3 Tanker på en tirsdag – Blogging i USA, Kroppspress og trening, Veien videre ++

Inspirert til å blogge – I det siste har jeg tatt litt halvveis pause fra bloggen og sosiale medier. Jeg har oppdatert bloggen litt her og der, og lagt ut litt på snapchat, men langt ifra så mye som jeg vanligvis gjør. Grunnen til det er at jeg har brukt de siste ukene på å gjøre ting som kan forbedre både livet mitt og bloggen min på sikt. Snakker mer om et par av tingene lengre ned i innlegget.

Noe jeg har brukt mye tid på er å finne ut hvordan veien skal være videre for bloggen min. Jeg har blitt veldig inspirert av amerikanske blogger. Blogging i USA er jo på et mye høyere nivå enn i Norge, og der ligger en del år foran oss (og btw; blogging er ikke dødt i USA. så til dere som tror at blogging er et synkende skip, ta dere en titt utenfor norske bloggere som slutter fordi de ikke orker anonymt hat, og bruker “synkende skip” som unnskyldning, haha).

Jeg har i alle fall blitt veldig inspirert av amerikanske, svenske og danske bloggere, og herregud så mye bra som er det ute! Har så lyst til å gjøre mye mer her på bloggen for å gjøre den skikkelig inspirerende og bra, og ikke minst; oppdatere hyppig slik som før! Nå skal det i alle fall ikke stå på inspirasjon!

Trening, psyke og kroppspress kommentarer – Når jeg slet som verst med depresjon og angst var det umulig å trene skikkelig. Uansett hvor mye jeg hørte at trening skulle hjelpe, klarte jeg hverken å tro på det, eller å gidde det. Man har jo heller ikke akkurat veldig mye energi når all energien blir tappet av psyken..

Men i mars / april begynte jeg endelig å få mer energi, og jeg har endelig begynt å trene meg opp igjen. Nå trener jeg masse og jeg merker hvor ekstremt bra det er for psyken. Endelig er jeg på et sted der jeg faktisk føler meg helt frisk. Ord kan ikke beskrive hvor fantastisk det er.

Jeg vet jo at hvis jeg begynner å blåse i treningen og ikke gjøre alle de små og store tingene som holder meg frisk, så kan jeg fort gli tilbake inn i dårligere psyke. Så derfor må jeg jo være streng med meg selv og trene mye.

Også vil jeg bare adressere det med innlegget jeg skrev for noen dager siden, om hvor mye jeg trener (les innlegg HER). Jeg trener såpass mye fordi jeg bruker det som en behandlingsform for depresjon og angst. Ja 14-20 økter per uke er mye, (men det er jo ikke sånn at hver økt er flere timer lang) men for meg har det hjulpet psyken min enormt. Vi har alle våre grunner til å trene, og for mange er det flott å få til 1-2 økter per uke.

Jeg vet at i dagens samfunn får man nærmest slengt “kroppspress” etter seg så fort man skriver noe annet enn “jeg trener aldri, spiser bare mat som er usunn og skeier ut hver eneste dag”, (selvfølgelig satt litt på spissen).

Jeg syns det er trist at man ikke kan dele litt sunn treningsglede uten å bli anklaget for at man driver med kroppspress, og jeg håper vi kan begynne å skille bedre mellom hva som faktisk er kroppspress og ikke.

Personlig tar jeg det veldig alvorlig med kroppspress, og jeg legger aldri ut hverken slankeoppskrifter, dietter, vekten min, thinspo bilder og jeg photoshopper meg heller aldri tynnere, fordi jeg vet jeg hvor ekstremt skadelig slikt er, og fordi det heller ikke er min interesse å snakke om / gjøre slikt. Hadde jeg gjort det; kunne dere gjerne ropt kroppspress, men når jeg skriver om at jeg har begynt å trene mye fordi det er behandling for angst og depresjoner, da tenker jeg at vi heller burde si “good for you”.

Lært mye om foto – De siste ukene har jeg virkelig gått all in for å lære meg mye mer om foto. Jeg fikk jo et proff-kamera til jul av Per Fredrik, men siden jeg ikke hadde en linse jeg kunne bruke til mye forskjellige bilder og det ikke hadde blitz, så har jeg ikke brukt det like mye som jeg skulle ønske.

Men etter at jeg endelig fikk ut fingeren og kjøpte ny linse, har jeg fått en helt ny foto-glede, og jeg har lært så mye om å ta bilder. Jeg har brukt uendelige timer på å se YouTube videoer, lese artikler og how-to’s, og jeg har endelig lært meg om blant annet å bruke manuell blitz (altså en blitz man selv setter på kameraet, som det basically bare er proff-fotografer som bruker).

Målet er jo å ta mye bedre bilder til bloggen, og kun bruke speilrefleksen sånn at alle bildene på bloggen blir av superbra kvalitet. Det er jo mye morsommere for meg å lage blogginnlegg der jeg er skikkelig fornøyd med bildene, også er det jo mye mer morsomt for dere som leser! Gleder meg til å eksperimentere masse med bilder fremover, og jeg er så glad for at jeg endelig har tatt meg tid til å virkelig lære mye mer om foto!

Håper dere hadde en fin helg, og har fått en god start på uken! ❤️

3 kommentarer
    1. Syns du er helt rå som har klart å komme deg dit du er nå med så god helse, både fysisk og mentalt! Kjør på meg ditt. Det viktigste er at du har det bra og at det du gjør fungerer. Så “good for you!” Virkelig. Jeg blir bare inspirert for min del. Får jeg spøøre hvor er den fine kjolen din fra?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg