal det virkelig pyntes opp på verandaen og ved inngangen. Er så lei av å se noen stilker med trær der ute uten noe liv..

Nå er det jo såpass mildt her i Sandefjord, spesielt her nede ved vannet, at det bare er å plante stemor. Jeg skal dog vaske over hele verandaen først, så den er shinet opp. Men jeg trengte litt motivasjon for å ta den drittjobben, så da handlet jeg i dag.

Jeg elsker jo stemorsblomster, og pleier å plante massevis av de og ha de i potter til langt ut på høsten. De er jo spiselige, så jeg pleier å pynte opp salater, desserter, grillmat, ost og kjeks, og masse mer med disse. Det blir jo så lekkert!

I midten av mai skal jeg handle masse sommerblomster, så da kommer jeg til å plante ut mange av stemorsblomstene i hagen så de står rundt omkring. Man må jo klippe de en del for at de skal fortsette å blomstre. Men for min del syns jeg bare at det er en del av hagekosen, hehe!

Påskeliljene skal jeg la blomstre ferdig, klippe de ned også skal jeg prøve å plante de ut. Vanligvis så har jeg bare kastet de. De er jo så billige. Men i år skal jeg være litt flinkere og plante de ut, så får jeg en koselig overraskelse neste vår når de spretter opp av bakken!

Nå skal jeg skifte til litt hageklær så skal jeg sette igang med å shine opp ute. Vet ikke hvor mye jeg rekker / orker. Men et sted må jeg begynne!

 

5 kommentarer
    1. Hei, Nå som cornoanviruset er ett stort tema i samfunnet lurer jeg på hva du mener om dette. Derfor lurer jeg på om du kan skrive ett innlegg om temaet.
      Jeg forstår om dette er noe du ikke har lyst til dette, fordi det er nok mange som har sterke meninger rundt temaet.

      jeg ville også si at den nyeste videoen du la ut på youtube var veldig bra og jeg likte at du snakket om hvordan du gikk ned i vekt fordi du ikke hadde matlyst, noe som jeg også har hvert gjennom og skjenner litt på fortsatt.

      hvis du må godkjenne kommentarene, så hadde jeg vært glad om du ikke publiserte den. (liker ikke at så mange leser det jeg skriver)

      Du er ett bra forbilde på flere arenaer.

    2. Digger disse blomster innleggene dine også de når du sår selv, blir spennende å se hva/ hvor mye som kommer etterhvert 😊 Friske vår blomster pynter så opp og gir glede. Vil anbefale deg perleblomster også, super fine. De er også i løk som du kan plante ut og få igjen år etter år, helt nydelig 😊 Lykke til med plantingen 👍😊

      1. Så koselig at du liker blomster postene 😀 Ja, tror det er løkblomster blant noe av det jeg plantet i vinter. Nå ble jeg faktisk litt usikker, hehe! Vet det er både krokus, påskeliljer og tulipaner 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg