Spontan baking med Rebecca!

annonse – slikkepott

Tidligere i dag browset jeg igjennom Instagram og kom over mystoryen til Anne Brith. Hun hadde lagt ut oppskrift på cookies, og de så dødelig gode ut. Jeg har aldri bakt cookies før, så jeg var up for a challenge som det så fancy heter på engelsk. Jeg slang sammen deigen på 10 min og satte den i kjøleskapet.

Mens jeg ventet på at den skulle kjøle seg ned, fikk jeg idéen om å spørre Rebecca om hun ville bake cookies med meg. Det er jo så mye mer koselig å bake sammen, og vi rekker ikke å se hverandre så ofte. Så da er det to fluer i en smekk! Hun var ikke vond å be, og vi bor jo bare 10 minutter unna hverandre så hun var her rett etterpå.

Vi surret så mye med hvordan vi skulle kjevle deigen. Altså, den gikk jo helt i oppløsning i starten, og var helt umulig å kjevle. Så jeg googlet rundt og fant ut at et par dråper vann på deigen skulle hjelpe, og det gjorde det. Den var rett og slett bare for tørr, så jeg hadde sikkert vært for raus med melet. Hehe!

Jeg har jo bestilt masse forskjellige utstikkere, blant annet DISSE som er perfekte for Halloween. Så vi lagde både hjerter, stjerneskudd, gresskar, spøkelser og en haug andre former. Fikk til og med tyvstartet på julen så jeg lagde noen i juledesign som Per Fredrik fikk inne på studioet sitt. Han elsker jo jul mer enn meg, selv om man nesten ikke skulle trodd det var mulig. Haha!  

Til slutt fikk vi stekt kjeksene, og herreguuuud så gode de ble. Når de var nystekte var de skikkelig myke og gode, og når de hadde stivnet ble det skikkelig crunchy og digge. Disse skal jeg uten tvil lage igjen! Om du vil lage de selv kan du sjekke ut oppskriften på Anne Brith sin blogg HER. Det er hennes oppskrift, og den var en fulltreffer for å si det sånn! 

3 kommentarer
    1. så den snapstorien din der du får fnatt av folk som har håret ned i gensern.. Men bra vi er forskjellige!
      Jeg gjør det ikke selv, men tenker at folk får gjøre som de selv vil så kan vi andre bare slutte å bry oss om så små detaljer😂 fins jo sååå mye annet man kan bruke energien på!

    2. Hei jeg lurte på om du har noen tips til å starte en blogg siden er en jente på 13 år å vurderer å starte å blogge

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg