5 Ting du ikke visste om barndommen min!

Bondegård – Noe av dette vet jo mange av dere. Men ikke alt. Så; jeg vokste opp på bondegård med travhester, kuer, sauer, høner, noen kalkuner, noen fasaner, noen ender, katter, hunder, og på et punkt hadde pappa også et par griser. Den dag i dag er jeg livredd det meste av gårdsdyr, haha, men jeg har faktisk blitt mindre redd for sauer etter at jeg var med pappa på fjellet der vi drev 250 sauer innover fjellet (innlegg HER).

Samler på Barbie – Selv om jeg vokste opp på gård, kan jeg ikke akkurat si at jeg var så mye på gården. Jeg brukte mesteparten av tiden min innendørs og lekte med Barbie. Jeg har hatt helt Barbie-dilla helt fra jeg var liten, og på barndomsrommet mitt hadde jeg et gigantisk barbiehus og hele rommet var fullstappet med Barbieting.

Jeg er så glad i de tingene at når jeg vokste fra det, sparte jeg alt oppe på et loft hos mamma og pappa, og for et par år siden hentet jeg alt og la det på loftet i mitt eget hus. De Barbie tingene skal jeg seriøst ha med meg hele livet mitt, både fordi jeg elsker Barbie, men også fordi det er jo så mange gode minner fra barndommen med det.

Blomster – Selv om jeg har relativt grønne fingre nå, og har helt hagedilla, har det ikke alltid vært sånn. Jeg vokste opp med en familie som hadde ganske så hagedilla. Foreldrene til pappa drev gartneri, mamma hadde alltid masse lekre blomster i hagen, og generelt de fleste tanter og mormor hadde hagedilla. Men ikke jeg.

Jeg brydde meg ikke om det i det hele tatt, og da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine hadde jeg kun plastikkblomster og en kaktus på rommet. Haha! Det var først da jeg flyttet til Sandefjord og fikk egen hage at jeg fikk opp øynene for blomster. Så om du ikke har hagedilla enda; vent til du får egen hage. Da kan det fort skje ting. Hehe!

Ville bli rockestjerne – Da jeg gikk i 7 klasse hadde musikk sansen min for rock og metall virkelig kicket inn. Jeg hadde store drømmer og jeg ville bli rockestjerne. Jeg kan ikke synge for fem flate øre, så jeg tenkte at jeg heller kunne spille el-gitar. Hvor vanskelig kunne det være?

Jeg fikk el-gitar til julaften og begynte å lese noter og lære meg gitaren selv. Etter noen runder skjønte jeg fort at dette ikke var noe for meg. Så den ble solgt og drømmen om å bli rockestjerne ble lagt på hylla. Får heller gifte meg med en rockestjerne si, hehe! 😉

Eksperimentere med klesstilen – Noe foreldrene mine skal ha kredz for er at de alltid lot meg får lov til å gå med akkurat de klærne jeg ville gå med. Alt fra å gå i helsorte klær med Marilyn Manson tskjorte og heavy svart sminke, til å være en brunkrem bærte med tuppert hår. Jeg fikk være den jeg ville være, og jeg fikk lov til å utforske hvem jeg var.

Den dag i dag er jeg nok en miks av alle. Jeg elsker å bruke masse sminke og gå i søte kjoler, men jeg har fortsatt det svarte lange håret og jeg går ofte i svarte skinnbukser og skinnjakker, og jeg har fortsatt både Marilyn Manson og Kiss tskjorter. Jeg syns at man skal kle seg etter humøret sitt, og ikke bare bli stuck i en spesifikk klesstil!

 

1 kommentar
    1. Hei, jeg elsker å lese bloggen din. Jeg har faktisk vurdert/vuderer om jeg skal begynne med en blogg selv. Er 13 år blir 14 så vet ikke om det er for tidlig ell ikke? Hva syns du? Er det greit å starte en blogg i 14 års alda.? Ha en fin dag/sommer videre❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg