12 Ting jeg vil gjøre i August

Wow, tenk at vi er i august allerede. Kjenner jeg får skikkelig summertime sadness allerede. Jeg skal ikke ta sorgene helt på forskudd, for forhåpentligvis varer finværet ut august. Men nå begynner jobb for alvor igjen, og sommerferien er snart over.

Merker allerede på innboksen på mailen min at folk er tilbake på jobb, for den begynner å bli litt vel full allerede. Haha! I august har jeg lyst til å få siste rest av sommeren, og virkelig gjøre alt jeg har lyst til! Planene for denne måneden er slik:

Bergen – Fra 23 – 24 august skal jeg på høstlansering med TV2 til Bergen. Alle bloggerne fra Bloggerne sesongen jeg er med på skal opp dit, og vi skal gjøre presse og se sneakpeaks fra TV2s nye serier. Gleder meg skikkelig til dette!

Rutiner – Som blogger kan jobbhverdagen fort bli et eneste stort kaos, hvor rutiner er det siste man tenker på. Jeg må bli flinkere til å fokusere, planlegge og ha rutiner på ting. Er det en ting jeg hater så er det å kaste bort tid, og når ting er kaos kaster jeg bort altfor mye verdifull tid. 

Trening – Denne måneden skal jeg (om det går greit hos legen i morgen) komme skikkelig igang med treningen, og gire opp til 3-4 økter i uka. Nå har jeg allerede kommet godt inn i mye av treningen, men det mangler fortsatt en del på styrkefronten!

Kristiansand dyrepark – Jeg har så utrolig lyst til å dra i dyreparken i Kristiansand og dette vil jeg gjøre i august. Har ikke vært der siden jeg var bitteliten, og Per Fredrik og jeg elsker å se på dyr. Det blir så gøy! Har også lyst til å dra innom Mandal på skalldyrsfestivalen mens jeg først er “der nede”. 

YouTube – For et par dager siden la jeg ut en avstemning på mystory på Instagram, der jeg ba dere stemme om jeg skulle begynne med video hver onsdag fast igjen. Det kom inn hele 3000 stemmer (helt vilt!) og 2500 stemte “ja”. Så fremover skal jeg komme ordentlig igang igjen med YouTube og legge ut video fast hver eneste onsdag. Har ikke lagt ut fast på typ 1,5 år, så det blir veldig rart å starte igjen. Men jeg er sikker på at det blir bra, og da får dere endelig flere videoer igjen! 

Lege – Den siste tiden har jeg hatt en helt vill og rar puls. Om jeg går opp en trapp får jeg (uten å overdrive) 130 i puls. Altså, det er jo ikke vanlig!? Pulsen min fyker sykt fort opp, og jeg blir ofte svimmel. Så det er et eller annet funky som skjer som jeg må finne ut av! Har også fått vite at det kan være noe galt med hjertet mitt, så det må sjekkes opp asap!

Grille – Jeg mååå bli lei av grillmat denne måneden, for nå er det siste sjanse til å grille masse!

Penger – Jeg vil bli litt flinkere med pengene mine, og ikke sløse bort store summer på alle mulige ting. Så denne måneden er et av målene å tenke 2-3 ganger om jeg faktisk trenger den tingen før jeg kjøper den.

Stå opp tidligere – I sommer har døgnrytmen min vært litt så som så. Noen dager har jeg stått opp 07, andre 10:00.. Ikke akkurat særlig bra å stå opp sent. Målet fremover er å stå opp 06:00 hver eneste dag. Jeg blir så mye mer produktiv og lykkelig når jeg står opp tidlig, så det er virkelig viktig at jeg får gjort noe med. Needless to say; klokka er snart 23 og jeg kommer ikke til å stå opp supertidlig i morgen. Haha!

Hage – Gjøre siste finish på hageprosjektene for i år. Har enda en del roser jeg ikke har fått surret meg til å plante, som må ned i jorda asap! Også har all ripsen på ripsbusken blir modne så jeg må lage et eller annet digg med det. 

Kosthold – Dette snakket jeg om her på bloggen i går, men til dere som ikke leste DETTE innlegget. I sommer har det blitt altfor mye kosemat, og nå skal jeg virkelig komme inn i sunne matvaner igjen. Kjøleskapet er fylt opp med masse god og sunn mat som jeg gleder meg til å spise. Er så lei av usunn mat som bare gir meg dårlig energi og får meg til å føle meg ikke så særlig bra. Så fremover blir det mat som er bra for kroppen! 

Business – Fra 1 august endret en del kontrakter seg og jeg kan endelig begynne å styre mer med blogg-business. Nå har jeg allerede en del som hjelper meg der, men jeg har lyst til å prøve litt på egenhånd og jeg er veldig spent på å se hvordan det går! 

 

6 kommentarer
    1. Hei Stina,jeg anbefaler deg virkelig til å dra på skalldyrfestifalen jeg er selv oppvokst i Mandal og det er så utrolig fint der❤️Kos deg i sommer

    2. Hei Stina🏝jeg anbefaler deg virkelig til å dra på skaldyrfestivalen jeg er selv oppvokst i Mandal og det er så utrolig fint der💗kos deg i sommer

    3. Ukens spm: du nevnte tidlig i sommer om at du i slutten av juli skulle utfordre deg veldig masse, og også at du skulle bestige et fjell. Kan vi få en oppdatering på hva det var og hvordan det gikk?:)

    4. Ukens spm: du nevnte tidlig i sommer om at du i slutten av juli skulle utfordre deg veldig masse, og også at du skulle bestige et fjell. Kan vi få en oppdatering på hva det var og hvordan det gikk?:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg