Kirurgisk operasjon etter blind vold

Den 1 august ble jeg angrepet av en fremmed mann. De fleste av dere har nok fått med dere hele historien, siden det ble dekket av de fleste mediene. Hvis du ikke har fått det med deg, kan du lese HER.

Kort fortalt så slo denne mannen til meg i kjeven fordi hunden min på 5 kg (som ser ut som en forvokst Chihuahua) bjeffet på han. Han slo så hardt at jeg endte på sykehus, og fikk hjernerystelse.

I etterkant har jeg hatt mye plager. Jeg klarte så og si ikke å jobbe i hele august og september på grunn av alle problemene. Nakken min har vært ekstremt vond, og jeg har vært på drøssevis av behandlinger. Psyken min har virkelig ikke vært bra, og angsten min ble mye verre.

Kjeven min har vært veldig ille. Jeg har ikke kunnet tygge på den siden av munnen han slo til, og jeg kan såvidt åpne munnen. Ikke akkurat lett å spise.. Kjeven er vond basically hele tiden, og jeg må passe veldig på hele tiden for at den ikke skal gjøre enda mer vondt.

Etter hendelsen har jeg blitt sendt rundt til spesialister for å se på kjeven min, jeg har tatt både MR og masse andre tester og i dag fikk jeg endelig vite hva som har skjedd med kjeven min. Den har blitt såpass skadet etter det som skjedde at jeg må bruke en skinne på tennene mens jeg sover, og dersom det ikke funker er sjansen for at jeg må ta kirurgisk operasjon stor.

Det er så jævlig kjipt at mannen som har ødelagt så ekstremt mye for meg bare slipper unna. Politiet fant han ikke rett etter hendelsen skjedde, så da bare henla de hele saken. Jeg sitter igjen med ødelagt nakke, ødelagt kjeve, en skranten psyke og ekstreme pengetap som følge av at jeg ikke har kunnet jobbe og alle utgiftene rundt dette.

Jeg føler så utrolig med alle de som har opplevd noe lignende. Det kunne gått enda verre med meg, og jeg er glad for at han ikke gjorde noe med hunden min. Det hadde jeg ikke klart å leve med.

Den eneste “fine” tingen er at selv om saken er henlagt, kan den taes rett opp igjen dersom jeg finner ut hvem denne mannen er. Tro meg; om jeg noensinne finner han, havner han rett i fengsel.

Jeg krysser fingrene for at dette marerittet snart er over for min del. Kjenner at dette har tatt veldig på, og jeg gleder meg til jeg kan legge dette helt bak meg.

30 kommentarer
    1. Får ei historie, helt sykt å lese. Sjønner ikke at folk greier å gjøre nor sånt😣 håper virkelig hsn blir tatt å får straffa si. Ingen folk som det der får gå fritt, for å ha gjort noe sånn❤️
      Kanshe du skulle meldt saken til Åsted Norge, der blir mange tatt.
      Uansett God bedring, å håper det ordner seg for deg❤️

      1. Hei Stine. Jeg leste dette i nyhetene at du kanskje må operere. Jeg ville egentlig bare opplyse deg om at hvis du opplever at du ikke blir bedre av hjelpen du får av norsk helsevesen osv så har de DMX røntgen på specialklinikken i Støvring Danmark. Dvs at de kan filme nakken og kjeven i røntgen og se nøyaktig hvordan avvikene dine fungerer. Han som jobber der har 44 års erfaring med skjelettplager og er sinnsykt flink.

        Jeg er nakke og kjeveskadd som barn men fant dessverre ikke ut av dette før i voksen alder, noe som har gjort meg uføretrygdet.
        Jeg velger derfor å opplyse deg om dette fordi mange med nakke og kjeve skader opplever å ikke få den hjelpen de trenger her hjemme i Norge og blir en kasteball i systemet. Jeg er en av dem.

        Med det sagt. Jeg hadde en kjeve som var helt ødelagt. Slitt av leddbånd og brusk, og den hadde gravd sitt eget spor helt utav ledd. Hadde også problemer med å åpne munn og jeg ble fort sliten i kjeven og måtte ofte ta pauser under måltider osv. Dette førte også til at jeg fikk i meg mindre mat enn jeg skulle.

        Jeg fikk hjelp med kjeven min hos mannen jeg anbefaler over her ved hjelp av manipulasjon og sjokkbølge-terapi. Idag er kjeven min god som ny og jeg er så utrolig takknemlig! 😁

        Masse lykke til Stine og håper det ordner seg for deg! 🧡

    2. Kjenner jeg blir så paff, sint og frustrert over at det finnes sånne mennesker som kan gjøre sånt mot andre, som han gjorde mot deg. Jeg har ikke ord! Jeg har selv en liten hund, som kan bjeffe en del på andre, jeg blir så sint og har ikke ord over at noen kunne gjort noe sånt. Jeg håper virkelig at en dag blir han tatt og virkelig får straffen sin! Jeg ønsker deg alt godt videre og håper at du føler deg bedre snart ❤️ jeg har lest bloggen din i flere år og synes du virker som en kjempe herlig jente ❤️ Ønsker deg masse god bedring og ønsker deg alt godt 🤗 håper karma tar han så j*****g for å si det sånn!!!

    3. Har du ulykkes eller reiseforsikring , d kan dekke utgiftene dine, sjekk ulykkesforsikring først . Reiseforsikring skal jo dekke bare du går ut døren. Sjekk opp i dette. Lett å glemme av.

    4. This is an absolute nightmare! All this because of one crazy old bastard! Stay strong, Sweetie! My thoughts are with you! <3

    5. Har du søkt voldsoffer erstatning?
      Da får du tilbake blant annet tapt inntekt, og legeutgifter mm.
      Jeg husker ikke nøyaktig hvordan man søker, men når man og har en skriftlig Anmeldelse er sjansen stor for å få erstatning. En kollega av meg som jobber som vekter gjorde dette, og fikk nesten alt erstattet ☺️ Googler du litt finner du nok ut av det

    6. Ser flere her kommenterer åsted Norge. Ja hvorfor ikke? 70% av gjerningsmennene som blir nevnt på TV, blir tatt av polititet etter tips fra seerne. Blind vond er veldig alvorlig, og trist at politiet har henlagt saken. Kanskje det er noe du burde vurdere? Så gjerningsmannen kan bli tatt? Ønsker deg god bedring, Stina.

    7. Har opplevd noe av det samme som deg. Forferdelig å lese. Håper dere finner han, han fortjener en lang straff.

    8. Hei. Vet ikke helt hvordan regelverket er rundt dette. Men om du får en fantomtegner/ illustratør somt tegner etter dine beskrivelser, kan disse da gis til politiet for å hjelpe dem å lete? Evt om du da har lov til å publisere dem selv for å få tips? Sandefjord er ikke en stor by, så dersom politiet eller folk får noe å gå etter blir det kanskje lettere å finne mannen.

    9. Opplevd liknende..To jenter utsatte meg for blind vold i Mjøndalen for noen år siden. Måtte gå til tannlegen en gang i uka i et par mnd. Ti tenner hadde løsnet litt. Så måtte sjekke med strømtest..Nakken som ikke var bra fra før ble ikke noe bedre. Gikk heldigvis bra…..Nakken blir nok aldri bra.. Saken ble henlagt da. Føler med deg Stina! Søk om voldskadeerstatning. Husk at ukrutt forgår ikke så lett☺️

    10. Det er dypt tragisk at så mange slipper unna! Mange gale mennesker der ute som ikke skulle vært blandt normale folk😔😡

    11. Hei Stina, jeg har selv slitt med forskjøvet menisk i kjeven. Jeg ble sendt til manuellterapeut som har spesialisert seg på kjeve. I løpet av noen få timer der så ble det bra. Endelig kunne jeg åpne munnen og tygge mat uten at det gjorde vondt. Anbefaler virkelig å prøve ut dette istedenfor operasjon.
      Håper at du blir bra, god bedring!

    12. Det var helt for jævlig for å si det mildt. Så inni granskauen feigt gjort mot deg, håper han virkelig blir tatt. Si meg, var det ingen menn med baller og ryggrad i nærheten som kunne gripe inn? En ting er de fysiske skadene, verre er de psykiske ettervirkningene. Jeg håper du kommer til å bli bra igjen både fysisk og psykisk.
      Mvh Ove.

    13. Skjønner hvordan du har det. For to år siden ble jeg utsatt for et overgrep på en fest hjemme hos kompisen min… etter at jeg anmeldte det ble saken henlagt på grunn av mangel på bevis..
      Tanken på at han fortsatt er i nærområdet gjør ting ubehagelig.. det er ikke rett at noen som har gjort noe galt skal slippe unna med det!

    14. Utrolig stygt.. hvordan mennesker kan være?! Håper du blir bedre. Kom til å tenke på om dette kunne være en sak og tipse «Åsted Norge»? Bare en tanke, kun fordi jeg håper at denne mannen blir tatt 😡 God bedring, Stina ❤️

    15. Hei! Jeg vil bare si noe. Det finnes mennesker som kan få pannikk av at hunder bjeffer på dem, spesielt små egentlig. De har en så intens bjeffing at man kan føle at de har tenkt å angripe. Men selvfølgelig er jo det en ganske overdrevet og unødvendig reaksjon. Men folk kan altså bli redde når hunder bjeffer på dem. Så det kan vere lurt å passe på at hunden ikke kommer for nermt folk. Men det å slå til noen er uansett IKKE greit. Alt for sterk overdrivelse med mulige langvarig konsekvenser. Ønsker deg veldig god bedring og lykke til Stina❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg