Feire julaften i syden? Plastikk-juletre? ++ This or that christmas tag!

Ribbe eller pinnekjøtt på julaften?
– Nei takk begge deler. Uff. Føler det er unorskt av meg, men jeg spiser kun kalkun på julaften. Har aldri likt hverken ribbe, lutefisk eller pinnekjøtt.

 

Michael Buble eller Mariah Carey julemusikk?
– Jeg takler ikke Mariah Carey. Hun er utrolig dyktig, men de divanykkene og måten hun synger på gjør at jeg bare ikke takler henne. Så det blir uten tvil Michael Buble.

Gløgg eller eggelikør?
– Nei takk begge deler. Tar meg heller en kopp kakao eller et glass vin. Haha!

 

Engel eller stjerne i toppen av treet?
– Stjerne! Jeg er ateist så jeg holder god avstand til alt kristelig. Selv om hele julen egentlig er kristelig da. Men jeg liker å feire den fordi det er koselig, så holder jeg meg heller unna det religiøse.

 

Fargerike eller hvite julelys utendørs?
– Personlig syns jeg hvite er finest, men jeg er veldig glad i en clean stil. Noe jeg syns er så koselig ved juletider er å gå tur i nabolagene og se all julepynten folk pynter med ute. Noen kjører skikkelig festlig og morsomt med masse farger, og noen kjører litt mer stilrent. Begge deler er like koselig!

Ekte tre eller plast-tre?
– Plast! Jeg elsker å pynte til jul tidlig og da er det genialt med plastikk-tre. Vi kjøpte ekte tre og satt det opp i starten av desember for et par år siden, og det ble hele katastrofe. Hele treet så ut som at det hadde gitt opp livet til slutt. Haha! Vi kjøpte forresten juletreet vårt på Rusta i fjor til cirka 1500,- og kvaliteten på det var skikkelig bra. Er mange som har spurt om det, så sier det med en gang før folk spør 😃🎄

 

Feire julaften i Norge eller i syden?
– Norge! Julen hadde ikke blitt det samme i syden. Når det er snø er det helt magisk å feire julen i Norge, og ingenting kan slå det. I år skal vi feire selve julaften hos foreldrene mine i Hokksund og der pleier det å være mye snø på vinteren, så det blir så koselig!

 

Pepperkaker eller sugar cookies?
– Jeg smakte sugar cookies for første gang da Rebecca og jeg bakte det for en måned siden (innlegg HER). Det var jo helt sinnsykt godt! Sånn smaksmessig vinner det lett! Men når det kommer til julestemning vinner nok pepperkaker. Hehe!

Grinchen eller gremlins?
– Gremlins! De er jo så søte! Syns faktisk Chloe ligner litt på en gremlins (før de forvandler seg, haha) 😄😍

 

Åpne presanger sakte eller kjapt?
– Jeg syns det er så koselig når alle åpner en og en presang, så man kan se hva alle får. Da blir det ekstra stas! Syns det fort kan bli ganske kaotisk om alle skal åpne hundre pakker samtidig.

 

9 kommentarer
    1. Stjernen på toppen av treet er jo et symbol på Betlehem stjerna…fra kristendommen. Poenget mitt var bare at både engel og stjerne er et symbol på religionen, og det blir feil og si at stjernen ikke er det. Jeg er ikke kristen selv, men jeg vet hva stjernene på toppen av treet skal symbolisere.

    2. Stjernen i toppen av treet ER religiøst. Bare sånn til informasjon….. Den symboliserer Betlehems stjernen som ledet de vise menn til Jesus!
      😁

    3. “ja takk, begge delene”
      “nei takk, ingen av delene”
      Du lever av å skrive en blogg, kanskje det da er viktig at du skriver korrekt norsk i dine innlegg også 😊

    4. Julen er ikke kristen, det som feires er vintersolverv. Og sånn som vi kjenner Julen, norrønt Jólablót, i dag stammer fra hvordan vikingene feiret vintersolverv.
      Så ikke noe problem for oss ateister å feire Jul.

      Jeg har aldrig syntes engler og sånne kristne dekorasjoner er noe fine, også er det jo helt malplassert blant alt sånt typisk nordisk inspirert pynt.
      Er metalhead jeg, så hos meg er det skikkelig Viking/Metal Julepynta.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg