Endte opp på 4 forskjellige hagesentre!

I dag dro jeg til Tønsberg en tur for å skifte til sommerdekk. Etter at jeg for mange år siden kjørte bil og var en sving unna av å kjøre på tre hjul, nekter jeg å skifte dekk selv, så da er dekkhotell genialt. Hehe! Mens jeg satt og ventet tenkte jeg; hvorfor ikke sjekke ut hagesenterene som er rundt ved Tønsberg?

Jeg har jo ikke vært så mye rundt der, og jeg elsker å sjekke ut lokale hagesentre. Det er jo så mye spennende og fint å se! Så jeg googlet masse rundt og fant fire forskjellige steder å dra innom. Dro innom; Mæle gartneri, TH flor, Hassum gård & gartneri, og til slutt vegge gård og hagesenter.

Det var så gøy å dra innom alle, og jeg ble så inspirert! Kjøpte bare et par løytnantshjerter stauder, venter med å handle masse til jeg faktisk har plantet ut alt jeg har og kan se hva jeg mangler. Kjedelig å ha kjøpt inn altfor mye, haha!  

Jeg ble seriøst helt forelsket i dette treet. Spurte hva slags type det var og det var morelltre. Det blomstret så utrolig lekkert! I hagen min har jeg lyst på masse forskjellige frukt-trær, det gir så mye høyde og rom i hagen, også er det jo så lekre når de blomstrer!

Sommerblomster! Herregud som jeg gleder meg til å fylle hagen og verandaen full! Hehe!

Har cirka 70 fuchsiaer (slik som på bildet under, bare at jeg har cirka 10 forskjellige typer fuchsia) hjemme, og jeg gleder meg så mye til de blir store og blomstrer!

På bildet under kan dere se hvordan løytnantshjerte ser ut. De er så lekre! De er stauder (flerårig), så disse kommer til å vokse seg større og større for hvert år.

Vet jeg har veldig hagedilla om dagen, men det er jo to grunner til. Nr 1; hagesesongen har nettopp starta, og da er det lov å være gira. Nr 2: det er koronatider, og da er hagesentre steder man kan gå uten at det er stor fare for å smitte hverandre. Hehe!

Håper dere i alle fall fikk litt hageinspo! Bare å spørre om dere lurer på noe, så skal jeg svare så godt jeg kan!

8 kommentarer
    1. Hei. Kan du legge igjen tips om løytnantshjerte, hvordan den liker å stå, hvilket stell osv? Tåler den direkte sollys osv? 😊 Kunne du gjort det samme med fuchsia-ene? Kjøpte min første fuchsia i år og jeg fikk ikke til min løytnants hjerte fra i fjor hehe 🙈

    2. Du er virkelig flink med planter. Har du vært på Foss Hageland i Røyken? Utrolig flott, elsker å ta turen bare for å se. Særlig tidlig på våren. Da kan kan gå inn rundt gården å se alle rhododendron trærne i blomst💗

    3. De heter “tårer” ikke “fuchsia” da har de isåfall byttet navn for de blomstene har hatt navnet tåre i over 30 år.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg