20 Ting du kan gjøre i sommer!

Spill – Spill kubb, badminton eller noen andre morsomme spill i hagen. Det er jo så gøy!

 

Paddleboard – Lei eller kjøp deg paddleboard og padle rundt på vannet. Per Fredrik og jeg kjøpte oss det i fjor, og det ble brukt mye. Det er så deilig å rusle padle rundt på vannet litt utpå kvelden når det ikke er så mye bølger fra båter, og bare se solen gå ned. Også er det en super treningsmåte også!

Turist – Lek turist i egen hjemby og se alle de tingene du kanskje ikke har sett før. Gå inn på tripadvisor så finner du massevis av steder rundt der du bor som du kan besøke!

 

Stranda – Pakk med deg strandhåndkle og solkremen og ta turen ned på stranda. Hvor deilig er det ikke å sole seg på stranda?

Vannballongkrig – Få med deg noen venner, fyll noen vannballongen og ha en skikkelig vannballongkrig. Perfekt når det er supervarmt ute!

 

Markblomster – Plukk markblomster og lag en skikkelig fin bukett til å ha på stuebordet eller på verandabordet!

 

Vannspreder – Er det varmt ute? Bad i vannsprederen! Husker jeg pleide å gjøre det masse når jeg var liten, og her om dagen gjorde Per Fredrik og jeg det, og herregud så gøy det egentlig er!

 

Hage – Kjøp inn masse blomster og gjør det skikkelig fint i hagen og på verandaen.

Sykkeltur – Pakk med deg noe digg mat i en sekk og ta med sykkelen ut på en tur. Bestem deg for en rute før du drar og noen steder du vil oppleve, og bruk gjerne hele dagen på det. Da får du både opplevd steder og trent!

 

Kyst-stier – Gå langs kyststiene og gå en tur utenom det vanlige. Her i Sandefjord er det flere nydelige kyststier som jeg elsker å gå på!

Grille – Mariner noe digg kjøtt, lag en sunn salat og fyr opp grillen og bare kos deg! Jeg har fått helt dilla på å grille hamburgerkjøtt med bbq saus og cheddarcheese og maiskolbe ved siden av. Superlett, men herregud så digg!

 

El sparkesykkel i Oslo – Ta turen til Oslo og ha en hel dag der du kjører rundt i byen og oppdager alle de spennende stedene via el-sparkesykkel. Det er jo det perfekte fremkomstmiddelet, og jeg elsker hvor fri jeg føler meg på en sånn! Har lyst til å skaffe meg en sånn jeg kan ha hjemme. Tenk så gøy det hadde vært!

Turer i skogen – Når det er supervarmt ute er det så deilig å gå turer i skogen. Da får man skyggen fra trærne og man slipper å være midt i solsteiken. Da jeg bodde hos foreldrene mine pleide jeg å jogge masse i skogen når det er var varmt ute, og det er så deilig!

 

Kristiansand dyrepark – Den 20. juni åpner badelandet i parken, og allerede nå er hele parken åpen for besøk. Se alle de spennende dyrene og opplev alt det morsomme de har å by på.

Gardenize – Er du like glad i hage som meg bør du sjekke ut appen Gardenize. Der kan du legge inn alle blomster du har i hagen så du har full oversikt, og du kan ta bilder av alle plantene igjennom årstidene og notere ting som f.eks; når de blomstrer, når de visner, osv. Når jeg kjøper nye blomster pleier jeg alltid å ta bilder av lappen som er med på planten og legge det inn i appen sånn at alt er på et sted. Heter forresten stina_blogg der om du vil følge!

 

Plukke skjell – Det er så koselig å plukke skjell på stranda. Plukk noen skikkelig fine og gjør de om til telys! Hvordan finner du ut HER.

 

Tusenfryd – Den 13. juni åpnet Tusenfryd dørene sine, og hva er vel ikke morsommere enn å ta masse karuseller? Selv var jeg der i oktober når det var Halloween tema i parken, og det er så gøy å være der en dag og bare oppleve parken!

 

Restaurant – Ta med deg kjæresten eller venninnegjengen og spis ute på restaurant. Få ting slår en god middag på uteservering på en varm sommerkveld!

Botanisk hage – Ta deg en tur til botanisk hage i Oslo. Der er det en svær park full av alle mulige blomster, og det er så inspirerende og spennende å gå der. Kan gå der i timesvis!

Roadtrip – Ta bilen fatt i sommer og kjør Norge rundt. Pakk med deg telt i bilen og telt på campingplasser og på steder der man kan telte. Hvor deilig er det ikke å våkne midt i skogen i et telt og ha utsikt utover vannet? Vi bor i et fantastisk land og vi bør alle se mer av Norge (meg inkludert, hehe!)

 

 

2 kommentarer
    1. Hei!
      Lurte på om du kunne laget noen blogginnlegg slik som denne bare litt mer lommebokvennlig?😊
      Hilsen lærling som ikke har så mye å rutte med.

    2. Alt koster nesten penger.Og bor i Kristiansand.Alt er jo i Oslo.Er ikke 18 enda så kan ikke kjøre.Foreldrene mine gidder ingen ting.De sier (du kan lære dg og kjede dg litt)Du trenger ikke alltid og gjøre noe.Men alle vennene mine er på ferie eller skal gjøre noe med familien.Så det hjalp ikke så mye…☹️Har fort satt ingen ting og gjøre..🙁Og ingen og være med. Broren min er syk og store søsteren min er 16 så hun vil ikke bli med på og hoppe på trampolinen eller vannkrig/vannbalongkrig..💦🎈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg