Dele gravid-nyhet? Hvor ofte s**? Exu operasjon? Pris på drivhus? Ukens spørsmål #297

annonselenker

Kommer du til å dele nyheten om det viser seg at du er gravid om 14 dager?
– Ja absolutt! Jeg kommer selvfølgelig til å dele det med de aller nærmeste først. Men jeg syns det er så deilig å være helt åpen og ærlig om opp- og nedturer og hele reisen mot baby, så jeg kommer til å dele om jeg blir gravid om 2 uker. Men da kan det hende det blir 2 uker og noen dager til dere får vite det, hehe!

Har dere s** hver dag, eller annenhver dag etter mensen er slutt, nå som dere prøver å bli gravide?
– Mensen er dag 1 i syklusen, og fra dag 8 fikk jeg anbefalt av gynekologen min at vi har s** annehver dag frem til eggløsningstesten viser at eggløsning er ferdig. Grunnen til at man skal gjøre det annehver dag er så det er best mulighet for å klare og bli gravid og at det fra mannen skal ha best kvalitet.

 

Tar du eggløsningstest hver dag, eller hver dag etter mensen er slutt?
– Tar test med en gang jeg står opp om morgen hver dag fra dag 8 i syklusen.

Hva slags bunad bruker du?
– Det er en marisko drakt som jeg har arvet etter svigermoren til tanten min. Den er en drakt som er lokal i Eiker men som man kan bruke uansett hvor man bor i landet.

Hvor ofte farger du håret, og gjør du det hjemme?
– Jeg farger håret cirka hver 6. uke. Pleier alltid å farge håret hjemme da det er så enkelt og greit. Bruker DENNE hårfargen, og elsker den!

 

Hvilken oppskrift brukte du til smørkremen? For å få så fin form på den på cup cakesene til 17 mai
– Jeg følger min egen oppskrift. Den har også philadelphia ost i seg, så den blir litt friskere og ikke så fet i smaken, også blir den dødsgod. Oppskrift på smørkremen og mine favoritt cupcakes finner du HER.

Hvor får man tak i brynslamineringen du viste for noen dager siden?
– Den kan du få tak i HER. Elsker å kunne laminere brynene hjemme, og brynene mine blir så mye fyldigere og fine når jeg gjør det! Også er det jo så enkelt å kunne gjøre det hjemme!

 

Gjør du alt selv i hagen din? Veldig gjennomført jobb ihvertfall!
– Ja! Jeg har plantet hver eneste plante og gjort så og si absolutt alt i hele hagen. Det er jo jeg som har interessen så derfor blir det slik. Tusen takk!

Bruker du mye tid til luking i bedene?
– Nei, virkelig ikke. Men jeg har pleid å ha mye bark i blomsterbedene, og det gjør at det blir mye mindre ugress. Også planter jeg blomster ganske tett, så ugresset slipper nesten ikke til. Men i år har jeg ikke fylt på med noe bark, så jeg er spent på hvordan det blir da! Skal holde dere oppdatert.

 

Hvor mye har du brukt på blomster så langt denne sesongen?
– Oi, det er cirka 3000,- tipper jeg. Jeg har nesten bare handlet sommerblomster så det har ikke blitt altfor store summer. Men litt har det jo rukket å bli, hehe!

Hvor er drivhuset ditt kjøpt? Og hva kostet det?
– Det er kjøpt på felleskjøpet og er fra Vitavia og heter “Sirius1300”. Tror pappa betalte 40’000,- for det. Var en veldig generøs og snill gave!

Kan du fortelle litt mer om hvordan du organiserer vinter / sommerklærne dine for å få plass i skapene?
– Alt av klær som ikke passer til sesongen jeg er i, pleier jeg å legge i svære pappesker fra Biltema oppe på loftet. Det er det tørt og klærne holder seg bra. Selv om jeg har et stort walk in closet, er det ikke i nærheten plass til alle klærne jeg eier der inne, hahah! Også liker jeg å kunne “shoppe” oppe på loftet når det er nye sesonger.

 

 

Hvilken operasjon hadde du? 
– Hadde en exu operasjon da jeg hadde blitt gravid, men graviditeten hadde satt seg på egglederen og ikke i livmoren. Så den måtte kirurgisk fjernes.

Hvordan går det med bryllupsplanleggningen? Og hvem skal være forlover?
– Den er utsatt. Har ikke akkurat lyst til å være gravid eller i barsel når jeg skal gifte meg, hehe! Hvis alt går som planen har vi lyst til å gifte oss i 2025. Da har vi vært sammen i akkurat 10 år.

 

Hvor er kjolen fra?
– Den finner du HER. Syns den er så fin! Har den forresten i small. PS; Nå er den på 70% rabatt!

Hvilke gartnerier var du på og handlet? Vil gjerne ha tips til bra steder
– Så langt i år har jeg vært på: Sjøstrand gartneri (Asker), Plantebørsen (lier), Lier planteland, Røine gartneri (Krokstadelva), TH flor (Tønsberg), Mæle gartneri. Det er generelt god kvalitet på plantene på alle de stedene, og det er mye utvalg. Men Lier planteland, TH flor og Røine har best priser, så handlet mest der.

 

Hvor ofte smører du på selvbruning? Tips til en som varer lenge?
– Cirka hver 5-7 dag pleier jeg å kjøre selvbruningsrutinen min. Da barberer jeg alt som skal barberes på kroppen, skrubber hele huden godt også påfører jeg DENNE selvbruningen på og har den på i 5 timer før jeg vasker den av. Deretter smører jeg meg godt inn med DENNE bodylotionen som gir mye glød og fukt til huden.

Kommer du til å ta oss med på babyreisen deres?
– Ja absolutt! Jeg syns det er veldig fint å kunne dele hele reisen med dere. Det er jo veldig få som deler både med venner og det offentlige at de er gravide før uke 12, eller i det hele tatt prøver å bli gravide. Men for meg syns jeg det er fint å kunne være åpen og ærlig. Jeg hater å ikke kunne snakke om hvordan jeg føler at ting er, og jeg liker ikke å holde ting skjult for dere. Også syns jeg at det er viktig at vi begynner å prate mer om alt som skjer før uke 12 og alt som kan skje på veien.

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

7 kommentarer
    1. You seem to be such a sweet person, Stina, and I love your blog so so much. Thank you for being that open and honest about everything. I wish you only best things to come your way.❤️

    2. Du må sjekke ut den nye plantebutikken som har åpnet i Sandefjord:) Plantehallen på Pindsle. Masse fint og bra priser:)

    3. Du er en så nydelig person, Stina 🤗 Veldig glad jeg fant deg. Du får mef til å både smile og gråte ❤️ Masse babystøv sendes 🌟🌟🌟🌟

    4. hei Stina

      jeg så din snap hvor jeg skjønte du prøver å bli gravid, og at du kun har en eggleder. jeg fjernet min ene eggleder pga svulst da jeg var 18 år. da jeg var 24 ble jeg gravid på vanlig måte og fikk en perfekt datter. jeg trodde jo først jeg kom til å få mens annenhver måned og kunne bli gravid annenhver måned bare, men legen sa at den andre egglederen tar over funksjonen til den som er borte. jeg ble gravid igjen da jeg var 33. mistet, men det hadde ingenting med egglederen å gjøre.
      så ville bare fortelle deg at vi har like gode sjanser som alle andre! lykke til 🥰

    5. hei Stina

      jeg så din snap hvor jeg skjønte du prøver å bli gravid, og at du kun har en eggleder. jeg fjernet min ene eggleder pga svulst da jeg var 18 år. da jeg var 24 ble jeg gravid på vanlig måte og fikk en perfekt datter. jeg trodde jo først jeg kom til å få mens annenhver måned og kunne bli gravid annenhver måned bare, men legen sa at den andre egglederen tar over funksjonen til den som er borte. jeg ble gravid igjen da jeg var 33. mistet, men det hadde ingenting med egglederen å gjøre.
      så ville bare fortelle deg at vi har like gode sjanser som alle andre! lykke til 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg